Τρίτη 12 Μάη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΝΔΗΜΙΑ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ Α/Σ ΤΡΟΛΕΪ
Μέτρα τώρα για να μην κινδυνεύσουν εργαζόμενοι και επιβάτες!

Καταγγελία για τις άσχημες συνθήκες λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών

Τη μη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την προστασία της υγείας των εργαζομένων από τις διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών και την κυβέρνηση, καταγγέλλει η Επιτροπή Αγώνα Α/Σ Τρόλεϊ, της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, με αφορμή το γεγονός ότι εργαζόμενος στα τρόλεϊ βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό, όμως δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοι που είχαν επαφή μαζί του, αλλά έμαθαν το συμβάν από τα μέσα ενημέρωσης και πήραν οι ίδιοι την πρωτοβουλία να επικοινωνήσουν με τον ΕΟΔΥ, προτού αυτοπεριοριστούν στα σπίτια τους.

Η Επιτροπή αναδεικνύει τη διαχρονική ευθύνη κυβερνήσεων και διοικήσεων, σημειώνοντας ότι αντιμετωπίζουν την υγεία και τις ανάγκες των εργαζομένων με γνώμονα τη λογική «κόστους - οφέλους». Αναφέρεται επίσης στις ευθύνες των πλειοψηφιών των ΔΣ των σωματείων που, μεταξύ άλλων, ματαίωσαν συμβολική στάση εργασίας που είχαν αποφασίσει στην έναρξη της επιδημίας, μετά από παρέμβαση της διοίκησης, αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην πανελλαδική δράση για την Υγεία στις 28 Απρίλη, καταψήφισαν την πρόταση της ΔΑΣ για απεργία την Πρωτομαγιά.

Καλεί, τέλος, τους εργαζόμενους «να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Να απαιτήσουμε άμεσα Γενική Συνέλευση λαμβάνοντας όλα τα μέτρα προστασίας που συστήνει η επιστημονική κοινότητα».

Στο μεταξύ, πρόβλημα συνωστισμού εμφανίζεται από χτες το πρωί, τις ώρες αιχμής, στα λεωφορεία και περισσότερο στα τρόλεϊ. Χαρακτηριστικό είναι ότι η αυξημένη κίνηση που αναμενόταν από χτες, λόγω ανοίγματος περισσότερων κλάδων του λιανικού εμπορίου, αντιμετωπίστηκε από τη διοίκηση με μόλις δύο οδηγούς παραπάνω στα τρόλεϊ!

Την ανάγκη για μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων προκειμένου να διασφαλιστεί η μεταφορά των επιβατών και να μπορεί να τηρηθεί η απόσταση που απαιτείται για την προστασία της υγείας, προβάλλει η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ σε ανακοίνωση προς τους επιβάτες.

Για την υλοποίηση του αιτήματος, τονίζει, χρειάζεται να συντηρηθούν τα οχήματα (τρόλεϊ - λεωφορεία - συρμοί) που παραμένουν σε βλάβη εδώ και χρόνια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και προσωπικού, αγορά νέων οχημάτων, προσλήψεις απαραίτητου προσωπικού. Ομως, αυτά είναι κόστος για την κυβέρνηση και κέρδος είναι οι αυξήσεις της τιμής του εισιτηρίου, το κυνήγι των μεροκαματιάρηδων, της φτωχής λαϊκής οικογένειας με πρόστιμα και μειώσεις μισθών.

Αναφέρει επίσης ότι ο στόχος της κυβέρνησης να κυκλοφορούν 1.000 οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) σε συνδυασμό με την αραιή δρομολόγηση των συρμών (ΣΤΑΣΥ) «δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του λαού της πρωτεύουσας σε φυσιολογικές συνθήκες, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας που απαιτούνται επιπλέον οχήματα ως μέτρο αποφυγής του συγχρωτισμού».

Η Γραμματεία καλεί τους επιβάτες να διεκδικήσουν όλοι μαζί επισκευή των οχημάτων, απομόνωση της καμπίνας του οδηγού σε λεωφορεία και τρόλεϊ, αγορά νέων σύγχρονων οχημάτων με προδιαγραφές στη βάση των νέων δεδομένων για την προστασία εργαζομένων και επιβατών, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, δωρεάν διασφάλιση της μάσκας, όσο διαρκούν τα μέτρα δωρεάν μετακίνηση για όλους.

  • Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων Μεταφορών Ηπείρου και ν. Κέρκυρας, «πολλές διοικήσεις ΚΤΕΛ έσπευσαν να ανακοινώσουν "πανηγυρικά" τη νέα ΚΥΑ προς το επιβατικό κοινό κάνοντας λόγο για δυνατότητα εξυπηρέτησης πολύ μεγαλύτερου όγκου επιβατών», παρά το γεγονός ότι παραμένει ο περιορισμός των κενών θέσεων σε ποσοστό 50%.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ