Πέμπτη 27 Σεπτέμβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Να αποσυρθεί η τροπολογία που επεκτείνει τη «μαύρη» εργασία στα καράβια

«Πράσινο φως» σε εφοπλιστές και κυβέρνηση έσπευσε να δώσει ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός στη διοίκηση της ΠΝΟ

Μία ακόμα υπηρεσία στους εφοπλιστές και την κυβέρνηση έτρεξε να προσφέρει ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός στη διοίκηση της ΠΝΟ.

Με επιστολή που απέστειλε στο υπουργείο Ναυτιλίας στις 25/9, δίνει το «ΟΚ» να προχωρήσει η ψήφιση της τροπολογίας που προβλέπει ότι φορτηγά πλοία με διεθνή πιστοποιητικά - δηλαδή με πληρώματα χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα - θα μπορούν στο εξής να δρομολογηθούν στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες!

Συγκεκριμένα, στην επιστολή που υπογράφεται από τον γγ της ΠΝΟ, Γ. Χαλά, επικεφαλής των εργατοπατέρων στη διοίκησή της, αναφέρεται ότι «λόγω του κατεπείγοντος, ζητήθηκε η διατύπωση απόψεων των Σωματείων της δύναμης της ΠΝΟ, η πλειοψηφία των οποίων δεν έχει καμία αντίρρηση στην προταθείσα νέα διατύπωση», όπου πλειοψηφία βέβαια εννοεί τα σωματεία - «σφραγίδες».

Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη προσπάθεια είχε κάνει το υπουργείο και πριν έξι περίπου μήνες, στέλνοντας και τότε σχέδιο τροπολογίας και ζητώντας την άποψη των σωματείων.

Η «νέα διατύπωση», που όπως φαίνεται ικανοποιεί τη νόθα πλειοψηφία της ΠΝΟ, είναι ότι στο διαμορφωμένο σχέδιο τροπολογίας αναφέρεται πως «σε κάθε περίπτωση, όλα τα θέματα περί προσωπικού των ανωτέρω πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων ενδιαίτησης των ναυτικών, ρυθμίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας που εφαρμόζεται για την οικεία κατηγορία πλόων που εκτελεί το πλοίο». Δηλαδή μία διατύπωση εντελώς αόριστη, που δεν διασφαλίζει σε καμία περίπτωση ότι θα εφαρμόζονται η ΣΣΕ και η Κοινωνική Ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες του πληρώματος.

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, καταγγέλλουν την τροπολογία και απαιτούν την απόσυρσή της. Ταυτόχρονα, καταγγέλλουν ότι η απάντηση της ΠΝΟ προς το υπουργείο είναι «άκυρη», αφού δεν έχει συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας, παρότι τα τρία σωματεία έχουν στείλει σχετικό αίτημα από τις 20 Σεπτέμβρη, απαιτώντας συνεδρίαση με ημερήσια διάταξη «την κλιμάκωση του αγώνα των ναυτεργατών για ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, οργανικές συνθέσεις, προστασία των ανέργων, φορολογία, ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Τα τρία σωματεία υπογραμμίζουν επίσης ότι με τη συμβολή των δυνάμεων του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ, 150.000 ναυτεργάτες στις εσωτερικές και διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές βιώνουν την πιο άγρια εκμετάλλευση, καθώς οι κλαδικές ΣΣΕ και η Κοινωνική Ασφάλιση δεν εφαρμόζονται για το σύνολο των ναυτεργατών στα ελληνόκτητα πλοία, «διευρύνεται η ανασφάλιστη εργασία, το διεθνές παρασιτικό κύκλωμα πρακτόρων που συνεργάζεται με τις εφοπλιστικές εταιρείες για να αποκομίζουν τεράστια κέρδη και να μην έχουν οι ναυτεργάτες συγκροτημένα δικαιώματα».

Επιστολή στην ITF για την κατάσταση στην ΠΝΟ

Στο μεταξύ, ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ έκαναν παρέμβαση και στη Διεθνή Οργάνωση Μεταφορών (ITF) για την κατάσταση στην ΠΝΟ. Με αφορμή το 44ο συνέδριο της ITF (14 - 19 Οκτώβρη) έστειλαν επιστολή στα όργανά της και στην οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου, απαιτώντας να αναγνωστεί σε αυτό.

Στην επιστολή τους αναφέρονται στις νόθες και διαβλητές διαδικασίες που επικρατούν στην ΠΝΟ, για τα αλισβερίσια της «πλειοψηφίας» της Ομοσπονδίας απευθείας με την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές, εισπράττοντας μάλιστα από τις ναυτιλιακές εταιρείες 5.000 - 8.000 δολάρια για να μην εφαρμόζεται η αντίστοιχη ελληνική κλαδική ΣΣΕ στα καράβια για όλους τους ναυτεργάτες, στρώνοντας το δρόμο για την κατάργησή τους.

Τα τρία σωματεία καταγγέλλουν ότι ο Γ. Χαλάς και ένας υπάλληλος της ΠΝΟ, που θα παρευρεθούν στο συνέδριο, δεν έχουν την έγκριση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, αφού ουδέποτε συνεδρίασε, παρά το αίτημα που είχαν αποστείλει ζητώντας την εκλογή 5μελούς επιτροπής και τη διαμόρφωση συγκεκριμένου διεκδικητικού πλαισίου.

«Ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός στην ΠΝΟ έχει σαπίσει και είναι επικίνδυνος για τους ναυτεργάτες», τονίζουν, και καλούν τα σωματεία σε οργάνωση της πάλης για την υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις, για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ