Κυριακή 8 Δεκέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Νησιά που αντιμετωπίζουν τον εφιάλτη της μερικής απομόνωσης, πλοία ελάχιστα, στην πλειοψηφία τους υποσυντήρητα και γερασμένα, υποστελεχωμένα λόγω των μειωμένων οργανικών συνθέσεων. Αυτή είναι η κατάσταση των «ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» σήμερα. Από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας και με πρόσχημα ότι θα έρθουν σύγχρονα, πολλά και ασφαλή πλοία, άρχισε σταδιακά η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, με βάση τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που είναι η εφαρμογή της Συνθήκης του Μάαστριχτ στη θάλασσα. Η «απελευθέρωση» έφτασε σήμερα να κατοχυρώνει νομοθετικά τους εφοπλιστές, για να δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία τους όποτε θέλουν, να έχουν εν πλω σαπάκια όπως το «ΣΑΜΙΝΑ», που στις...
622 λέξεις, σελ.: 12
Για τα νομοσχέδια που προωθεί η κυβέρνηση προς όφελος των εφοπλιστών και τις συνέπειες που θα έχουν στους ναυτεργάτες, συνολικά στους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα, ο «Ριζοσπάστης» συζήτησε με τον Σάββα Τσιμπόγλου, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. *** -- Ποιες είναι οι βασικές νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης αυτό το διάστημα σε βάρος των ναυτεργατών; -- Με νόμους και υπουργικές αποφάσεις, εφοπλιστές και κυβέρνηση επιδιώκουν την καταπάτηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, την κατάργηση των ΣΣΕ, την ανατροπή των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, την πλήρη άρση του καμποτάζ, με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού...
1578 λέξεις, σελ.: 13
Οι Λαϊκές Επιτροπές της Θεσσαλονίκης, στα 3 χρόνια της δράσης τους, έχουν καταγράψει βήματα στην προσπάθεια να εκφραστεί οργανωμένα η αλληλεγγύη στις λαϊκές οικογένειες που βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα της κρίσης και ταυτόχρονα να βοηθήσουν στην ανασύνταξη του εργατικού - λαϊκού κινήματος. Η Λαϊκή Επιτροπή της Πολίχνης «στήθηκε» πρώτη, το Δεκέμβρη του 2009. Ακολούθησε τους επόμενους μήνες η συγκρότηση Λαϊκών Επιτροπών στην Καλαμαριά, την Τούμπα, και τώρα πια έχουν απλωθεί σε όλους τους δήμους και τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης, στο πολεοδομικό συγκρότημα και την ύπαιθρο. Χρόνο με το χρόνο, κατάφεραν να συσπειρώσουν γύρω τους, στην καθημερινή δράση, εκατοντάδες εργαζόμενους, άνεργους...
1081 λέξεις, σελ.: 14
Τα παλιά προβλήματα που παραμένουν άλυτα και οξύνονται και τα νέα που προστίθενται -ιδιαίτερα η βαριά φορολογία στο εισόδημα, αλλά και στα σπίτια και τα χωράφια, καθώς, επίσης, οι δίκες και καταδίκες για αγροτικά χρέη, όπως και οι απειλές προς χρεωμένους για κατασχέσεις σπιτιών και χωραφιών- βγάζουν, ξανά, στους δρόμους τους μικρομεσαίους αγρότες. Με πρωτοβουλίες Ομοσπονδιών, Αγροτικών Συλλόγων και Επιτροπών Αγώνα που δραστηριοποιούνται στην ΠΑΣΥ, γίνονται, σε διάφορες περιοχές της χώρας, κινητοποιήσεις σε τοπικά καταστήματα Εφοριών, Τραπεζών, του ΟΠΕΚΕΠΕ, του ΕΛΓΑ και του ΟΓΑ, της ΔΕΗ. Στις εφορίες, οι αγρότες καταγγέλλουν την φορολογική επιδρομή που εξαπολύει εναντίον τους η συγκυβέρνηση...
785 λέξεις, σελ.: 17
Για να φτάσει ένας εργαζόμενος της Μυτιλήνης στον Πειραιά, δεν του φτάνουν δυο μεροκάματα. Το ταξίδι σε «αεροπορική» θέση με πλοίο κοστίζει πάνω από 40 ευρώ, όταν το μεροκάματο πλέον έχει...
582 λέξεις, σελ.: 12
Ο θάνατος της 13χρονης Σάρας στους Αμπελόκηπους, αλλά και η παραλίγο νέα τραγωδία με μια οικογένεια στο Κορδελιό, ανέδειξαν το ιδιαίτερα οξυμένο πρόβλημα της επιβίωσης χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για...
232 λέξεις, σελ.: 14
Οι βασικές διεκδικήσεις που προβάλλουν, με τον αγώνα τους, οι μικρομεσαίοι αγρότες είναι: 1. Να μην πληρώνουν φόρο 13% από το πρώτο ευρώ του εισοδήματός τους και να μην τηρούν λογιστικά βιβλία, οι...
546 λέξεις, σελ.: 17


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ