Τετάρτη 27 Μάη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
«Πυρήνας» του κυβερνητικού σχεδιασμού η στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων

Από τη χτεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη

Eurokinissi

Από τη χτεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη
Τη Θεσσαλονίκη επισκέφτηκε χτες ο Κυρ. Μητσοτάκης, προπαγανδίζοντας τις κυβερνητικές προτεραιότητες και στοχεύσεις για διασφάλιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Στις διαδοχικές συναντήσεις του με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι παρά την πανδημία Covid-19 «επανερχόμαστε στον πυρήνα του σχεδίου μας, που δεν είναι άλλος από μία αναπτυξιακή έκρηξη, στηριζόμενη σε επενδύσεις - δημόσιες, ιδιωτικές, Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα».

Αναφέρθηκε επίσης στον Τουρισμό, επισημαίνοντας «τη σημασία των οδικών εισροών στη Βόρεια Ελλάδα από βαλκανικές χώρες, οι οποίες είχαν επίσης καλά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση του κορονοϊού», ενώ επιβεβαιώνοντας πως «υπεράνω όλων» είναι η «υγεία» των κερδών των τουριστικών ομίλων ανακοίνωσε την κατ' εξαίρεση έναρξη των απευθείας πτήσεων προς τη Θεσσαλονίκη από το εξωτερικό από τις 15 Ιούνη, καθώς και την άρση των περιορισμών και στα χερσαία σύνορα την ίδια ημερομηνία, «με κάποιους βασικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους και τηρώντας, φυσικά, πάντα όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας», όπως είπε, απορρίπτοντας ξανά τους γενικευμένους ελέγχους. Την ατομική ευθύνη για την «αποφυγή του συνωστισμού» επανέφερε αναφερόμενος και στην Εστίαση.

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε το σταθμό λεωφορείων «Μακεδονία», όπου ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ότι ο στόλος του ΟΑΣΘ «σε βάθος δώδεκα μηνών» από την ανάληψη της κυβέρνησης θα έχει 500 λεωφορεία. Αριθμός κάτω από τις πραγματικές ανάγκες, που αν επιτευχθεί, αυτό θα γίνει με την εκχώρηση έργου σε ιδιώτες (ΚΤΕΛ), με μίσθωση 180 λεωφορείων και με παραχώρηση άλλων 50 από το δήμο Θεσσαλονίκης, χώρια την έλλειψη ενός συνεκτικού σχεδίου που να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες για μετακίνηση όλου του λαού της πόλης.

Επίσης επισκέφτηκε το νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, όπου τόνισε ότι «η κυβέρνηση θα αξιοποιήσει την πανδημία Covid-19 ώστε να οικοδομήσει το νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας», παραπέμποντας «στις έκτακτες προσλήψεις που έχουν γίνει, οι οποίες θα πάρουν μόνιμα χαρακτηριστικά», αποσιωπώντας ότι είναι πολύ κάτω από τις πραγματικές ανάγκες. Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι «δίνεται η ευκαιρία να επιταχυνθούν και να υλοποιηθούν αποτελεσματικότερα δράσεις που ούτως ή άλλως θεωρούνταν αναγκαίες» και στην ουσία αφορούν παραπέρα ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του συστήματος Υγείας. Παράλληλα, παραδέχτηκε εμμέσως τις μεγάλες ελλείψεις, λέγοντας ότι θα διαθέσει πόρους «από χορηγίες αλλά και δημόσιους πόρους, για να μπορέσουμε να φτάσουμε το συντομότερο δυνατόν στον μέσο ευρωπαϊκό όρο ως προς τα κρεβάτια»...

Αργότερα, σε συνάντησή του με εκπροσώπους φορέων της πόλης, επανέλαβε τα περί ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης το... 2023 και αφού πρώτα ο λαός της πόλης το πληρώσει ξανά και ξανά. Υποσχέθηκε ακόμη Μητροπολιτικό Πάρκο εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά», λέγοντας ότι έχουν βρεθεί «υποψήφιοι ανάδοχοι» για το πρώτο κομμάτι του έργου και βάζοντας ανοιχτά θέμα, «σε συνεννόηση με τον ιδιωτικό τομέα, να εξασφαλίσουμε ότι το έργο αυτό θα είναι και μακροπρόθεσμα βιώσιμο», αφήνοντας δηλαδή ορθάνοιχτη την πόρτα στην επιχειρηματική δράση και εμπορευματοποίηση ενός πολύ σημαντικού πνεύμονα για το λαό της πόλης.

Συζήτησε, επίσης, τη δημιουργία και ανάπτυξη «επιχειρηματικού πάρκου», που θα αποτελέσει έναν «σημαντικό πόλο προσέλκυσης σημαντικών επιχειρήσεων, ταλέντων και Ελλήνων οι οποίοι έχουν φύγει στο εξωτερικό», ενώ σε συζήτηση που είχε με τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού, στάθηκε στη σύνδεσή της με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως επιτάσσουν και τα σχέδια των ομίλων για ανάδειξή του σε «κόμβο» προς τα Βαλκάνια.

«Τρέχουν» τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις με θύμα το λαό

Σημειωτέον, ο Κυρ. Μητσοτάκης παραχώρησε συνέντευξη στη γερμανική εφημερίδα «Bild», όπου τόνισε ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ανοίξει την τουριστική δραστηριότητα για τις χώρες που έχουν παρόμοια επιδημιολογικά δεδομένα με την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας.

Σε ό,τι αφορά την καπιταλιστική κρίση, σημειώνοντας επί της ουσίας το πώς η κυβέρνηση σχεδιάζει να φορτώσει τα βάρη της στο λαό είπε ότι το «μεταρρυθμιστικό» της πρόγραμμα «παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο», ενώ στάθηκε και στο κυβερνητικό σχέδιο ως προς τα Εργασιακά, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δώσαμε στις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, πρόσθετη ευελιξία, ώστε να προσλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερους εργαζομένους, και το κράτος θα καλύψει τον υπόλοιπο "λογαριασμό", όπως έχει κάνει έως τώρα και όπως θα πρέπει να κάνει σε περιόδους κρίσης»...

Ερωτηθείς άλλωστε πού θα διοχετευτούν τα ευρωενωσιακά κονδύλια - τα οποία πάνε πακέτο με την παραπέρα προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων με θύματα τους εργαζόμενους - διαβεβαίωσε ότι θα πάνε για «υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής και τη διασφάλιση της πράσινης μετάβασης». Ως παράδειγμα έφερε το ότι ήδη η κυβέρνηση κλείνει «όλα τα ανθρακωρυχεία μας στη βόρεια Ελλάδα, νωρίτερα από τη Γερμανία. Συνεπώς, μέρος των χρημάτων θα διατεθεί για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης σε μια ολόκληρη Περιφέρεια της Ελλάδας, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον άνθρακα», προς όφελος ομίλων ΑΠΕ. Τόνισε άλλωστε, κυνικά, ότι έτσι «θα επωφεληθούν και γερμανικές εταιρείες. Η RWE σύναψε συμφωνία με τη ΔΕΗ για την εγκατάσταση ενός πολύ μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου στη θέση όπου υπήρχε μια παλιά λιγνιτική μονάδα. Συνεπώς είναι και προς το συμφέρον γερμανικών εταιρειών» να δοθούν τέτοια κονδύλια από την ΕΕ.

«Δεν είναι πλέον θέμα αποπληρωμής χρέους προς την ΕΕ», επέμεινε, «αλλά επενδυτικών ευκαιριών που θα είναι επωφελείς για ελληνικές εταιρείες, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, αλλά ταυτόχρονα θα ωφελήσουν και γερμανικές εταιρείες», ενώ αναφέρθηκε ξεχωριστά στο επιχειρηματικό φόρουμ που οργανώθηκε παρουσία της Γερμανίδας καγκελαρίου στο Βερολίνο το Μάρτη, όπου υπεγράφησαν μεγάλες συμφωνίες ανάμεσα σε επιχειρηματικούς ομίλους για το «χρυσωρυχείο» των ΑΠΕ, της διαχείρισης σκουπιδιών κ.ο.κ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ