ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Αυγούστου 2000
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Φωτιά » σε εισιτήρια και τηλεφωνικά τέλη

Νέα αφαίμαξη των πενιχρών εισοδημάτων των λαϊκών στρωμάτων καταγγέλλει το ΠΑΜΕ

Η αστική μονάδα αυξάνεται σε 9 δραχμές - από 7 που ήταν μέχρι τώρα
Η αστική μονάδα αυξάνεται σε 9 δραχμές - από 7 που ήταν μέχρι τώρα
Από χτες ισχύουν οι τσουχτερές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), που φτάνουν μέχρι και 33%, ενώ από την ερχόμενη βδομάδα αυξάνονται εκ νέου και τα τιμολόγια του ΟΤΕ.

Οι αυξήσεις που αποφάσισε η κυβέρνηση, «εξανεμίζουν» ακόμα περισσότερο τα ήδη πενιχρά εισοδήματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων, αν ληφθεί υπόψη ότι πρόσφατα επιβλήθηκαν και άλλες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ (μέχρι 35%), του ΟΤΕ (28% στην τιμή της αστικής μονάδας), στα εισιτήρια της Ολυμπιακής (5%) κλπ.

Το εισιτήριο στα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ κοστίζει πλέον 150 δρχ., από 120 δρχ. (αύξηση 25%) και το μειωμένο (μαθητικό, φοιτητικό κλπ.), 80 δρχ., από 60 δρχ. (αύξηση 33,3%). Στις 200 δρχ., από 150 δρχ., αυξήθηκε και η τιμή του εισιτηρίου για μετακίνηση σε μία ή δύο ζώνες του Ηλεκτρικού (αύξηση 33,3%). Τα μειωμένα εισιτήρια του ηλεκτρικού αυξήθηκαν στις 100 δρχ., από 80 δρχ. (αύξηση 25% ).

Υπενθυμίζεται ότι ως μια ζώνη στον Ηλεκτρικό υπολογίζονται οι διαδρομές Πειραιάς - Μοναστηράκι, Μοναστηράκι - Ανω Πατήσια και Ανω Πατήσια - Κηφισιά.

Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων συμπαρέσυραν προς τα πάνω και το κόστος των μηνιαίων καρτών απεριόριστων διαδρομών, που κοστίζουν πλέον: 12.000 δρχ. (από 10.000 δρχ.) για μετακίνηση με λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικό και μετρό (αύξηση 20%). Η τιμή της μειωμένης κάρτας αυξήθηκε από τις 5.000 δρχ. στις 6.000 δρχ. (αύξηση 20% ). Στις 6.000 δρχ. (από 5.000 δρχ.) αυξήθηκε και η τιμή της κάρτας που ισχύει μόνο στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ και στις 3.000 δρχ. (από 2.500 δρχ.) η μειωμένη.

Τηλεφωνικά τέλη

Από την ερχόμενη βδομάδα θα ισχύσουν και οι αυξήσεις στα τηλεφωνικά τέλη: Η αστική μονάδα θα κοστίζει εννιά δρχ. το λεπτό τις ώρες αιχμής (από επτά δρχ. που κοστίζει σήμερα) και εννιά δρχ. το δίλεπτο για τις ώρες που ισχύει το μειωμένο τιμολόγιο, δηλαδή από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 8 π.μ.

Το ΠΑΜΕ

Νέα αφαίμαξη του ήδη πενιχρού εισοδήματος των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, χαρακτηρίζει το ΠΑΜΕ τις αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του «οι εργαζόμενοι θα πρέπει άμεσα να αντιταχθούν αποφασιστικά στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική που γεννά αυτές τις αυξήσεις και οδηγεί στην εξαθλίωση τους εργαζόμενους μέσα και από τις ανατροπές των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών τους δικαιωμάτων».

Το ΠΑΜΕ, καλεί όλους τους εργαζόμενους να δώσουν μια πρώτη αγωνιστική απάντηση ενάντια στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, με τη συμμετοχή τους στις συγκεντρώσεις που θα διοργανωθούν στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της χώρας στις 24 Αυγούστου.

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Αντιδρούν στην κατεδάφιση των Προσφυγικών

Αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την κατεδάφιση των προσφυγικών κατοικιών στην οδό Πανόρμου (Γηροκομείο), που προωθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να κατασκευάσει υπέργειο γκαράζ, δηλώνουν, με κοινή ανακοίνωσή τους, η Επιτροπή Αγώνα Προσφυγικών Πανόρμου και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανω Αμπελοκήπων.

«Μερικοί από εμάς γνώρισαν στο πετσί τους το μικρασιατικό ξεριζωμό. Οι υπόλοιποι γεννηθήκαμε στα προσφυγικά της οδού Πανόρμου, έχοντας χαραγμένες στη μνήμη μας τις διηγήσεις των γονιών μας και παππούδων μας για τον ξεριζωμό. Δυστυχώς, αυτός ο εφιάλτης, ο ξεριζωμός, τώρα απειλεί κι εμάς τους ίδιους. Αυτή τη φορά, από κρατικούς φορείς, την "Αττικό Μετρό ΑΕ" και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Το σχέδιό τους είναι η κατεδάφιση των κατοικιών μας και η ανέγερση στη θέση τους ενός πενταώροφου υπέργειου Σταθμού Μετεπιβίβασης αυτοκινήτων, απαλλοτριώνοντας τις κατοικίες μας (και τις μνήμες μας) με λίγα χρήματα που δεν επαρκούν για μια αξιοπρεπή κατοικία», επισημαίνεται στην ανακοίνωση των φορέων.

Οπως τονίζουν οι σύλλογοι, «ακόμη και οι προβαλλόμενες ως δημόσιο συμφέρον και κοινή ωφέλεια, ανάγκες της "Αττικό Μετρό" για την κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης στη θέση των κατοικιών μας είναι διάτρητες, αφού:

1. Υπάρχει ο θεσμοθετημένος υπόγειος χώρος για στάθμευση αυτοκινήτων, κάτω από την οδό Λ. Ριανκούρ.

2. Υπάρχει το οικόπεδο στο διπλανό οικοδομικό τετράγωνο, απέναντι από την πλατεία Βέμπο για κατασκευή υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων.

3. Υπάρχουν 2.000 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή.

4. Υπάρχει το γεγονός της πρόσφατης ανάθεσης "Μελέτης Αναβάθμισης" της περιοχής από το Δήμο Αθηναίων σε μελετητικό γραφείο, το οποίο θα εξετάσει τις ανάγκες για χώρους στάθμευσης. Επομένως, είναι ανακόλουθη η ενέργεια του ΥΠΕΧΩΔΕ να προωθήσει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου για την κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης.

5. Η "Αττικό Μετρό" σκοπεύει να κατασκευάσει νέα γραμμή από το σταθμό Πανόρμου μέχρι το ΟΑΚΑ και ως ενδιάμεσος σταθμός δεν έχει ανάγκη από σταθμό μετεπιβίβασης».

ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΩΝ
«Στον αέρα» και οι εργαζόμενοι

Στον «αέρα» βρίσκονται οι εργαζόμενοι στους Τομείς και τα Γραφεία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ και ΓΑΣ) όλης της χώρας. Στις 7 Σεπτέμβρη του 2000 λήγουν οι συμβάσεις των εργαζομένων στους ΤΑΣ Αιγίου, Αμφισσας, Γρεβενών, Ζακύνθου, Κοζάνης, Λευκάδας και Φλώρινας, ενώ η διαδικασία αποκατάστασης των σεισμοπλήκτων όλων αυτών των περιοχών, προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς και πολλά κενά!

Το σημαντικό αυτό πρόβλημα έφεραν με Ερώτησή τους στη Βουλή, χτες, οι βουλευτές του ΚΚΕ Σπ. Στριφτάρης και Αντ. Σκυλλάκος προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Εσωτερικών Β. Παπανδρέου. «Η Ελλάδα είναι μια ιδιαίτερα σεισμογενής χώρα, ενώ οι επιπτώσεις για τους κατοίκους από την καταστροφική σεισμική δραστηριότητα είναι τεράστιες. Τις καταστροφές συμπληρώνει η αποσπασματική και μίζερη πολιτική της κυβέρνησης για την αποκατάσταση των ζημιών», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ και συμπληρώνουν: «χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κυβερνητικής πολιτικής σχετικά με τους εργαζόμενους στους Τομείς και τα Γραφεία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων, που έχει σαν αποτέλεσμα - παρά τις προσπάθειες των εργαζομένων - τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην προώθηση των διαδικασιών για τον έλεγχο και τη χορήγηση αδειών και αποζημιώσεων στους σεισμόπληκτους. Κι αυτό - συνεχίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - γιατί αυτές οι υπηρεσίες δεν είναι επαρκώς στελεχωμένες, ενώ οι εργαζόμενοι σ' αυτές είναι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, παρότι καλύπτουν πάγιες ανάγκες. Οι συμβάσεις τους ανανεώνονται για ορισμένο χρονικό διάστημα και αρκετοί από αυτούς αντικαθίστανται με άλλους κατά διαστήματα. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν πρόσθετες καθυστερήσεις από τις αλλαγές αυτές, την αδυναμία μεταφοράς εμπειρίας και ολοκληρωμένης αντιμετώπισης των προβλημάτων».

«Ετσι, οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες αυτές δεν είναι απερίσπαστοι να ασχοληθούν με το έργο τους, το κράτος δεν μπορεί να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία τους, ενώ σοβαρά προβλήματα παρουσιάζονται στην άμεση ενεργοποίησή τους σε έκτακτες καταστάσεις, όπως αυτές των σεισμών της 7/9/1999 στην Αττική», προσθέτουν οι κομμουνιστές βουλευτές.

Και καταλήγουν ρωτώντας τους αρμόδιους υπουργούς: «Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να εξασφαλιστεί ότι και μετά τις 7/9/2000 οι εργαζόμενοι των ΤΑΣ των παραπάνω περιοχών θα συνεχίσουν απερίσπαστοι να απασχολούνται στην υπηρεσία τους και με ποιον τρόπο προτίθεται η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη στελέχωση των αντίστοιχων υπηρεσιών της χώρας με επαρκές και μόνιμο προσωπικό, εφόσον καλύπτει πάγιες ανάγκες;».

Πλαστογραφία ή βαριά αμέλεια;

Αγωγή στο Πρωτοδικείο Αθηνών κατέθεσε ο 30χρονος Κ. Κ., ο οποίος ζητάει 60 εκατ. δραχμές από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ως αποζημίωση για ηθική βλάβη που υπέστη από βαρύτατη αμέλεια των αρμοδίων.

Οπως ισχυρίζεται ο ίδιος, αποφοίτησε από το ΕΜΠ (Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών) το 1993, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα ολοκλήρωσε στο ίδιο ίδρυμα και το διδακτορικό του. Το ακαδημαϊκό έτος 1998-'99 υπέβαλε αίτηση συμμετοχής στην Παιδαγωγική Σχολή ΣΕΛΕΤΕ και προσκόμισε τα σχετικά δικαιολογητικά με τα αντίγραφα των τίτλων σπουδών του.

Ωστόσο, όταν η ΣΕΛΕΤΕ ζήτησε από το ΕΜΠ τα αντίγραφα των τίτλων σπουδών για να βεβαιωθεί για τη γνησιότητά τους, από το Πολυτεχνείο δόθηκε η απάντηση ότι στα αρχεία του ιδρύματος δεν υπάρχουν τίτλοι σπουδών για το συγκεκριμένο άτομο, με συνέπεια να ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για πλαστογραφία και να μην πάρει μέρος στο διαγωνισμό της ΣΕΛΕΤΕ.

Πρόκειται για γραφειοκρατικό λάθος με όλες τις αρνητικές συνέπειες για τον 30χρονο ή για μια καλά οργανωμένη προσπάθεια πλαστογραφίας για να εξαπατηθεί η ΣΕΛΕΤΕ;

Η συνέχεια για την περίεργη αυτή υπόθεση θα δοθεί στις αίθουσες των δικαστηρίων, καθώς η εκδίκαση της αγωγής προσδιορίστηκε για τον προσεχή Νοέμβρη.

Πάντως, ο 30χρονος πτυχιούχος του Πολυτεχνείου είναι κατηγορηματικός και επιρρίπτει ευθύνες σε όσους έλεγξαν τους τίτλους σπουδών του για «βαριά αμέλεια, που αγγίζει τα όρια του ενδεχόμενου δόλου».

Εκδηλώσεις αντιστασιακών
  • Το Παράρτημα Λακωνίας της ΠΕΑΕΑ οργανώνει το Σάββατο 12-8-2000 στις 8 μ.μ. εκδήλωση (συνεστίαση) στη Σκάλα Λακωνίας, στο κέντρο Πολυτάκου (η είσοδος με κάρτες).

- Τα κεντρικά γραφεία της ΠΕΑΕΑ δρομολογούν πούλμαν που αναχωρούν από την πλατεία Κάνιγγος στις 8 π.μ. (πληροφορίες στα τηλ. 82.34.296 και 82.22.952).

  • Ο Σύλλογος Σαϊδονιτών τελεί, όπως κάθε χρόνο, την Κυριακή 13-8-2000 στις 10 π.μ. στη Σαϊδόνα της Μεσσηνιακής Μάνης, στο χώρο του μνημείου, μνημόσυνο τιμής για τους αγωνιστές και τα θύματα της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ.
  • Το παράρτημα Λουτρακίου-Περαχώρας της ΠΕΑΕΑ, δρομολογεί πούλμαν την Κυριακή 13-8-2000 για την εκδήλωση στα ΣΟΥΔΕΝΑ. Αναχώρηση πούλμαν στις 7.30 π.μ., από την Αγροτική Τράπεζα. Δηλώσεις στα τηλέφωνα: 23.628 και 28.589.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ