Παρασκευή 14 Φλεβάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Αντιπαιδαγωγική η πρόταση της διακριτής διδασκαλίας αντικειμένων

Ανακοίνωση για τις εξαγγελίες σε σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων

Στις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες που πρέπει να καλύπτονται στο νηπιαγωγείο αναφέρεται η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Παιδείας για αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων του και εμπλουτισμό του με Φυσική Αγωγή, Αγγλικά και άλλα μαθήματα.

Η ΑΣΕ καλεί να δυναμώσει η πάλη για την ικανοποίηση των αναγκών και «για παιδαγωγικό πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στην πραγματικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις που αφορούν στην ολόπλευρη κοινωνική, νοητική, συναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου, εξασφαλίζοντας και όλα τα μέσα, υλικά και όχι μόνο, για να υλοποιηθεί».

Αναφέρεται στις συνθήκες με τις οποίες προχωρά και από την κυβέρνηση της ΝΔ η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Η αντιπαιδαγωγική πρόταση της διακριτής διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων, όπως είναι π.χ. τα Αγγλικά, σε ηλικίες όπου είναι ζητούμενο προς κατάκτηση η αφομοίωση της μητρικής γλώσσας, πάει ένα βήμα παραπέρα το πνεύμα του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος, που σε κάθε περίπτωση, ενιαία με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα, προωθεί τις οριζόμενες δεξιότητες για τον χρηστικό και λειτουργικό αυριανό μαθητή, μεθαυριανό εργαζόμενο.

Δηλαδή, ακόμα και αν διακηρύσσεται το παιχνίδι ως μέσον ή οι αναδυόμενες δραστηριότητες ως μεθοδολογία, ορίζεται ξεκάθαρα πως όλη η διαδικασία στο νηπιαγωγείο πρέπει να υποτάσσεται στην εκμάθηση κάθε είδους εγγραμματισμού (βλέπε χρήση υπολογιστών, γραπτής έκφρασης κ.λπ.), αποκτώντας τις αναγκαίες δεξιότητες, αποσπασματικά ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο εξίσου αποσπασματικό και κατακερματισμένο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου».

Η ΑΣΕ καλεί: «Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα του υπουργείου! Αντιπαλεύουμε το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα και κάθε χειρότερη εκδοχή του. Θα εναντιωθούμε σε κάθε σχεδιασμό της κυβέρνησης που προωθεί ακόμα παραπέρα τον κατακερματισμό του αναλυτικού προγράμματος, προκρίνοντας τη διακριτή εκμάθηση δεξιοτήτων όπως είναι η ξένη γλώσσα ή οι Η/Υ, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι και το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα δεν καλύπτει τις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών ούτε στο περιεχόμενο ούτε στη μεθοδολογία του».

«Μας ενδιαφέρει το πώς θα στηριχθεί ο κυρίαρχος παιδαγωγικός ρόλος της/του νηπιαγωγού με όλα τα μέσα αλλά και την κατάλληλη επικουρική στήριξη των απαραίτητων επιστημονικών ειδικοτήτων. Πάνω απ' όλα είναι ανάγκη να διεκδικήσουμε αυτό που επιτάσσει η δυνατότητα του σήμερα για να καλυφθούν οι ανάγκες των παιδιών σε αναβαθμισμένη παιδαγωγική παρέμβαση», τονίζει η ΑΣΕ και καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να δυναμώσουν τον αγώνα τους μαζί με τις/τους νηπιαγωγούς και τους γονείς των παιδιών για καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, σε σύγχρονα, ασφαλή νηπιαγωγεία, με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του νηπιαγωγού, με επιστημονική στήριξη.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org