Παρασκευή 11 Σεπτέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΔ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
«Μεγάλος αδερφός» καταστολής και περιστολής λαϊκών ελευθεριών

Ενίσχυση των μηχανισμών καταστολής και της προσπάθειας φίμωσης του εργατικού - λαϊκού κινήματος, παραβίαση προσωπικών δεδομένων, όπως και της ελευθερίας της έκφρασης και ενίσχυση του κλίματος αστυνομοκρατίας προβλέπουν οι διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 75/2020 για τη «Χρήση συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή καταγραφή ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους» που δημοσιεύτηκε χτες στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Λίγα μόλις 24ωρα από το Προεδρικό Διάταγμα που «εξειδικεύει» και στην πραγματικότητα διευρύνει τις κατασταλτικές διατάξεις του άθλιου νόμου για την απαγόρευση και τον περιορισμό των διαδηλώσεων, η κυβέρνηση με το νέο αυτό νομοθέτημα έρχεται να σφραγίσει τη μετατροπή κάθε δημόσιου χώρου σε «εποπτευόμενο» από τους κρατικούς κατασταλτικούς μηχανισμούς, δίνοντας τη δυνατότητα για εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων λήψης ή καταγραφής ήχου ή εικόνας κάθε είδους - «συστήματα επιτήρησης», όπως χαρακτηριστικά τα λέει - που θα χρησιμοποιούνται από την Αστυνομία, το Λιμενικό και την Πυροσβεστική.

Με πρόσχημα όπως σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις παραπέρα περιστολής των βασικών ελευθεριών τη «δημόσια ασφάλεια», την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και τη διαχείριση της κυκλοφορίας, και με την επίκληση όλου του αντιδραστικού ευρωενωσιακού δικαίου που έχουν σπεύσει να ενσωματώσουν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις, το ΠΔ ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για εγκατάσταση των μέσων αυτών σε κάθε χώρο, με σκόπιμα θολές διατάξεις όπως ότι για την τοποθέτηση των μέσων αυτών «απαιτείται να συντρέχουν επαρκείς ενδείξεις ότι τελούνται ή πρόκειται να τελεσθούν στον συγκεκριμένο χώρο ποινικά αδικήματα» (!), χαρακτηρίζοντας ως τέτοιες «στατιστικά ή εμπειρικά δεδομένα, μελέτες, εκθέσεις, μαρτυρίες, πληροφορίες».

Αποκαλυπτική των πραγματικών προθέσεων είναι και η πρόβλεψη για «εγκατάσταση και λειτουργία σταθερών, περιστρεφόμενων ή κινητών συστημάτων επιτήρησης, (...) σε χώρους και κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης», παραπέμποντας έτσι στο πλήρες φακέλωμα των συγκεντρώσεων.

Ενώ παρά τις προσπάθειες να παρουσιαστεί η εισαγωγή μιας σειράς υποτιθέμενων «ασφαλιστικών δικλίδων» για την καταγραφή και επεξεργασία των δεδομένων, το ΠΔ βρίθει από κάθε λογής επικίνδυνα «παραθυράκια», που με μαθηματική ακρίβεια θα αξιοποιηθούν για την ένταση της καταστολής.

Για παράδειγμα, σε ό,τι αφορά τη διατήρηση των δεδομένων που θα συλλέγονται, το ΠΔ προβλέπει ότι «τα δεδομένα διατηρούνται κατά μέγιστο για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ημερών από τη συλλογή τους, εκτός αν η διατήρηση είναι απαραίτητη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με σκοπό τη διερεύνηση αξιόποινων πράξεων», αλλά και ότι «επιτρέπεται, επίσης, η διατήρηση, όταν υπάρχουν δικαιολογημένες υπόνοιες σε βάρος του ατόμου στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα, για την προπαρασκευή ή τη διάπραξη στο μέλλον των αξιόποινων πράξεων» (!), ενώ «κατ' εξαίρεση, επιτρέπεται η διατήρηση δεδομένων για εκπαιδευτικούς, αποκλειστικά, σκοπούς»!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επεκτείνει το φακέλωμα με το σύστημα «Σένγκεν 2»(2012-11-23 00:00:00.0)
Αλλοθι για τακτικές φακελώματος(2007-10-30 00:00:00.0)
Παρακολούθηση - φακέλωμα - καταστολή(2004-08-13 00:00:00.0)
«Συμμόρφωση» στη Σένγκεν και για τις απελάσεις(2004-01-15 00:00:00.0)
Στο ΣτΕ τα περιβόητα Διατάγματα(1997-10-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ