ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Φλεβάρη 2017
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συνεχίζεται η υλοποίηση της αντιλαϊκής «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ

Προωθείται η «απελευθέρωση» του επαγγέλματος των φορτοεκφορτωτών, με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου στο διεθνές εμπόριο και τις «συνδυασμένες μεταφορές»

Ψηφίστηκε χτες επί της αρχής στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών, Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση συνεχίζει την υλοποίηση της αντιλαϊκής «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ, για την «απελευθέρωση» των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων.

Στην προκειμένη περίπτωση, προωθείται η απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτοεκφορτωτών, ανοίγοντας δρόμο σε μεγάλους ιδιωτικούς ομίλους και διευκολύνοντας τους στόχους του κεφαλαίου για τις «συνδυασμένες μεταφορές» και το «διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο».

Οπως υπογράμμισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, η κυβέρνηση «πατώντας σε διάφορα υπαρκτά προβλήματα που αφορούν και τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις για το επάγγελμα των φορτοεκφορτωτών», προετοιμάζει το έδαφος ώστε τέτοιες υπηρεσίες να παρέχονται «είτε μέσω ατομικής άσκησης επαγγέλματος είτε μέσω ομάδων ή ενώσεων ή επιχειρήσεων φορτοεκφορτώσεων», όπως αναφέρεται στα σχετικά άρθρα.

«Στην πραγματικότητα», τόνισε, «με την πανσπερμία εργασιακών σχέσεων που προκρίνει ανάμεσα σε άλλα το νομοσχέδιο, προετοιμάζει το έδαφος στο πλαίσιο της "απελευθέρωσης" των επαγγελμάτων, με βάση τις οδηγίες της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, ώστε να μπουν δυναμικά οι ιδιωτικοί όμιλοι στο χώρο της φορτοεκφόρτωσης είτε στην ξηρά, είτε στη θάλασσα και προφανώς σε αυτό το πλαίσιο θα ενταθούν τα εργασιακά προβλήματα».

Χαρακτηριστικά, στην έκθεση αξιολόγησης των συνεπειών από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, αναφέρεται για τα άρθρα από 1 έως 6 που αφορούν την απελευθέρωση του επαγγέλματος του φορτοεκφορτωτή ότι «η συγκεκριμένη ρύθμιση αναμένεται να συμβάλει θετικά στην αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας της εθνικής οικονομίας στη συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα, που σχετίζεται με το διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο και τις συνδυασμένες μεταφορές».

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ επιφυλάχθηκε για την ψήφιση του νομοσχεδίου επί της αρχής στην Ολομέλεια, καθώς στις λοιπές διατάξεις περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τις οποίες όπως επισήμανε δεν «έχουμε αντίρρηση», όπως είναι η παράταση της θητείας του επικουρικού προσωπικού του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, η παράταση έως τις 30/6/2017 που δίνεται στους ανέργους του ΟΑΕΔ να υποβάλουν τα στοιχεία από προγράμματα εκπαίδευσης ή κατάρτισης που έχουν παρακολουθήσει, προκειμένου ο χρόνος αυτός να συνυπολογιστεί στο χρόνο ανεργίας τους κ.ά.

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ Ενωση Κεντρώων, Ποτάμι και ΧΑ επιφυλάχθηκαν.

Από την πλευρά της, η υπουργός Εργασίας, Εφη Αχτσιόγλου, επιχειρώντας να υποβαθμίσει τις ρυθμίσεις για τους φορτοεκφορτωτές, ανέφερε απλώς ότι «λύνονται διοικητικά προβλήματα».

Η ίδια, κάνοντας αναφορά στα «μπλοκάκια», αποδέχτηκε πρόταση που είχε καταθέσει λίγο πριν το ΠΑΣΟΚ για «σύσταση μιας ομάδας εργασίας», επειδή όπως είπε «τελικά το ζήτημα έχει πάρα πολλές πλευρές».

Σταγόνα στον ωκεανό η τροπολογία για τα σχολικά γεύματα

Στο ίδιο νομοσχέδιο, κατατέθηκε τροπολογία που προβλέπει την παροχή σχολικών γευμάτων σε 10.000 μαθητές για 35 σχολικές μέρες.

Ο Μ. Συντυχάκης δήλωσε ότι το ΚΚΕ θα ψηφίσει υπέρ στην τροπολογία, υπενθυμίζοντας ωστόσο ότι το Κόμμα «είχε καταθέσει σχετική τροπολογία από τις αρχές του 2015, προτείνοντας την παροχή ενός γεύματος ημερησίως σε όλους τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού», η οποία είχε απορριφθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Τώρα, η κυβέρνηση έρχεται με αυτήν την τροπολογία, η οποία όπως τόνισε «είναι σταγόνα στον ωκεανό», αν υπολογιστεί ότι η ΕΛΣΤΑΤ σε έρευνα που είχε διενεργήσει είχε εντοπίσει ότι ήδη το 2013 το 37,7% της ηλικιακής ομάδας από 0 έως 17 έτη, αντιμετώπιζε υλικές στερήσεις σε κρέας, ψάρι, λαχανικά.

«Αυτοί οι αριθμοί» τόνισε, «έχουν εκτιναχθεί, αφού έχουν επιδεινωθεί οι συνθήκες (...) Η κυβέρνηση από τη μία φτωχοποιεί συνεχώς το λαό, τον έχει φτάσει σε ένα απελπιστικά άθλιο επίπεδο, με μισθούς και συντάξεις πείνας και από την άλλη, πετάει ψίχουλα, νομίζοντας ότι έτσι θα εξαγνισθεί στα μάτια και στη συνείδηση του λαού και ότι θα βγάλει και λάδι το αντιλαϊκό της πρόσωπο».

Απέσπασαν δέσμευση για τη λειτουργία νέας γραμμής τρόλεϊ

Την απόφαση του ΟΑΣΑ για ίδρυση νέας γραμμής τρόλεϊ πέτυχαν μετά από συνεχείς παρεμβάσεις τους η Λαϊκή Επιτροπή 2ου Διαμερίσματος (Παγκράτι - Γούβα - Νέος Κόσμος) και οι Επιτροπές Αγώνα των εργαζόμενων στις Αστικές Συγκοινωνίες που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, εκφράζοντας το πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής για συγκοινωνιακή σύνδεση Νέου Κόσμου - Γούβας - Παγκρατίου με την Καισαριανή και την Πανεπιστημιούπολη σε πρώτη φάση, και σε δεύτερη φάση η επέκτασή της μέχρι τα Νοσοκομεία Λαϊκό και Παίδων. Σύμφωνα με έγγραφο του ΟΑΣΑ η νέα γραμμή αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2017.

Σε ανακοίνωσή της, η Λαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι «η νέα αυτή γραμμή τρόλεϊ είναι ζωτικής σημασίας για τις συνοικίες μας δεδομένου ότι αφενός δεν συνδέονται μεταξύ τους με κανένα συγκοινωνιακό μέσον και μόνο μέσω του κέντρου ή με τα πόδια είναι προσβάσιμες, αφετέρου κρίσιμες και σημαντικές υποδομές όπως το ΠΕΔΥ (πρώην ΙΚΑ) δεν εξυπηρετούνται από καμία συγκοινωνία με αποτέλεσμα, υπέργηροι, ΑμΕΑ, να αναγκάζονται να πηγαίνουν πολύ μεγάλη απόσταση με τα πόδια και αυτό είτε βρέχει και κάνει κρύο τον χειμώνα, είτε καύσωνα το καλοκαίρι. Οπως εξίσου σοβαρή ανάγκη είναι η πρόσβαση των παιδιών μας στην Πανεπιστημιούπολη και η σύνδεσή μας με το Λαϊκό Νοσοκομείο και το νοσοκομείο Παίδων».

Η Λαϊκή Επιτροπή καλεί «όλους τους εργαζόμενους, άνεργους, συνταξιούχους, αυτοαπασχολούμενους, τώρα πιο δυναμικά να αγωνιστούμε και να πιέσουμε για την γρήγορη υλοποίηση αυτής της απόφασης και να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για την επέκταση της γραμμής μέχρι τα Νοσοκομεία Λαϊκό και Παίδων. Απαιτώντας: Φθηνή, ασφαλή και αξιόπιστη μετακίνηση που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες των κατοίκων. Αστικές συγκοινωνίες κρατικές, χρηματοδοτούμενες 100% από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αστικές συγκοινωνίες που θα λειτουργούν και θα αναπτύσσονται με βάση τις ανάγκες μας».

Πρόγραμμα για τα εγκαταλειμμένα βρέφη

Πρόγραμμα φροντίδας και αποκατάστασης βρεφών που είναι εγκαταλειμμένα στα δημόσια νοσοκομεία, το οποίο θα υλοποιείται από τα «Παιδικά χωριά SOS Ελλάδος», με τη συνεργασία του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής και την εξολοκλήρου χρηματοδότηση - επιχορήγηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» παρουσιάστηκε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα.

Ηδη έχουν μετακινηθεί στην ανακαινισμένη πτέρυγα του «Αναρρωτηρίου Πεντέλης» 9 βρέφη από τα μαιευτήρια «Ελενα» και «Αλεξάνδρα», ενώ η πτέρυγα έχει διαμορφωθεί για να φιλοξενούνται μέχρι και 15 βρέφη.

Οπως αναφέρθηκε, το πρόγραμμα υποδέχεται βρέφη από όλα τα δημόσια μαιευτήρια της χώρας με στόχο η παραμονή τους στο «Αναρρωτήριο Πεντέλης» να μην υπερβαίνει τους 9 - 10 μήνες και να δίνονται σε ανθρώπους που θα τα μεγαλώνουν στο πλαίσιο της αναδοχής.

Παράλληλα, όπως ειπώθηκε χτες, μέσω του ίδιου προγράμματος θα αποκαθίστανται σε ανάδοχες οικογένειες βρέφη και παιδιά που φιλοξενούνται στον Ξενώνα Βρεφών SOS και στην Παιδόπολη «Αγιος Ανδρέας».

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, ανέφερε «πως είναι έτοιμο το προσχέδιο του νέου νόμου που θα αφορά την αναδοχή και την υιοθεσία, το οποίο σ' ένα μήνα θα είναι στη Βουλή».

Να υπενθυμίσουμε ότι το Κέντρο Βρεφών Μητέρα και το «Αναρρωτήριο Πεντέλης», τα οποία είναι τα μόνα δημόσια ιδρύματα που ειδικεύονται στα ιδιαίτερα ευαίσθητα θέματα της υιοθεσίας και της αναδοχής παιδιών, εδώ και είκοσι χρόνια χτυπιούνται συστηματικά από την κρατική υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση. Κατάσταση, η οποία δεν λύνεται με τη μεταβίβαση της ευθύνης σε ΜΚΟ και ιδιώτες, αλλά με κρατική ενίσχυση και στελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών Πρόνοιας που έχουν την ευθύνη για την υιοθεσία και την αναδοχή, με επέκταση πτερύγων ώστε να μπορούν να στεγάζονται και να φιλοξενούνται περισσότερα παιδιά, πρόσληψη ειδικού επιστημονικού προσωπικού όλων των ειδικοτήτων, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αναδοχής και υιοθεσίας, με ενισχυμένες ασφαλιστικές δικλίδες για την προστασία των βρεφών και των μικρών παιδιών.

ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Κινητοποίηση για το νοσοκομείο και τα σκουπίδια

Κινητοποίηση για την πλήρη λειτουργία του νοσοκομείου (πέραν όλων των άλλων, παραμένουν ακόμα κλειστά τα χειρουργεία) πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στη Ζάκυνθο, ενώ αναδείχτηκε επίσης και το τεράστιο ζήτημα των σκουπιδιών, που παραμένουν για μήνες στους δρόμους, απειλώντας τη δημόσια Υγεία. Στην κινητοποίηση συμμετείχε και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ζακύνθου, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα σε μόλις τρεις μήνες έχει πραγματοποιήσει τρία συλλαλητήρια με αιτήματα αιχμής την επίλυση των παραπάνω θεμάτων.

«Το νοσοκομείο να καλύπτει τις ανάγκες μας, κυρίως των λαϊκών οικογενειών που δεν μπορούν να πληρώνουν 500 ευρώ για ιδιωτικά ασθενοφόρα προκειμένου να μεταβούν στο νοσοκομείο Πάτρας. Να αναλάβει το κράτος τις ευθύνες του», τόνισε μεταξύ άλλων στην παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΕΚΖ, Γιώργος Κωνσταντίνου, ενώ ζήτησε να δοθεί άμεση λύση και για το ζήτημα των σκουπιδιών, χωρίς αύξηση δημοτικών τελών. Πρότεινε επίσης γενική, καθολική πανζακυνθιακή απεργία, συλλαλητήριο στην Αθήνα και συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς Εσωτερικών και Υγείας.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ