Τρίτη 23 Ιούλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΒΟΥΛΗ
Ιδιωτικοποιήσεις, «απελευθέρωση» και «φιλικό επενδυτικό περιβάλλον»

Το μοντέλο της ΝΔ για την προώθηση της «απελευθέρωσης» της εγχώριας αγοράς Ενέργειας, σύμφωνα με τις ευρωενωσιακές κατευθύνσεις και με κύρια έμφαση στο σχέδιο «σωτηρίας» της ΔΕΗ, παρουσίασε ο υπουργός Περιβάλλοντος Κ. Χατζηδάκης.

Το σχέδιο της ΝΔ, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την είσοδο «αξιόπιστων επενδυτών στα δίκτυα» και τη «μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ», με σκοπό η ΔΕΗ να έχει «ταμειακό όφελος», «εξορθολογισμό» της τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΗ, δηλαδή αυξήσεις στα τιμολόγια με τρόπο... εξισορροπημένο για τους καταναλωτές, πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου εργαζομένων, αλλά και είσπραξη των ανεξόφλητων οφειλών προς την επιχείρηση με ένταση των εκβιασμών στα λαϊκά νοικοκυριά.

Παράλληλα, θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων άλλων μεγάλων ενεργειακών επιχειρήσεων (ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ), ενώ ως προς την «εξωτερική ενεργειακή πολιτική» η κυβέρνηση της ΝΔ θα συνεχίσει από εκεί ακριβώς που σταμάτησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, προωθώντας περαιτέρω έργα υποδομών ενεργειακών διασυνδέσεων στην ευρύτερη περιοχή, ακολουθώντας την πολιτική της ΕΕ και των ΗΠΑ για τη λεγόμενη «διαφοροποίηση» των ενεργειακών πηγών και οδεύσεων.

Τέλος, ο Κ. Χατζηδάκης έκανε λόγο περί «απεμπλοκής» της επένδυσης στην έκταση του Ελληνικού, προώθηση νομοθεσίας για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης αδειών, ολοκλήρωση των διαδικασιών καθορισμού χρήσεων γης σε όλη τη χώρα, προωθώντας πρόγραμμα εκπόνησης τοπικών χωρικών σχεδίων σε επίπεδο δήμων, αλλά και ενίσχυση της εισόδου ιδιωτών στη διαχείριση απορριμμάτων.

Καθαρό ότι οι στόχοι της αστικής τάξης, κόντρα στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, ιεραρχούνται ως προτεραιότητες της κυβέρνησης της ΝΔ και σε ό,τι αφορά τις υποδομές και τις μεταφορές, έκανε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, που ανήγγειλε έλεγχο και επανεξέταση διαγωνισμών δημοσίων έργων που είχαν ξεκινήσει με τη μέθοδο της «κατάτμησης» από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενος στους αυτοκινητοδρόμους Πάτρα - Πύργος, Ακτιο - Αμβρακία και τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης.

Κατά τ' άλλα, ο υπουργός - που δεν έκανε καμία αναφορά σε απαραίτητα για το λαό έργα αντιπλημμυρικής, αντισεισμικής προστασίας κ.τ.λ. - δεσμεύτηκε όπως ήταν αναμενόμενο ότι θα συνεχιστεί το σύνολο των έργων που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση και θεωρούνται κρίσιμα για την υλοποίηση του στόχου μετατροπής της Ελλάδας σε «κόμβο μεταφορών» - αεροδρόμιο Καστελίου, διευκόλυνση ανάπτυξης υδατοδρομίων, αναβάθμιση σιδηροδρομικού δικτύου, ιδιωτικοποίηση λιμανιών, έργα «logistics» κ.λπ. - ενώ αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης προανήγγειλε την εκπόνηση ενός «σχεδίου διαχείρισης κρίσης» για τον ΟΑΣΘ, ο οποίος, όπως είπε, βρίσκεται υπό «κατάρρευση», αλλά και σχέδιο συγχώνευσης εταιρειών αστικών συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα που έχουν «παρόμοιο αντικείμενο».

Οσον αφορά το ζήτημα της αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού (που η προηγούμενη κυβέρνηση σε ένα προεκλογικό τρικ «πάγωσε» με ΠΝΠ), αφού επιδόθηκε σε λεονταρισμούς του τύπου «η κυβέρνηση δεν θα δεχτεί τετελεσμένα», διευκρίνισε ότι οι εταιρείες είχαν «συμβατικό δικαίωμα να προχωρήσουν στις αυξήσεις».

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στο «στοίχημα» της κυβέρνησης να απλουστεύσει τις υπηρεσίες του Δημοσίου και να τις κάνει «πιο φιλικές στις επιχειρήσεις», έδειξε ως νέα πεδία κερδοφορίας που εξασφαλίζει η κυβέρνηση της ΝΔ προς τους επιχειρηματικούς ομίλους τα «επερχόμενα δίκτυα 5G», λέγοντας ότι είναι έτοιμο νομοσχέδιο για την «αδειοδότηση κεραιών», ενώ ως λαμπρό πεδίο κερδοφορίας για επενδυτές έδειξε και το Διάστημα, κάνοντας λόγο για μέτρα που θα αφορούν την «ενίσχυση της εγχώριας βιομηχανίας υψηλής τεχνολογίας».

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης έκανε λόγο για «ουσιαστική αναβάθμιση του ελληνικού νηολογίου με βάση τα διεθνή πρότυπα οργάνωσης και λειτουργίας των κυριότερων ανταγωνιστών του», δηλαδή για νέο σφοδρό χτύπημα στα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα, είπε ότι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι «καινοτόμες νομοθετικές πρωτοβουλίες (...) όπως για παράδειγμα η παραγωγή ειδικής νομοθεσίας για τις εξορύξεις πετρελαίου στις ελληνικές θάλασσες», χρηματοδότηση για τον «εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου», η ενίσχυση της ιδιωτικής Ναυτικής Εκπαίδευσης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στην τελική ευθεία η πώληση λιγνιτικών μονάδων(11/11/2017)
Πρόκληση(14/9/2017)
Στη Βουλή οι διατάξεις του ξεπουλήματος(2/3/2012)
Ενθαρρύνει συνεργασίες της ΔΕΗ με ιδιώτες(28/4/2009)
Εγκρίνονται άδειες έπεται το νέο πλαίσιο(24/9/2004)
Μοχλός για την ιδιωτικοποίηση του ενεργειακού τομέα(18/11/2001)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org