Κόντρα στους σχεδιασμούς των μονοπωλίων - όπως αυτοί αποτυπώνονται και στο master plan της COSCO για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη - που στο πλαίσιο των ανταγωνισμών τους και για το κυνηγητό του κέρδους, με αβάντα την αντιλαϊκή πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, ποδοπατάνε εργασιακά δικαιώματα και λαϊκές ανάγκες, σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων ξεκινάνε από σήμερα οι εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
Διεκδικούν την προστασία των θέσεων εργασίας τους και δουλειά με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με ικανοποιητικές κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς για να γυρίζουν στις οικογένειές τους σώοι και αβλαβείς από το μεροκάματο, συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Στο πλαίσιο αυτό, το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης έχουν προγραμματίσει για σήμερα παύση εργασιών από τη 1 έως τις 3 το μεσημέρι και συγκέντρωση μπροστά στην πύλη της COSCO στο Ικόνιο. Αύριο συμμετέχουν στην πανεργατική απεργιακή κινητοποίηση, κηρύσσοντας 24ωρη απεργία και συνεχίζουν με νέα απεργία όποτε θα γίνει η νέα συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), που αναμένεται κατά πάσα πιθανότητα την Παρασκευή.
Τα δυο σωματεία με κοινή τους ανακοίνωση σημειώνουν ότι το master plan είναι απόδειξη του πολέμου «γεωστρατηγικού χαρακτήρα που μαίνεται, με στόχο τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών υποδομών της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ ΗΠΑ, Κίνας και χωρών της ΕΕ. Ενός πολέμου που έχει σαφείς προεκτάσεις με το μοίρασμα της "πίτας" των εξοπλιστικών για τα επόμενα 10 - 15 χρόνια. Είναι αυτή η διαμάχη που κρατάει κλειστά τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στη χώρα και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στο πλαίσιο του ΟΛΠ».
Εχει αποδειχθεί, τονίζουν, ότι «η ζούγκλα του ελεύθερου ανταγωνισμού και η σύγκρουση συμφερόντων σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνουν υπόψη τις λαϊκές ανάγκες και άρα με τίποτα δεν μπορούν να οδηγήσουν σε μια φιλολαϊκή ανάπτυξη».
Και υπογραμμίζουν πως «είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί κυβέρνησης - COSCO θα υλοποιηθούν εύκολα. Θα μας βρουν απέναντί τους, να οργανώνουμε την πάλη μαζικά, συλλογικά, αποφασιστικά». Απαιτούν «κάτω τα χέρια από το δίκιο μας στην εργασία, από τα Συνδικάτα μας, από τις κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Κάτω τα χέρια από τις κατακτήσεις μας και από τις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές μας ελευθερίες».
Θυμίζουμε πως οι σχεδιασμοί των μονοπωλίων, σύμφωνα με το master plan που έχει διαμορφώσει η COSCO και το οποίο αναμένεται να επικυρώσει η ΕΣΑΛ, προβλέπουν αλλαγή χρήσης σχεδόν του μισού χώρου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, προκειμένου να μετατραπεί σε προβλήτα στάθμευσης αυτοκινήτων (car terminal). Συγκεκριμένα ο χώρος του car terminal που βρίσκεται σήμερα ανάμεσα στο Ικόνιο Περάματος και Κερατσίνι, προβλέπεται να μετατραπεί σε τέταρτη προβλήτα Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και το car terminal να μεταφερθεί στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Ν. Μώλου Δραπετσώνας.
Προβλέπεται ακόμα η κατασκευή νέων προβλητών κρουαζιέρας, στην Ακτή Ξαβέρη, γιγαντιαίο κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών 22.000 τ.μ., ξενοδοχεία, αλλαγή των όρων δόμησης από τα 15 μέτρα ύψους των κτιρίων και των τοιχίων στα 22 μέτρα, για την ανέγερση ειδικών εγκαταστάσεων όπως την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στο Κερατσίνι, βιομηχανικές εγκαταστάσεις υψηλής όχλησης, από χαμηλής που ήταν μέχρι σήμερα κ.ά.
Πρόκειται για σχεδιασμούς οι οποίοι «κουμπώνουν» με μέρος των σχεδιασμών της εγχώριας αστικής τάξης για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, με επίκεντρο και το λιμάνι του Πειραιά και προσανατολισμό τη δημιουργία πλέγματος - συστάδων επιχειρήσεων (clusters) γύρω από τη ναυτιλία και το λιμάνι, τους οποίους προωθεί η σημερινή κυβέρνηση, αρπάζοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ.
Αλλωστε, είναι χαρακτηριστικό ότι οι δημοτικές αρχές του ΣΥΡΙΖΑ στο δήμο Περάματος και Κερατσινίου αντιδρούν μόνο σε επιμέρους πλευρές, στο ότι πριν δημοσιευτεί το «αναπτυξιακό σχέδιο» της COSCO και συνολικά των μονοπωλίων στο λιμάνι του Πειραιά δεν προηγήθηκε «διαβούλευση», ενώ αυτό ήταν το περιεχόμενο και στη χτεσινή σύσκεψη φορέων που συγκάλεσε η δημοτική αρχή Περάματος, όπως και στο Δημοτικό Συμβούλιο που ακολούθησε.