Παρασκευή 6 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Μέτρα προστασίας των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων

Μέτρα προστασίας των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων ζητάνε με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Διαμάντω Μανωλάκου και Λεωνίδας Στολτίδης.

Οπως σημειώνουν στην Ερώτησή τους οι βουλευτές: «Από την πρώτη μέρα έναρξης των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας του κορονoϊου Covid-19, ένας από τους κλάδους που επλήγησαν άμεσα ήταν αυτός των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων. Ιδιαίτερα έχει πληγεί η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών, αυτοαπασχολούμενων λεωφορειούχων, που εργάζονται και οι ίδιοι ως οδηγοί και το μοναδικό τους εισόδημα στηρίζεται στα 1-2 λεωφορεία που διαθέτουν.

Εδώ και εννέα μήνες, με την κατακόρυφη πτώση των εκδρομών, την κουτσουρεμένη θερινή τουριστική περίοδο όπου εξασφάλιζαν συνολικά ένα εισόδημα, αλλά και στη συνέχεια με τη νέα έξαρση της πανδημίας, η κατάσταση που δημιουργείται για τη συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών/αυτοαπασχολούμενων είναι απελπιστική.

Πρόκειται - συνεχίζουν στην Ερώτησή τους - για έναν ασφυκτικό κλοιό γύρω από τους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, που αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά ζητήματα επιβίωσης, όπως αναφέρουν και συνδικαλιστικοί φορείς τους, ιδιαίτερα σε περιοχές και νομούς που από την αρχή ίσχυσαν περιοριστικά μέτρα ή και σήμερα συνεχίζονται πιο έντονα.

Μάλιστα, όπως τονίζεται από τους τελευταίους, τα όποια μέτρα έχουν παρθεί έως σήμερα από την πλευρά της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων, δεν αφορούν τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες ελάχιστων λεωφορείων, αλλά μόνο τα μεγάλα γραφεία στην ιδιοκτησία των οποίων μπορεί να υπάρχουν δεκάδες ή και εκατοντάδες λεωφορεία, κάτι που διευκολύνει την καταστροφή και όχι την επιβίωση των βιοπαλαιστών λεωφορειούχων.

Ετσι, οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων παραμένουν ουσιαστικά ακάλυπτοι από οποιαδήποτε μέτρα στήριξης, την ίδια ώρα που οι υποχρεώσεις τους προς εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, ασφαλίσεις των οχημάτων τους, κοινωφελείς οργανισμούς συνεχώς αυξάνονται (χωρίς να υπολογίζονται και οι οικογενειακές τους υποχρεώσεις), ενώ οι δυσκολίες και για τους ίδιους μεγαλώνουν και συνεχίζονται.

Οπως τονίζεται και από τους συνδικαλιστικούς φορείς των συγκεκριμένων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, άμεσα απαιτούνται μέτρα ανακούφισής τους και για την αντιμετώπιση των συνεπειών και από την πανδημία, διαφορετικά θα οδηγηθούν στον αφανισμό».

Με βάση και τα παραπάνω ερωτώνται οι κ. υπουργοί, αν προτίθενται να πάρουν μέτρα όπως:

1. Να δοθούν ουσιαστικές αποζημιώσεις για όσο διάστημα παραμένουν σε ακινησία τα λεωφορεία τους και δεν έχουν αντικείμενο, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

2. Να απαλλαγούν από τα τέλη κυκλοφορίας των λεωφορείων τους για το 2021, λόγω της ακινησίας των λεωφορείων τους για όλο το προηγούμενο διάστημα.

3. Να υπάρξει αφορολόγητο όριο με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια με ελάχιστο τα 12.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε παιδί. Να μην πληρωθούν φόροι, τέλη επιτηδεύματος και λοιπές εισφορές, για το 2020.

4. Να δοθεί παράταση της προθεσμίας θέσεως σε ακινησία των τουριστικών λεωφορείων με την κατάθεση των πινακίδων και της Αδειας Κυκλοφορίας, τουλάχιστον για ένα τρίμηνο, έως 31/01/2021, και εφόσον εξομαλυνθεί η κατάσταση στη χώρα μας λόγω και της πανδημίας Covid-19.

5. Να δοθεί μικρή παράταση για το όριο ηλικίας απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων, όσων διαθέτουν 1-2 λεωφορεία, ή γενναία κρατική επιδότηση ή άτοκα δάνεια για όσους χρειάζονται να αλλάξουν τα οχήματά τους.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ