Τρίτη 16 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Οι προτεραιότητες του κεφαλαίου είναι σε σύγκρουση με τις ανάγκες των εργαζομένων

Σε εκδήλωση για τις εξελίξεις στον κλάδο των κατασκευών μίλησε ο Γιάννης Τασιούλας

Κάλεσμα συμπόρευσης με το ΚΚΕ και την πρότασή του απηύθυνε ο Γιάννης Τασιούλας, μέλος της ΚΕ του Κόμματος, μιλώντας το απόγευμα της Παρασκευής σε εκδήλωση των Κομματικών Οργανώσεων Κατασκευών Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, με θέμα τις εξελίξεις στον κλάδο. Οπως είπε, «δίπλα στο ΚΚΕ ο λαός μπορεί να υπερασπιστεί τη ζωή του στο σύνολό της, τις ανάγκες και τα συμφέροντά του, να ανοίξει δρόμους ώστε η εργατική τάξη με το Κόμμα της να σφραγίσει τις επόμενες εξελίξεις, να φέρει νικηφόρα αποτελέσματα, κατακτήσεις και μεγάλες νίκες».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο «Κήπος των Εποχών» στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. Στο χώρο είχε στηθεί μια ενδιαφέρουσα έκθεση που προετοίμασαν οι Οργανώσεις και μέσα από την οποία αναδείχθηκε η δολοφονική λογική «κόστους - οφέλους» και στις κατασκευές, όπως επίσης ότι ο λαός μπορεί να μην πληρώσει ξανά την κρίση, αρκεί να χρησιμοποιήσει ως «θεμέλιο» την οργανωμένη του δύναμη. Τέλος, παρουσιάστηκε η πρόταση του ΚΚΕ για τις κατασκευές, που απαντά στις αγωνίες των εργαζομένων του κλάδου αλλά και στις σύγχρονες ανάγκες συνολικά του λαού.

Ο Γ. Τασιούλας, μιλώντας ειδικότερα για τον κλάδο των κατασκευών, διευκρίνισε ότι η κρίση δεν θα έχει το βάθος και την έκταση της προηγούμενης, αλλά θα φέρει νέα δεινά για τους εργαζόμενους. «Οι όποιες επενδύσεις γίνουν θα γίνουν με χειρότερους όρους δουλειάς και μισθού, στο όνομα των "θυσιών να ξεπεραστεί η κρίση", δηλαδή κάτι αντίστοιχο με το "θαύμα του Τουρισμού" της προηγούμενης δεκαετίας. Κέρδη για τους επιχειρηματίες και απώλειες για τους εργαζόμενους.


Η εργοδοσία θα επιχειρήσει να οξύνει ακόμη περισσότερο το βαθμό εκμετάλλευσης στους εργαζόμενους του κλάδου, από τη μελέτη έως την κατασκευή, με ανέβασμα της εντατικοποίησης και μείωση του κόστους, μισθολογικού και μη».

Ξεκαθάρισε ότι «η επίτευξη των στόχων και η ικανοποίηση των συμφερόντων των κατασκευαστών, των μονοπωλιακών ομίλων, σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται βελτίωση των όρων ζωής και δουλειάς των εργαζομένων στις κατασκευές».

Και πρόσθεσε: «Για ένα διάστημα, αν δεν συντρέξουν άλλοι παράγοντες, θα διατηρηθεί σταθερή η απασχόληση. Αλλωστε, υπάρχουν κάποια δημόσια έργα που υλοποιούνται και μια ανάκαμψη της ιδιωτικής οικοδομής. Θα χτυπηθεί όμως η μικρή αυτοαπασχόληση. Η μισθωτή εργασία σε μικρές εταιρείες που συνδέονται με την οικοδομή, και ιδιαίτερα στις μεσαίες εταιρείες που λειτουργούν ως δορυφόροι των μεγάλων, θα διατηρηθεί. Οι μεγάλες εταιρείες θα ξεκοκαλίσουν - αυτόν το στόχο έχουν - τις κρατικές επιδοτήσεις, τα πακέτα, τα δημόσια έργα κ.λπ.

Η νέα καπιταλιστική κρίση θα αξιοποιηθεί για να βγουν πιο δυναμωμένες οι κατασκευαστικές εταιρίες και όμιλοι. Συνεπώς, ένα επίπεδο δουλειάς και απασχόλησης στις κατασκευές αναμένεται να υπάρχει».

Ο σχεδιασμός του κεφαλαίου υπονομεύει τις λαϊκές ανάγκες

«Το ερώτημα όμως είναι "Προς όφελος ποιων;" και κατ' επέκταση, αντικειμενικά, τίθεται πιο ολοκληρωμένα ως ερώτημα: "Ανάπτυξη από ποιον για ποιον;". Ανάπτυξη με βάση τα κέρδη των καπιταλιστών ή με βάση τις ανάγκες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, και ποιος τελικά πληρώνει;

Ο σχεδιασμός του κεφαλαίου, οι προτεραιότητες που βάζει, έρχονται σε σύγκρουση με τις προτεραιότητες των εργατικών - λαϊκών αναγκών, που θα στήριζαν μια ανάπτυξη στο πλαίσιο του σοσιαλισμού προς όφελος όλων των εργαζομένων».

Παρουσιάζοντας συγκεκριμένα παραδείγματα, αναφέρθηκε στους αυτοκινητόδρομους με τα διόδια, στις ενεργειακές επενδύσεις με την ικανοποιητική απόδοση κέρδους, που αποτελούν προτεραιότητα για το κεφάλαιο, ενώ την ίδια ώρα έργα υποδομής για τη ζωή και την προστασία του λαού παραμένουν «εκτός κάδρου», γιατί δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα κέρδη στο κεφάλαιο.

Ετσι, στους σχεδιασμούς που «τρέχουν» για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας «έχουμε μία φοβερή έλλειψη σε αντιπλημμυρικά (προχτές βούλιαξε πάλι η Θεσσαλονίκη), αντισεισμικά και αντιπυρικά, έργα πολιτικής προστασίας, γιατί δεν θεωρούνται επιλέξιμα για το κεφάλαιο.

Τη στιγμή που σχεδιάζονται οι διασυνοριακές συνδέσεις και οι οδικοί άξονες με τους υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους οχημάτων που θα συνδέουν τα Βαλκάνια, την ίδια ώρα η Θεσσαλονίκη ρημάζει από έλλειψη επαρκούς δημόσιας συγκοινωνίας, από ένα Μετρό που η κατασκευή του καρκινοβατεί, με τοπικό δίκτυο σε γειτονιές της πόλης εγκαταλειμμένο.

Την ίδια ώρα που το ενεργειακό δίκτυο επεκτείνεται με την κατασκευή αγωγών, η ενεργειακή φτώχεια αγκαλιάζει ολοένα και περισσότερους».

Περνώντας στο ζήτημα της λαϊκής κατοικίας, ο Γ. Τασιούλας ανέδειξε ότι «παρόλο που υπάρχουν υπαρκτές στεγαστικές ανάγκες, που δεν αμβλύνονται λόγω κρίσης, έχουμε υποχώρηση στο κομμάτι της δυνατότητας να αποκτήσει κάποιος σπίτι, αποτέλεσμα των συνεπειών της καπιταλιστικής οικονομίας. Οσοι απέκτησαν, κινδυνεύουν να το χάσουν από τις τράπεζες».

Ο Γ. Τασιούλας κάλεσε τους εργαζόμενους στις κατασκευές αλλά και συνολικά το λαό να αναλογιστούν πώς θα ήταν τα πράγματα «αν η απόκτηση κατοικίας δεν ήταν ατομική υπόθεση, αν δεν έμπαινε κάτω από τη λαιμητόμο της καπιταλιστικής οικονομίας και των κερδών των τραπεζών, των κατασκευαστών, αλλά υπόθεση μιας ανάπτυξης ενός εργατικού κράτους, που θα σχεδίαζε την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών». Και το οποίο σε αυτήν την κατεύθυνση, συνέχισε, θα έδινε δουλειά σε χιλιάδες οικοδόμους, μηχανικούς, μισθωτούς τεχνικούς, ξυλουργούς, και ταυτόχρονα θα ικανοποιούσε συνολικά τις λαϊκές ανάγκες.

«Αυτήν την ανάπτυξη, αυτό το κράτος, αυτόν το σχεδιασμό της οικονομίας χρειάζεται ο εργαζόμενος, αφήνοντας πίσω, καταργώντας τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής, που σαπίζει και πολλαπλασιάζει τα προβλήματα των εργατών», τόνισε.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ