Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι ξεκάθαρες ως προς τι προωθεί, ότι δηλαδή, όπως ανέδειξε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, «ο στόχος του νομοσχεδίου είναι η διευκόλυνση των επιχειρηματιών, ώστε να ξεμπλοκάρουν από εμπόδια και καθυστερήσεις σχεδιασμών και επεμβάσεών τους σε δάση και δασικές εκτάσεις. Κατ' αυτόν τον τρόπο νομιμοποιούνται εκχερσώσεις και καταπατητές, και δίνονται κυριότητα και δικαιώματα χρήσης σε συμφέροντα».
Οπως χαρακτηριστικά επισήμανε η Δ. Μανωλάκου, παρουσιάζοντας ένα προς ένα, συνοπτικά, τα άρθρα, «μιλάνε από μόνα τους». Εξάλλου, όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, στόχος του νομοσχεδίου είναι «η προσαρμογή της δασικής νομοθεσίας στις απαιτήσεις της εποχής», εννοώντας προφανώς στις σημερινές ανάγκες του κεφαλαίου.
Ενδεικτικά με το άρθρο 1, όπως ανέφερε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, «ευνοείτε καταπατητές και δίνετε κυριότητα και δικαιώματα χρήσης σε συμφέροντα. Το πετυχαίνετε αξιοποιώντας υπαρκτά προβλήματα, που προέκυψαν στην αγροτιά και την αμφισβήτηση της γεωργικής γης που καλλιεργούν για να ζήσουν. Προωθείτε τη γενικευμένη νομιμοποίηση και κατοχύρωση της κυριότητας ιδιωτών σε εκατομμύρια κρατικής, κατά τεκμήριο δασικής περιουσίας, την οποία έχουν διαχρονικά καταπατήσει, εκχερσώσει. Εκχωρείτε κυρίως δασική περιουσία, και για να συγκεντρώσετε χρήματα, με υπουργική απόφαση στο άρθρο 4 θα δίνετε τίτλους κυριότητας, εκχωρώντας κρατική κυριότητα εκτάσεων που ανήκουν σε όλο τον ελληνικό λαό και δεν έχει κανένα δικαίωμα, καμία κυβέρνηση, να πουλάει και να εκχωρεί».
Το άρθρο 2, με τον όρο «επιτρεπόμενες κατασκευές», ουσιαστικά παρέχει τη δυνατότητα για την κατασκευή κατοικιών σε δασικές εκτάσεις, ενώ εισάγει την έννοια της «ενόρκου βεβαιώσεως» για την απόδειξη τίτλων, σε εκτάσεις που εκχερσώθηκαν πριν το 1975, τις οποίες τώρα νομιμοποιεί. Τώρα, με τη ρύθμιση του νομοσχεδίου, ο καθένας θα βάζει οποιονδήποτε να δηλώνει ενόρκως ότι η έκταση του Δημοσίου, δάση και δασικές εκτάσεις είναι ιδιωτικά! «Αυτό είναι αντισυνταγματικό και θα το βρείτε μπροστά σας», σημείωσε η Δ. Μανωλάκου.
Το στίγμα δίνει και το άρθρο 6, το οποίο χαρακτηρίζει το σύνολο των πεδινών χορτολιβαδικών εκτάσεων ως μη δασικές, ανοίγοντας το δρόμο για την οικοδόμηση χιλιάδων στρεμμάτων στις νησιωτικές περιοχές, όπου υπάρχει έντονο «επενδυτικό» ενδιαφέρον από το κατασκευαστικό και το τουριστικό κεφάλαιο. Μάλιστα, όπως ανέφερε η Δ. Μανωλάκου, μπορεί να γίνει ανάκληση ακόμα και εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες!
Ο αντιδραστικός χαρακτήρας άλλωστε του νομοσχεδίου αναδείχθηκε και κατά τη διάρκεια της ακρόασης φορέων, από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της διοίκησης της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (ΟΣΕΑΔΕ) και της διοίκησης της Πανελλήνιας Ενωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΔΔΥ). Χαρακτηριστικά τα όσα είπε ο Αντ. Θεοχάρης από την ΟΣΕΑΔΕ, ο οποίος χαρακτήρισε τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου «τορπίλη για τα δάση», σημειώνοντας ότι δεν έχει καμία σχέση το νομοσχέδιο με την προστασία των αγροτών που διατείνεται η κυβέρνηση. Ο Ν. Μπόκαρης από την ΠΕΔΔΥ αναφέρθηκε σε «ανθρώπους που σήμερα από κυβερνητικά πόστα ακυρώνουν την πολιτική και κοινωνική τους διαδρομή για την προστασία των δασών».
«Αυτό που παρακολουθούμε δεν είναι κεραυνός εν αιθρία», τόνισε ο Νίκος Καραθανασόπουλος. Οπως επισήμανε, οι τρέχουσες εξελίξεις αποτελούν έναν κρίκο στη μακρά αλυσίδα της απελευθέρωσης του τομέα της Ενέργειας, που ξεκινά από τη δεκαετία του '90 και οδηγεί στην ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου, ενώ τσακίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων και κάνει δυσβάσταχτο το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος για τα λαϊκά νοικοκυριά.
Αναλυτικό ρεπορτάζ από την περιοδεία θα ακολουθήσει σε επόμενο φύλλο του «Ριζοσπάστη».
Την υποκριτική προσπάθεια της κυβέρνησης, με επικεφαλής τον πρωθυπουργό, να εμφανιστεί ότι τιμά τους αγώνες της Εθνικής Αντίστασης και τους λαϊκούς αγωνιστές, καταθέτοντας στεφάνι στο μνημείο των μπουρλοτιέρηδων του τάγματος Ολύμπου του ΕΛΑΣ, στην Κοιλάδα των Τεμπών, καταγγέλλει το Παράρτημα Λάρισας της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ.
Στην ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι οι κυβερνώντες επιχειρούν να εμφανίζονται ως συνεχιστές της ένδοξης αγωνιστικής ιστορίας του λαϊκού κινήματος της χώρας, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων, πιστή στις επιταγές της αστικής τάξης της χώρας μας και της ΕΕ, έχει τσακίσει κάθε λαϊκό δικαίωμα κι έχει ευθύνη για την παραχάραξη της Ιστορίας, στο πλαίσιο της οποίας είναι και ο αποχρωματισμός της Εθνικής Αντίστασης, ενώ βουλευτές και στελέχη της συνευρίσκονται σε ακριτικά νησιά μαζί με τους απόγονους του Χίτλερ.
Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Εμείς, οι αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΕΠΟΝ - ΟΠΛΑ - ΔΣΕ, καταγγέλλουμε τη συγκεκριμένη ενέργεια στο λαό της πόλης μας. Τιμάμε την πραγματική Αντίσταση του λαού, όπως ταιριάζει, βγάζοντας τα αναγκαία διδάγματα από τον ηρωικό αγώνα του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ για τους μελλοντικούς αγώνες που πρέπει αποφασιστικά να δώσει ο λαός μας, για να πάρει τις τύχες του στα δικά του χέρια».
Η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη πραγματοποιεί σύσκεψη των Γραμματειών των Επιτροπών Ειρήνης Αττικής, την Τρίτη 11 Απρίλη στις 7 μ.μ. στην αίθουσα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), με θέματα:
-- Τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις και την εμπειρία από τη δράση της ΕΕΔΥΕ.
-- Τη συμμετοχή στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ για την Εργατική Πρωτομαγιά.
-- Την προετοιμασία της 37ης Μαραθώνιας Πορείας Ειρήνης, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 14 Μάη 2017.
Με γρήγορους ρυθμούς «τρέχει» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για λογαριασμό του κεφαλαίου, καθώς χτες, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, αποσφραγίστηκαν οι δεσμευτικές προσφορές που είχαν κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που είναι σε εξέλιξη.
Κατά το ΤΑΙΠΕΔ, οι εταιρείες που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές είναι η φιλιππινέζικη «International Container Terminal Service», η Ρ&Ο του αραβικού ομίλου της «Dubai Ports World» και η «Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments LTD and Terminal Link SAS». Πρόκειται για κοινοπραξία της «Deutsche Invest» (DIEP), που από την πρώτη στιγμή διεκδικούσε το λιμάνι, με τη γαλλική CMA, που αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο. Στο «σχήμα» συμμετέχει και ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη.
Από 'δω και πέρα οι τρεις θα πρέπει να βελτιώσουν την προσφορά τους, προκειμένου να αναδειχθεί ο «νικητής». Για τη διαδικασία αυτή απαιτούνται δύο ακόμα διαγωνιστικοί «κύκλοι», ενώ η σχετική συμφωνία θα πρέπει να επικυρωθεί από τη Βουλή. Πάντως η όλη υπόθεση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, σύμφωνα με το κυβερνητικό χρονοδιάγραμμα, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι και τον Οκτώβρη.