ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Ιούνη 2018
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ψηφίστηκε το νέο αντιδραστικό νομοθέτημα του υπουργείου Παιδείας

Συζητήθηκε και ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

«Το παρόν σχέδιο νόμου, μαζί με όλες τις άλλες εκσυγχρονιστικές μεταρρυθμιστικές δήθεν παρεμβάσεις, προετοιμάζει το έδαφος για να οικοδομηθεί το αυτόνομο ταξικά κατηγοριοποιημένο σχολείο της αγοράς», είπε δίνοντας το στίγμα του νομοθετήματος ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης. Και στη βάση αυτή πρόσθεσε ότι έρχεται η «αξιολόγηση», που, όπως είπε, είναι «άμεσα δεμένη με το περιεχόμενο της δουλειάς του εκπαιδευτικού και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, προκειμένου να ξεχωρίσει τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες που καλύτερα θα προωθούν τις αξίες του επιχειρηματικού πνεύματος και του ανταγωνισμού, τη σύνδεσή τους με τις επιχειρήσεις, τα επιμελητήρια, την Τοπική Διοίκηση, την ικανότητα να αναθέτουν βασικές λειτουργίες, όπως καθαριότητα, φύλαξη και άλλες, σε κάθε μορφή επιχειρηματικής δράσης, ιδιωτικής ή συνεργατικής, όπως ΜΚΟ, εργολάβους, ΚΟΙΝΣΕΠ και σε κάθε καρυδιάς καρύδι».

Αναφέρθηκε στην Ειδική Αγωγή, υπογραμμίζοντας ότι αλλάζει ριζικά το τοπίο σε βάρος των παιδιών με αναπηρίες, με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού, και συμπλήρωσε ότι το ΚΚΕ παλεύει για το δικαίωμα στη διάκριση του παιδιού που έχει ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες.

Για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων ανέφερε ότι η κυβέρνηση για τρίτη σχολική χρονιά δεν έχει αντιμετωπίσει το ζήτημα. Αναρωτήθηκε τι απέγινε η αρμόδια Επιτροπή που είχε συγκροτηθεί από το υπουργείο Παιδείας.

Το νομοσχέδιο «προσπαθεί να επιβάλει αυτό που δεν μπόρεσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις», δηλαδή την περιβόητη «αξιολόγηση», η οποία «αποτελεί ένα από τα πιο βασικά εργαλεία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, για την ολοκληρωτική παράδοση των σχολείων στην αγορά», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, τοποθετούμενος στη συζήτηση στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο.

«Οσο καταργήσατε τα μνημόνια, άλλο τόσο καταργήσατε το νόμο Διαμαντοπούλου», ανέφερε, επισημαίνοντας πως ξεπερνάει τα όρια της πρόκλησης ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι καταργεί το νόμο Διαμαντοπούλου. Επίσης, υπογράμμισε πως αυτό το νομοσχέδιο εντάσσεται στα μνημονιακά προαπαιτούμενα και πως οι εταίροι, οι βιομήχανοι, οι τραπεζίτες και οι εφοπλιστές «τρίβουν τα χέρια τους» με την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης.

Αναφερόμενος στις διατάξεις που αφορούν την Ειδική Αγωγή, σημείωσε πως το νομοσχέδιο δίνει ισχυρό χτύπημα σε αυτόν τον ήδη υποβαθμισμένο χώρο, οδηγώντας στην απελπισία τις οικογένειες παιδιών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες.

Με αφορμή την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ, του Κινήματος Αλλαγής και των άλλων αστικών κομμάτων «να στήσουν ξανά το παιχνίδι της κάλπικης, της σικέ αντιπαράθεσης», ανέφερε πως όλοι τους συμφωνούν με τους στόχους της αυτονομίας και της αποκέντρωσης της Εκπαίδευσης, που οδηγούν σε μεγαλύτερη ταξική κατηγοριοποίηση.

Επιπλέον, ο Γ. Δελής κατήγγειλε ότι μεγαλώνει το κύμα αυταρχισμού στα σχολεία της χώρας, φέρνοντας το παράδειγμα μαθητών που αποβλήθηκαν ή τους επιβλήθηκαν μέχρι και ποινές κοινωνικής εργασίας, είτε γιατί τόλμησαν να αγωνιστούν μαζί με τους γονείς τους σε μια απεργία είτε γιατί διεκδίκησαν ένα καλύτερο σχολείο.

Ν/Σ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Με κινητοποίηση απάντησαν εκπαιδευτικοί, γονείς και σπουδαστές

Ενα μεγάλο «όχι» στην αντιδραστική αξιολόγηση που έρχεται να επιβάλει στην εκπαίδευση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στη συρρίκνωση των υποστηρικτικών δομών Εκπαίδευσης και την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, καμιά σκέψη για την αφαίρεση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία, κάλυψη των πραγματικών και σύγχρονων αναγκών των σχολείων απαίτησαν, διαδηλώνοντας χτες στο κέντρο της Αθήνας, εκπαιδευτικοί, γονείς και φοιτητές ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις υποστηρικτικές δομές της Εκπαίδευσης που ψηφίστηκε χτες στη Βουλή.

Η κινητοποίηση άρχισε με συγκέντρωση στα Προπύλαια όπου καλούσαν η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καθώς και πολλά πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών της Αττικής, η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ.

Χαιρετισμούς απηύθυναν στη συγκέντρωση στα Προπύλαια, ο Κώστας Κατημερτζόγλου, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Γ. Σεφέρης», ο Βασίλης Μπατίστας, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Νίκος Πλουμπίδης», η Σουζάνα Γλαβίνα, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη» και της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών και Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών και ένας φοιτητής από το Σύλλογο Ιστορικού - Αρχαιολογικού. Τη συγκέντρωση χαιρέτισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής. Στη συνέχεια ακολούθησε δυναμική πορεία μέχρι έξω από τη Βουλή, όπου όταν έφτασαν εκεί οι διαδηλωτές, χαιρετισμό απηύθυνε η Στέλλα Βαλαβάνη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.

Αντίστοιχη κινητοποίηση ενάντια στο αντιδραστικό νομοσχέδιο, με αιχμή την εναντίωση στην υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής μέσω της συγχώνευσης των Κέντρων Διάγνωσης (ΚΕΔΔΥ), έγινε χτες το μεσημέρι και στη Θεσσαλονίκη. Η κινητοποίηση έγινε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και καλούσε σε αυτήν η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.

Βιβλιοπαρουσίαση στη Ρόδο

Η Τομεακή Οργάνωση Ρόδου της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση παρουσίασης της έκδοσης της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ «Στιγμές από τη ζωή και δράση της ΚΝΕ στην παρανομία».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Ιούνη, στις 19.30, στην ταράτσα του βιβλιοπωλείου «Το δέντρο». Την παρουσίαση της έκδοσης θα κάνει η Κωνσταντίνα Τσιουπρά, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και υπεύθυνη της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ.

Θα παρουσιαστεί, επίσης, αρχείο από την παράνομη δράση της ΚΝΕ, ενώ ιδιαίτερα σημαντική θα είναι η παρουσία του Δημήτρη Καραμήτα, νεολαίου εξόριστου την περίοδο της παράνομης δράσης της ΚΝΕ.

Νέο χτύπημα στην παιδαγωγική επάρκεια των πτυχίων

Τροποποιήσεις στον τρόπο απόδοσης της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας στους φοιτητές και τους αποφοίτους που επιθυμούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί φέρνει το υπουργείο Παιδείας, με τροπολογία στο νομοσχέδιο για τις υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης, διατηρώντας την ουσία του προηγούμενου σχετικού νόμου της Α. Διαμαντοπούλου που προώθησε το πέταγμα της επάρκειας εκτός των πτυχίων των καθηγητικών σχολών.

Με την τροπολογία του υπουργείου Παιδείας η αρμοδιότητα για την απόδοση βεβαίωσης επάρκειας μεταφέρεται εξολοκλήρου στα Τμήματα των ΑΕΙ, τα οποία θα απονέμουν την επάρκεια μετά από παρακολούθηση ομάδας σχετικών μαθημάτων (τα Τμήματα θα αποφασίζουν ποια μαθήματα θα είναι αυτά), είτε εντός του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών είτε σε «ειδικό πρόγραμμα σπουδών» που θα συγκροτούν, και θα απευθύνεται και σε αποφοίτους άλλων Τμημάτων ή προηγούμενων ετών. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρεται πως τα μαθήματα αυτά θα παρέχονται δωρεάν, αλλά στο άρθρο που κατατέθηκε δεν προβλέπεται ρητά κάτι τέτοιο.

Το υπουργείο ορίζει ακόμα ότι τα Τμήματα θα αποφασίζουν το αν θα χορηγούν βεβαίωση επάρκειας σε αποφοίτους τους από παλιότερα έτη χωρίς παρακολούθηση της ομάδας μαθημάτων, δημιουργώντας ερωτήματα για το αν θα κληθούν και οι ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικοί να πάρουν εκ νέου βεβαιώσεις επάρκειας. Εξαιρούνται πάντως από την υποχρέωση να λάβουν βεβαίωση επάρκειας όσοι έχουν λάβει μέχρι τώρα βεβαίωση, σύμφωνα με το νόμο Διαμαντοπούλου, και όσοι έχουν εισαχθεί σε παιδαγωγικές σχολές ή άλλες που διατηρούν στο πτυχίο τους την επάρκεια. Σύμφωνα με την τροπολογία, τέλος, καταργούνται τα προγράμματα παροχής επάρκειας που είχαν φτιάξει τα ΑΕΙ σύμφωνα με το νόμο Διαμαντοπούλου, μόλις ολοκληρώσουν τη φοίτηση οι ήδη εγγεγραμμένοι σπουδαστές.

Αντιδρώντας στις ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας, το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) καθώς και η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ σημειώνουν μεταξύ άλλων σε ανακοινώσεις τους ότι το υπουργείο Παιδείας διατηρεί και ενισχύει την ουσία του νόμου Διαμαντοπούλου, ενώ οι σκόπιμα ασαφείς διατάξεις της υπουργικής τροπολογίας δεν μπορούν να κρύψουν ότι: «Δεν είναι δεδομένο για κανέναν ότι το πτυχίο και μόνο αρκεί για να εργαστεί στην εκπαίδευση (...) Τα μαθήματα που θα χρειάζεται να παρακολουθήσουν οι φοιτητές προκειμένου να τους πιστοποιηθεί η παιδαγωγική επάρκεια δεν αποτελούν απαραίτητα μέρος του προγράμματος σπουδών τους (...) Οσοι έχουν ήδη αποφοιτήσει, δεν θεωρείται δεδομένο ότι έχουν ήδη (από τα χρόνια των σπουδών τους και με βάση το πτυχίο τους) την παιδαγωγική επάρκεια».

Κόντρα στο πέταγμα της επάρκειας εκτός πτυχίου, το ΜΑΣ και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών απαιτούν:

  • Ολη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται μέσα στο πτυχίο. Καμία σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής - διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο.
  • Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στη δουλειά. Κατάργηση όλων των εμποδίων για την εξάσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού.
  • Ετήσια περιοδική επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς, η οποία να υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Επιμόρφωση ενιαία, δημόσια και δωρεάν, μέσα από παιδαγωγικές σχολές, με κεντρική κρατική ευθύνη και πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση».


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ