Καταψήφισε το ΚΚΕ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής
Eurokinissi |
Αναφερόμενη στο Αρθρο 45 και στον γεωγραφικό περιορισμό που θέτει, η Δ. Μανωλάκου θύμισε ότι το ΚΚΕ είχε καταγγείλει και τον αντίστοιχο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ που εφάρμοζε σχετική Οδηγία της ΕΕ. Επίσης σημείωσε ότι με το Αρθρο 46 προωθείται η γενικευμένη κράτηση των αιτούντων διεθνούς προστασίας, ενώ εξίσου απαράδεκτο είναι το Αρθρο 48 για την κράτηση ευάλωτων. «Το είχαμε καταγγείλει και όταν το είχε περάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, τώρα είναι ακόμη χειρότερες οι συνθήκες κράτησης για οικογένειες και για γυναίκες μόνες», ανέφερε.
Η αγορήτρια του Κόμματος ξεχώρισε ακόμα το Αρθρο 4 για την αξιολόγηση της αίτησης, όπου δεν συνεκτιμάται η παρελθούσα πιθανή δίωξη των μελών της οικογένειας και ο κάθε αιτών άσυλο εξετάζεται ατομικά για τις τυχόν απειλές που λαμβάνει, ακόμη και στο πλαίσιο της οικογένειας. Στα Αρθρα 23 και 24 αναφέρεται ρητά ότι τα δικαιώματα που απορρέουν για τα μέλη της οικογένειας του αναγνωρισμένου πρόσφυγα παύουν να ισχύουν όταν χάσουν την ιδιότητα του μέλους της οικογένειας, είτε λόγω λύσης του γάμου, είτε ακόμη λόγω της ενηλικίωσης τέκνου. «Δηλαδή, μπορεί ο τίτλος να είναι "διατήρηση της οικογένειας", αλλά, στην ουσία, στην πράξη γίνεται διάσπαση της οικογένειας του αιτούντος», ανέφερε η Δ. Μανωλάκου και πρόσθεσε ότι ερωτήματα γεννάει το Αρθρο 24, με βάση το οποίο επικουρική διεθνής προστασία θα δίνεται για ένα χρόνο με δυνατότητα παράτασης για άλλα 2 χρόνια. «Μετά τι θα γίνεται;», ρώτησε.
Η βουλευτής του ΚΚΕ χαρακτήρισε σκληρές και απάνθρωπες διατάξεις όπως το Αρθρο 41. Οπως εξήγησε, στην πράξη μέχρι τώρα, αν κάποιος δικαιούται να αναγνωριστεί πρόσφυγας, η λεγόμενη πυρηνική οικογένεια έπαιρνε κι αυτή ισόχρονη άδεια διαμονής, αν και δεν ήταν αναγνωρισμένοι πρόσφυγες. Τώρα, με βάση το άρθρο αυτό και συνδέοντάς το με τα προηγούμενα, όπως το Αρθρο 4, προβλέπεται ατομική εξέταση του κάθε μέλους της οικογένειας. «Αρα, η άδεια παραμονής και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή θα παύουν να υπάρχουν, με αποτέλεσμα με την ενηλικίωση το παιδί να εξετάζεται πλέον ως ενήλικας, ο οποίος μπορεί να επιστρέψει στη χώρα καταγωγής του, ακόμη και αν η υπόλοιπη οικογένεια παραμένει εδώ».
Εξάλλου, στο Αρθρο 8 υπάρχει εισαγωγή της έννοιας του τμήματος της χώρας καταγωγής που μπορεί να θεωρείται «ασφαλές», «άρα ο αιτών να μη δικαιούται διεθνούς προστασίας αν μένει 5 χιλιόμετρα παραπέρα, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ αποκλειστικά, αφού ο ΟΗΕ δεν θα λαμβάνεται υπόψη». «Τα αναφέρω σαν χοντρά προβλήματα και άδικα», είπε η Δ. Μανωλάκου. Επιπλέον, στάθηκε στην υγειονομική περίθαλψη των ξεριζωμένων, αφού με το Αρθρο 55 και σε συνδυασμό με το Αρθρο 118 περιορίζεται σημαντικά το δικαίωμα πρόσβασης των αιτούντων στις δημόσιες δομές Υγείας για νοσηλευτική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.