Σάββατο 1 Ιούνη 2019 - Κυριακή 2 Ιούνη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εκβιαστικά παιχνίδια με τον ΟΑΣΘ στις πλάτες εργαζομένων και λαϊκών στρωμάτων

Σχόλιο της ΤΟ Βιομηχανίας Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ

MotionTeam

Εκβιαστικά παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και του εργαζόμενου λαού της Θεσσαλονίκης παίζει η κυβέρνηση, με φόντο τις εκλογές στις 7 Ιούλη αλλά και τις κατευθύνσεις της ΕΕ για «απελευθέρωση - ιδιωτικοποίηση» του συγκοινωνιακού έργου με καταληκτική ημερομηνία το Δεκέμβρη του 2019.

Πριν από λίγες μέρες, ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, σε τηλεοπτική εκπομπή, αποκάλυψε ότι «δεν θα ενεργοποιήσουμε τον ΑΣΥΘ, δηλαδή το σχήμα που διαδέχεται τον ΟΑΣΘ. Ούτε θα κάνουμε κάτι άλλο. Αυτό θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός με τις επιλογές που θα κάνει στις εθνικές εκλογές. Αυτό ισχύει για μια σειρά από χώρους και επαγγέλματα που θα επιλέξουν αν θέλουν την πολιτική πρόταση που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ ή αν θα επιλέξουν την πολιτική πρόταση που έχει η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης».

Θυμίζουμε ότι η σύσταση και λειτουργία της διαδόχου εταιρείας του ΟΑΣΘ, της λεγόμενης «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ), έπρεπε να έχει μπει σε τροχιά ολοκλήρωσης από το τέλος του 2018. Σ' αυτό το πλαίσιο άλλωστε είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο ότι θα «τρέξουν» διαδικασίες για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, τη μεταφορά προσωπικού από την ΕΛΒΟ προς τον ΟΑΣΘ και τη διενέργεια διαγωνισμού για την προμήθεια 350 νέων λεωφορείων.

Ενόψει των εθνικών εκλογών, ο Χρ. Σπίρτζης αναστέλλει τις υποτιθέμενες δρομολογημένες διαδικασίες και καλεί τους Θεσσαλονικείς, ιδιαίτερα τους ανέργους που μέσα από αγώνες του εργατικού κινήματος κατέκτησαν τη δωρεάν μεταφορά τους, με την ψήφο τους να επιλέξουν αν θέλουν ο ΟΑΣΘ να γίνει δημόσιος ή ιδιωτικός.

Ομως, η ιδιωτικοποίηση είναι προ των πυλών είτε με ΣΥΡΙΖΑ είτε με ΝΔ. Η κοινοτική Οδηγία για «απελευθέρωση» των αστικών συγκοινωνιών προβλέπει εμπλοκή ιδιωτών επιχειρηματιών απευθείας είτε μέσω συνεργασιών με δήμους (ΣΔΙΤ) κ.λπ. Η διαφορά βρίσκεται στη μορφή. Δηλαδή, ευθεία ιδιωτικοποίηση από τη ΝΔ, ή ιδιωτικοποίηση με εμπλοκή δήμων σε συνεργασία με ιδιώτες από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Σε κάθε περίπτωση, οι εργαζόμενοι που βρέθηκαν στο στόχαστρο τόσο του ιδιωτικού όσο και του «αποϊδιωτικοποιημένου» ΟΑΣΘ θα δουν να συνεχίζεται η επίθεση στα εργασιακά και μισθολογικά τους δικαιώματα και ο εργαζόμενος λαός θα συνεχίσει να ακριβοπληρώνει το εισιτήριο για συγκοινωνίες που διαρκώς γίνονται χειρότερες.

Η ενίσχυση του ΚΚΕ καθοριστικός παράγοντας για τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών εργαζομένων και επιβατών

Σε σχόλιό της η ΤΟ Βιομηχανίας Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ χαρακτηρίζει κάλπικο το δίλημμα του υπουργού Μεταφορών και σημειώνει: «Ολοι οι Θεσσαλονικείς έχουν ζήσει στο πετσί τους τι συμβαίνει στις αστικές συγκοινωνίες όλα αυτά τα χρόνια με όλες τις κυβερνήσεις. Εχει ζήσει στο πετσί του τι σημαίνει να μην εξασφαλίζονται τόσο τα συμφέροντα των εργαζομένων του ΟΑΣΘ όσο και η ασφαλής και φθηνή μετακίνηση των επιβατών. Ολα αυτά τα χρόνια δοκιμάστηκαν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, που για εργαζόμενους μερικής απασχόλησης φτάνουν μέχρι και το 10% του μισθού τους, τα απαρχαιωμένα και ξαναχρησιμοποιημένα οχήματα, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Αναδείχθηκε με όλους τους τρόπους ότι "δημόσιος" ΟΑΣΘ με ΣΥΡΙΖΑ ή "ιδιωτικός" με ΝΔ αποτελούν δύο όψεις του ίδιου νομίσματος που τσακίζει τις ζωές των εργαζομένων, απαξιώνει τις λαϊκές ανάγκες.

Το πραγματικό δίλημμα που τίθεται είναι το αν θα συνεχίσουμε να ανεχόμαστε αυτήν την πολιτική, που έκφρασή της είναι και η απαράδεκτη κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες ή αν θα πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας ισχυροποιώντας το ΚΚΕ. Η ενίσχυση του ΚΚΕ είναι καθοριστικός παράγοντας για τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών τόσο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ όσο και των επιβατών.

Δεν έχουν τίποτα να περιμένουν ο λαός και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ από την κυβερνητική εναλλαγή αφού τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η ΝΔ και τα συμπληρώματά τους είναι δεσμευμένοι στο σχεδιασμό του κεφαλαίου, της ΕΕ, των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.

Ο λαός μπορεί να κάνει τη διαφορά με την ενίσχυση του ΚΚΕ που θα σημαίνει ισχυροποίηση της λαϊκής αντιπολίτευσης και πάλη από καλύτερες θέσεις για την οργάνωση της αντεπίθεσης και των διεκδικήσεων.

Τώρα ισχυρό ΚΚΕ για να ισχυροποιηθεί η πάλη του λαού!».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ