Τετάρτη 29 Γενάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επιταχύνει τις αντιδραστικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες

Συνάντηση του πρωθυπουργού με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Eurokinissi

Η επιτάχυνση των αλλαγών που θα φέρουν την Εκπαίδευση, σε όλο το φάσμα της, πιο κοντά στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων και που θα υλοποιούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ μέσα από συγκεκριμένα μέτρα, βρέθηκε στο επίκεντρο της χτεσινής συνάντησης του πρωθυπουργού με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αποτίμησης του κυβερνητικού έργου. Στο διάστημα αυτό προωθήθηκαν μια σειρά από αντιδραστικά μέτρα στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως η νομοθετική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου με στόχο το χτύπημα των διεκδικήσεων, η αξιολόγηση των ιδρυμάτων με δείκτες και κριτήρια της «αγοράς», η σύνδεσή της με μέρος της χρηματοδότησης, που οδηγεί σε νέες κατηγοριοποιήσεις, η αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων, η ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της Ερευνας κ.ο.κ.

Στον προγραμματισμό της κυβέρνησης για το 2020 περιλαμβάνεται η προώθηση νέου θεσμικού πλαισίου για τα πανεπιστήμια, με «μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη», «ενίσχυση του συνδέσμου των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και τον αναπτυξιακό τομέα, περισσότερη ανεξαρτησία και νέους τρόπους χρηματοδότησης», «εξωστρέφεια» των ΑΕΙ κ.ά. Μέτρα με κοινό παρονομαστή την προσαρμογή της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας, που ενισχύουν την εμπορευματοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία και τα οποία απέρριψαν μέσα από τις μαζικές διεργασίες και κινητοποιήσεις τους το προηγούμενο διάστημα οι φοιτητές, οι οποίοι βλέπουν τους όρους σπουδών και τις προοπτικές των αποφοίτων να χειροτερεύουν όσο βαθαίνουν οι αναδιαρθρώσεις.

Οπως δήλωσε ο πρωθυπουργός, «εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας». Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων προγραμματίζονται «δρομολόγηση προγράμματος για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου», εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, ανάπτυξη προγραμμάτων με έμφαση στις δεξιότητες που προτάσσει η ΕΕ, όπως «επιχειρηματικότητα», κ.ά., οικοδομώντας ένα σχολείο που απέχει από τη σύγχρονη ανάγκη για στέρεη μόρφωση με βάση τις εξελίξεις της επιστήμης και το οποίο διατηρεί τα προβλήματα και τις ελλείψεις. Σε αυτό το εξάμηνο για το οποίο μιλά η κυβέρνηση, επαναλήφθηκε το γνωστό σκηνικό των σχολείων που ακόμα περιμένουν εκπαιδευτικούς, μέχρι και σε εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ ταυτόχρονα εκρηκτικά είναι τα προβλήματα υποδομών. Ακόμα και η επέκταση της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, που καταγράφει στο έργο της η κυβέρνηση, έγινε με επιστράτευση αντιπαιδαγωγικών λύσεων, μακριά από τους αναγκαίους όρους.

Στο πλαίσιο της συνάντησης, ο πρωθυπουργός έκανε αναφορά στο έντονο ενδιαφέρον του «για τις πολιτικές που εκπορεύονται από το υπουργείο Παιδείας». Πρόκειται για το ίδιο σκηνικό που επαναλαμβάνεται από κάθε κυβέρνηση, με την εικόνα της Εκπαίδευσης να παραμένει καθηλωμένη στις ελλείψεις, καθώς δεν αποτελεί προτεραιότητά τους η επίλυση των προβλημάτων των σχολείων και η γενναία χρηματοδότηση της Παιδείας, αλλά η ακόμα πιο στενή προσαρμογή της στις ανάγκες των επιχειρήσεων.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org