Παρασκευή 21 Σεπτέμβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΦΕΣΤΙΒΑΛ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΚΚΕ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΚΝΕ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Οι κυβερνητικές φιέστες στραπατσάρονται από την πραγματικότητα

Οι κυβερνητικές φιέστες που στήθηκαν σε πολλά σχολεία της χώρας τη μέρα των αγιασμών, η προπαγάνδα της κυβέρνησης που δίνει κυριολεκτικά τα ρέστα της, για να πείσει και να καθησυχάσει τους μαθητές και τις οικογένειές τους πως έχει επιστρέψει η κανονικότητα στα σχολεία, πραγματικά στραπατσάρονται από την ίδια την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στα σχολεία τους, με τα κενά και τις ελλείψεις, με τις καταργήσεις τμημάτων τόσο στα Ενιαία Λύκεια όσο και στα ΕΠΑΛ, με τη λαϊκή οικογένεια να καλείται να βάλει για ακόμα μια χρονιά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών της, ακόμα και για τη λειτουργία των σχολείων.

Και ενώ βρισκόμαστε λίγες μόλις μέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στο επίκεντρο της συζήτησης και του προβληματισμού των μαθητών βρίσκονται ήδη τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στα σχολεία τους, τα χιλιάδες εμπόδια με τα οποία βρίσκονται αντιμέτωποι στην προσπάθειά τους να μορφωθούν, ο ελάχιστος ελεύθερος χρόνος, η εκρηκτική κατάσταση στα σπίτια τους με τους άνεργους ή απλήρωτους γονείς τους με τους πετσοκομμένους μισθούς, αλλά και οι σαρωτικές αλλαγές που εξήγγειλε η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που σχεδιάζει να καταθέσει το επόμενο διάστημα για το Λύκειο και το εξεταστικό. Μάλιστα, ήδη διαμορφώνονται σε πολλά σχολεία αγωνιστικές εστίες, έχουν εκδηλωθεί οι πρώτοι μαθητικοί αγώνες.


Ο υπουργός Παιδείας κυριολεκτικά με το «καλημέρα» επιτέθηκε στην απόλυτα δικαιολογημένη αγωνία των μαθητών, χαρακτηρίζοντάς τους «ψεύτες που παραποιούν την πραγματικότητα» (κοίτα ποιος μιλάει...) και «χτυπούν αδικαιολόγητα την κυβέρνηση που πασχίζει να φτιάξει ένα καλύτερο σχολείο...».

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που βαδίζει στον ίδιο δρόμο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, διατηρώντας και επεκτείνοντας τους αντιλαϊκούς και αντιεκπαιδευτικούς νόμους και τα μνημόνια, που είναι πιστή στις κατευθύνσεις της ΕΕ που ρημάζουν τα δικαιώματα του λαού και των παιδιών του, δεν έκανε την έκπληξη ούτε στην προσπάθεια χτυπήματος της συλλογικής συζήτησης και δράσης των μαθητών απέναντι σε όσα αντιμετωπίζουν στη ζωή και στο σχολείο. Αντιθέτως, έσπευσε διαμέσου του υπουργού Παιδείας να συκοφαντήσει για ακόμα μια φορά το μαθητικό κίνημα και τις διεκδικήσεις του, αναμασώντας τη γνωστή καραμέλα των «υποκινούμενων αγώνων», λες και οι μαθητές δεν έχουν λόγους να οργανώσουν τον αγώνα τους, λες και δεν έχουν κρίση για να ξεχωρίσουν το δίκιο τους.

Νομοσχέδιο που τσακίζει ό,τι απέμεινε όρθιο από τα μορφωτικά δικαιώματα

Το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, έρχεται για να τσακίσει ό,τι έχει απομείνει όρθιο από τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να τελειώσει τη δουλειά που άρχισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα, που όλοι μαζί έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στο σημερινό σχολείο που εξοντώνει αντί να μορφώνει τους μαθητές.

Για να τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή... Γιατί πέρα από το ότι η συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο υπουργός Παιδείας παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο δεν αφήνει περιθώρια για αυταπάτες, το ίδιο αποκαλυπτικά είναι και όσα ακολούθησαν, με τις δηλώσεις του ίδιου του υπουργού και συνολικά της κυβέρνησης για όσα ετοιμάζονται να φέρουν, και όχι μόνο αυτών...

1ον: Ετοιμάζουν ένα σχολείο που θα είναι ένα ακόμα πιο εξοντωτικό εξεταστικό κέντρο, με διπλές ουσιαστικά πανελλαδικές εξετάσεις, μιας και οι μαθητές θα δίνουν και τις γνωστές πανελλήνιες, αλλά ετοιμάζονται να τους φορτώσουν έναν ακόμα γύρο, αφού και για το απολυτήριο του Λυκείου πλέον θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις σε επίπεδο δήμων ή νομών με τον ίδιο τρόπο και βαθμό δυσκολίας με τις πανελλαδικές. Το παραπάνω δεν είναι μια αυθαίρετη ερμηνεία των μαθητών, αλλά αυτό που επιβεβαίωσε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας σε συνεντεύξεις και δηλώσεις του, όπου παραδέχτηκε πως η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο σχεδιάζει να διατηρήσει τις πανελλαδικές και ταυτόχρονα να τις μεταφέρει και σε τοπικό επίπεδο με θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας. Επομένως, δεν είναι καθόλου υπερβολικό το λογικό συμπέρασμα πως, από τη μια, η θηλιά του ανταγωνισμού, του άγχους και της εξόντωσης των μαθητών που θα πρέπει να διανύσουν όχι έναν, αλλά δύο εξεταστικούς μαραθώνιους, θα σφίξει ακόμα περισσότερο και, από την άλλη, η παπαγαλία θα χτυπήσει κόκκινο!

2ον: Με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης όχι μόνο δεν θα χτυπηθεί η παραπαιδεία, όπως λέει το υπουργείο, αντιθέτως οι φροντιστηριάρχες έχουν αρχίσει ήδη να τρίβουν τα χέρια τους και να μοιράζουν εύσημα στην κυβέρνηση, που θα τους φουσκώσει κι άλλο τις τσέπες με όσα ετοιμάζει. Ο πρώην πρόεδρος της ένωσης των φροντιστηρίων και νυν αντιπρόεδρος σε μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες φροντιστηρίων καλωσόρισε το κυβερνητικό σχέδιο, σημειώνοντας ότι «το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί μια ρεαλιστική πρόταση» και λίγο αργότερα δήλωσε περιχαρής για το γεγονός πως «ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων, που απολαμβάνει την αποδοχή της κοινωνίας, παραμένει ως κυρίαρχη διαδικασία επιλογής για τις σχολές». Ιδιαίτερα αποκαλυπτική μάλιστα ήταν και η δήλωσή του πως «τα φροντιστήρια θα ξαναβρεθούμε στο επίκεντρο της συζήτησης επιβεβαιώνοντας τη διαχρονικότητά μας... Είμαι βέβαιος ότι αυτό θα ωφελήσει και τις εγγραφές μας»! Οι πανηγυρισμοί των εκπροσώπων των φροντιστηρίων είναι μια ακόμα ατράνταχτη απόδειξη πως το σχολείο που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα κοιτάει τους μαθητές ακόμα περισσότερο στο πορτοφόλι, ξεπαραδιάζοντας τις οικογένειές τους.

3ον: Τα σχέδια της κυβέρνησης βάζουν κυριολεκτικά το μαχαίρι στο λαιμό χιλιάδων μαθητών, καλώντας τους να πάρουν σοβαρές αποφάσεις για το μέλλον τους από νωρίτερα και με λιγότερες επιλογές. Με το νομοσχέδιο που ετοιμάζεται, οι μαθητές θα πρέπει να καταθέτουν το 1ο μηχανογραφικό τους από τη Β' κιόλας Λυκείου, διαλέγοντας 10 τμήματα για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ακολούθως, θα πρέπει το Φλεβάρη της επόμενης χρονιάς να δίνουν οριστική απάντηση για το αν θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις για να μπουν σε τμήματα που αντιστοιχούν στην ομάδα προσανατολισμού τους, ξανακάνοντας μηχανογραφικό, ή αν θα δώσουν μόνο τις εξετάσεις τύπου πανελλαδικών, είτε για να μπουν σε τμήματα χαμηλής ζήτησης είτε για να πάρουν απλά το απολυτήριό τους. Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση πετάει την «καυτή πατάτα» μιας απόφασης στους μαθητές για πρώτη φορά στη Β' Λυκείου και έπειτα ζητάει αμετάκλητες αποφάσεις στα μέσα της Γ' Λυκείου. Μάλιστα, όλα αυτά θα αφορούν και τη φετινή Β' Λυκείου, που από το πουθενά καλείται φέτος να φτιάξει μηχανογραφικό. Απέναντι στην αγωνία των μαθητών ο υπουργός Παιδείας στέκεται τουλάχιστον προκλητικός. Σε ερώτηση μαθήτριας που έλεγε: «Η πρώτη μου επιλογή είναι η Ιατρική και η δεύτερη το Φυσικό, γιατί με το νομοσχέδιο που ετοιμάζετε μου στερείτε το δικαίωμα να δηλώσω την 2η επιλογή μου;», η απάντηση του υπουργού ήταν πως δεν είναι υγιές και ώριμο να μην έχει αποφασίσει η μαθήτρια από τα 16 της χρόνια..! Τι ακριβώς θέλει να κάνει... να γίνει γιατρός ή φυσικός;

4ον: Η κυβέρνηση που διά στόματος του υπουργού της έχει βάλει την ταμπέλα του ουτοπικού στο αίτημα των μαθητών για σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει, θέλει να πείσει πως φτιάχνει ένα σχολείο που θα μορφώνει πραγματικά τους μαθητές. Και όλα αυτά την ώρα που με το νομοσχέδιο ετοιμάζεται να βάλει ταφόπλακα στην όποια γενική μόρφωση είχε απομείνει. Η λογική του νομοσχεδίου είναι: «Αφού δεν θέλεις να γίνεις μαθηματικός ή φυσικός, δεν σου χρειάζονται τα Μαθηματικά και η Φυσική», «αφού δεν θέλεις να γίνεις ιστορικός ή φιλόλογος, δεν σου χρειάζονται η Ιστορία και η Λογοτεχνία». Αλήθεια η Ιστορία χρειάζεται μόνο σε όσους θέλουν να γίνουν ιστορικοί; Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση στερεί από τους μαθητές την αναγκαία μόρφωση που αποτελεί εφόδιο για το σύνολο της ζωής τους και την ίδια ώρα καμουφλάρει και τις ελλείψεις στα σχολεία, μιας και τα χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού δεν φτάνουν ούτε για τα απαραίτητα. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικά τα όσα είπε ο υπουργός Παιδείας στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο. «Εχουμε λιγότερους μαθηματικούς φέτος...» είπε, ολοκληρώνοντας την πρότασή του για να συμπληρώσει και το παζλ του αντιεκπαιδευτικού νόμου που ετοιμάζει η κυβέρνηση, λέγοντας «...αλλά το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με την εφαρμογή του νομοσχεδίου» και φυσικά δεν εννοούσε πως θα προσλάβει μαθηματικούς, αλλά πως δεν τους χρειάζονται περισσότεροι αφού Μαθηματικά δεν θα διδάσκονται όλοι οι μαθητές στο Λύκειο!

Οι μαθητές να οργανώσουν τον αγώνα τους και να διεκδικήσουν το μέλλον που τους ανήκει

Η κυβέρνηση, βέβαια, πρόλαβε να βρει και να δείξει τους «ενόχους» για την άσχημη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στο σχολείο σήμερα. Η κυβερνητική εφημερίδα «Αυγή» φιλοξένησε την άποψη ενός εκπαιδευτικού που γράφει χαρακτηριστικά: «Την ευθύνη για τη μετατροπή της Γ' Λυκείου σε μια διεκπεραιωτική σχολική τάξη, σε μια αναγκαία αγγαρεία, φέρουν εξίσου εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, χωρίς κανένας να δικαιούται ευνοϊκότερης κρίσης»! Ετσι, λοιπόν, αθωώνοντας τόσο τη σημερινή όσο και όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αθωώνοντας και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, φορτώνουν στο λαό και τα παιδιά του την ευθύνη για την εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία.

Η μόνη ευθύνη που έχουν οι μαθητές είναι να οργανώσουν τον αγώνα τους και να διεκδικήσουν τη μόρφωση, τη ζωή και το μέλλον που τους ανήκει. Να παλέψουν για την κοινωνία που μπορεί να κάνει πράξη το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων. Να βάλουν στο στόχαστρο τους πραγματικούς υπεύθυνους για όσα αντιμετωπίζουν στο σπίτι και το σχολείο και να παλέψουν για όσα τους ανήκουν και τους τα στερούν οι κυβερνήσεις, οι ενώσεις και τα κόμματα του συστήματος.

Η μόνη ευθύνη που έχουν οι μαθητές είναι χωρίς χάσιμο χρόνου να οργανώσουν τη συζήτηση και τη συλλογική τους διεκδίκηση, για ένα σχολείο με ό,τι επιβάλλει η εξέλιξη των επιστημών, της τεχνολογίας, του ανθρώπινου πολιτισμού. Ενα σχολείο που δεν θα κοιτά τους μαθητές και τις οικογένειές τους στην τσέπη, που δεν θα τους διαχωρίζει, αλλά θα μορφώνει πραγματικά και ολόπλευρα όλα τα παιδιά. Για ένα σχολείο που δεν θα αντιμετωπίζει τους μαθητές σαν «παπαγαλάκια» και «μέσους όρους βαθμολογιών», αλλά θα θέτει τις βάσεις για ανθρώπους δημιουργικούς, με κριτική σκέψη, μορφωμένους, όποιο επάγγελμα και αν ακολουθήσουν στη ζωή τους.


Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ