Τρίτη 12 Νοέμβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
«Κανονικότητα» η μετατροπή των χώρων δουλειάς σε παγίδες θανάτου

Απογειώνεται η εργοδοτική ασυδοσία, με τις πλάτες του αντεργατικού πλαισίου όλων των κυβερνήσεων του κεφαλαίου

Νέα σοβαρά εργατικά «ατυχήματα» σε μια σειρά κλάδων, το ένα δυστυχώς θανατηφόρο, και νέες σοβαρές καταγγελίες συνδικάτων για τις τεράστιες ελλείψεις σε μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, έρχονται να προστεθούν ελάχιστες μέρες μετά το νέο θάνατο εργάτη στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ.

Επιβεβαιώνεται η «απογείωση» της εργοδοτικής ασυδοσίας με τις πλάτες των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, καθώς και το γεγονός ότι η μετατροπή των χώρων δουλειάς σε παγίδες θανάτου αποτελεί την «κανονικότητα» της ανάπτυξης με κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος.

Ζάκυνθος: Νεκρός 60χρονος εργάτης που πάλευε σε σκεπή διώροφου

Ενας 60χρονος εργάτης στον κλάδο της οικοδομής έχασε τη ζωή του στη Ζάκυνθο, όταν το περασμένο Σάββατο έπεσε στο κενό από σκεπή διώροφης οικίας, όπου αναγκαζόταν να δουλεύει σε αυτήν την ηλικία.

Ο Σύνδεσμος Οικοδόμων Ζακύνθου εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια του νεκρού και αναδεικνύει την ανάγκη εφαρμογής μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς, προβάλλοντας ταυτόχρονα το αίτημα για σύνταξη στα 55,«για να μην αναγκαζόμαστε να εκτελούμε εργασίες που από τη φύση της δουλειάς μας είναι επικίνδυνες σε μεγάλη ηλικία».

«Φτάνει πια! Πρέπει επιτέλους να αρχίσουν να γίνονται έλεγχοι, να μην μπαίνει σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα της ασφάλειας στην εργασία», επισημαίνει.

Τρία ναυτεργατικά «ατυχήματα» μέσα σε λίγες μέρες

Τρία ναυτεργατικά «ατυχήματα» σημειώθηκαν από το περασμένο Σάββατο μέχρι και χτες, μαρτυρώντας τις συνθήκες εργασίας που έχουν επιβάλει οι εφοπλιστές στα καράβια.

Χτες, 21χρονος αλλοδαπός ναύτης, μέλος του πληρώματος του φορτηγού πλοίου «Gabri S», τραυματίστηκε στο πηγούνι και στα πλευρά όταν έσπασε κάβος κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτωσης του πλοίου με ασβέστη στη λιμενική εγκατάσταση Αλτσι της Σητείας. Ο ναυτεργάτης μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου.

Την Κυριακή, ναυτεργάτης, επίσης με την ειδικότητα του ναύτη, τραυματίστηκε στο δεξί του χέρι κατά το κλείσιμο πόρτας στο χώρο του γκαράζ του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Superfast XI» στο λιμάνι της Πάτρας. Ο ναυτεργάτης μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Πατρών «Αγ. Ανδρέας».

Το Σάββατο, 50χρονος ναυτεργάτης, μέλος του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου «Sekavin», κατά τη διάρκεια των διαδικασιών πρόσδεσης του πλοίου στο λιμάνι της Καλύμνου τραυματίστηκε από κάβο στο δεξί του χέρι και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του νησιού.

Καρμανιόλα για τους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευή

Σε άμεσο κίνδυνο τίθενται η σωματική ακεραιότητα και η ίδια η ζωή των εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, καθώς η υπονόμευση και από τη σημερινή κυβέρνηση της λειτουργίας των μεικτών Επιτροπών Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς, σε συνδυασμό συνολικά με την πολιτική που δίνει «γην και ύδωρ» στο κεφάλαιο, έχει φουσκώσει τα πανιά της εργοδοτικής ασυδοσίας, μετατρέποντας τους χώρους δουλειάς σε καρμανιόλες.

Τα νέα στοιχεία που φέρνουν στο φως το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης προειδοποιούν για τα χειρότερα εφόσον δεν ληφθούν μέτρα εδώ και τώρα, με πρώτο και κύριο να γίνουν καθημερινοί οι έλεγχοι στα επισκευαζόμενα πλοία από αναβαθμισμένες μεικτές Επιτροπές Ελέγχου, πλήρως στελεχωμένες και εξοπλισμένες.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα σωματεία, την Παρασκευή 8/11 διενεργήθηκε έλεγχος από τη μεικτή Επιτροπή ελέγχου Περάματος - Σαλαμίνας στο πλοίο «Rigel VII», στα Ναυπηγεία «Διαμαντή» στη Σαλαμίνα. Εντοπίστηκε ότι στο πλοίο όχι μόνο εκτελούνταν ταυτόχρονα σοβαρές και επικίνδυνες επισκευαστικές εργασίες από πολλά συνεργεία, αλλά παραβιάζονταν ακόμα και τα στοιχειώδη όσον αφορά την προστασία των εργαζομένων, ενώ ο Τεχνικός Ασφαλείας δεν είχε εμφανιστεί από τις 2 Νοέμβρη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των σωματείων:

«Στην επιχείρηση "ARCO Αθανασόπουλος" διαπιστώθηκαν ακατάλληλες σκαλωσιές ύψους 10 και 15 μέτρων σε όλα τα σημεία του πλοίου όπου εκτελούνταν ελασματουργικές εργασίες, χωρίς κατάλληλα δάπεδα και ρέλια προστασίας, με άμεσο κίνδυνο πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος από πτώση.

Στην επιχείρηση "ΤΣΕΛΕΚΟΣ", που εκτελεί ναυπηγοξυλουργικές εργασίες, δεν είχαν χορηγηθεί σε κανέναν εργαζόμενο τα μέσα ατομικής προστασίας.

Στην επιχείρηση "ΧΟΡΤΗΣ" και "ΣΙΑ Ηλεκτρολογικές Εργασίες" υπήρχε φορητός φωτισμός 220 volt, αντί για 42 volt που ορίζει ο νόμος, και δεν υπήρχαν ένας προς έναν μετασχηματιστές ασφαλείας για χρήση φορητών ηλεκτρικών εργαλείων.

Υπεύθυνη Αρχή για να τηρηθεί η διακοπή εργασιών ορίστηκε το Λιμενικό Τμήμα Σαλαμίνας, που άλλωστε εκδίδει και τις σχετικές άδειες».

Τα σωματεία αναφέρουν ότι «για άλλη μια φορά ζητάμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων, που στο όνομα της κερδοφορίας τους αδιαφορούν πλήρως για την ακεραιότητά μας και τη ζωή μας» και τονίζουν πως θα συνεχίσουν να διεκδικούν και να αγωνίζονται για τη διενέργεια καθημερινών και ουσιαστικών ελέγχων από τις μεικτές Επιτροπές.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org