ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Απρίλη 2013
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Κινητοποίηση ενάντια στην κατάργηση οργανικών θέσεων

Αύριο, στις 2 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής

Λιγότεροι δάσκαλοι στα σχολεία και στοίβαγμα των μαθητών στις τάξεις θα σημάνει η μείωση οργανικών θέσεων

MotionTeam

Λιγότεροι δάσκαλοι στα σχολεία και στοίβαγμα των μαθητών στις τάξεις θα σημάνει η μείωση οργανικών θέσεων
Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για συμπτύξεις τμημάτων και μείωση οργανικών θέσεων, όπως αυτά προκύπτουν από σχετικό έγγραφο (44506/Δ4/ 02-04-2013) που απέστειλε στους περιφερειακούς διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύλλογοι εκπαιδευτικών διοργανώνουν αύριο κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής (Τσόχα 15-17), στις 2 το μεσημέρι. Η πρόταση για την κινητοποίηση έγινε από τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και σχετική απόφαση για τρίωρη στάση εργασίας για συμμετοχή στην κινητοποίηση έλαβε το ΔΣ της ΔΟΕ.

Αποφάσεις για συμμετοχή έχουν λάβει οι Σύλλογοι: «Ρ. Ιμβριώτη» (Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου), «Θουκυδίδης» (Αργυρούπολης - Αλίμου - Ελληνικού), «Γ. Σεφέρης» (Ιωνίας - Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης), «Σωκράτης» (Ανατολικής Αττικής), «Μ. Παπαμαύρος» (Ηλιούπολης), Σαλαμίνας, Π. Φαλήρου. Επίσης, καλούν και η Επιτροπή Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών - Ανέργων Αττικής και η Γ' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής.

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας, που μεταξύ άλλων τονίζει: «Ποιος πιστεύει ότι περισσεύει σήμερα εκπαιδευτικός στα σχολεία μας; Τι επιδιώκουν με τον εξορθολογισμό που κόβει από παντού τους πόρους του δημόσιου σχολείου; Είναι φανερό πού στοχεύουν: Σαρωτικές συμπτύξεις / συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων άμεσα!».

Υπενθυμίζουμε ότι με το έγγραφό του το υπουργείο λέει πως «μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό». Το υπουργείο Παιδείας υπολογίζει την οργανικότητα διαιρώντας το σύνολο των μαθητών κάθε σχολείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διά 25 (το κατά το νόμο ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα) και εφόσον η οργανικότητα είναι μεγαλύτερη ζητά από τους διευθυντές να δικαιολογήσουν το γιατί.

Χάνονται θέσεις εργασίας - συγχωνεύονται τμήματα

Να σημειώσουμε πως αυτή τη στιγμή στις 7 Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής το σύνολο των μαθητών είναι 185.863 και ο αριθμός των τμημάτων 9.524, με μέσο όρο 20 μαθητές ανά τμήμα. Αν ο μέσος όρος είναι 25 μαθητές ανά τμήμα, τότε τα τμήματα θα φτάσουν τα 7.434. Αρα θα «χαθούν» 2.090 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και αντίστοιχος αριθμός τμημάτων!

Στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, αν εφαρμοστούν τα σχέδια του υπουργείου, θα καταργηθούν συνολικά 241 οργανικές θέσεις (στα δημοτικά θα μειωθούν από 1.465 σε 1.264, ενώ στα νηπιαγωγεία από 383 σε 343). Στις περιοχές Ν. Ιωνίας, Ν. Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης, Λυκόβρυσης, οι οργανικές θέσεις θα μειωθούν κατά 54 θέσεις (από 409 σε 360 στα δημοτικά και από 83 σε 78 στα νηπιαγωγεία), ενώ στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Α' Αθήνας θα χαθούν 457 οργανικές θέσεις στα δημοτικά (από 2.208 σε 1.751) και 20 στα νηπιαγωγεία (από 434 σε 414).

Κι αυτά σχεδιάζονται τη στιγμή που ήδη υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία. Για παράδειγμα, στην Ανατολική Αττική, όπως αναφέρει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Σωκράτης», δύο μήνες πριν κλείσουν τα σχολεία, λείπουν πάνω από 40 εκπαιδευτικοί από τα σχολεία της περιοχής! Επίσης, κάθε φορά που απουσιάζει εκπαιδευτικός η διοίκηση δίνει μία απάντηση: Να δώσει λύση το σχολείο. Την ίδια ώρα σε περίπου 10 σχολεία δεν πήγαν καθόλου γυμναστές, λειτουργούν τμήματα με πάνω από 25 μαθητές κ.ά.

Εκπαιδευτικοί υπό απόλυση και μαθητές - «μετανάστες»

Πρέπει να σημειώσουμε ότι με την υπάρχουσα νομοθεσία, αν ένας εκπαιδευτικός πραγματικά περισσεύει από ένα σχολείο όπου, για παράδειγμα, έχει μειωθεί το μαθητικό του δυναμικό, μπορεί να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο χωρίς να χάσει την οργανική του θέση στο σχολείο που την είχε. Δηλαδή, αν ήθελε το υπουργείο Παιδείας να κάνει μια ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να την κάνει χωρίς να πειράξει τις οργανικές θέσεις. Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο πραγματικός λόγος που οδηγεί το υπουργείο να σχεδιάζει καταργήσεις οργανικών θέσεων είναι για να έχει εκπαιδευτικούς έρμαια που στο μέλλον θα μπορεί και να τους απολύσει με την επίκληση ότι δεν έχουν οργανική θέση.

Η οργανικότητα, ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σημαίνει ότι τα παιδιά έχουν το δάσκαλό τους και δεν αλλάζουν τους δασκάλους σαν τα πουκάμισα, κάτι που ειδικά για τις πιο μικρές ηλικίες είναι αντιπαιδαγωγικό, καθώς τα παιδιά χρειάζονται χρόνο να αναπτύξουν τις αναγκαίες σχέσεις εμπιστοσύνης με το δάσκαλό τους.

Οι συνέπειες εάν προωθηθούν τα σχέδια θα είναι πολλαπλές. Εκτός απ' το γεγονός ότι, τελικά, θα μειωθούν οι εκπαιδευτικοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην εκπαιδευτική διαδικασία, τα τμήματα θα μεγαλώσουν. Θα στοιβάζονται τα παιδιά στις τάξεις, αφού θα είναι υποχρεωτικό τα τμήματα να έχουν 25 μαθητές. Με λίγα λόγια, ενώ υπάρχει δυνατότητα για λιγότερους μαθητές προωθείται σχέδιο για περισσότερους!

Απ' όλα τα παραπάνω θα προκύψουν μειώσεις τμημάτων, με συνέπεια ο μαθητής να πηγαίνει σε άλλο τμήμα και πιθανόν σε άλλο σχολείο, το οποίο μπορεί να είναι πιο μακριά απ' το σπίτι του.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΚΑΝΑ
Παρέμβαση στον υπουργό Υγείας για επαρκή χρηματοδότηση

Κινητοποίηση των εργαζόμενων στις δομές του ΟΚΑΝΑ στην Αττική, με τη συμμετοχή και εργαζομένων στις δομές του Βόλου και της Πάτρας, έγινε χτες το μεσημέρι στο υπουργείο Υγείας. Πανελλαδικά, οι εργαζόμενοι του ΟΚΑΝΑ βρίσκονται εδώ και πολλές μέρες σε κινητοποιήσεις, ενώ στην Αθήνα συμπληρώνουν την 21η και στη Θεσσαλονίκη τη 19η μέρα (χτες) κατάληψης των γραφείων διοίκησης.

Οι εργαζόμενοι ζήτησαν και συναντήθηκαν με τον υπουργό Υγείας Ανδρέα Λυκουρέτζο και απαίτησαν επαρκή χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό, για να λειτουργήσουν οι δομές που βρίσκονται σε οριακό σημείο και να μην καταργηθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Σε τηλεφωνική συνομιλία που είχε ο υπουργός Υγείας μπροστά στους εργαζόμενους με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους όρισε συνάντηση όπου θα τεθεί το θέμα των αναδρομικών (τουλάχιστον 10.000 ευρώ) που ζητούν από κάθε εργαζόμενο να επιστρέψει, εφαρμόζοντας αναδρομικά από 1/01/12 το ενιαίο μισθολόγιο, ενώ το διάστημα εκείνο ήταν ήδη σε ισχύ η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που είχαν υπογράψει οι εργαζόμενοι. Ακόμα θα τεθεί και το θέμα για έκτακτη κρατική επιχορήγηση του ΟΚΑΝΑ.

Οι εργαζόμενοι, που ήταν συγκεντρωμένοι έξω από το υπουργείο Υγείας, πρόταξαν το πανό τους που ανέγραφε «Την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία», ενώ φώναζαν συνθήματα όπως: «Εσείς μιλάτε για κέρδη και ζημιές, εμείς μιλάμε για ανθρώπινες ζωές», «Τα χρέη δεν είναι των εργατών, είναι της κυβέρνησης και των εργοδοτών».

  • Στο μεταξύ, την Παρασκευή 12 Απρίλη, οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι των 71 Κέντρων Πρόληψης της χώρας προχωρούν σε 24ωρη απεργία και οργανώνουν συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών και στο υπουργείο Εσωτερικών.
ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ
Αδυναμία στοιχειώδους λειτουργίας των πανεπιστημίων

Αδυναμία ακόμη και της στοιχειώδους λειτουργίας των πανεπιστημίων διαπίστωσε η Σύνοδος Πρυτάνεων, που συνεδρίασε στην Αθήνα την Παρασκευή και το Σάββατο. Η σύνοδος στάθηκε κυρίως σε θέματα διοίκησης και συνύπαρξης σε αυτή των Συμβουλίων Διοίκησης, των Συγκλήτων και των πρυτανικών αρχών. Παράλληλα, εξέφρασε τη διαφωνία της στις διαγραφές φοιτητών που προβλέπονται απ' τον Σεπτέμβρη, ζητώντας μεταβατικές ρυθμίσεις.

Επίσης, διαπιστώνει πως η δραστική μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων και της φοιτητικής μέριμνας ακολουθεί η δραστική μείωση και χρηματοδότηση του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), «με αποτέλεσμα να περισταλεί δραματικά η πρόσβαση των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και τις ηλεκτρονικές πηγές βιβλιογραφίας».

Στο θέμα της αξιολόγησης, που έχει άμεση σχέση με το πανεπιστήμιο - επιχείρηση, οι πρυτάνεις δεν τάσσονται ενάντια αλλά ζητούν μια ...άλλη αξιολόγηση, ως «κοινωνικής λογοδοσία». Για το σχέδιο «Αθηνά» διαμαρτύρεται, γιατί δε λήφθηκαν υπόψη οι επεξεργασίες των οργάνων των πανεπιστημίων.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΑΤΡΑΣ
Παράδειγμα ταξικής αλληλεγγύης

Τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη προς τον 15χρονο μαθητή του 11ου Γυμνασίου Πατρών που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και την οικογένειά του, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Τομεακή Οργάνωση Μαθητών Πάτρας.

Χαιρετίζει επίσης την πρωτοβουλία των μαθητών της Γ' τάξης του Λυκείου που από το υστέρημά τους, έδωσαν τα χρήματα που είχαν μαζέψει για την πενθήμερη εκδρομή τους προκειμένου να καλυφθούν ιατρικά έξοδα του συμμαθητή τους.

«Η πρωτοφανής αλληλεγγύη που εκδηλώθηκε από όλους τους μαθητές των σχολείων της Πάτρας είναι συγκινητική, αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όσους μας θέλουν να μη σηκώνουμε κεφάλι, να σκεφτόμαστε μόνο την πάρτη μας και να ζούμε μέσα στη μοιρολατρία και την απογοήτευση. Ολη αυτήν την περίοδο οι Κνίτες μαθητές έχουν πρωτοστατήσει στο να μαζευτούν χρήματα σε όλα τα σχολεία και έτσι θα συνεχίσουμε, όχι ως φιλανθρωπία, αλλά ως ένδειξη ταξικής αλληλεγγύης, αλληλεγγύης ίσου προς ίσο», τονίζει η Οργάνωση της ΚΝΕ μεταξύ άλλων.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ