Παρασκευή 27 Μάρτη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ
Για την κατάσταση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη

Στους εκατοντάδες απολυμένους εργαζόμενους του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» έρχονται να προστεθούν και οι δεκάδες απολυμένοι του αεροδρομίου «Μακεδονία». Η «Skyserv», εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης, ανακοίνωσε την Πέμπτη 26/3 στους 16 εργαζομένους της ότι χάνουν τη δουλειά τους. Οι εργαζόμενοι αυτοί είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου, που εργάζονται με ανανεωνόμενες μηνιαίες συμβάσεις για κάποια χρόνια στο αεροδρόμιο. Οι προϊστάμενοί τους, τους διαβεβαίωσαν υποκριτικά ότι μετά από αυτήν την κατάσταση θα είναι οι πρώτοι που θα ξαναπάρουν, προσθέτοντας ότι στη συγκεκριμένη εταιρεία δεν δικαιούνται καν τα 800 ευρώ που εξήγγειλε η κυβέρνηση. Στο ίδιο πλαίσιο, εργαζόμενοι με συμβάσεις αορίστου χρόνου στην «Ellinair» και στην «Αerocandia» υποχρεούνται από τις 27/3 σε αναγκαστική άδεια χωρίς να προσδιορίζεται το πόσο θα κρατήσει αυτή η άδεια και τι θα γίνει με τους μισθούς τους. Ο κατάλογος συνεχίζεται με τους εκατοντάδες εργαζόμενους που δουλεύουν στις επισιτιστικές αλυσίδες του χώρου, στο χάντλινγκ κ.τ.λ.

Τόσο οι απολύσεις για τους εργαζόμενους ορισμένου χρόνου όσο και το καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας για τους αορίστου προβλέπονται από τις πρόσφατες ΠΝΠ της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων λόγω της πανδημίας. Στα μέτρα της κυβέρνησης δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την προστασία των εργαζομένων που απασχολούνται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και είναι οι πρώτοι που πληρώνουν το μάρμαρο, με τη μη ανανέωση των συμβάσεων, δηλαδή με την απόλυσή τους.

Ταυτόχρονα, η ρήτρα απολύσεων, η υποχρέωση δηλαδή των επιχειρήσεων να μην κάνουν απολύσεις για να δικαιούνται τα γενναία μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, ισχύει για τους εργαζόμενους αορίστου χρόνου, αφήνοντας ξεκρέμαστους τους χιλιάδες που απασχολούνται με καθεστώς «ευελιξίας». Το ίδιο ισχύει και με το καθεστώς της εκ περιτροπής εργασίας, που προτείνεται από τις ΠΝΠ της κυβέρνησης ως μια από τις πολλές εναλλακτικές που διαθέτει η εργοδοσία για να φορτώσει στους εργαζόμενους την όποια «χασούρα».

Τι κι αν η αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία» αναδείχθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα σε «Εργο της Χρονιάς 2019»; Ενα έργο που υποτίθεται θα συντελούσε στην αύξηση του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, θα την μετέτρεπε σε έναν πολύ ελκυστικό προορισμό και κορυφαίο επιχειρηματικό και εμπορικό κέντρο... Tι κι αν η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και συνολικά 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η «Fraport», σημειώνει έσοδα πάνω από 300 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία τους;

Η πραγματικότητα που αναδεικνύεται και στην περίπτωση του αεροδρομίου «Μακεδονία», παρά τα ωραία, μεγάλα και αισιόδοξα σχέδια, είναι ότι για ακόμη μια φορά το μάρμαρο το πληρώνουν οι εργαζόμενοι είτε την περίοδο της ανάπτυξης και των επενδύσεων, με την εντατικοποίηση της εργασίας να σπάει κόκαλα, είτε πολύ περισσότερο την περίοδο των τελευταίων βδομάδων.

Γίνεται φανερό ότι, εν μέσω πανδημίας, κυβέρνηση και εργοδοσία έχουν στο μυαλό τους να σαρώσουν όποιο εργασιακό δικαίωμα έχει μείνει όρθιο από την πολιτική όλων των κυβερνήσεων τα προηγούμενα χρόνια. Ουσιαστικά καλούν τους εργαζόμενους να μοιραστούν τις ζημίες που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, να βάλουν πλάτη για άλλη μια φορά στη μοιρασιά του κόστους. Ο λαός μας έχει αποκτήσει τεράστια πείρα από την περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης. Γνωρίζει πολύ καλά ότι η αστική τάξη και τα κόμματά της, αξιοποιώντας ακόμα και το σοβαρό ζήτημα της υγείας, παίρνουν μέτρα για να σταθεροποιήσουν την κερδοφορία τους, φορτώνοντας νέα βάσανα στην εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα.

Οι εργαζόμενοι σε αυτές τις συνθήκες χρειάζεται να σηκώσουν ψηλά το κεφάλι, να μη συναινέσουν με οποιονδήποτε τρόπο στο περαιτέρω τσάκισμα των δικαιωμάτων τους. Ορμητικά και μαχητικά να εμπιστευτούν και να συμπορευτούν με τα ταξικά σωματεία, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή υπεράσπισης της υγείας, της δουλειάς, της ζωής των εργαζομένων.

Χρειάζεται άμεσα, με ευθύνη της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, να εξασφαλιστούν: Ο συχνός καθαρισμός και η απολύμανση όλων των εργασιακών χώρων στο αεροδρόμιο. Ποσοτική και ποιοτική επάρκεια απολυμαντικών και άλλων μέσων προστασίας (γάντια, μάσκες κ.λπ.). Η καθημερινή κάλυψη του χώρου από τεχνικό Ασφαλείας, γιατρό Εργασίας, νοσοκόμες. Επίσης να καταργηθούν όλες οι αντεργατικές διατάξεις των ΠΝΠ. Να κηρυχτούν παράνομες όλες οι απολύσεις που έγιναν από 1η Μάρτη και οι αρνητικές μεταβολές στις συμβάσεις, στα ωράρια, στους μισθούς, στις εργασιακές σχέσεις.


Κυριαζής ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ
Μέλος του Γραφείου της ΤΕ Βιομηχανίας Κ. Μακεδονίας του ΚΚΕ


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org