Παρασκευή 11 Γενάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΕΥΡΩΖΩΝΗ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ
Επιταχύνονται οι αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις, με φόντο τους κινδύνους επιβράδυνσης

Με προπομπό τον Π. Μοσκοβισί την ερχόμενη βδομάδα ανοίγει ο κύκλος της δεύτερης «μεταμνημονιακής» «αξιολόγησης»

Eurokinissi

Με προπομπό τον Π. Μοσκοβισί την ερχόμενη βδομάδα ανοίγει ο κύκλος της δεύτερης «μεταμνημονιακής» «αξιολόγησης»
Με προπομπό τον Επίτροπο Οικονομικών της ΕΕ, Π. Μοσκοβισί, που έρχεται στην Αθήνα την ερχόμενη βδομάδα, ανοίγει ο κύκλος της δεύτερης «μεταμνημονιακής» «αξιολόγησης», καθώς για τις 21 Γενάρη αναμένονται στην Αθήνα τα υψηλόβαθμα κλιμάκια των ευρωπαϊκών θεσμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην τελική ευθεία βρίσκονται οι αποφάσεις αναφορικά με το νέο κρατικό πακέτο στήριξης των εγχώριων τραπεζικών ομίλων, όπως επίσης και για τη διάλυση του καθεστώτος νομικής προστασίας που έχει απομείνει για την πρώτη κατοικία. Ο Π. Μοσκοβοσί θα είναι ομιλητής σε εκδήλωση που διοργανώνει το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο την ερχόμενη Τετάρτη στην Αθήνα, ενώ αναμένεται να έχει και σειρά συναντήσεων με κυβερνητικούς παράγοντες.

Οι αντιλαϊκές διεργασίες έχουν συνέχεια και σε επίπεδο Γιούρογκρουπ, το οποίο συνεδριάζει στις 21 Γενάρη, χωρίς, για την ώρα, να είναι γνωστή η ατζέντα. Για την προετοιμασία της, συνεδρίασε χτες στις Βρυξέλλες η Ομάδα Εργασίας του Γιούρογκρουπ, εστιάζοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, στα ζητήματα που αφορούν την εμβάθυνση της Οικονομικής και Νομισματικής Ενωσης (ΟΝΕ) και στο Βrexit.

Σε ρυθμούς επιβράδυνσης η Ευρωζώνη

Την ίδια ώρα, νέα σημάδια κόπωσης και επιβράδυνσης της οικονομικής δραστηριότητας εμφανίζονται στην Ευρωζώνη, με πρόσφατη εξέλιξη τα στοιχεία για την υποχώρηση της βιομηχανικής παραγωγής στη Γερμανία. Για τον μήνα Νοέμβρη, η πτώση έφτασε στο 4,7% σε ετήσια βάση και 1,9% σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα. Νωρίτερα η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, μέσω του «οικονομικού δελτίου» της, αναφορικά με τους ρυθμούς επιβράδυνσης στην Ευρωζώνη εστίαζε, μεταξύ άλλων, στις «πρόσκαιρες εμπλοκές στην αυτοκινητοβιομηχανία» κυρίως στη Γερμανία. Επίσης, σύμφωνα με την ΕΚΤ, η επιβράδυνση της βιομηχανικής παραγωγής στην Ευρωζώνη για το 3ο τρίμηνο του 2018 ήρθε ως αποτέλεσμα της σημαντικής επιβράδυνσης των επενδύσεων σε μηχανήματα και βιομηχανικό εξοπλισμό.

Μάλιστα, η ΕΚΤ αναθεώρησε οριακά προς τα κάτω τις προβλέψεις της, αναφορικά με τη μεγέθυνση του ΑΕΠ, στο 1,7% το 2019 (από 1,8% στην προηγούμενη εκτίμηση τον Οκτώβρη).

Ο ΣΕΒ για την εφοδιαστική αλυσίδα

Την ίδια ώρα, η πλευρά του ΣΕΒ βλέπει τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) ως νευραλγικό τομέα για την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας, μέσω της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων. Οπως αναφέρει στο «εβδομαδιαίο δελτίο», η «γεωγραφική θέση της χώρας είναι κομβικής σημασίας για την προώθηση των διεθνών εμπορικών συναλλαγών και ο κλάδος των logistics προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον των ισχυρών εμπορικών δυνάμεων στην παγκόσμια αγορά».

Με το βλέμμα στραμμένο στα γεωπολιτικά «πλεονεκτήματα», για το εγχώριο κεφάλαιο, και στις δυνατότητες διείσδυσης στην ευρύτερη ζωτική περιοχή χαρακτηριστικά τονίζουν: «Η ταχεία βελτίωση των λιμενικών υποδομών του Πειραιά και (προσεχώς) της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζει σημαντικά τον διαμετακομιστικό ρόλο της χώρας στις διεθνείς εμπορευματικές ροές».

Ο ΣΕΒ, μεταξύ άλλων, αξιώνει:

-- «Fast-track» διαδικασίες για τις επενδύσεις σε εμπορευματικούς κόμβους όπως και ευθυγράμμιση των όρων δόμησης και αδειοδότησης όλων των κέντρων αποθήκευσης και διανομής με τους αντίστοιχους του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.

-- Την επέκταση των όρων που δόθηκαν στο Θριάσιο στο σύνολο των κέντρων αποθήκευσης, προκειμένου, όπως λένε, «ο κλάδος να στέκεται με αξιώσεις απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό».

-- Τη συγκρότηση «γενικής γραμματείας εφοδιαστικής αλυσίδας στο υπουργείο Ανάπτυξης που θα ασχολείται αποκλειστικά και οριζόντια με την υλοποίηση της στρατηγικής που έχει εκπονήσει το Εθνικό Συμβούλιο Logistics», που μάλιστα χαρακτηρίζει και «επιτακτική ανάγκη». Οπως διευκρινίζουν, η στρατηγική αυτή αφορά «το σύνολο των δράσεων και πολιτικών που είναι αναγκαίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου».

Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει ο ΣΕΒ, ο κλάδος των logistics συνεισφέρει περίπου το 6% του ΑΕΠ, ενώ προσφέρει περίπου 200.000 θέσεις απασχόλησης.

«Επενδύσεις» στο έδαφος της αντιλαϊκής πολιτικής

Από την πλευρά του, ο όμιλος της Eurobank σε έκθεση αναφορικά με την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων τονίζει: «Η Ελλάδα θα είναι σε θέση να προσελκύσει τις απολύτως αναγκαίες επενδύσεις και να αντλήσει κεφάλαια μόνο εάν πείσει τους επενδυτές και τις χρηματοπιστωτικές αγορές ότι δεν θα υπαναχωρήσει από τις δεσμεύσεις της, μία εκ των οποίων αποτελεί και το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων».

Οπως επισημαίνεται «παραμένουν ανολοκλήρωτες πολλές σημαντικές ιδιωτικοποιήσεις», μεταξύ αυτών ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Εγνατία Οδός, τα «Ελληνικά Πετρέλαια», η ΔΕΗ, η ΔΕΠΑ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ,«κάποιες εκ των οποίων βρίσκονται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο ωρίμανσης».

Θυμίζουμε ότι ο ρυθμός ανάκαμψης του ΑΕΠ 2,5%, που προβλέπεται στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2019, στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην τόνωση των νέων επενδύσεων, για τις οποίες προβλέπεται ενίσχυση 11,9%, ως αποτέλεσμα βέβαια των συντελούμενων αναδιαρθρώσεων καθώς και της κρατικής χρηματοδότησης επιχειρηματικών ομίλων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πρόσφατη έκθεση με την πρώτη «μεταμνημονιακή» «αξιολόγηση» στην ελληνική οικονομία ξεκαθαρίζει ότι οι προβλέψεις της για την ανάκαμψη βασίζονται στη διατήρηση της δυναμικής των «μεταρρυθμίσεων» για τη διαμόρφωση κατάλληλου επενδυτικού περιβάλλοντος.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ