ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Νοέμβρη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αλλο ένα δράμα προσφύγων

Στοιβαγμένους στο χώρο αποσκευών τουριστικού λεωφορείου εντόπισαν 31 Πακιστανούς οικονομικούς μετανάστες, άνδρες του Τμήματος Συνοροφυλάκων Γόννων Λάρισας, στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, στα διόδια του Μοσχοχωρίου. Οι 31 Πακιστανοί, για τους οποίους θα κινηθεί η διαδικασία της απέλασης, κρατούνται στα κρατητήρια της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας.

Οι συνοροφύλακες εντόπισαν το πούλμαν προχτές τα ξημερώματα, αφού το είδαν να κινείται ύποπτα σε παράδρομο της Νίκαιας που βρίσκεται παράλληλα της Εθνικής Οδού, με μοναδικό επιβάτη τον οδηγό. Στη συνέχεια, έγινε η καταδίωξη και το σταμάτησαν για λεπτομερή έλεγχο, οπότε και εντοπίστηκαν οι ταλαιπωρημένοι, από το μεγάλο ταξίδι μέσα στις μπαγκαζιέρες του λεωφορείου, Πακιστανοί.

Οπως έγινε γνωστό, οι Πακιστανοί μετανάστες με κλειστά φορτηγά είχαν διασχίσει το Πακιστάν, το Ιράν και την Τουρκία, κάπου σε άγνωστο σημείο, προφανώς, κοντά στα σύνορα, παρελήφθησαν από τον Ροδίτη οδηγό του πούλμαν που θα τους μετέφερε στην Αθήνα. Τα χρήματα θα δίνονταν στους επίδοξους δουλέμπορους, μετά την άφιξη στην Αθήνα και το ποσό που είχε συμφωνηθεί ήταν 4.000 ευρώ για κάθε μετανάστη. Ο οδηγός του λεωφορείου οδηγήθηκε χτες στον ανακριτή.

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Σωσίβια από το 1966!

Ενας από τους πέντε πραγματογνώμονες, ο Απόστολος Παπανικολάου κατέθεσε χτες ότι αν οι υδατοστεγείς πόρτες του πλοίου ήταν κλειστές, αυτό δε θα βυθιζόταν

Το πλοίο - ερείπιο είχε σωσίβια από το 1966.
Το πλοίο - ερείπιο είχε σωσίβια από το 1966.
«Αν οι υδατοστεγείς πόρτες ήταν κλειστές δε θα βυθιζόταν το πλοίο!»

Η φράση αυτή, αν και έχει ακουστεί πολλές φορές στη δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού ειπώθηκε από τον πραγματογνώμονα Απόστ. Παπανικολάου. Παράλληλα, αποδεικνύει το μέγεθος του εγκλήματος που συντελέστηκε, πριν πέντε χρόνια στη θάλασσα της Πάρου, όταν βούλιαξε το σαπιοκάραβο και πήρε μαζί του στο βυθό 80 ανθρώπους. Επιπλέον, ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η αναφορά ότι υπήρχαν σωσίβια από τότε που πρωτοταξίδεψε το πλοίο, δηλαδή από το 1966...!!!

Ο Απ. Παπανικολάου είναι καθηγητής του ΕΜΠ και συντονιστής της ομάδας των πέντε πραγματογνωμόνων. Οπως κατέθεσε, από τις 11 υδατοστεγείς θύρες που διέθετε το πλοίο, μόνο δύο ήταν κλειστές. Ενώ επιβεβαίωσε αυτό που είχε ακουστεί πολλές φορές στη δίκη ότι εκτός από τις καμπίνες του κατώτερου πληρώματος, κάτω από το γκαράζ υπήρχαν και πολλές καμπίνες επιβατών. Πράγμα που παρουσιάζει και τις σοβαρές ευθύνες που έχουν οι εφοπλιστές, αφού στο όνομα του κέρδους και προκειμένου να κόβουν περισσότερα εισιτήρια έφτιαχναν καμπίνες εκεί που δεν υπήρχε άλλη δίοδος διαφυγής, εκτός από τις υδατοστεγείς πόρτες.

Σε ό,τι αφορά την υπόθεση των ρηγμάτων, ο μάρτυρας ξεκαθάρισε ότι ένα ήταν το κύριο ρήγμα που προκλήθηκε από την πρόσκρουση και έχει μήκος 2,95 μέτρα και πλάτος 1,04. Αυτό το ένα ρήγμα αποδεικνύει και πόσο αναξιόπλοο ήταν το πλοίο, καθώς βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ, όταν πλοία (ΠΑΣΙΦΑΗ) με ρήγματα τριπλάσια προστάτεψαν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Οσον αφορά τη βοηθητική ηλεκτρογεννήτρια ανάγκης (emergency) επιβεβαίωσε ότι δε δούλεψε όπως έπρεπε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είχε πρόβλημα.

Για τα σωσίβια που υπήρχαν στο πλοίο ο Απ. Παπανικολάου ήταν σαφής: «Τα σωστικά μέσα του πλοίου ήταν επαρκή σε ποσότητα αλλά είχαν προβλήματα από πλευράς ποιότητας». Εξηγώντας ότι ήταν πολλά τα παλιά σωσίβια, ενώ υπήρχαν σοβαρές ελλείψεις σε λαμπάκια και σε σφυρίχτρες και δεν ήταν λίγα αυτά που είχαν ακόμα και την πρώτη ονομασία του πλοίου «ΚΟΡΣΟΝ», από το 1966! Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί επιθεωρητές του ΚΕΕΠ που είχαν κάνει έλεγχο για τα σωσίβια στο πλοίο είχαν δηλώσει ότι τα είχαν βρει όλα εντάξει...

Σε ό,τι αφορά την κατάσταση του πλοίου, ο Απ. Παπανικολάου, ακολουθώντας την πάγια τακτική των πραγματογνωμόνων να είναι «εντός πλαισίων» είπε ότι το πλοίο ήταν γενικά καλό. Οταν ρωτήθηκε γιατί χαρακτηρίζει η πραγματογνωμοσύνη οριακά αξιόπλοο, υποστήριξε ότι ήταν όρος «συμβιβασμού», προκειμένου να υπογράψουν όλοι οι πραγματογνώμονες. Σχετικά με τις ευθύνες της ιδιωτικής εταιρίας Ελληνικός Νηογνώμονας, με της οποίας τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας βούλιαξε το «ΣΑΜΙΝΑ», ο πραγματογνώμονας δήλωσε ότι δεν είχαν στη διάθεσή τους στοιχεία που να αφορούν στον Νηογνώμονα...

ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΛΗΣ
Νέο νόμο θα ετοιμάσει η κυβέρνηση

Στη σύνταξη νέου νόμου θα προχωρήσει η κυβέρνηση, μετά την απόφαση του ΣτΕ, με την οποία μπαίνει «φρένο» στις εντάξεις και επεκτάσεις στα σχέδια πόλης, ακόμη και δασικών εκτάσεων χωρίς έλεγχο νομιμότητας από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Αυτό ανακοίνωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.

Οπως είναι γνωστό, με την απόφασή του αυτή το ΣτΕ έκρινε ως αντισυνταγματικές διατάξεις του νόμου 3044 του 2002 και ειδικότερα αυτές με βάση τις οποίες οι αποφάσεις για τις εγκρίσεις, επεκτάσεις και τροποποιήσεις των πολεοδομικών σχεδίων περνούσαν στην αρμοδιότητα των περιφερειαρχών και νομαρχών, με αποτέλεσμα να μην κατατίθενται για έλεγχο νομιμότητας (και ως προς τα δασικά, αλλά και ως προς τους όρους δόμησης) από το ΣτΕ.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με δήλωσή του αναφέρει πως σέβεται την απόφαση του ΣτΕ και ότι θα προχωρήσει σύντομα στη σύνταξη νέου σχεδίου νόμου. Ωστόσο, υπερασπίζεται τις σχετικές διατάξεις που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, λέγοντας πως «ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση», επισείοντας τον κίνδυνο καθυστερήσεων στις εγκρίσεις των πολεοδομικών σχεδίων, που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις δήθεν για «νέες γενιές» αυθαιρέτων. «Ξεχνάει» βέβαια ότι οι εντάξεις των σχεδίων πόλης δεν καθυστερούν επειδή επεμβαίνει το ΣτΕ, αλλά επειδή εγκρίνονται από τις κυβερνήσεις, με στόχο την ικανοποίηση κάθε είδους συμφερόντων και πελατειακών σχέσεων, περιέχοντας όρους που δε σέβονται το περιβάλλον.

ΣΚΟΠΕΥΤΗΡΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
Δικαιώθηκε η ιστορική μνήμη

Αθώους έκρινε το δικαστήριο τους αγωνιστές που διεκδίκησαν να εγκαταστήσουν το μνημείο της Αντίστασης στο αιματοβαμμένο Σκοπευτήριο Καισαριανής στις 4 Νοέμβρη του 2001. Το δικαστήριο δεν πείστηκε από τους απαράδεκτους ισχυρισμούς της Πανελλήνιας Σκοπευτικής Εταιρείας (ΠΣΕ) που είχε υποβάλει μήνυση για «φθορά ξένης περιουσίας» στο δημοτικό συμβούλιο (της περιόδου 1998- 2002), σε εργαζόμενους του δήμου και κατοίκους της Καισαριανής.

Η ΠΣΕ προβάλλοντας διάφορους ανυπόστατους ισχυρισμούς και ψεύδη απαιτούσε αποζημίωση πάνω από 130.000 ευρώ για φθορές που δεν έκαναν οι αγωνιστές. Σε όλη τη διάρκεια της δίκης δε σταμάτησε να προσβάλλει την ιστορική μνήμη, φτάνοντας στο σημείο να έχει την απαίτηση να μεταφερθεί σε άλλο χώρο το μνημείο.

Μετά τη δίκη ο «κατηγορούμενος» και δήμαρχος της περιόδου 1998 -2002 Γιώργος Κατημερτζής, δήλωσε στο «Ρ»: «Το αποτέλεσμα του δικαστηρίου ήταν θετικό. Πιστεύω ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να βρίσκεται πρωτοπόρα στους αγώνες για δικαίωση και της Ιστορίας. Πρέπει να βρίσκεται πρωτοπόρα στην επίλυση των λαϊκών προβλημάτων και στην αντίσταση στα αντιλαϊκά μέτρα. Να συσπειρώνει τις λαϊκές δυνάμεις για μια άλλη κοινωνία, όπου ο άνθρωπος θα γράφεται με κεφαλαία γράμματα και τα οικονομικά συμφέροντα θα έρχονται σε δεύτερη μοίρα».

ΝΙΚΑΙΑ
Στο στόχαστρο οι σχολές «Ηράκλειτος»

Στο στόχαστρο, για δεύτερη φορά μέσα σε δύο μήνες, μπήκε το περασμένο Σάββατο το υπό κατασκευή νέο κτίριο των Τεχνικών Σχολών «Ηράκλειτος». Αγνωστοι γκρέμισαν τοιχία από τις σκάλες του κτιρίου, έκλεψαν εργαλεία των συνεργείων και προσπάθησαν να προκαλέσουν εμπρησμό στο κτίριο. Πριν δύο μήνες, στο ίδιο κτίριο σημειώθηκε εμπρησμός από αγνώστους.

Με ανακοίνωσή της, η δημοτική Αρχή της Νίκαιας, αφού επισημαίνει ότι για πολλοστή φορά έρχεται αντιμέτωπη με θλιβερά περιστατικά που δείχνουν το μέγεθος της απόγνωσης κάποιων νοσηρών εγκεφάλων, τονίζει ότι το συγκεκριμένο περιστατικό αποδεικνύει πως γίνεται μεθοδευμένη προσπάθεια να εμποδιστεί και να δυσφημιστεί η ολοκλήρωση σημαντικών έργων που έχει ξεκινήσει. Παράλληλα, υπογραμμίζει πως ως δημοτική Αρχή είναι αποφασισμένη να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη συνέχιση του έργου και την άμεση, έγκαιρη και ασφαλή παράδοσή του στους φυσικούς δικαιούχους του, στους μαθητές και στη νεολαία της πόλης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ