ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Οχτώβρη 2019
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ψηφίστηκε η πλήρης «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών

Υπέρ του νομοσχεδίου ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ

Eurokinissi

Ψηφίστηκε χτες από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ στην Ολομέλεια της Βουλής το λεγόμενο «4ο πακέτο» Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τους σιδηρόδρομους, το οποίο προωθεί την πλήρη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών και την παράδοσή τους στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Πρόκειται για τις Οδηγίες 2016/797, 2016/798 και 2016/2370, που κατατέθηκαν με μορφή νομοσχεδίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τις οποίες εναρμονίζονται τα διαφορετικά πλαίσια των κρατών - μελών κάτω από την «ομπρέλα» του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ, για τη δημιουργία πια μιας ενιαίας αγοράς σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων, στην οποία βέβαια να μπορούν να επενδύσουν απρόσκοπτα οι μονοπωλιακοί όμιλοι της ΕΕ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, δείχνοντας ποιο είναι το κριτήριο των Οδηγιών, ανέφερε ότι «το ζήτημα είναι αν φέρουμε κι άλλες εταιρείες να χρησιμοποιήσουν την υποδομή, είτε αυτό είναι στο cargo, είτε αυτό είναι στο passenger», για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών. Αλλωστε, όπως σημείωσε, για να χρηματοδοτηθούν έργα από κοινοτικά κονδύλια, όπως για παράδειγμα ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, η Ευρώπη θέλει «μία μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, το λεγόμενο feasibility plan», δηλαδή αν συμφέρει τους επιχειρηματικούς ομίλους. «Σήμερα, λοιπόν, εάν θέλουμε να έχουμε οποιοδήποτε εθνικό έργο, πρέπει να έχουμε τη σφραγίδα των Jaspers, οι οποίοι είναι οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ευρώπης», είπε.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε το νομοσχέδιο, με την εισηγήτριά του, Θ. Πέρκα, να «χαιρετίζει» εκ μέρους του κόμματος «τα νέα δεδομένα που θέτει το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο». Τη δική τους ικανοποίηση για το νομοσχέδιο εξέφρασαν και από το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ. Η Ελ. Λύση καταψήφισε, γιατί, κατά τον πρόεδρό της Κ. Βελόπουλο, δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση αλλά για κρατικοποίηση από άλλα κράτη (Ιταλία, Γερμανία κ.λπ.). Καταψήφισε και το ΜέΡΑ25, προτείνοντας «ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης του σιδηρόδρομου που θα βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση παντού».

Αύξηση των τιμολογίων και παραπέρα χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα

Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο. Οπως ανέφερε ο ειδικός αγορητής του Χρήστος Κατσώτης, η «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών ωφελεί μόνο τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν, αυτούς των συνδυασμένων μεταφορών. Να προωθηθεί, δηλαδή, η ενιαία αγορά, το ενιαίο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το δίκτυο δηλαδή, τόνισε, που κατασκευάζεται με πόρους του ελληνικού λαού, θα χρησιμοποιείται και θα σχεδιάζεται κατά βάση για τις προσοδοφόρες εμπορευματικές μετακινήσεις από τα λιμάνια προς την Ευρώπη.

Τόνισε ότι οι επιπτώσεις στο λαό θα είναι η παραπέρα αύξηση των εισιτηρίων, όπως έδειξε η μέχρι τώρα πείρα από αυτήν την πολιτική όπου οι αυξήσεις των τιμολογίων σε χώρες της ΕΕ αυξήθηκαν από 15% έως και 40%, ενώ «τα όσα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους έχουν απομείνει, μπαίνουν στον Προκρούστη του ανταγωνισμού, στη διασφάλιση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων, με μεγάλη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης».

Ο Χρ. Κατσώτης ρώτησε εκ νέου τον υπουργό για τη θέση του απέναντι στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για την υπογραφή ΣΣΕ, αλλά και αν θα καταβληθεί η αποζημίωση στους εργαζόμενους που συνταξιοδοτήθηκαν από το 2011 έως το 2014, και έχει καθοριστεί με δικαστικές αποφάσεις το ποσό της αποζημίωσης, τις οποίες ούτε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εφάρμοσε. Η απάντηση του υπουργού ήταν ότι «για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τα μισθολόγια πρέπει οι εταιρείες να είναι βιώσιμες», δηλαδή να εφαρμοστούν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις...

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι ο κλάδος των μεταφορών είναι από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα που δείχνουν την υπεροχή του σοσιαλισμού απέναντι στον καπιταλισμό. Οπως τόνισε, στον σοσιαλισμό, στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού, οι υποδομές των μεταφορών και οι μεταφορές σχεδιάστηκαν με βάση την ικανοποίηση των αναγκών του λαού και των αναγκών της παραγωγικής διαδικασίας, δηλαδή της αγροτικής παραγωγής και της μεταποίησης.

Δεν έκαναν δίκτυα και υποδομές που λειτουργούσαν ανταγωνιστικά. Αντίθετα, λειτουργούσαν συμπληρωματικά για τη συνδυαστική ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, που σημαίνει «φθηνές και ασφαλείς μεταφορές. Δεύτερον, κάλυψη των αναγκών και αντιμετώπιση του μεγάλου ζητήματος των περιφερειακών ανισοτήτων, αλλά και της απελευθέρωσης της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων».

Αυτά, τόνισε, δεν πρόκειται να τα πετύχει ποτέ ο καπιταλισμός, γιατί «έχει την αναρχία, τον ανταγωνισμό και την ανταγωνιστικότητα στο DNA του». Γνώμονας είναι να κερδίζουν οι κατασκευαστές, οι εισαγωγείς των οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι εταιρείες των συνδυασμένων μεταφορών, γι' αυτό και προκρίνονται αυτά τα έργα, από τους Jaspers που είπε ο υπουργός. Αντίθετα, όποιο έργο αφορά τις λαϊκές ανάγκες, όπως άλλωστε δείχνει και το απαρχαιωμένο δεύτερο οδικό δίκτυο, παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ
Ξεσηκωμός ενάντια στη νέα χωματερή στη Φυλή

Σήμερα ο αποκλεισμός της Λεωφόρου ΝΑΤΟ στο ύψος του ΧΥΤΑ Φυλής και η παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγίων Αναργύρων - Καματερού

Eurokinissi

Συνεχίζονται σήμερα οι κινητοποιήσεις σωματείων και φορέων από τη Δυτική Αθήνα - Αττική ενάντια στους εγκληματικούς σχεδιασμούς κυβέρνησης - Περιφέρειας για την επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής και την αξιοποίηση ανενεργών λατομείων (όπως του Μουσαμά στην Πετρούπολη) ως νέων χώρων ταφής απορριμμάτων.

Τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ στο ύψος της Χωματερής Φυλής θα αποκλείσουν στις 6.30 μ.μ. σωματεία και φορείς της Δυτικής Αττικής, σε μια κινητοποίηση όπου θα συμμετάσχουν και μαθητές της περιοχής. Στην κινητοποίηση καλεί και η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής.

Παράλληλα, σωματεία και φορείς του δήμου Αγ. Αναργύρων - Καματερού θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, που συνεδριάζει με θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων. Το αγωνιστικό ραντεβού έχει δοθεί για τις 5.45 μ.μ. στο παλιό δημαρχείο (κεντρική πλατεία Αγίων Αναργύρων).

Οι φορείς που αντιδρούν στη δημιουργία νέου ΧΥΤΑ στη Φυλή διεκδικούν το άμεσο και οριστικό κλείσιμο της υπάρχουσας χωματερής και να απαγορευτεί κάθε νέα δραστηριότητα διαχείρισης αποβλήτων στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης: Να μη δημιουργηθούν ΧΥΤΥ στα παλιά λατομεία Μουσαμά, Μελετάνι, «ΤΙΤΑΝ» και Σταμέλου, που βρίσκονται στις ήδη επιβαρυμένες περιοχές της Δυτικής Αττικής και της Δυτικής Αθήνας. Να μπει τέρμα στην ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων του ΕΣΔΝΑ. Να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων. Οχι στην καύση των απορριμμάτων. Οχι στη μετατόπιση των βαρών στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Να πληρώσει το κεφάλαιο με πρόσθετη φορολογία. Να διασφαλιστούν απόλυτα όλοι οι εργαζόμενοι χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να τηρούνται και να επεκταθούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος. Ενιαίο κρατικό φορέα διαχείρισης και τελικής διάθεσης των αποβλήτων που να σχεδιάζει με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, με προτεραιότητα στην πρόληψη της παραγωγής απορριμμάτων και στην προώθηση της ανακύκλωσης, με διαλογή στην πηγή. Μόνιμο προσωπικό με πλήρη δικαιώματα και σύγχρονο εξοπλισμό, διασφάλιση της χωριστής διαλογής διαφορετικών ειδών απορριμμάτων. Δημιουργία μονάδων επεξεργασίας και χωροθέτηση μακριά από κατοικημένες περιοχές.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΜΑΖΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κινητοποίηση για τη βιομηχανική ρύπανση και τη δυσοσμία

Στις 20 Οκτώβρη, στα ΕΛΠΕ στο Κορδελιό

Με μαζική συμμετοχή πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 4/10 η σύσκεψη που οργανώθηκε με πρωτοβουλία της ομάδας πολιτών «Η αναπνοή είναι δικαίωμα», στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης, για την οργάνωση και το συντονισμό του αγώνα για το οξυμένο ζήτημα της βιομηχανικής ρύπανσης και της έντονης δυσοσμίας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν διάφοροι μαζικοί φορείς, όπως σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, εργατικά σωματεία, οργανώσεις συνταξιούχων και συλλογικότητες. Παραβρέθηκε ο Θανάσης Κοκονάς, δημοτικός σύμβουλος Κορδελιού - Ευόσμου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και εκπρόσωπος της διοίκησης του δήμου Κορδελιού - Ευόσμου, ο αντιδήμαρχος Χρήστος Δεμερτζής.

Αποφασίστηκε η οργάνωση κινητοποίησης για την Κυριακή 20 Οκτώβρη στις 11 π.μ. στους κεντρικούς δρόμους του Κορδελιού, που θα ολοκληρωθεί με παρέμβαση στις πύλες του εργοστασίου των ΕΛΠΕ, η δραστηριότητα του οποίου - σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα του ΑΠΘ - ευθύνεται για το πρόβλημα. Στη σύσκεψη απαιτήθηκε από τη διοίκηση του δήμου η εξασφάλιση λεωφορείων για τη μετακίνηση στο εργοστάσιο.

Τα μέλη της ομάδας ανέφεραν εισαγωγικά πως πρόκειται για ζήτημα «πολιτικό και βαθιά ταξικό, καθώς αυτοί που επιβαρύνονται από τη ρύπανση είναι οι εργατικές συνοικίες της Δυτικής Θεσσαλονίκης και φυσικά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι των ΕΛΠΕ», που σε μεγάλο βαθμό ζουν στις γύρω γειτονιές. «Μοναδικός μας δρόμος είναι η πίεση, με το λαό της περιοχής μαζικά στο δρόμο», τόνισαν και κατήγγειλαν τις διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων, Περιφέρειας και δήμου για την απραξία τους απέναντι στο πρόβλημα.

Οι κάτοικοι της περιοχής απαιτούν την απομάκρυνση του εργοστασίου από τον αστικό ιστό, διακοπή της λειτουργίας του στο μεσοδιάστημα, επαρκή στελέχωση του Κέντρου Υγείας Κορδελιού, εκπόνηση επιδημιολογικών μελετών και μέριμνα προστασίας σε ενδεχόμενο βιομηχανικού ατυχήματος.

Απόφαση για συμμετοχή στην κινητοποίηση στις 20/10 έχουν πάρει ο Σύλλογος Γυναικών Ευόσμου, το Συνδικάτο Εργαζομένων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής, το Συνδικάτο Εργατοτεχνιτών Επεξεργασίας Ξύλου Θεσσαλονίκης, το Συνδικάτο Εργατοτεχνιτών & Υπαλλήλων Υποδηματοποιίας - Δέρματος - Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού Κ. Μακεδονίας, το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Θεσσαλονίκης «Η Ενότητα» και το Σωματείο Συνταξιούχων «Η Συσπείρωση».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ