Η μειωμένη οργανική σύνθεση ήταν μία από τις βασικές αιτίες που συνέβαλαν στην πολύνεκρη τραγωδία του επιβατηγού πλοίου «Norman Atlantic», όταν στις 28/12/2015 πήρε φωτιά ανοιχτά της Κέρκυρας, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Αγκόνα.
Παρ' όλα αυτά και παρά τα κέρδη τους, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές προωθούν συστηματικά τις απαράδεκτες αξιώσεις τους, με αβάντα το νόμο 4150, «γαργαλώντας» τα «ευήκοα ώτα» όλων των κυβερνήσεων. Χαρακτηριστικά, σε δελτίο Τύπου του ΣΕΕΝ αναφέρουν: «Τονίζουμε για μία ακόμα φορά ότι η υπάρχουσα στελέχωση των πλοίων μας ξεπερνάει κατά πολύ τις προβλεπόμενες νόμιμες υποχρεώσεις»...
Το μείγμα γίνεται πλέον εκρηκτικό για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα αν προστεθεί ότι οι εφοπλιστές έχουν αποδρομολογήσει πάνω από το μισό του ακτοπλοϊκού στόλου, ενώ τα πλοία που έχουν εν κινήσει είναι υποσυντήρητα και υπερήλικα (βλέπε σχετικό θέμα), που για να καλυφθούν τα κενά εκτελούν δρομολόγια «οδύσσειες», φτάνοντας στα όριά τους, με απανωτές βλάβες και ατυχήματα. Περιστατικά τα οποία ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, χαρακτήρισε «συνήθη», δείχνοντας και τις προθέσεις της κυβέρνησης για τη συνέχεια.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ προειδοποιούν με ανακοινώσεις τους για την εφαρμογή των νόμων και των Υπουργικών Αποφάσεων που μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις στα επιβατηγά πλοία: «Οι μειωμένες συνθέσεις κατέδειξαν στην πράξη ότι για να "βγει η δουλειά" παραβιάστηκαν και παραβιάζονται συνεχώς τα χρονικά όρια εργασίας και οι ώρες ανάπαυσης των ναυτεργατών, όπως ορίζονται ρητά και περιοριστικά από τις μέχρι τώρα επικυρωθείσες από τη χώρα μας Διεθνείς Συμβάσεις (...) Με τις παραβιάσεις αυτές και μάλιστα όταν είναι συνεχόμενες (σ.σ. όπως στα πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία), θίγονται μαθηματικά και άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας των εν λόγω πλοίων».