ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Απρίλη 2010
Σελ. /28

Παπαγεωργίου Βασίλης

Ερώτημα προς τηλέπαθους (ξυπνητούς): Φήμες και διάφορα ανώνυμα σου 'πα - μου 'πες, που γράφτηκαν κάπου και αναπαράχθηκαν από κάπου αλλού, είναι που ξαφνικά μετά το Πάσχα έκαναν τις αγορές να εκτοξεύσουν τα spread;;;

****

Δηλαδή, οι αγορές δεν ξέρουν και παρασύρονται από τις φήμες;;;

****

Είναι στο βαθύ σκοτάδι και μια άγνωστη φωνή τους λέει, εκεί που βγαίνει φως υπάρχει μπόλικο χρήμα να 'κονομήσετε, ορμάνε στα τυφλά και 'κονομάνε με τη σέσουλα;;;

****

Με κάτι τέτοια που δεν τα χάβει ούτε ο μη ξυπνητός τηλέπαθος, πολεμάνε οι TV να πείσουν πως το εκμεταλλευτικό σύστημα είναι αθώο και απλά προκύπτουν «ατυχίες», που πάντα, όμως, ξεσπούν στην πλάτη του τηλέπαθου...

****

Ανάλογη «ατυχία» είναι και η διαρροή πως μάλλον το έλλειμμα είναι περισσότερο απ' όσο το υπολόγιζαν μέχρι τώρα...

****

Ψήνονται, δηλαδή, τα πιο άγρια αντιλαϊκά μέτρα και τώρα σχεδιάζεται το σερβίρισμα...

****

Αντώνης (ΝΔ): Είναι πολύ κακή η ψυχολογία της αγοράς...

****

Και γιατί δεν πίνουν κανένα ποτηράκι, ή να βγουν κανέναν περίπατο ν' αλλάξουν εικόνες, να πάνε κανένα σινεμά και ν' αλλάξουν ψυχολογία;;;

****

Σε ακραίες περιπτώσεις υπάρχουν και οι ψυχολόγοι...

****

Μετά σου 'ρχεται κατακέφαλα η πραγματικότητα και κει να δεις ...ψυχολογία...

****

Τηλέπαθοι, φτάνει το δούλεμα: Ολοι σήμερα στα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ...

****

Ακου εκεί φήμες!!!


Παπαγεωργίου Βασίλης


ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Η βίζα

Ο άνθρωπος είναι πεζοπόρος. Με τα πόδια του κατοίκησε τη γη μας. Πηγαίνοντας ανατολικά, δυτικά, βόρεια ή νότια, αναζητώντας καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, ανακαλύπτοντας πιο εύφορη γη, και ένα οικοσύστημα που θα του επέτρεπε μια μονιμότερη και ευνοϊκότερη εγκατάσταση.

Δεν έμεινε εκεί που βρέθηκε. Ενίοτε έριχνε ρίζες που έμπαιναν βαθύτερα στον τόπο του, που τον καλλιέργησε και τον καρποφόρησε, ή συνέχισε να περπατάει ή ακόμα και να επιστρέφει στο σημείο απ' όπου ξεκίνησε, κουβαλώντας εμπειρίες που τον εμπλούτισαν, ενώ προσπάθησε να τις διαδώσει προς όφελος των συνανθρώπων του.

Με τη δημιουργία του κράτους - έθνους, άλλαξαν πολλά.

Δημιουργήθηκαν μηχανισμοί, οριοθετήθηκαν περιοχές, ατόνησαν ντοπιολαλιές, ενισχύθηκε μια κεντρική γλώσσα σαν κώδικας συνεννόησης για πλατύτερη επικοινωνία και μεταβίβαση γνώσεων και ιδεών.

Με τους αιώνες η πεζοπορία αντικαταστάθηκε με αυτοσχέδια πλεούμενα, κατασκευασμένα με συγκυριακά μέσα, με τον τροχό, τον έλικα και όλα όσα μέχρι σήμερα μαρτυρεί ο τεχνολογικός πολιτισμός.

Ολα αυτά έφτιαξαν δαιδαλώδεις γραφειοκρατίες, άλλοτε απαγορευτικές για σύνολα λαών και άλλοτε ηπιότερες για ομάδες ανθρώπων ή μεμονωμένους ιδιώτες.

Ομως, αρχικά, για να ήσουν πεζοπόρος χρειαζόσουν γερά πόδια και αντοχές, μέσα στα χρονικά περιθώρια που επιτρέπουν στον άνθρωπο να αναζητεί μόνος την τροφή του, τη στέγη του και τα συνεπακόλουθα.

Αργότερα, το αντίτιμο, όποιο κι αν ήταν από τον καιρό της ανταλλαγής είδους, για να σε περάσει ο κωπηλάτης στην απέναντι όχθη, ή ακολουθώντας τις εφευρέσεις, η πληρωμή σε χρήμα όλο και αυξανόταν.

Στην εποχή μας, υπάρχουν χώρες που με τις απαραίτητες διμερείς ή διακρατικές νομοθεσίες απαιτούν τις πλέον γνωστές διαδικασίες: Εκδοση διαβατηρίου, συχνά προσκόμιση εισιτηρίου μετ' επιστροφής, περιουσιακά στοιχεία, θεωρείται ως ένδειξη ότι θα επιστρέψεις στα συμφέροντά σου, επιστολή πρόσκλησης που αποδεικνύει ότι δε θα γίνεις οικονομικό βάρος της χώρας που θα σε φιλοξενήσει και τα παρόμοια.

Ομως, εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη μας δεν έχουν το αντίτιμο ούτε για φωτογραφίες διαβατηρίου ή αγνοούν ακόμα και την αναγκαιότητά του ή τη διαδικασία της έκδοσής του.

Στις μέρες μας, πλήθη ξανάρχισαν την πεζοπορία, τις περισσότερες φορές, αγνοώντας τι υπάρχει πέρα από τον ορίζοντα που φτάνει η ματιά τους, ή χρησιμοποιώντας με βαρύ αντίτιμο πλεούμενα που από την αχρηστία δεν είναι παρά μέσα πνιγμού.

Ολα αυτά οδήγησαν τη γραφειοκρατία στη βίζα, που δεν είναι τίποτε άλλο από τη συναίνεση των δυο μερών, δηλαδή της χώρας από την οποία φεύγεις και της χώρας που θα επισκεφθείς.

Η βίζα δεν παραχωρεί κανένα άλλο δικαίωμα όπως: μόνιμη εγκατάσταση ή άδεια εργασίας. Αυτή είναι μια άλλη τυπική και απαιτητική διαδικασία, κυρίως οικονομικών προϋποθέσεων.

Για εμάς, τους Ελληνες, αυτά είναι γνωστά, αφού και στις πέντε ηπείρους υπήρξαν και υπάρχουν ελληνικές κοινότητες, που τα μέλη τους άλλοτε βρέθηκαν εκεί «νόμιμα» και άλλοτε «παράνομα».

Για τα πτηνά, τα ερπετά, τα ψάρια, τα τετράποδα, που αλλάζουν αιθέρες, γαίες, ωκεανούς, ηπείρους, ας μιλήσουν άλλοι.

Δεν ήμουν ποτέ καλή στη ζωολογία.


Ιωάννα ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ