ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 9 Αυγούστου 2014
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Απαγορευτικό το κόστος έστω και για μια μικρή καλοκαιρινή απόδραση

«Τσουχτερές» μετακίνηση και διαμονή για τα λαϊκά νοικοκυριά. Μειώνεται διαρκώς ο αριθμός όσων μπορούν να φύγουν για λίγες μέρες

Eurokinissi

Μέσα Αυγούστου και αυτό το Σαββατοκύριακο θεωρείται από εκείνα που το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων ξεκινά για μια μικρή καλοκαιρινή ανάπαυλα, λίγες διακοπές με την οικογένεια. Πλέον, ακόμα κι αυτό ή μια μικρή απόδραση ενός διημέρου, τριημέρου είναι κάτι πολύ δύσκολο για την εργατική - λαϊκή οικογένεια. Είναι ελάχιστοι εκείνοι που έχουν τη δυνατότητα.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΚΑ, το 73% των Ελλήνων δεν έκαναν διακοπές το 2013. Τα έξοδα μιας 4μελούς οικογένειας για 15 μέρες διακοπές αγγίζουν τα 2.700 ευρώ. Από αυτούς που δεν έκαναν διακοπές, το 70% επικαλείται οικονομικούς λόγους και το υπόλοιπο επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια. Από το 27% που έκανε λίγες μέρες διακοπές, οι μισοί πήγαν σε φιλικά σπίτια, το 30% σε συγγενικά και μόνο το 20% σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Τα έξοδα μετακίνησης, αλλά και τα έξοδα διαμονής δεν είναι ευκαταφρόνητα και επιβαρύνουν πολύ τον προϋπολογισμό τους, ειδικά για τις οικογένειες με μικρά παιδιά. Οι εργαζόμενοι με όποιο μέσο και αν επιλέξουν να ταξιδέψουν θα επιφορτιστούν, λοιπόν, με ένα ακόμη δυσθεώρητο κόστος. Ενδεικτικά, αναφέρουμε μερικά παραδείγματα. Οι τιμές για ταξίδι με συμβατικό πλοίο είναι:

  • Πειραιάς - Μυτιλήνη: 183 ευρώ κοστίζει τετράκλινη εξωτερική καμπίνα (σ.σ. προσφορά για 2 ενήλικες και 2 παιδιά). Η οικονομική θέση κοστίζει 43 και τα καθίσματα 46 ευρώ το άτομο. Το όχημα 96 ευρώ.
  • Πειραιάς - Χίος: 160 ευρώ κοστίζει τετράκλινη εξωτερική καμπίνα (σ.σ. προσφορά για 2 ενήλικες και 2 παιδιά). Η οικονομική θέση κοστίζει 39 ευρώ, τα καθίσματα 42 και το όχημα 84 ευρώ.
  • Πειραιάς - Σύρος: 144 ευρώ κοστίζει τετράκλινη εξωτερική καμπίνα (σ.σ. προσφορά για 2 ενήλικες και 2 παιδιά), 30,50 ευρώ η οικονομική θέση, 34,50 τα καθίσματα και 72 ευρώ το όχημα.
  • Πειραιάς - Νάξος: 168 ευρώ κοστίζει τετράκλινη εξωτερική καμπίνα (σ.σ. προσφορά για 2 ενήλικες και 2 παιδιά), 34,50 η οικονομική θέση, 39,50 ευρώ τα καθίσματα και 81,50 το όχημα.
  • Πειραιάς - Ρόδος: 209 ευρώ κοστίζει τετράκλινη εξωτερική καμπίνα (σ.σ. προσφορά για 2 ενήλικες και 2 παιδιά), 59,50 η οικονομική θέση, 64,50 τα καθίσματα και 106,50 ευρώ το όχημα.
  • Πειραιάς - Ηράκλειο: 70 ευρώ κοστίζει η τετράκλινη εξωτερική καμπίνα, 62 η εσωτερική, 39 ευρώ η οικονομική θέση και 85 ευρώ το όχημα.
  • Πειραιάς - Χανιά: 63 ευρώ κοστίζει η τετράκλινη εξωτερική καμπίνα, 57 η εσωτερική, 35 ευρώ η οικονομική θέση και 83 ευρώ το όχημα.

Επιπρόσθετα, αν η εργατική - λαϊκή οικογένεια αποφασίσει να ταξιδέψει οδικά στην ηπειρωτική Ελλάδα με ΙΧ έχει να καλύψει τις απαράδεκτες τιμές σε διόδια, οι αυξήσεις των οποίων από το 2008 έχουν ξεπεράσει το 400% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, όπως και τη βενζίνη.

Για παράδειγμα, στο ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, η λαϊκή οικογένεια μόνο για διόδια θα πληρώσει 26,45 ευρώ στο πήγαινε και βενζίνη, με μέση τιμή αμόλυβδης τα 1,6 - 1,7ευρώ/ λίτρο, 60-75 ευρώ ανάλογα με το ρεζερβουάρ. Οπότε με επιστροφή, στην τιμή των διοδίων που είναι 42,90 ευρώ προστίθεται και η τιμή της βενζίνης, 120-150 ευρώ, ενώ για το ταξίδι Αθήνα - Καλαμάτα - Αθήνα το κόστος αγγίζει τα 30,40 ευρώ τα διόδια και 40-50 ευρώ η βενζίνη. Με την επιστροφή το κόστος είναι 60,20 ευρώ τα διόδια και 80-100 ευρώ η βενζίνη. Το ...παράδοξο με το εθνικό οδικό δίκτυο είναι ότι πληρώνεις για ένα δίκτυο που δεν είναι ολοκληρωμένο στο σύνολό του, παρά τις αθρόες πληρωμές τα τελευταία είκοσι χρόνια από τα κρατικά ταμεία και τα τεράστια κοινοτικά κονδύλια να έχουν «ζεστάνει» τις τσέπες των εθνικών εργολάβων.

Η οικονομική «αφαίμαξη» συνεχίζεται και με την προοπτική του ΚΤΕΛ, όπου για παράδειγμα στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη οι επιβάτες πληρώνουν για απλή μετάβαση 39 ευρώ, μετ' επιστροφή 59 ευρώ. Στη διαδρομή Αθήνα - Ιωάννινα το κανονικό εισιτήριο είναι 39 ευρώ, για Αθήνα - Πάτρα 18,90 ευρώ, Αθήνα - Κιάτο 10,50 ευρώ, Αθήνα - Ξυλόκαστρο 10,90 ευρώ, Αθήνα - Λουτράκι 8,50 ευρώ, Αθήνα Κέρκυρα 44,30 ευρώ, χωρίς το πλοίο, Αθήνα - Μεθώνη 28,40 ευρώ, Αθήνα - Αλεξανδρούπολη 71 ευρώ, Αθήνα - Νεάπολη 33,70 ευρώ, Αθήνα - Ναύπλιο 13,10 ευρώ, Αθήνα - Λάρισα 30 ευρώ (με επιστροφή 52 ευρώ).

Στα δρομολόγια του ΟΣΕ στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη το κόστος κατ' άτομο με το απλό τρένο είναι 25,10 ευρώ και με επιστροφή 40,20 ευρώ. Με το «Ιντερσίτι» η διαδρομή αυξάνεται στα 45,40 ευρώ και με επιστροφή στα 72,60 ευρώ. Εάν το εισιτήριο εκδοθεί δύο μέρες πριν υπάρχει έκπτωση 15%.

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΕΙΣΜΟΣ 4,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις 11.20 χτες το πρωί σε θαλάσσια περιοχή νότια του Ηρακλείου Κρήτης. Οπως ανακοίνωσε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίστηκε 30 χιλιόμετρα νότια του Τυμπακίου και ήταν επιφανειακή.

ΒΑΡΥΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ενός Ιταλού στους Παξούς από ταχύπλοο. Ο Ιταλός κολυμπούσε κοντά στο νησάκι της Παναγιάς, στο λιμάνι του Γάιου, όταν το ταχύπλοο πέρασε σχεδόν από πάνω του και του προκάλεσε μερικό ακρωτηριασμό του αντιβραχίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θύμα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του νησιού και θα γινόταν χειρουργείο για τη συγκόλληση του άκρου. Ο οδηγός του ταχύπλοου αναζητείται.

ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ φέρεται να είχε στην κατοχή του ένας 57χρονος που συνελήφθη στην Ελευσίνα. Κατά τη διάρκεια ελέγχου στο αυτοκίνητό του στα διόδια της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου, στην Ελευσίνα, βρέθηκαν χάντρες, περιδέραια, κρίκοι, βελόνες και καρφίτσες, που, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ανήκουν στους ύστερους μυκηναϊκούς χρόνους. Επίσης, κατασχέθηκαν ένα μικρό σιδερένιο σκαπτικό εργαλείο, ένα γκλοπ και πέντε μαχαίρια διαφόρων τύπων και διαστάσεων. Στο σπίτι του 57χρονου βρέθηκε ένα μαρμάρινο κιονόκρανο παλαιοχριστιανικής περιόδου κορινθιακού ρυθμού και δύο τεμάχια συνανήκοντα και συγκολλώμενα με το προαναφερόμενο μαρμάρινο κιονόκρανο.

Πυρκαγιές σε Ρόδο - Μέθανα

Πυρκαγιά ξέσπασε αργά χτες το απόγευμα στην περιοχή Απολάκκια Ρόδου. Λόγω των ανέμων που έπνεαν στο νησί η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα και στο έργο της κατάσβεσης κλήθηκαν να συνδράμουν 26 πυροσβέστες με 13 οχήματα και επτά άτομα πεζοπόρο τμήμα. Από αέρος συνέδραμαν δύο αεροσκάφη και δύο ελικόπτερα, ενώ επιχειρούσαν και επτά υδροφόρες των τοπικών δήμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέτωπο της φωτιάς ήταν κοντά στην περιοχή που κάηκε πέρσι.

Νωρίτερα, πυρκαγιά, που οφείλεται σε κεραυνό, ξέσπασε στα Μέθανα και ειδικότερα σε βουνοκορφή στην περιοχή Στραβόλογγος. Στο σημείο βρέθηκαν 35 πυροσβέστες με 13 οχήματα και 10 άτομα πεζοπόρου τμήματος, ρίψεις νερού πραγματοποίησαν για αρκετή ώρα δύο αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.

Σοβαρές καταγγελίες για την υπόθεση της Μανωλάδας

Σοβαρά λάθη, ως προς τη διαδικασία και την έκβαση της δίκης, για την υπόθεση της Μανωλάδας καταγγέλλει το Ελληνικό Συμβούλιο για τους πρόσφυγες, που παρέστη ως πολιτική αγωγή στην υπόθεση. Ανάμεσα σε άλλα, επισημαίνουν ότι: Η προανάκριση, που κακώς διεξήχθη από τις τοπικές αστυνομικές αρχές, παρουσίασε σοβαρότατα λάθη, αφού ουδέποτε αναζητήθηκαν ανεξάρτητοι διερμηνείς για την εξέταση των θυμάτων. Αντιθέτως, οι τοπικές αστυνομικές αρχές χρησιμοποίησαν ομοεθνείς των θυμάτων που κατοικούσαν στην περιοχή, οι οποίοι είχαν στενή σχέση και επιχειρηματική συνεργασία με τους κατηγορούμενους (σ.σ φραουλάδες). Μάλιστα ένας εξ αυτών προτάθηκε και ως μάρτυρας υπεράσπισης των κατηγορουμένων και είχε κληθεί να τελέσει και καθήκοντα διερμηνέα στη δίκη ενώπιον του ΜΟΔ Πατρών, γεγονός που απεφεύχθη με πρωτοβουλία της Πολιτικής Αγωγής για να μην προκαλέσει απόλυτη ακυρότητα στη διαδικασία. Επιπρόσθετα, η Πολιτεία δεν έλαβε κανένα μέτρο για την ασφάλεια έστω των 35 θυμάτων ενόψει της δίκης και δεν έλαβε κανένα μέτρο για να εξασφαλίσει ότι τα θύματα θα μεταβούν στην Πάτρα για να παραστούν στη δίκη.

Επίσης, επισημαίνεται ότι δεν τηρήθηκαν οι ειδικές δικονομικές εγγυήσεις για τα θύματα trafficking, όπως πρόσβαση σε προγράμματα προστασίας μαρτύρων, αποφυγή άσκοπης επανάληψης συνεντεύξεων κατά το στάδιο της διερεύνησης, δίωξης και εκδίκασης, αποφυγή κάθε οπτικής επαφή μεταξύ θυμάτων και εναγομένων κ.ά.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ