Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Νέες καθυστερήσεις, προκλητικές αντιπαραθέσεις

Αντιδράσεις συνεχίζει να προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ για αλλαγή της μεθόδου κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου και παραπομπή της ολοκλήρωσης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη για το 2023.

Μετά από σχεδόν μια 20ετία καθυστερήσεων και διαρκών αλλαγών των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης, την ανακοίνωση της εγκατάλειψης της κατά χώραν ανάδειξης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου και την πρόκριση της λύσης της απόσπασης και επανατοποθέτησης έκανε ο πρωθυπουργός από το βήμα της 84ης ΔΕΘ, προκαλώντας ερωτήματα για τη σκοπιμότητα και τη χρησιμότητα μιας τέτοιας απόφασης, καθώς και αντιδράσεις.

Η απόφαση αυτή επαναφέρει κατασκευαστική πρόταση η οποία στο παρελθόν είχε προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και είχε τελικά απορριφθεί, με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (15/9/2015) και τη συνακόλουθη έκδοση Υπουργικής Απόφασης (2017), με την οποία επισφραγίστηκε η εξεύρεση νέας τεχνικής λύσης για τη λειτουργία του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης με την κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων, για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνίσταται στη διαφύλαξη και προστασία της αυθεντικότητας του μοναδικού μνημειακού συνόλου για την παγκόσμια κληρονομιά.

Στο μεταξύ, πλήρη στήριξη στην απόφαση της κυβέρνησης να αναθεωρήσει το σχέδιο κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, αλλάζοντας και τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, εμφανίστηκαν να παρέχουν ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και οι εκπρόσωποι των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χτες με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη, οι φορείς που συμμετείχαν κατέληξαν σε κοινή δήλωση με την οποία προκρίνουν τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, παρά και ενάντια στις τοποθετήσεις επιστημονικών φορέων, όπως ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων κ.ά.

Ταυτόχρονα, ζητούν από τη νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» να παρουσιάσει ένα σαφές, δεσμευτικό και οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών και λειτουργίας του Μετρό και να συσταθεί η προβλεπόμενη από το νόμο Επιτροπή Παρακολούθησης της πορείας των εργασιών του Μετρό, «που θα συνεδριάζει ανά τρίμηνο και θα ενημερώνει για την πορεία υλοποίησης του έργου».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, του δήμου Θεσσαλονίκης, της ΠΕΔΚΜ, του ΤΕΕ/ ΤΚΜ, των βιομηχάνων (ΣΒΕ), των εξαγωγέων (ΣΕΒΕ) κ.ά.

Στο μεταξύ, η αποπροσανατολιστική κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ για το Μετρό Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκε χτες και στη Βουλή, με αφορμή τη συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ για το διορισμό του Ν. Ταχιάου στη θέση του προέδρου της «Αττικό Μετρό».

Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» στο διορισμό του Ν. Ταχιάου. Μιλώντας στην Επιτροπή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης μετέφερε το δίκαιο αίτημα των φορέων των εργαζομένων για φτηνές αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις ανάγκες μετακίνησης του λαού. Τόνισε την ανάγκη μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, κάλυψης των κενών με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων, ενώ υπογράμμισε ότι για την άσχημη κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, τις ελλείψεις και καθυστερήσεις σε υποδομές και προσωπικό, έχουν ευθύνη όλες οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org