Παρασκευή 9 Αυγούστου 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ
Δεσμεύσεις για νέα προνόμια και απαλλαγές στους εφοπλιστές

Το υπουργείο Ναυτιλίας επισκέφτηκε χτες ο Κυρ. Μητσοτάκης, μοιράζοντας απλόχερα υποσχέσεις για στήριξη της κερδοφορίας τους

Από τη χτεσινή επίσκεψη

INTIME NEWS

Από τη χτεσινή επίσκεψη
Νέα προνόμια και διευκολύνσεις για τους εφοπλιστές, πρόσθετα σ' αυτά που τους έχουν εξασφαλίσει εδώ και δεκαετίες όλες οι κυβερνήσεις, δρομολόγησαν η επίσκεψη Μητσοτάκη χτες το πρωί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η σύσκεψη όπου προήδρευσε, με τη συμμετοχή του υπουργού Γ. Πλακιωτάκη και άλλων στελεχών της κυβέρνησης.

Ο ίδιος ο Κυρ. Μητσοτάκης, σε δηλώσεις του αμέσως μετά, παρουσίασε ανάμεσα στις «προτεραιότητες» της κυβέρνησης, καταρχάς για την ποντοπόρο ναυτιλία, «να κάνουμε την ελληνική σημαία ξανά πιο ελκυστική για Ελληνες πλοιοκτήτες, αλλά και να εξορθολογίσουμε δραστικά το πλαίσιο της Ναυτικής Εκπαίδευσης, ώστε να οδηγήσουμε περισσότερα νέα παιδιά στη θάλασσα και να μπορούμε να τους παρέχουμε ποιοτική εκπαίδευση, ώστε να μπορέσουν να χτίσουν μια επαγγελματική σταδιοδρομία σε έναν τομέα όπου η χώρα μας έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα».

Ολα αυτά για να συνεχίσουν να αυγαταίνουν τα κέρδη των εφοπλιστών, την ώρα που τα ίδια τα τα στοιχεία της ΕΕ δείχνουν ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος διπλασίασε τη χωρητικότητά του το διάστημα 2007 - 2018, κατοχυρώνοντας τον τίτλο του μεγαλύτερου στόλου παγκοσμίως, μέσα στην περίοδο της κρίσης, όταν ο λαός πλήρωνε και συνεχίζει να πληρώνει με αιματηρές θυσίες την ανάκαμψη του κεφαλαίου.

Μάλιστα, κάνοντας χρήση των δεκάδων φοροελαφρύνσεων και φοροαπαλλαγών, οι εφοπλιστές πλήρωσαν το 2018 ως φόρο μόλις 150 εκατ. ευρώ για κέρδη δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, απολαμβάνοντας κάθε είδους προνόμια, όπως αυτό της «εθελοντικής εισφοράς», που καθιέρωσε η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και επέκτεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με το σύνολο της αντεργατικής και αντιασφαλιστικής νομοθεσίας, που απογειώνει την εκμετάλλευση στα πλοία.

Σ' αυτήν την κατεύθυνση κινούνται και οι δηλώσεις Μητσοτάκη για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και για τον ασφυκτικότερο έλεγχο της Ναυτικής Εκπαίδευσης από τους εφοπλιστές, μέχρι την πλήρη ιδιωτικοποίησή της.

Ως έτερο πυλώνα της πολιτικής της ΝΔ ο Κυρ. Μητσοτάκης ονομάτισε τα λιμάνια, «ξεκινώντας με το εμβληματικό, σημαντικό λιμάνι του Πειραιά. Συζητήσαμε πώς θα μπορέσουμε να δρομολογήσουμε γρήγορα σε συνεργασία με τους ιδιώτες επενδυτές σημαντικές επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν τον Πειραιά και θα τον καταστήσουν ένα παγκόσμιο ανταγωνιστικό λιμάνι, αλλά και το πώς θα εξορθολογίσουμε συνολικά τη λιμενική μας πολιτική, ώστε τα λιμάνια μας να λειτουργούν με αποτελεσματικότητα και με ασφάλεια».

Μια κουβέντα που σηματοδοτεί την παραπέρα ιδιωτικοποίηση υποδομών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού. Δίπλα σ' αυτά, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε νέα κερδοφόρα πεδία δράσης και στις μεγαλοεπιχειρήσεις του Τουρισμού, λέγοντας ότι «σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού θα καταστήσουμε την Ελλάδα πρωτοπόρο στον θαλάσσιο τουρισμό, και φυσικά θα αξιοποιήσουμε πλήρως τα πολύ σημαντικά έσοδα που ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να προσφέρει στην πατρίδα μας».

Τίποτα δεν έχουν να περιμένουν οι νησιώτες

Στον αντίποδα, για τα λαϊκά στρώματα, η νησιωτική πολιτική της κυβέρνησης, σε συνέχεια όλων των προηγούμενων, αφορά το «να διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός ειδικού τομεακού προγράμματος για τη νησιωτική μας πολιτική στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2021 - 2027. Ωστε επιτέλους να μπορέσουμε να έχουμε ένα ενιαίο χρηματοδοτικό εργαλείο για την υποστήριξη των δράσεων για τα νησιά μας και ειδικά για τα μικρά νησιά».

Οπερ σημαίνει, μερικά ευρώ από κάποια ευρωπαϊκά προγράμματα, με προσανατολισμό την τόνωση της επιχειρηματικότητας και την ανταποδοτικότητα, αντί προώθησης αναγκαίων υποδομών με ευθύνη του κράτος και αποκλειστικό γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες.

Στάθηκε επίσης στο «ζήτημα της ασφάλειας στη θάλασσα» και στους πνιγμούς, προβάλλοντας ως πανάκεια τις ...ΜΚΟ: «Σε συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών, και με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες δράσεις που αναπτύσσονται από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, θα αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας, έτσι ώστε σε συνεργασία το υπουργείο, το Λιμενικό Σώμα και ο ιδιωτικός τομέας να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να κολυμπάμε στις θάλασσές μας με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια»...

Το Λιμενικό Σώμα σε ...νέες αποστολές

Τέλος, απευθυνόμενος στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος και προετοιμάζοντας για ένταση των κατασταλτικών του χαρακτηριστικών, με προσανατολισμό το ανθρωποκυνηγητό προσφύγων στη θάλασσα και ευρύτερα, είπε: «Θα ενισχύσουμε επιχειρησιακά το ΛΣ, θα αναβαθμίσουμε τη δυνατότητα της χώρας να φυλάσσει αποτελεσματικά τα θαλάσσια σύνορά της και θα συνεργαστούμε φυσικά με την Ευρώπη (σ.σ. βλ. FRONTEX), η οποία έχει θέσει το ζήτημα της προστασίας των ευρωπαϊκών συνόρων σε πρώτη προτεραιότητα για την επόμενη προγραμματική περίοδο».

Κι όλα αυτά την ώρα που η Μονάδα Υποβρύχιων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος (ήδη από την εποχή ΣΥΡΙΖΑ, που έστρωσε και εδώ το δρόμο) κάνει ασκήσεις (π.χ. την «Jackal Stone») υπό την επίβλεψη των Αμερικανών (π.χ. της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ στην Ευρώπη - US Special Operations Command Europe, SOCEUR), με σενάρια τύπου «αντιμετώπιση πειρατείας από στρατιώτες του ISIS», «αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών» κ.ά.

Μέσα από αυτές τις ασκήσεις, με το μανδύα της «αντιμετώπισης καταστροφών» και με ομπρέλα ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, οι κυβερνήσεις στρατιωτικοποιούν παραπέρα τα Σώματα Ασφαλείας, ενσωματώνουν τους μηχανισμούς της Πολιτικής Προστασίας στα επικίνδυνα επιχειρησιακά σχέδια των ΑμερικανοΝΑΤΟικών, «απλώνουν» τους άνδρες και τις γυναίκες του ΛΣ σε ζώνες και διαύλους πέρα από τα σύνορα της χώρας, για τον έλεγχο των οποίων και τις πλουτοπαραγωγικές τους πηγές κοντράρονται ιμπεριαλιστικά κέντρα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ