Παρασκευή 19 Απρίλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ρυθμίσεις στο πλαίσιο των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων

Συνεχίστηκε χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας

Με δύο συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής χτες συνεχίστηκε η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις». Στόχος της κυβέρνησης είναι το νομοσχέδιο, παρά τις αντιδράσεις για τις ρυθμίσεις του, να βρίσκεται στην Ολομέλεια της Βουλής στις αρχές της Μεγάλης Βδομάδας.

Το ΚΚΕ καταψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο, το οποίο, όπως τόνισε ο αγορητής του Γ. Δελής, έχει σαρωτικό χαρακτήρα και καταπιάνεται με όλες σχεδόν τις εκκρεμότητες των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που εξελίσσονται εδώ και χρόνια στην Εκπαίδευση. Στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα του Λυκείου και της πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση και στην επιχειρηματολογία του υπουργείου για τον σημερινό ρόλο της Γ' τάξης, σημειώνοντας πως το πρόβλημα το βλέπουν όλοι και ότι στο κέντρο του βρίσκονται οι εξετάσεις, η φροντιστηριοποίησή του, η μετατροπή του σε μια απέραντη αρένα ανταγωνισμού. Επανέλαβε πως το νομοσχέδιο προβλέπει ξεκάθαρα τον περιορισμό της Γενικής Παιδείας μέχρι τη Β' Λυκείου. Οπως τόνισε, «η Γενική Παιδεία και μάλιστα η επεξεργασμένη επιστημονικά δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ανάγκη και απαίτηση της εποχής μας και ο περιορισμός της, όπως κάνει τώρα η κυβέρνηση, είναι μια επιλογή αντιδραστική. Γιατί δεν μπορεί να αναπτύσσονται η επιστήμη και η κοινωνία, να προκύπτουν νέες επιστημονικές γνώσεις συνέχεια, να εξελίσσεται η τεχνολογία, νέα φαινόμενα να αναζητούν την ερμηνεία τους, να γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη για μια πλατιά Γενική Παιδεία και αυτή να συρρικνώνεται. Και βέβαια απορρίπτουμε και εκείνη την κυβερνητική λογική ότι αν δεν θες να γίνεις ιστορικός ή φιλόλογος δεν χρειάζεσαι την Ιστορία».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του αναφέρθηκε στην αντίδραση των ιδιοκτητών μεγάλων φροντιστηρίων που τρίβουν τα χέρια τους. «Οι μαθητές πάνε φροντιστήριο μόνο στα μαθήματα που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις. Προετοιμάζονται για μια ανταγωνιστική διαδικασία που στόχος της δεν είναι να γράψεις καλά, αλλά καλύτερα από κάποιον άλλο. Και αυτό όχι μόνο δεν αλλάζει με το νομοσχέδιο, αλλά ενισχύεται, γιατί εκτός από το βαθμό των πανελλαδικών εξετάσεων θα μετρά και η επίδοση σε εξετάσεις παρόμοιες των πανελλαδικών ακόμα και στο απολυτήριο».

«Τσουνάμι» συγχωνεύσεων και επιχειρηματική λειτουργία

Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις που αφορούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ο Γ. Δελής έκανε λόγο για ένα «τσουνάμι» από συνενώσεις, για μια εκ βάθρων αναδιάταξη της Ανώτατης Εκπαίδευσης πάνω στα σχέδια που έχουν εκπονήσει προ πολλού ΕΕ και ΟΟΣΑ και με τα οποία κανένα αστικό κόμμα δεν διαφωνεί.

«Και μάλιστα αυτοί οι σχεδιασμοί αποτυπώθηκαν και στο τρίτο μνημόνιο και ξεκίνησαν να υλοποιούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, μετά πήγαν στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Ιόνιο, στο ΕΚΠΑ, στο Γεωπονικό κ.λπ. και τώρα έχουμε το μεγαλύτερο βήμα και το σαρωτικότερο. Βλέπουμε και σε αυτό το νομοσχέδιο να επαναλαμβάνονται όλα τα χαρακτηριστικά των προηγούμενων συγχωνεύσεων και παρά τη δημιουργία πληθώρας σχολών και τμημάτων πουθενά δεν είδαμε να υπάρχει κάποια πρόβλεψη για τη στήριξή τους με υποδομές και απαιτούμενο μόνιμο προσωπικό. Τα 1.015 εκατομμύρια που ακούμε είναι μάλλον σταγόνα στον ωκεανό για τις ανάγκες που υπάρχουν στα ήδη λειτουργούντα πανεπιστήμια. Ούτε ασχολείται με τις πιεστικές ανάγκες των φοιτητών». Τόνισε, επίσης, ότι «η κυβέρνηση βαθαίνει την επιχειρηματική δραστηριότητα των νέων ιδρυμάτων και στο κομμάτι της έρευνας, τη γενικεύει απροκάλυπτα, προκειμένου να στηθούν πανεπιστημιακές υποδομές και προγράμματα που θα υπηρετούν πιο αποτελεσματικά την κερδοφορία μεγάλων επιχειρήσεων σε κάθε κλάδο και σε κάθε περιφέρεια».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ