Σάββατο 5 Οχτώβρη 2019 - Κυριακή 6 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Αγωνίζονται ενάντια στους αντεργατικούς σχεδιασμούς κυβέρνησης - μονοπωλίων

Eurokinissi

Με 24ωρη απεργία και μαζική συγκέντρωση το πρωί της Παρασκευής στο υπουργείο Ναυτιλίας, οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη διεμήνυσαν σε κυβέρνηση και επιχειρηματικούς ομίλους την απόφασή τους να υπερασπιστούν τις θέσεις εργασίας, τα εργασιακά και συνδικαλιστικά τους δικαιώματα, απαιτώντας παράλληλα τη λήψη όλων των μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς, για να σταματήσουν κάθε τόσο να μετρούν σακατεμένους και νεκρούς.

Την απεργιακή κινητοποίηση οργάνωσαν τα παραρτήματα Πειραιά και Σαλαμίνας του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης.

Η απεργιακή συγκέντρωση έγινε έξω από το ΥΕΝ, καθώς για εκείνη την ώρα είχε καθοριστεί η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προκειμένου να επικυρώσει το master plan της COSCO, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από σχεδιασμούς των μονοπωλίων (αλλαγή χρήσης του 50% των εγκαταστάσεων της Ζώνης, νέα car terminal, 4η προβλήτα κοντέινερ, τεράστια εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία κ.ο.κ.) που πάνε χέρι χέρι με το χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων και συνολικά των λαϊκών αναγκών.

Ωστόσο, προφανώς κάτω και από τις πιέσεις των εργαζομένων, η κυβέρνηση ανέβαλε τη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, μετά από απαίτηση των απεργών έγινε συνάντηση αντιπροσωπείας των σωματείων τους με τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι η προώθηση του master plan των μονοπωλίων αποτελεί κεντρικό ζήτημα για την κυβέρνηση.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής, μιλώντας μετά τη συνάντηση στους συγκεντρωμένους απεργούς, τους κάλεσε σε αγωνιστική ετοιμότητα και επαγρύπνηση για άμεση αγωνιστική παρέμβαση όποτε συνεδριάσει το ΕΣΑΛ, προκειμένου να μην περάσουν οι αντεργατικοί σχεδιασμοί.

Σε ανακοίνωσή τους το Συνδικάτο Μετάλλου και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών σημειώνουν: «Παρακολουθούμε όλοι μας να μαίνεται ένας πρωτοφανής πόλεμος γεωστρατηγικού χαρακτήρα με στόχο τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών υποδομών της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας, μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών, Κίνας και χωρών της ΕΕ.

Ενας πόλεμος που έχει σαφείς προεκτάσεις με το μοίρασμα της πίτας των εξοπλιστικών προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού για τα επόμενα 10-15 χρόνια. Είναι αυτή η διαμάχη που κρατάει κλειστά τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στη χώρα και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στο πλαίσιο του ΟΛΠ».

Τονίζουν ότι «η ζούγκλα του ελεύθερου ανταγωνισμού και η σύγκρουση συμφερόντων σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνει υπόψη τις λαϊκές ανάγκες και άρα με τίποτα δεν μπορεί να οδηγήσει σε μία φιλολαϊκή ανάπτυξη», και αυτό, συνεχίζουν, αποδεικνύεται και από το master plan του ΟΛΠ, «όπου προβλέπεται και η αλλαγή χρήσης της μισής Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (Κερατσίνι - Δραπετσώνα), όπως αυτή λειτουργούσε μέχρι σήμερα, και η μετατροπή της σε car terminal...».

«Ανάλογοι σχεδιασμοί σε βάρος της Ζώνης για λογαριασμό των μονοπωλίων είχαν γίνει τα έτη 1995, 1998, 2004, τους απέτρεψε όμως ο αποφασιστικός αγώνας των εργαζομένων να υπερασπίσουν τις θέσεις εργασίας και τα δικαιώματά τους», καταλήγουν τα σωματεία.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ