Πέμπτη 15 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στο κατώφλι του μεγάλου κραχ του μεσοπολέμου, στις 31.8.1928, στο Βερολίνο, στο «Theater am Schiffbauerdamm», ανέβηκε για πρώτη φορά, σε σκηνοθεσία Erich Engel, το μουσικό έργο «Η Οπερα της Πεντάρας» του τριαντάχρονου, τότε, Μπέρτολτ Μπρεχτ και του συνθέτη Κουρτ Βάιλ. Το έργο είχε διασκευάσει ο Μπρεχτ από το πρωτότυπο, την «Οπερα του Ζητιάνου», που έγραψε το 1728 ο Αγγλος Τζον Γκέι. Τρία χρόνια αργότερα, στη δίνη της οικονομικής κρίσης και της προ-χιτλερικής περιόδου, ο Γκέοργκ Β. Παμπστ, θέτοντας κατά μέρος τη χαρακτηριστική μελοδραματική κλίση της περιόδου του της Νέας Αντικειμενικότητας, παίρνει τα ηνία στην κοινωνική κριτική μέσα από υψηλά καλλιτεχνικά επιτεύγματα, όπου συμπίπτουν η...
804 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
Στα πλαίσια των εκδηλώσεών του «Αλλη Διάσταση», το Εθνικό Θέατρο θα τιμήσει (21/12, 6 μ.μ., είσοδος ελεύθερη), στην αίθουσα εκδηλώσεων τον Δημήτρη Ροντήρη, με αφορμή τα 30 χρόνια από το θάνατό του. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν οι μαθητές και συνεργάτες του Αννα Συνοδινού και Κώστας Γεωργουσόπουλος, ενώ ο μαθητής του, σκηνοθέτης Θωμάς Κινδύνης θα επιμεληθεί την παρουσίαση ως αναλόγιο της σοφόκλειας «Ηλέκτρας» από το θίασό του «Μορφές έκφρασης». Η τραγωδία αυτή πρωτοπαίχθηκε το 1936 στο Ηρώδειο και ήταν η πρώτη, μετά την αρχαιότητα, παράσταση αρχαίου δράματος που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη. Η «Ηλέκτρα» παρουσιάστηκε στο αρχαίο θέατρο του Πολυκλείτου, το 1938...
419 λέξεις, σελ.: 27
Η έννοια «Margin Call» ανήκει στην επενδυτική ορολογία εξ ου και ο τίτλος της οξυδερκούς, παρθενικής ταινίας του Τζ. Σ. Τσαντόρ που καταγράφει με όρους κλασικής αφήγησης την δομή και εσωτερική...
305 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
Σε ισχύ τέθηκε και τυπικά η υποκριτική συμφωνία για την «προστασία» της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, που υπογράφηκε τον περασμένο Ιούλιο μεταξύ του τότε υπουργού Εξωτερικών, Σταύρου...
207 λέξεις, σελ.: 27
Ταινία με αντι-δραματικό προφίλ. Εκθέτει παγερά το χρονικό τεσσάρων - πέντε μηνών από την καθημερινότητα ενός παιδόφιλου που κρατά φυλακισμένο στο «τεθωρακισμένο» υπόγειο του σπιτιού του ένα...
481 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
Ταινία ελεγειακή, καλοφτιαγμένη όντως και ιδιαίτερη. Μιλά για την σχιζοφρένεια με όρους πολύ κοντινούς στην πραγματικότητα και για την λεπτή γραμμή που διαχωρίζει την άνοια από το προαίσθημα. Ταινία...
297 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
Μη αξιόλογη κωμωδία διπλής όψης, με πολύ συχνές κακοφωνίες, με κλισέ gags, με υλικά fast food πεπερασμένης ημερομηνίας που συνθέτουν ίντριγκα αμφιλεγόμενη και συμβατική. Ετσι ξεδιπλώνεται μια από τις...
209 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
Πολλά τα φιλμ και αυτήν την εβδομάδα. Δύο ξεχωρίζουν και το καθένα, με τον τρόπο του, άπτεται των κρίσεων που στιγμάτισαν την εποχή που αυτά φτιάχτηκαν. Κατά πρώτο, η κλασική γερμανική ταινία του...
267 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
ΣΧΟΛΙΑ
305 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
481 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
112 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
297 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
209 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
267 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
190 λέξεις, σελ.: 27
85 λέξεις, σελ.: 27
33 λέξεις, σελ.: 27
65 λέξεις, σελ.: 27
65 λέξεις, σελ.: 27
45 λέξεις, σελ.: 27
53 λέξεις, σελ.: 27
88 λέξεις, σελ.: 27


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ