Σάββατο 15 Φλεβάρη 2020 - Κυριακή 16 Φλεβάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΜΑΘΗΤΕΣ
Συντονισμένα στους δρόμους για το σχολείο που έχουν ανάγκη

Μιλούν στον «Ριζοσπάστη» ο Χρήστος Στάμος, πρόεδρος του 15μελούς του Μουσικού Σχολείου Πειραιά, και η Στέλλα Βαλαβάνη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, που βρίσκεται στο πλευρό των μαθητών που αγωνίζονται

Τη δική τους φωνή υψώνουν αυτό το διάστημα οι μαθητές, απέναντι στην πραγματικότητα που ζουν στο σχολείο, μπροστά στις νέες δυσκολίες στη μόρφωσή τους. Με ζωντάνια, πολύμορφες κατά τόπους κινητοποιήσεις, με ένα μεγάλο συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας την περασμένη Δευτέρα και δηλώνοντας πως συνεχίζουν.

«Θέλουμε σχολείο δημιουργικό, όχι κέντρο εξεταστικό», είναι ένα από τα συνθήματα που κυριαρχούν στις κινητοποιήσεις αυτό το διάστημα. Συμπυκνώνει την αγωνία τους για το χαρακτήρα του σχολείου, το οποίο μετατρέπεται μέσα από διαδοχικές νομοθετικές παρεμβάσεις σε έναν εξεταστικό μαραθώνιο, απορρίπτοντας τόσο τη σημερινή κατάσταση όσο και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Φέρνουν παράλληλα στο προσκήνιο την πραγματικότητα της υποχρηματοδοτημένης υποβαθμισμένης μόρφωσής τους, ζητώντας να καλυφθούν τα κενά σε καθηγητές και οι σοβαρές ελλείψεις (όπως θέρμανση) στα σχολεία τους. Καταδικάζουν το νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ για την εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ και κολεγίων, που υποβαθμίζει συνολικά τα πτυχία, υπονομεύει το μέλλον τους, εντείνει τις αδικίες, τη στιγμή που σχεδιάζεται και λειτουργεί ένα Λύκειο ολοένα και πιο σκληρό εξεταστικό κέντρο, με επαναφορά της «τράπεζας θεμάτων», καθιέρωση βάσης εισαγωγής κ.ο.κ.


Στο ερώτημα τι βγάζει τους μαθητές στους δρόμους, η ίδια η πραγματικότητα έρχεται να απαντήσει. Για παράδειγμα, οι μαθητές του Μενιδίου μίλησαν αυτό το διάστημα και για σχολεία που στεγάζονται σε κοντέινερ, του Χαϊδαρίου για τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα μετά τον πρόσφατο σεισμό, του Μαρτίνου για την αγωνία που μοιράζονται για το μέλλον της ΛΑΡΚΟ...

Μαζί ενάντια στα κοινά προβλήματα

Για τη μέχρι τώρα εμπειρία από τις κινητοποιήσεις μιλά στον «Ριζοσπάστη» ο Χρήστος Στάμος, πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του Μουσικού Σχολείου Πειραιά. Μαθητές του σχολείου, μέσα από συλλογικές διαδικασίες, βρέθηκαν μαζί με συμμαθητές τους από πολλούς δήμους στο υπουργείο Παιδείας στις 3 Φλεβάρη, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων που ξεδιπλώνονται τις τελευταίες βδομάδες στην Αττική. Μας λέει πως οι μαθητές εκείνη τη μέρα φώναξαν τα συνθήματά τους έξω από το υπουργείο, επισημαίνοντας πως δεν τους δέχτηκε η ηγεσία του για να καταθέσουν τα αιτήματά τους. «Τα παιδιά δεν πτοήθηκαν γιατί καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι να κινητοποιούμαστε και τι καταφέρνουμε με τους αγώνες μας. Και στις 10 Φλεβάρη, μετά από κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας, κατεβήκαμε στα Προπύλαια. Ηταν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με χιλιάδες μαθητές να συμμετέχουν».

«Ο κόσμος άρχισε να ρωτά περισσότερα για το τι γίνεται και παράλληλα και οι μαθητές ρωτούν περισσότερα», σημειώνει, αναφερόμενος στη σημασία τού να προβάλλουν και να διεκδικούν τα αιτήματά τους οι μαθητές. Οι κινητοποιήσεις για τους μαθητές του Πειραιά συνεχίστηκαν την Πέμπτη με συγκέντρωση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Ολοι οι μαθητές καταλαβαίνουν πως κάτι δεν πάει καλά σε αυτό το σύστημα. Στον Πειραιά, είμαστε εργατικές γειτονιές, δεν έχουμε την οικονομική άνεση για να πληρώσουμε παραπάνω. Καταλαβαίνουν ότι είναι άδικο», μας λέει αναφερόμενος στα μέτρα που έρχονται στο Λύκειο.

Ξεκαθαρίζει πως «δεν θέλουμε να χάσουμε μάθημα, έχουμε λόγο που κινητοποιούμαστε», σημειώνοντας πως η προσπάθεια είναι σε κάθε κινητοποίηση να ενημερώνονται γονείς και εκπαιδευτικοί για τα αιτήματα και τις μορφές αγώνα. Να συζητούνται στα 15μελή και σε όλο το σχολείο, έξω από τα όρια των σχολείων, ανάμεσα σε γνωστούς συμμαθητές και μέσα από τα τοπικά συντονιστικά που συγκροτούνται. Οι μαθητές άλλωστε δεν περιορίζουν τα αιτήματα στα επιμέρους προβλήματα των σχολείων τους αλλά παλεύουν συνολικά στο πλευρό των συμμαθητών τους. Φέρνει ως παράδειγμα το σχολείο του, το οποίο, όπως πολλά Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, ξεκινά τη σχολική χρονιά με κενά που καλύπτονται στην πορεία και πάγιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποστήριξη, το 3ο Λύκειο του Πειραιά και την Ιωνίδειο που αντιμετωπίζουν σοβαρά κτιριακά προβλήματα κ.ο.κ.

Στο πλευρό των μαθητών

Σε αυτήν την πορεία, οι μαθητές της Αττικής ήρθαν το τελευταίο διάστημα αντιμέτωποι με προσπάθειες να μπει φρένο στη δυναμική των κινητοποιήσεών τους. Ετσι, μεταξύ άλλων, καταγράφηκαν προσπάθειες να «σπάσουν» καταλήψεις με κόφτες, μηνύματα προς τους γονείς που εμπεριέχουν υπενθυμίσεις για το αντιδραστικό οπλοστάσιο που προβλέπει διώξεις γονιών για παραμέληση ανηλίκων, ακόμα και κλήση εκλεγμένων μαθητών 15μελούς και των γονιών τους από την αστυνομία.

Απέναντι σε αυτό το κλίμα, στο πλευρό των μαθητών έχει δηλώσει το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής, που καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων της Αττικής να συμπορευτούν με τους μαθητές στον δίκαιο αγώνα για το σχολείο που τους αξίζει και ζωή με δικαιώματα.

Μιλώντας στον «Ριζοσπάστη» η πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Στέλλα Βαλαβάνη, τονίζει: «Καθημερινά ζούμε ως γονείς τα ολοένα και αυξανόμενα οξυμένα προβλήματα της δημόσιας Εκπαίδευσης, που δεν είναι ξεκομμένα από τα υπόλοιπα που αντιμετωπίζει κάθε λαϊκή οικογένεια. Και αυτό που λέμε "κάθε φέτος και χειρότερα" ισχύει και για τη δική μας καθημερινότητα αλλά πολύ περισσότερο των ίδιων των παιδιών μας».

«Το σύνθημα που φώναζαν τη Δευτέρα στους δρόμους "Τόσες εξετάσεις ούτε οι ασθενείς, θα μας αρρωστήσουν αν δεν ξεσηκωθείς" τα λέει όλα», τονίζει, αναφερόμενη στην πιεστική καθημερινότητα των μαθητών. «Είναι αλήθεια, και εμείς ως γονείς το ζούμε καθημερινά, είναι πολλές φορές που ούτε εμείς δεν θα αντέχαμε να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα των παιδιών μας, και δεν προκαλώ με αυτό που λέω ή μάλλον προκαλώ. Ατέλειωτες ώρες τρέξιμο στα φροντιστήρια, στις εξωσχολικές δραστηριότητες, αθλητικές και πολιτιστικές κ.λπ. - όλα επί πληρωμή - και ατέλειωτες ώρες διάβασμα, που όλα αυτά συνοδεύονται με μόνιμο άγχος τόσο για τα παιδιά όσο και για εμάς τους γονείς. Γι' αυτό το λόγο ήμασταν έξω από τα σχολεία των παιδιών μας τη Δευτέρα 10 Φλεβάρη, να τα στηρίξουμε. Ετσι πρέπει να κάνουμε ως γονείς όταν συλλογικά οι μαθητές αποφασίζουν να διεκδικήσουν ένα σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει». Οπως σημειώνει, δίνεται έτσι απάντηση και στις πρακτικές τρομοκρατίας και απειλών που επιστρατεύτηκαν για να επιβληθεί σιωπή στα παιδιά, στις διάφορες «φωνές» μέσω διευθυντών ή μεμονωμένων γονέων με την «αγωνία» και απειλή χαμένων διδακτικών ωρών ή τους εκβιασμούς ότι «δεν θα πάνε εκδρομές».

Στο πλευρό τους οι μαθητές έχουν και τους εκπαιδευτικούς, που κατανοούν ότι η μάχη που δίνουν οι μαθητές αφορά τον ίδιο αντίπαλο που τσακίζει τις ζωές όλων. Μία συμπαράσταση που εκφράστηκε και από το βήμα του συλλαλητηρίου της περασμένης Δευτέρας, μαζί με την ανάγκη ο εκπαιδευτικός να βρίσκεται και στο δρόμο όπως και στην τάξη, στο μάθημα του αγώνα που γίνεται στους δρόμους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μαθητικά συμβούλια που θα εκφράζουν τις ανάγκες(2010-10-03 00:00:00.0)
Αποβολή αγωνιστή μαθητή(2005-11-05 00:00:00.0)
Εμμένουν στην επιχείρηση τρομοκράτησης(2005-04-01 00:00:00.0)
Κατέρρευσε το κατηγορητήριο(2002-01-19 00:00:00.0)
ΟΧΙ σε όλα τα ναρκωτικά(2000-02-15 00:00:00.0)
Μαθητική γροθιά στον εισαγγελικό αυταρχισμό(1995-02-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ