ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Ιούλη 2021
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
«Στον αέρα» οι εργαζόμενοι μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού

Ο εφοπλιστής Προκοπίου πλειοδότησε στον χτεσινό διαγωνισμό

Στο πλαίσιο των σφοδρών ανταγωνισμών που είναι σε εξέλιξη ανάμεσα σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και ιμπεριαλιστικά κέντρα για το ποιοι θα βάλουν στο χέρι τις ναυπηγικές υποδομές μπροστά και στο νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης, ολοκληρώθηκε χτες ο διαγωνισμός για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με την εταιρεία «Forest Grove» του ομίλου του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου να πλειοδοτεί.

Η εταιρεία αυτή πλειοδότησε και στους δύο διαγωνισμούς που έγιναν. Ο ένας έγινε από τον ειδικό εκκαθαριστή, και αφορούσε το τμήμα που περιέχει το κυρίως μέρος του ναυπηγείου και αυτό όπου εκτελούνται τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού. Ο δεύτερος από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), στην οποία είχαν περιέλθει 350 στρέμματα του ναυπηγείου συν τη μόνιμη δεξαμενή Νο 5.

Πρόκειται για τεράστιο μονοπωλιακό όμιλο με περίπου 120 πλοία (δεξαμενόπλοια, αεράδικα και φορτηγά), και με διασυνδέσεις και συνεργασίες με τη Ρωσία (η «Gazprom» και η «Yamal LNG» έχουν ναυλώσει τα περισσότερα από τα δεξαμενόπλοια) και την Κίνα (εκεί ο όμιλος έχει ναυπηγήσει τα περισσότερα πλοία και συνεχίζει να έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα). Συνολικά ο μονοπωλιακός όμιλος και για τους δύο διαγωνισμούς κατέβαλε 62,5 εκατ. ευρώ, «τρώγοντας» τον έτερο επενδυτή, εφοπλιστή Θ. Πριόβολο, ο οποίος είχε συμμετάσχει στον πρώτο διαγωνισμό μαζί με την εταιρεία ΟΝΕΧ που προωθούν οι ΗΠΑ, ο οποίος είχε αποβεί άγονος λόγω των χαμηλών προσφορών.

Πάντως αυτό που διαρρέεται και στον ναυτιλιακό Τύπο είναι ότι δεν αποκλείεται ο Θ. Πριόβολος να λειτούργησε για τα συμφέροντα του μονοπωλιακού ομίλου του Προκοπίου. Αλλωστε αξίζει να σημειωθεί ότι ο Θ. Πριόβολος δεν βγήκε και ζημιωμένος, αφού παράλληλα υπήρξε και ένας τρίτος μικρότερος διαγωνισμός, που αφορούσε τον κινητό εξοπλισμό της δεξαμενής Νο 5 και στον οποίο πλειοδότησε. Πρόκειται για περίπου 5 γερανούς ανυψωτικής ικανότητας 100 τόνων ο καθένας, 4 γερανογέφυρες ανυψωτικής ικανότητας 20 τόνων η καθεμία, και άλλα σημαντικά εργαλεία...

Οσον αφορά τους εργαζόμενους, η κυβέρνηση έχει κάνει απολύτως σαφές ότι θα απολυθούν γιατί αυτή είναι η επιθυμία των επενδυτών, οι οποίοι θέλουν το ναυπηγείο «καθαρό» από εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Το είπε ορθά - κοφτά ο υπουργός Οικονομικών από τον Απρίλη, όταν σε τηλεδιάσκεψη με τους εργαζόμενους απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο «να μη γίνει καταγγελία σύμβασης».

«Στον αέρα» και οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Στο μεταξύ, με χημικά και ΜΑΤ απάντησε η κυβέρνηση στο αίτημα των εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, το οποίο διαδήλωσαν την Τρίτη στο Μέγαρο Μαξίμου και στη Βουλή, να τους καταβληθούν όλα τα δεδουλευμένα τους, να διασφαλιστούν οι ΣΣΕ και να απεγκλωβιστούν οι εργαζόμενοι που θα έπρεπε να πάρουν εδώ και καιρό τη σύνταξή τους αλλά δεν έχουν καταβληθεί στα ταμεία οι ασφαλιστικές εισφορές από την εργοδοσία. Να σημειωθεί ότι και εκεί οι εργαζόμενοι βρίσκονται όμηροι των επιχειρηματικών σχεδιασμών και των ανταγωνισμών ανάμεσα στους ομίλους, ενώ τώρα η κυβέρνηση έχει αρχίσει να κάνει λόγο για ειδική εκκαθάριση.

ΣΤΑΣΥ ΑΕ
Επιχείρηση τρομοκράτησης των εργαζομένων σε Μετρό και Ηλεκτρικό

ΠΑΜΕ: Αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε μαζικές προσλήψεις και ενίσχυση του στόλου, προχωρά στην ποινικοποίηση των αγώνων αξιοποιώντας το έκτρωμα Χατζηδάκη

Στα δικαστήρια προσέφυγε χτες η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, προκειμένου να απαγορευτεί η στάση εργασίας σε Μετρό και Ηλεκτρικό που είχε προκηρυχθεί από ένα από τα σωματεία στη σταθερή τροχιά για χτες, από τις 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας. Κατόπιν αυτής της εξέλιξης η κινητοποίηση ανεστάλη, αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η διοίκηση του Οργανισμού ζήτησε να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η κινητοποίηση, με βάση διατάξεις του κατάπτυστου νόμου Χατζηδάκη. Η στάση εργασίας είχε προκηρυχθεί με διεκδικήσεις που αφορούν τις συνθήκες εργασίας, καθώς μέσα στον καύσωνα δρομολογούνται συρμοί χωρίς κλιματισμό, αλλά και τις εξοντωτικές βάρδιες που εφαρμόζονται στη Γραμμή 3 του Μετρό.

Ο Νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά

Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, σημειώνει:

«Πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι στον δήθεν "φιλεργατικό" νόμο Χατζηδάκη, οι εργαζόμενοι έρχονται ήδη αντιμέτωποι με τις διατάξεις του που στοχεύουν να βάλουν στον γύψο το δικαίωμα στην απεργία και τη διεκδίκηση ανθρώπινων συνθηκών ζωής και εργασίας. Η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των εταιρειών έσυραν τους εργαζόμενους στα δικαστήρια για να ποινικοποιήσουν κάθε αγώνα που διεκδικεί. Αξιοποιώντας την επίθεση στο δικαίωμα στην απεργία που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση της ΝΔ βάζει σε εφαρμογή και τις νέες αντιδραστικές αντιαπεργιακές διατάξεις περί χρόνου ειδοποίησης, προσωπικού ασφαλείας κ.λπ., επιδιώκοντας να απαγορεύσει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν την πραγματοποίηση ολιγόωρης στάσης εργασίας για να καταγγείλουν και να αναδείξουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο οι ηλεκτροδηγοί όσο και το επιβατικό κοινό που χρησιμοποιεί τα μέσα σταθερής τροχιάς. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι απαιτούν λύση στην ανεπάρκεια διαθέσιμων οχημάτων, στην απουσία κλιματισμού στις καμπίνες οδήγησης ακόμα και σε συνθήκες καύσωνα, και στα εξοντωτικά ωράρια - προγράμματα εργασίας των ηλεκτροδηγών, ειδικά στη Γραμμή 3 του Μετρό.

Αντί η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ και η κυβέρνηση να δώσουν άμεση λύση στα οξυμένα προβλήματα με μαζικές προσλήψεις και ενίσχυση του στόλου σε λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς (αφού και τα ενοικιαζόμενα λεωφορεία που πήραν επιστρέψανε στα αμαξοστάσια με βλάβες ή έχουν γίνει "φούρνοι" λόγω της έλλειψης κλιματισμού και παραθύρων), προχωρούν στην ποινικοποίηση των αγώνων και των δίκαιων διεκδικήσεων των εργαζομένων, αξιοποιώντας το έκτρωμα Χατζηδάκη.

Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να προκαλούν κωμικοτραγικά όταν αυτοί που ευθύνονται για την καθημερινή ταλαιπωρία του κόσμου που χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αυτοί οι ίδιοι υποκρίνονται ότι τους νοιάζει ο κόσμος που ταλαιπωρείται!

Το ΠΑΜΕ στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που είναι και αιτήματα του λαού και των εργαζομένων που βιώνουν καθημερινά τις συνέπειες της ιδιωτικοποιημένης λειτουργίας και υποβάθμισής τους.

Η τρομοκρατία, η συκοφαντία και οι απειλές κυβέρνησης - εργοδοτών αποκαλύπτουν τη γύμνια και τα αδιέξοδα της πολιτικής που υπηρετεί τους λίγους σε βάρος των πολλών. Η ποινικοποίηση των εργατικών αγώνων και της διεκδίκησης της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας δεν θα περάσει. Απέναντι στις απαγορεύσεις τους προτάσσουμε την αλληλεγγύη και την οργανωμένη, συλλογική διεκδίκηση».

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ Ν. ΑΧΑΪΑΣ
Να παρθεί πίσω η εκδικητική απόλυση

Την εκδικητική απόλυση εργαζόμενης επειδή απήργησε στις 10 και 16 Ιούνη καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων στα ιδιωτικά Ιδρύματα Υγείας και ΝΠΙΔ Ν. Αχαΐας, απαιτώντας την άμεση επαναπρόσληψή της.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το κλαδικό σωματείο, «εργοδότρια που διατηρεί δύο παιδικούς σταθμούς στην περιοχή της νότιας Πάτρας απέλυσε συνάδελφο που δούλευε στη γραμματεία, χωρίς ποτέ στο παρελθόν να εκφραστούν παράπονα από τη διεύθυνση του σταθμού στο πρόσωπό της.

Είναι σαφές ότι η εν λόγω απόλυση είναι εκδικητική, διότι αυτή έγινε αμέσως μετά τη συμμετοχή της συναδέλφου στις δυο απεργιακές μάχες στις 10 και 16 Ιούνη, όπου και δώσαμε βροντερή, δυναμική απάντηση σε κυβέρνηση και εργοδοσία ότι δεν δεχόμαστε να δουλεύουμε ήλιο με ήλιο, χωρίς δικαιώματα και αφοπλισμένοι.

Τις φωνές που αντιδράσανε στο αντεργατικό τερατούργημα δεν θα τις φιμώσουν. Δεν τους φοβόμαστε», σημειώνει το Σωματείο και απαιτεί παράλληλα την άμεση παρέμβαση της Επιθεώρησης Εργασίας στον συγκεκριμένο παιδικό σταθμό, ώστε να ελεγχθούν οι εργασιακές σχέσεις όλων των εργαζομένων σε αυτό.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΟΔΗΓΩΝ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Καταγγέλλει τοποθέτηση στα κρυφά GPS στα οχήματα

Την αιφνίδια και κρυφή, από τους εργαζόμενους, τοποθέτηση μηχανημάτων παρακολούθησης (GPS) σχεδόν στο σύνολο των οχημάτων - μηχανημάτων του δήμου Πειραιά καταγγέλλει το Σωματείο Οδηγών - Μηχανικών και Εργατοτεχνικών δήμου Πειραιά.

Σημειώνει ότι η ενέργεια αυτή γεννά πολλά ερωτήματα, όπως ποιος έκανε την εγκατάσταση; Αν έγινε παρέμβαση στο ηλεκτρικό - ηλεκτρονικό σύστημα του οχήματος - μηχανήματος; Αν τηρήθηκαν οι τεχνικές δικλίδες ασφαλείας στην εγκατάσταση; Γιατί δεν ενημερώθηκε το τμήμα επισκευής και συντήρησης οχημάτων - μηχανημάτων της διεύθυνσης καθαριότητας - ανακύκλωσης, που σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του δήμου Πειραιά έχει την ευθύνη των εργασιών στα οχήματα - μηχανήματα; Τηρούνται οι κανόνες της αρχής προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων; Πού και ποιος θα διαχειρίζεται το σύστημα παρακολούθησης; Τι στοιχεία - δεδομένα θα συλλέγουν; Πού θα χρησιμοποιούνται; Θα χρησιμοποιηθούν για την «αξιολόγηση» των εργαζομένων «τυπικώς» ή «ατύπως»; Θα χρησιμοποιηθούν σε κάποια μελέτη που θα στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας;

Από την άλλη, το Σωματείο υπογραμμίζει πως για τη δημοτική αρχή «περισσεύουν τα χρήματα των δημοτών για την τοποθέτηση συστημάτων παρακολούθησης», αλλά «δεν περισσεύει ούτε ένα ευρώ» για να δώσει όσα χρωστάει «στους εργαζόμενους από τη μη χορήγηση Μέσων Ατομικής Προστασίας προηγούμενων ετών αλλά και του τρέχοντος, καθώς και για τις τραγικές συνθήκες στους χώρους εργασίας».

Το Σωματείο καταλήγει σημειώνοντας πως «οι εργαζόμενοι στην υπηρεσία της καθαριότητας - ανακύκλωσης δεν χρειάζονται "μπαμπούλα" ή εκφοβισμό με το μάτι του "big brother" για να κάνουν την δουλειά τους. Το έχουν αποδείξει άλλωστε ακόμα και τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας του Covid-19 που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την προφύλαξη της δημόσιας υγείας».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ