Πέμπτη 5 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δεσμεύεται για περιβάλλον «φιλικό» στους επιχειρηματικούς ομίλους

Από τη χτεσινή τηλεδιάσκεψη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της VW

Eurokinissi

Από τη χτεσινή τηλεδιάσκεψη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της VW
Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν χτες κυβέρνηση και «Volkswagen AG» για μια «μεγάλη, πράσινη, καινοτομική επένδυση» του γερμανικού ομίλου στην Αστυπάλαια, στο πεδίο της «πράσινης Ενέργειας» και «κινητικότητας», όπου οι επιχειρηματικοί όμιλοι βλέπουν νέα - και εγγυημένα από το αστικό κράτος - πεδία κερδοφορίας.

Το δρομολογούμενο έργο, με αρχικό σχεδιασμό υλοποίησης τα έξι χρόνια, περιλαμβάνει σταδιακή αντικατάσταση, μέσω παροχής «κινήτρων», των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, εισαγωγή «καινοτόμων υπηρεσιών» συγκοινωνίας και μετακίνησης, όπως «υπηρεσίες κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών» και «διαμοιρασμού οχημάτων», και παραγωγή Ενέργειας από ΑΠΕ, για αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για έναν «κράχτη» για τα «πράσινα» πεδία κερδοφορίας. Αλλωστε, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά σε υλικό που διανεμήθηκε από το ΥΠΕΞ ως «ιστορικό υπόβαθρο» της συμφωνίας, «η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύεται για την παροχή ενός περιβάλλοντος φιλικού προς τις επιχειρήσεις, που θα προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις, ειδικά σε νέους και δυναμικούς τομείς».

Ενδεικτικά για το ποιος «πληρώνει τη νύφη» είναι και όσα περιλαμβάνονται στη συμφωνία, με το κράτος - με τα λεφτά των εργαζομένων - να αναλαμβάνει να δώσει 8-10 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία μονάδων ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ αλλά και να επιδοτεί με 12.000 ευρώ την αγορά των νέων αυτοκινήτων (εξασφαλίζοντας εγγυημένες πωλήσεις στον γερμανικό όμιλο), την ώρα που η VW θα δώσει 3 εκατ. ευρώ («σε βάθος χρόνου» 13 εκατ. για μια 6ετία) και αυτοκίνητα... σε τιμές κόστους.

Ενδεικτικό στο μεταξύ του απλησίαστου κόστους για τα λαϊκά στρώματα που θα ξαναφορτωθούν για τα «πράσινα» εμπορεύματα, είναι και το γεγονός ότι παρά τις «εκπτώσεις» και «διευκολύνσεις», τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο νησί προβλέπεται να μειωθούν κατά το 1/3, ενώ ο λαός θα κληθεί να πληρώνει και τις «υπηρεσίες διαμοιρασμού».

Επίσης, η κυβέρνηση για να δοκιμάσει ο γερμανικός όμιλος την «αυτόνομη οδήγηση», δεσμεύεται «να εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες», με πρόσχημα «να διασφαλίσει ασφαλείς και χωρίς αποκλεισμούς μεταφορές», λες και αυτό δεν έπρεπε να το διασφαλίζει από τα πριν αλλά μόνο σε συμφωνία με έναν επιχειρηματικό όμιλο... Εξάλλου και στη σχετική παρουσίαση που έγινε χτες, ομολογήθηκε ότι με ευθύνη κυβερνήσεων και τοπικών διοικήσεων ένα νησί με πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκους και 72.000 τουρίστες το καλοκαίρι διαθέτει μόλις δύο λεωφορεία, που επιπλέον δεν καλύπτουν όλο το νησί.

Ολα αυτά, χώρια και όλες τις υπόλοιπες ανάγκες των νησιωτών που βρίσκονται σταθερά στα αζήτητα, με δεκάδες εκατομμύρια να πηγαίνουν για τις πράσινες μπίζνες, την ώρα που θα μπορούσαν να πηγαίνουν για τις ανάγκες σε Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια.

Η συμφωνία υπογράφηκε από τον υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κ. Φραγκογιάννη, και τον Χέρμπερτ Ντις, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου «Volkswagen».

Στην τελετή παραβρέθηκε και ο Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος βρήκε ευκαιρία να διαφημίσει τη στήριξη του αστικού κράτους στο άνοιγμα των νέων πεδίων κερδοφορίας για τους ομίλους, διαβεβαιώνοντας ότι πιστεύει «ακράδαντα στις συνεργασίες», καθώς «οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να τα καταφέρουν μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι η απάντηση σε κάθε ερώτηση». Ταυτόχρονα, διάβασε την «απόφαση της "Volkswagen" να έρθει στην Ελλάδα για την υλοποίηση αυτού του έργου» ως «ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας αλλά και στη σοβαρότητα αυτής της κυβέρνησης, στη δυνατότητά της να κάνει πράξη ένα σύνθετο έργο». Παρέπεμψε στις ανακοινώσεις, προ μηνός, της «Microsoft» για την ανάπτυξη data centers στην Αθήνα, την απόφαση της «Pfizer» να εγκαταστήσει έναν από τους ψηφιακούς κόμβους της στη Θεσσαλονίκη και την ανακοίνωση προχτές της αμερικανικής εταιρείας «Digital Realty» να αποκτήσει τη «Lamda Hellix», διαχειρίστρια data centers στην Ελλάδα, αποσιωπώντας τα προνόμια που τους διασφαλίζει.

Τέλος, δεν περνά απαρατήρητη η παρέμβαση του πρέσβη των ΗΠΑ, Τζ. Πάιατ, στο θέμα, που από τη μια χαιρέτισε το γεγονός ότι και «άλλες παγκόσμιες εταιρείες (global companies) λαμβάνουν υπόψη τις δυνατότητες της Ελλάδας ως δοκιμαστικής βάσης για νέες τεχνολογίες μεταφορών», από την άλλη δεν παρέλειψε, στον μεταξύ τους ανταγωνισμό για τα φιλέτα της αγοράς, να παραπέμψει στη δράση αμερικανικών εταιρειών στον εν λόγω κλάδο, κατονομάζοντας τις «Tesla», «Blink Charging» και «Cisco».


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org