ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Ιούνη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Να μην κλείσει το αμαξοστάσιο του Ελληνικού

Συζητήθηκε χτες στη Βουλή η σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ

Eurokinissi

Τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρει η απόφαση της κυβέρνησης για τη «μετεγκατάσταση» του αμαξοστασίου των λεωφορείων του ΟΑΣΑ από το Ελληνικό ανέδειξε η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ που συζητήθηκε χτες στη Βουλή.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης ζήτησε να ακυρωθεί η «μετεγκατάσταση», αναδεικνύοντας τις επιπτώσεις της στο ήδη πετσοκομμένο συγκοινωνιακό έργο, στους εργαζόμενους του ΟΑΣΑ και συνολικά στο λαό που χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες.

Οπως επιβεβαιώθηκε και από τη συζήτηση, η κυβέρνηση προωθεί ουσιαστικά το κλείσιμο του αμαξοστασίου, αφού δεν προβλέπεται η μετεγκατάστασή του σε άλλο χώρο αλλά η διασπορά των οχημάτων που εξυπηρετεί στα υπόλοιπα αμαξοστάσια, γεγονός που παραδέχτηκε και ο υφυπουργός Μεταφορών.

Θυμίζουμε ότι στην Επίκαιρη Ερώτησή του, το ΚΚΕ τόνιζε μεταξύ άλλων: «Ενόψει της 4ης "αξιολόγησης", η κυβέρνηση, που άλλα έλεγε για το Ελληνικό, τώρα τρέχει τις ενέργειες "απελευθέρωσης" από άλλες λειτουργίες της περιοχής, ώστε οι επενδυτές να έχουν τη μέγιστη απόδοση και κερδοφορία από την εκμετάλλευσή της. (...) Η ενέργεια αυτή δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα τόσο στους κατοίκους των Νοτίων Προαστίων όσο και στους εργαζόμενους του αμαξοστασίου του Ελληνικού. (...) Σύμφωνα με πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Επιπτώσεων εκ της άρσης ή διαφοροποίησης της λειτουργίας του Α/Σ Ελληνικού, "τυχόν παύση της λειτουργίας του θα σήμαινε στην ουσία κατάρρευση της υφιστάμενης δομής των συγκοινωνιών. Η διακοπή λειτουργίας του Α/Σ Ελληνικού σημαίνει αυτομάτως και παύση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου, διότι αυτό δεν είναι δυνατόν να υποκατασταθεί. Εκτιμάται ότι η εξεύρεση αντίστοιχου χώρου με τα χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα του Α/Σ Ελληνικού (προσβασιμότητα, ανυπαρξία όχλησης στον γύρω αστικό χώρο και κεντροβαρική θέση ως προς το δίκτυο εξυπηρέτησης) είναι αδύνατη, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες πολεοδομικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής''».

Το ΚΚΕ ζητά από την κυβέρνηση να ακυρώσει τη «μετεγκατάσταση» και να διασφαλίσει τη συνέχιση της λειτουργίας του αμαξοστασίου, καθώς και την αναδιοργάνωση και βελτίωσή του, για τη στήριξη και βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου.

Σοβαρές επιπτώσεις... για χάρη του «μεγάλου στοιχήματος» της ιδιωτικοποίησης

Στη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή, ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, προσπάθησε αρχικά να ρίξει τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας ότι «βρήκαμε μια κακή σύμβαση υπογεγραμμένη, που δεν είχε πρόνοιες ούτε για την απάλειψη της μετεγκατάστασης - η οποία φέρνει αναστάτωση - ούτε για την εξοικονόμηση των πόρων που χρειάζονται για τη μετεγκατάσταση. Η σύμβαση επικυρώθηκε από τη Βουλή το 2014, προσπαθήσαμε να το αλλάξουμε αλλά δεν μπορέσαμε»... Στην πραγματικότητα, βέβαια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ξεπέρασε τους προκατόχους τους στο «τρέξιμο» της παράδοσης του «φιλέτου» του Ελληνικού στα μονοπωλιακά συμφέροντα, με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα να πανηγυρίζει κατά την υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος για την επένδυση στις 22/12/2017, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Σήμερα κερδίσαμε ένα πρώτο μεγάλο στοίχημα ταχύτητας και αποτελεσματικότητας»!

Ο Ν. Μαυραγάνης παραδέχτηκε ακόμα ότι θα υπάρξει διασπορά του στόλου στα άλλα αμαξοστάσια. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως «μεριμνούμε οι μετεγκαταστάσεις να γίνουν διάσπαρτα στα υπόλοιπα αμαξοστάσια» και πέρα από κάθε λογική ισχυρίστηκε ότι «το συγκοινωνιακό έργο θα είναι ακριβώς το ίδιο»!

Απαντώντας στους κυβερνητικούς ισχυρισμούς, ο Χρ. Κατσώτης αναφέρθηκε σε μελέτη η οποία υπογραμμίζει πως οποιαδήποτε μετεγκατάσταση δεν είναι δυνατή στα υπόλοιπα αμαξοστάσια, γιατί οι θέσεις που μπορούν να δεχτούν είναι πολύ λίγες. Η ίδια μελέτη αναδεικνύει ότι θα αυξηθούν τα «νεκρά» χιλιόμετρα κατά 45%, δηλαδή θα αυξηθούν οι αποστάσεις που θα διανύουν τα οχήματα χωρίς να μεταφέρουν επιβάτες, πηγαίνοντας από τα αμαξοστάσια στα οποία θα μεταφερθούν προς την αφετηρία και από το τέρμα προς τα αμαξοστάσια. Η αύξηση των «νεκρών» χιλιομέτρων θα οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων και σε επιπλέον ρύπανση.

Στο πλαίσιο αυτό, ο βουλευτής του ΚΚΕ κάλεσε την κυβέρνηση να αλλάξει το σχεδιασμό και να επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση, επαναλαμβάνοντας ταυτόχρονα τη θέση του ΚΚΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού.

Σύσκεψη από την Επιτροπή Αγώνα Ελληνικού - Αργυρούπολης

Η Επιτροπή Αγώνα Ελληνικού - Αργυρούπολης πραγματοποιεί τη Δευτέρα 11/6, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα ΚΑΠΗ (Αλεξιούπολεως 27, Αργυρούπολη), σύσκεψη για την οργάνωση της πάλης ενάντια στο κλείσιμο του αμαξοστασίου των λεωφορείων της ΟΣΥ στο Ελληνικό, ενάντια στη χειροτέρευση και την ιδιωτικοποίηση της αστικής συγκοινωνίας. Στη σύσκεψη συμμετέχει επίσης η Επιτροπή Αγώνα του ΠΑΜΕ στο αμαξοστάσιο (των μπλε λεωφορείων).



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ