ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Αυγούστου 2007
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΡΗΤΗ
«Λιμάνι του Νότου» για τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου

Ανακοίνωση της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ για την αναγγελία της δημιουργίας και κατασκευής μεγάλου διαμετακομιστικού λιμανιού στα νότια παράλια της Κρήτης

Εργο ενταγμένο σε μια αναπτυξιακή πολιτική κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου και όχι με κριτήριο τα λαϊκά συμφέροντα, ούτε τις ανάγκες ανάπτυξης της περιοχής, χαρακτηρίζει με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ, τη δημιουργία και κατασκευή ενός μεγάλου διαμετακομιστικού λιμανιού στα νότια παράλια της Κρήτης, γνωστό ως το «Λιμάνι του Νότου», που προπαγανδίζει ο Μανώλης Κεφαλογιάννης, υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και η κυβέρνηση της ΝΔ.

Συγκεκριμένα τονίζει ότι ούτε έργο πρώτης προτεραιότητας είναι, ούτε αναπτυξιακό έργο που θα ενισχύσει τους εργατοϋπαλλήλους, τους μικρομεσαίους αγρότες και άλλους επαγγελματίες, τους νέους που κατοικούν και δουλεύουν στην περιοχή. Είναι ένα έργο που καλείται να ικανοποιήσει και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου και ιδιαίτερα εκείνου του τμήματος που σήμερα δραστηριοποιείται στα λιμενικά και άλλα έργα που κατασκευάζονται ή ιδιωτικοποιούνται (κατασκευή, χρήση υποδομών και τεχνολογίας, λειτουργία μεγάλων εμπορευματικών σταθμών, σταθμών μεταφόρτωσης κλπ.). Και στη συνέχεια προσθέτει: «Θα καταστρέψει αντί να ενισχύσει την αγροτική παραγωγή της περιοχής αλλάζοντας χρήση στη γη και μετατρέποντας τεράστιες παραγωγικές εκτάσεις σε τσιμέντο και αποθηκευτικούς, λιμενικούς χώρους. Θα δώσει τη χαριστική βολή σε μικροεπαγγελματίες του τουρισμού - επισιτισμού, στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Θα παραπέμψει στις καλένδες τα έργα και τις υποδομές που έχει σήμερα ανάγκη η περιοχή (δρόμος σύνδεσης Ηρακλείου - Μεσσαράς, αρδευτικά δίκτυα, υποδομές παιδείας, υγείας, πρόνοιας, αθλητισμού κλπ.) με το πρόσχημα της συνολικής μελέτης για την ανάπτυξη της περιοχής στην προοπτική κατασκευής του έργου.

Ο λαός που δεν έχει κανένα λόγο να συναινέσει σε μια τέτοια αναπτυξιακή πολιτική που καταστρέφει το παρόν και το μέλλον των παιδιών του, δεν έχει κανένα λόγο να γίνει μέρος των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και του αγώνα δρόμου των κεφαλαίων για τον έλεγχο των ενεργειακών, μεταφορικών, εμπορικών και άλλων οδών και υποδομών της περιοχής.

Αυτά αφορούν τους στρατηγικούς σχεδιασμούς της άρχουσας τάξης και τις επιδιώξεις των πολιτικών της εκφραστών, τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που θέλουν την Ελλάδα, την Κρήτη κέντρο προσέλκυσης μεγάλων κεφαλαίων, αξιοποιώντας τη θέση - κλειδί που έχει στη Νοτιοανατολική λεκάνη της Μεσογείου». Αυτό αποδεικνύει και τα όσα λένε οι μελετητές του Πολυτεχνείου, σημειώνεται στην ανακοίνωση, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «..... αποτελεί την πλέον κατάλληλη θέση δεδομένου ότι βρίσκεται στον άξονα όλων των Ναυτιλιακών γραμμών που συνδέουν τις χώρες της Μεσογείου με την Απω Ανατολή. Ενας τέτοιος λιμένας θα ενισχύσει αποφασιστικά τη στρατηγική θέση του νησιού, συμβάλλοντας παράλληλα στην αναδιάρθρωση της τοπικής οικονομίας».

Τέλος, η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ καλεί το λαό να απορρίψει αυτούς τους σχεδιασμούς ως αντιλαϊκούς. Τους καλεί να παλέψουν άμεσα να δημιουργηθούν, ολοκληρωθούν και βελτιωθούν τα αναγκαία έργα υποδομής που δίνουν ζωντάνια στην περιοχή. Στις επερχόμενες εκλογές να «μαυρίσουν» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που εναλλάσσονται στις κυβερνήσεις παραχωρώντας στο μεγάλο κεφάλαιο «γη και ύδωρ», στο όνομα της ανάπτυξης. «Να ενισχύσουν το ΚΚΕ, το κόμμα που δε μασάει τα λόγια του, αντιπαλεύει στην πράξη, τα μεγάλα συμφέροντα και έχει πολιτική πρόταση διεξόδου προς όφελος του λαού».

ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Φιλέτο στο κατασκευαστικό κεφάλαιο μακριά από τις λαϊκές ανάγκες

Ανακοίνωση της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ

Επανέρχεται, για μια ακόμη φορά προεκλογικά, το άλυτο εδώ και χρόνια ζήτημα της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Αξονα (ΒΟΑ) στην Κρήτη, που θα συνδέσει το δυτικό άκρο των Χανίων με το ανατολικότερο άκρο του Λασιθίου.

Οι τοπικοί κυβερνητικοί και κομματικοί παράγοντες σε σύμπλευση με βουλευτές, νομάρχες και δημάρχους και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ κρατούν κοινή στάση στο ζήτημα και καλούνται σήμερα να το λύσουν παραδίδοντας το έργο στο μεγάλο κατασκευαστικό κεφάλαιο μέσω ΣΔΙΤ.

Είναι προφανές ότι οι ενδιαφερόμενοι που θα «καταβροχθίσουν» τα φιλέτα θέλουν οδικό δίκτυο οργανωμένο για ταχείες μεταφορές και εξυπηρέτηση των δικών τους αναγκών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα δεν κατασκευάστηκε και γίνεται λόγος για διόδια. Κριτήριο, λοιπόν, για την κατασκευή και αυτού του έργου δεν είναι οι ανάγκες του λαού, αλλά η μέγιστη κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου.

Η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ

Με ανακοίνωσή της, η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ τονίζει ότι η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στις εκάστοτε κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που υποτίθεται ότι έχουν τον έλεγχο σχεδιασμού και κατασκευής των έργων.

«Σήμερα οι ίδιοι πολιτικοί, κυβερνητικοί, διοικητικοί, οικονομικοί και αυτοδιοικητικοί και όποιοι άλλοι παράγοντες πατώντας και στηριζόμενοι στα προβλήματα του ΒΟΑ, που οι ίδιοι δημιούργησαν, συσκέπτονται, συζητούν και σχεδιάζουν τη "βελτίωση" και "αναβάθμισή του».

Ακολούθως, τονίζεται ότι οι όποιες βελτιωτικές παρεμβάσεις και αν γίνουν θα είναι βελτιωτικές για τα κέρδη των κατασκευαστών και όχι για τις συγκοινωνιακές - μεταφορικές ανάγκες του λαού. Αυτό άλλωστε, όπως σημειώνεται, αποδεικνύει και η κατασκευή άλλων μεγάλων έργων όπως είναι οι «εθνικές οδοί», η γέφυρα του «Ρίου» κ.ά. που ο λαός ακριβοπλήρωσε την κατασκευή και μετά την αποπεράτωση συνεχίζει να ακριβοπληρώνει τη χρήση τους (διόδια κ.ά.). Αντίστοιχα, στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και με τον ΒΟΑ στην Κρήτη.

«Εκεί συγκλίνουν οι πολιτικές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στις οποίες έχει συμφωνήσει και ο ΣΥΝ στην ΚΕΔΚΕ. Είναι οι λεγόμενες Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μέσω των οποίων θα παραδίδονται τα δημόσια έργα στην κερδοσκοπική εκμετάλλευση του κατασκευαστικού κεφαλαίου με πρόσχημα τη δήθεν έλλειψη κρατικών κονδυλίων».

«Η ίδια διαδικασία μεθοδεύεται εκβιαστικά και για την αναβάθμιση του ΒΟΑ μέσω του ψευτοδιλήμματος, ή γίνεται το έργο με ΣΔΙΤ ή δε γίνεται καθόλου λόγω έλλειψης κονδυλίων».

Εκβιασμός που αν γίνει αποδεκτός, όπως σημειώνεται, σημαίνει ότι ο πρώτος λόγος για το σχεδιασμό και την κατασκευή περνάει στο κατασκευαστικό κεφάλαιο. Οσο για την κοστολόγησή του, όπως συνήθως, υπογραμμίζεται, θα γίνει στο πολλαπλάσιο του κανονικού με την επιβολή διοδίων, δηλαδή το χαράτσωμα για να αποζημιωθεί ο ιδιώτης είναι σίγουρο.

Σε σχέση με το λόγο που γίνεται για ένταξη του έργου στο Δ' Κοινοτικό Πλαίσιο στήριξης, η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι όπως και στα προηγούμενα τρία ΚΠΣ η διάθεση των κονδυλίων και του Δ΄ ΚΠΣ, θα είναι για έργα που θα υπηρετούν την ανταγωνιστικότητα (δηλαδή τα συμφέροντα) των επιχειρήσεων, αγνοώντας ζωτικά έργα υποδομής που αφορούν λαϊκές ανάγκες όπως έργα δασοπροστασίας, αντιπλημμυρικά, διαχείριση νερού, κ.ά.

Κλείνοντας την ανακοίνωση, καλεί το λαό της Κρήτης να αποδοκιμάσει τους εμπνευστές τέτοιων έργων, μέσω των οποίων γίνεται θύμα πολλαπλής εκμετάλλευσης. Με την πείρα του να στηρίξει το ΚΚΕ, ανοίγοντας το δρόμο για μια άλλη πολιτική που να υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα.

ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΡΗΤΗ
Ψευτοαντιπολίτευση από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ

Σε σύσκεψη τοπικών φορέων με τον Μ. Κεφαλογιάννη

Σύσκεψη με θέμα την προοπτική δημιουργίας του διαμετακομιστικού λιμανιού στο Νότο, πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα το βράδυ στο Ρέθυμνο, με επικεφαλής τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη και τη συμμετοχή τοπικών φορέων, εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, βουλευτών του Νομού αλλά και κατοίκων των περιοχών. Στη σύσκεψη έγινε φανερή η δήθεν αντιπολίτευση που ασκούν στην ουσία της πολιτικής της κυβέρνησης τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΝ.

Ο Μ. Κεφαλογιάννης κατά την εισήγησή του προσπάθησε για μια ακόμη φορά να πείσει για την τεράστια σημασία που θα έχει για την Κρήτη η κατασκευή του συγκεκριμένου λιμανιού, εναποθέτοντας την τελική απόφαση στις τοπικές κοινωνίες μέσω δημοψηφισμάτων που θα γίνουν. Μάλιστα κάλεσε τους δημάρχους να προχωρήσουν μέχρι τα μέσα του Σεπτέμβρη, όπου θα είναι έτοιμη η προμελέτη, σε δημοψηφίσματα ή όποιο άλλο τρόπο θεωρούν ότι χρειάζεται για να λάβουν αποφάσεις.

Επικαλέστηκε τον πρωτογενή τομέα της Κρήτης δηλαδή τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων από το λιμάνι και παράλληλα ανέφερε τη δυνατότητα δημιουργίας θαλάσσιων δρόμων προς την Αφρική καθώς και τον παγκόσμιο χαρακτήρα του έργου με το άνοιγμα μεγάλων προοπτικών ανάπτυξης. Επίσης ανέφερε ότι η κατασκευή του έργου θα λύσει σημαντικά το ζήτημα της εργασίας για τους ντόπιους.

Στην προσπάθειά του να πείσει για τη σημασία του έργου κάλεσε τους φορείς να υπερασπιστούν αυτή την αναπτυξιακή πρωτοβουλία υπογραμμίζοντας πως ορισμένα μεγάλα έργα δε θα πρέπει να τίθενται σε ορισμένη χρονική διάρκεια ούτε να αντιμετωπίζονται «μέσα στο δικό μας μικρόκοσμο», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από τη μεριά του το ΠΑΣΟΚ, μέσω των βουλευτών του και εκπροσώπων του στην ΤΑ, αρκέστηκε σε ένα ψευτοαντιπολιτευτικό λόγο γύρω από το ότι δεν υπάρχουν στοιχειώδεις προμελέτες για την οικονομία, την ανάπτυξη και τις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. Σε ερώτηση όμως που έγινε σε βουλευτή του ΠΑΣΟΚ για το τι θέση θα πάρουν αν γίνουν όλες οι μελέτες που απαιτούνται, αναγκάστηκε να πει ότι τότε είναι σύμφωνος στη δημιουργία του λιμανιού.

Αντίστοιχα κινήθηκαν και οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ οι οποίοι σημείωσαν ότι πάνω απ' όλα θα πρέπει να δούμε το ζήτημα των επιπτώσεων του περιβάλλοντος, αφήνοντας ανοιχτό ότι αν παρθούν μέτρα στην κατεύθυνση αυτή τότε θα συναινέσουν στην κατασκευή του λιμανιού στο Νότο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ