Παρασκευή 8 Μάρτη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
2019 ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΤΤΙΚΗΣ
Διεκδικεί μαζί με το λαό του Περάματος την ανάπλαση του «Αρμού»

Ο χώρος του «Αρμού» δίπλα στις λιμενικές εγκαταστάσεις
Ο χώρος του «Αρμού» δίπλα στις λιμενικές εγκαταστάσεις
Πρόταση για την ανάπλαση του ελεύθερου χώρου «Αρμός» στο Πέραμα επεξεργάστηκε και κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής η «Λαϊκή Συσπείρωση», εισπράττοντας την άρνηση της περιφερειακής αρχής του ΣΥΡΙΖΑ να συζητηθεί και να προχωρήσει στην αναγκαία χρηματοδότηση του έργου.

Από την πλευρά του, ο περιφερειακός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Πρωτούλης τόνισε πως αναθερμαίνεται το ενδιαφέρον της COSCO να «φάει» την τελευταία φλούδα γης που έχει μείνει στο Πέραμα και ζήτησε να συζητηθεί το θέμα και να δεσμευτεί ένα συγκεκριμένο ποσό για να προχωρήσει η ανάπλαση.

Στο αίτημα της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για άμεση ανάπλαση του χώρου «Αρμός» «ως την τελευταία διέξοδο των κατοίκων στο παραλιακό μέτωπο, το μοναδικό σημείο πρόσβασης στη θάλασσα, αλλά και ενός μεγάλου ελεύθερου χώρου, για αναψυχή, ψυχαγωγία, διεξαγωγή αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων, ερασιτεχνικών αλιευτικών δραστηριοτήτων», επισημαίνεται:

«Ο πυρήνας του προβλήματος μπορεί να εντοπιστεί ακριβώς στο ότι το λιμάνι και οι συμπληρωματικές σε αυτό βιομηχανικές δραστηριότητες σχεδιάζουν την παραγωγή τους με βάση το επιχειρηματικό σχέδιό τους, που ιεραρχεί πρώτα από όλα την κερδοφορία των επιχειρήσεων αυτών, άρα και τη βιωσιμότητά τους. Αυτός όμως ο σχεδιασμός, αφού έχει ως μέτρο και όριο την κερδοφορία των επιχειρήσεων αυτών, δεν μπορεί να συνυπολογίσει άλλους παράγοντες, όπως τα οικιστικά θέματα της περιοχής που βρίσκονται εκτός του ενδιαφέροντος της επιχειρηματικής δραστηριότητας ή ακόμα μετατρέπονται σε εμπόδιο για την κερδοφορία. Το αποτέλεσμα του προβλήματος αυτού είναι η επέκταση του εμπορευματικού λιμανιού και της ναυπηγοεπισκευής σε όλη την παραλιακή γραμμή του δήμου Περάματος, από το Κερατσίνι και το Ικόνιο Περάματος μέχρι και το Δυτικό Ακρο Περάματος, όπου βρίσκεται το Πορθμείο Πέραμα - Παλούκια Σαλαμίνας. Ο μοναδικός χώρος σε αυτήν την παραλιακή γραμμή που δεν έχει καταληφθεί από βιομηχανική και λιμενική δραστηριότητα είναι η περιοχή "Αρμός", που βρίσκεται μεταξύ της βάσης της Προβλήτας ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) και των εγκαταστάσεων της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» θυμίζει ακόμη ότι «ο "Αρμός" δεν είναι σήμερα μέρος των λιμενικών εγκαταστάσεων, ως αποτέλεσμα επίμονων και ανυποχώρητων λαϊκών - εργατικών αγώνων που εκτυλίχθηκαν κατά τη διάρκεια των δεκαετιών 1980, 1990, 2000, αλλά ακόμα και σήμερα. Αγώνων που ξεχωριστή θέση στην προμετωπίδα αυτών είχαν οι δημοτικές αρχές Περάματος, με δήμαρχο τον κομμουνιστή Γιάννη Πατσιλινάκο» και που ξεκίνησαν το 1987, «σε μια προσπάθεια του τότε κρατικού ΟΛΠ να κόψει την πρόσβαση προς τη θάλασσα».

Περιγράφει επίσης πώς από την ανάληψη της δημοτικής αρχής από τη ΝΔ με δήμαρχο τον Γιάννη Λαγουδάκο και μέχρι σήμερα, σταδιακά παραδίδονται κομμάτια στον ΟΛΠ, τοποθετούνται τοιχία κ.λπ., ενώ με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά ενεργοποιήθηκαν σχέδια για την παραπέρα συρρίκνωση του ελεύθερου χώρου.

Καταλήγοντας, η «Λαϊκή Συσπείρωση» προτείνει μεταξύ άλλων για την ανάπλαση: Την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών του όρμου του «Αρμού», για την ερασιτεχνική αλιεία και τον ναυταθλητισμό σε όλη την περίμετρο του όρμου, χωρίς να μειωθεί η έκτασή του. Τη δημιουργία χώρων πρασίνου. Τη δημιουργία ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου - χώρου περιπάτου. Την τοποθέτηση οργάνων παιδικής χαράς. Την αναβάθμιση του δημοτικού σινεμά. Την αποκατάσταση, ανάδειξη και φωτισμό ολόκληρης της έκτασης του «Αρμού». Την αναβάθμιση του καταστήματος των ερασιτεχνών αλιέων. Την αναβάθμιση του χώρου πραγματοποίησης των υπαίθριων εκδηλώσεων. Την αναβάθμιση των γηπέδων ποδοσφαίρου και αντισφαίρισης. Την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του δημοτικού κτιρίου. Τη διαμόρφωση χώρου στάθμευσης οχημάτων. Τη διαμόρφωση λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο. Την κατασκευή νέας γλίστρας καθέλκυσης σκαφών. Την κατασκευή δικτύων φωτισμού και παροχής νερού για τα σκάφη των αλιέων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ