ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΙΝΙΟΝ
Αστυνομική βία σε συνδικαλιστή

Αστυνομικοί  χτύπησαν  και συνέλαβαν, χωρίς λόγο, τον πρόεδρο του σωματείου ΜΙΝΙΟΝ χτες το πρωί

Με γροθιές και κλοτσιές επιτέθηκαν αιφνιδιαστικά χτες το πρωί αστυνομικοί εναντίον του προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων ΜΙΝΙΟΝ, Γιώργου Πέρρου, καθώς περπατούσε στο δρόμο λίγα μέτρα μακριά από το ΜΙΝΙΟΝ. Χωρίς κανένα λόγο και καμία κατηγορία τον συνέλαβαν και σαν να ήταν κοινός εγκληματίας τον οδήγησαν στο 4ο Αστυνομικό Τμήμα, στην οδό Σωκράτους!

Ο Γ. Πέρρος πήγαινε στο ΜΙΝΙΟΝ, επειδή είχε ενημερωθεί από τους εργαζόμενους ότι προμηθευτής του καταστήματος, με τη συνοδεία δικαστικού επιμελητή και παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης πήγε να κατασχέσει εμπορεύματα. Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι του πολυκαταστήματος, εδώ και τρεις μήνες, που έχει κλείσει, περιφρουρούν το κατάστημα και τα εμπορεύματα με δική τους πρωτοβουλία, αντιδρώντας έτσι στην ανεργία που τους προτείνει η κυβέρνηση.

Στην τραμπούκικη επίθεση των αστυνομικών, αντέδρασαν άμεσα οι εργαζόμενοι του ΜΙΝΙΟΝ, που μέσα σε λίγα λεπτά συγκεντρώθηκαν έξω από το αστυνομικό τμήμα. Βροντοφωνάζοντας συνθήματα όπως « Η τρομοκρατία δε θα περάσει», απαίτησαν την απελευθέρωση του προέδρου του σωματείου. Μετά από μία ώρα και την παρέμβαση δικηγόρου, ο Γ. Πέρρος αφέθηκε ελεύθερος, χωρίς να του έχει απαγγελθεί κατηγορία. Το πρόσχημα που επικαλέστηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα για την αδικαιολόγητη επίθεση και σύλληψη, ήταν η... εξακρίβωση στοιχείων!

«Εκείνο που έχουμε να δηλώσουμε σαν Σωματείο Ανέργων, πια, στο ΜΙΝΙΟΝ είναι τα εξής. Προχτές είχαμε συλλήψεις μαθητών και γονέων. Σήμερα έχουμε συλλήψεις συνδικαλιστών. Ο κατήφορος της κυβέρνησης συνεχίζεται χρησιμοποιώντας, αντιδραστικά, φασιστικά μέτρα για να βάλει στο «γύψο» το κίνημα μαθητικό ή συνδικαλιστικό, τόνισε μετά την απελευθέρωσή του ο Γ. Πέρρος.

Ο Παν. Σοφός, γραμματέας του ΕΚΑ και μέλος της γραμματείας του ΠΑΜΕ, που βρέθηκε έξω από το 4ο Αστυνομικό Τμήμα τόνισε: «Σήμερα το πρωί βρεθήκαμε μπροστά σε ένα ακόμα γεγονός αυταρχισμού και τρομοκρατίας, σε βάρος του λαϊκού κινήματος. Συνελήφθη ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΜΙΝΙΟΝ ως "συνήθης ύποπτος", χωρίς να υπάρχει κατηγορία, χωρίς να υπάρχει αδίκημα. Συνελήφθη, για να μπορέσει η εργοδοσία να περάσει τα σχέδιά της στην κατεύθυνση διάλυσης του ΜΙΝΙΟΝ όπως έχει προγραμματίσει και η ίδια η κυβέρνηση».

Τη σύλληψη, χωρίς κατηγορητήριο του προέδρου του Σωματείου του ΜΙΝΙΟΝ καταγγέλλει με ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας. Οπως τονίζει: «Η σύλληψη του προέδρου έγινε, γιατί, μαζί με τους εργαζόμενους του ΜΙΝΙΟΝ, αγωνίζεται - παλεύει - διεκδικεί, άρα σκέπτεται "ανατρεπτικά"». Συνεχίζοντας επισημαίνει πως «η σύλληψη έγινε καθ' υπόδειξη του υπουργού Εργασίας και της μεγαλοεργοδοσίας στο εμπόριο, στα πλαίσια της προσπάθειάς της για χτύπημα του εργατικού κινήματος».

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ
«Εγκληματική πράξη»

Καταγγελία των σωματείων για τις εγκληματικές  εργοδοτικές ευθύνες, που οδήγησαν στο θάνατο τον Τσιέχου Λευτέρη

«Απουσίαζε» από την κατάσταση προσωπικού του συνεργείου της Κοράλ, ο άτυχος εργάτης, Τσιέχου Λευτέρη, πατέρας δυο παιδιών, που σκοτώθηκε την περασμένη Κυριακή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος! Παράνομα απασχολούσε η Κοράλ και τον ανήλικο γιο του άτυχου εργάτη! To γεγονός καταγγέλλουν, με κοινή ανακοίνωσή τους, τα οχτώ σωματεία της Ζώνης και τονίζουν ότι «άλλος ένας εργαζόμενος συνάδελφός μας πλήρωσε με τη ζωή του την εγκληματική αδιαφορία της εργοδοσίας στη Ζώνη».

Τα οχτώ σωματεία της Ζώνης καταγγέλλουν επίσης ότι η κατάφωρη παραβίαση των κανονισμών ασφαλείας (παραβίαση γκας - φρι) από το συνεργείο του Παλαιούδη είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο του εργαζόμενου.

«Γι' αυτήν την εγκληματική πράξη - υπογραμμίζεται - απαιτούμε από τις αρμόδιες αρχές: Την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων. Τον επανέλεγχο ολόκληρου του πλοίου. Να υπάρχει μεγαλύτερος και αποτελεσματικότερος έλεγχος από την πλευρά του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της Επιθεώρησης Εργασίας, ενάντια στη μαύρη εργασία από ανασφάλιστους και ανειδίκευτους εργαζόμενους και από πληρώματα που τους οδηγούν σαν τα "πρόβατα στη σφαγή", με μοναδικό σκοπό το κέρδος».

Τέλος, τα σωματεία καλούν σε αγωνιστική επαγρύπνηση όλους τους εργαζόμενους «για το δικαίωμα στη δουλιά, αλλά και για την προστασία της ίδιας της ζωής μας, ενάντια στην πολιτική που μας οδηγεί στη διάλυση και την ανεργία και πολλές φορές την πληρώνουμε με το αίμα μας».

Στο μεταξύ, μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει και ο 42χρονος καθαριστής Αντώνης Νταής, μέλος του συνεργείου Σέρβις Σέντερ, ο οποίος προχτές τραυματίστηκε σοβαρά στην κοιλιακή χώρα, καθώς την ώρα που εκτελούσε εργασίες υδροβολής στο κατάστρωμα του πλοίου «Ινβάντερ Ι», το οποίο είναι πρυμνοδετημένο στον προβλήτα ΔΕΗ Κερατσινίου, έσπασε η σωλήνα υψηλής πίεσης του μηχανήματος, με αποτέλεσμα να τον χτυπήσει η μάνικα. Ο Αντώνης Νταής νοσηλεύεται στον «Αγ. Σάββα», όπου μεταφέρθηκε από το Θριάσιο Νοσοκομείο Ελευσίνας και η κατάστασή του κρίνεται κρίσιμη.

Στο βωμό όμως του κέρδους των εφοπλιστών, θυσιάστηκαν την περασμένη Δευτέρα και δυο αλλοδαποί ναυτεργάτες, οι οποίοι βρήκαν τραγικό θάνατο από έκρηξη σε αμπάρι του δεξαμενόπλοιου «Αθως», το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στη Ράδα της Καλαμάτας. Χτες το μεσημέρι οδηγήθηκε στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καλαμάτας ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου, Πακιστανός υπήκοος Obad Kayani.

«Η εργατική τάξη συνεχίζει να πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στο βωμό της πολιτικής εκείνης που διασφαλίζει την ασυδοσία των εργοδοτών και την αποκόμιση απ' αυτούς τεράστιων κερδών με οποιοδήποτε τίμημα, ακόμα και σε βάρος της ασφάλειας και της ίδιας της ζωής των εργαζομένων». Τα παραπάνω καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, η Νομαρχιακή Επιτροπή Μεσσηνίας του ΚΚΕ, με αφορμή τον τραγικό θάνατο των δυο ναυτεργατών στο πλοίο «Αθως».

«Να μην ξεχνάμε - συνεχίζει η ανακοίνωση - ότι ειδικά στη ναυτιλία η πολιτική αυτή εφαρμόζεται στην πιο ακραία μορφή της, με τα γνωστά επακόλουθα ότι ο πρώτος "παγκόσμια ελληνικός στόλος" έχει θεμελιωθεί πάνω στα πτώματα των Ελλήνων και ξένων ναυτεργατών, στις σημαίες ευκαιρίας, στα σαπιοκάραβα, στις διευκολύνσεις προς τους εφοπλιστές και στην αφαίρεση των εργατικών δικαιωμάτων».

Νεκρός εργαζόμενος

Αλλος ένας εργαζόμενος έπεσε νεκρός χτες, πάνω στο μεροκάματο. Πρόκειται για τον 27χρονο οδηγό νταλίκας Ιωάννη Παπανικολάου, που τραυματίστηκε θανάσιμα μέσα στην εμπορική επιχείρηση «ΜΠΗΤΡΟΣ» στον Ασπρόπυργο.

Ο άτυχος εργαζόμενος οδηγούσε την νταλίκα με αριθμό κυκλοφορίας ΡΝΙ 7942, όταν στις 11.30 χτες το πρωί, μπαίνοντας με την νταλίκα σε εγκατάσταση της επιχείρησης «ΜΠΗΤΡΟΣ» χτύπησε πάνω σε υπερυψωμένη λαμαρίνα, βάρους 1,5 τόνου. Η λαμαρίνα έσπασε το παρμπρίζ και χώθηκε μέσα στην καμπίνα της νταλίκας τραυματίζοντας θανάσιμα τον Ιωαν. Παπανικολάου. Τη λαμαρίνα μετέφερε γερανός της επιχείρησης. Για τα αίτια του δυστυχήματος διενεργεί προανάκριση το Αστυνομικό Τμήμα Ασπροπύργου.

Απεργία στο ΙΚΑ

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν την Τρίτη 14 του Δεκέμβρη οι εργαζόμενοι στο ΙΚΑ, με απόφαση της ΠΟΣΕ - ΙΚΑ, διεκδικώντας λύσεις σε προβλήματά τους. Στα πλαίσια της απεργίας θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στις 10 το πρωί στην οδό Πειραιώς 28.

Σε ανακοίνωσή της η ΠΟΣΕ - ΙΚΑ σημειώνει ότι η απεργία αποφασίστηκε μπροστά στην κρίσιμη οικονομική κατάσταση του Ιδρύματος και την απαράδεκτη αντιμετώπιση του ανθρώπινου δυναμικού από την πολιτική ηγεσία. Οπως σημειώνει, ο νέος προϋπολογισμός του ΙΚΑ για το 2000 έχει οργανικό έλλειμμα 187 δισ. δραχμές, οι εγκύκλιοι της διοίκησης για τον έλεγχο και τη μείωση της εισφοροδιαφυγής είναι αναποτελεσματικές, ενώ υπάρχει έλλειψη προσωπικού, καθώς οι κενές οργανικές θέσεις ανέρχονται στις 3.000. Διεκδικεί προσλήψεις προσωπικού, μέτρα για τη σωτηρία του ΙΚΑ, βελτίωση αποδοχών, αύξηση οδοιπορικών, οργανισμό ΙΚΑ κ.ά.

«Ελληνικά» τα κοινοτικά πλοία

Ανοίγει πλέον και επίσημα ο δρόμος άρσης του καμποτάζ για τα πλοία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς θα θεωρούνται ελληνικά! Το σχετικό ΠΔ κατατέθηκε για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Ουσιαστικά, η κυβέρνηση εκχωρεί κυριαρχικά δικαιώματα, προτού ακόμη τεθεί σε εφαρμογή ο κοινοτικός κανονισμός για την οριστική άρση του καμποτάζ, που είναι η αποκλειστική εκμετάλλευση των θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας μας από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα.

Το ΠΔ καταργεί το άρθρο 5 του ΝΔ 187/73 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που καθορίζει ότι ως ελληνικά πλοία αναγνωρίζονται μόνο αυτά που ανήκουν κατά ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε Ελληνες υπηκόους ή ελληνικά νομικά πρόσωπα, των οποίων τα κεφάλαια ανήκουν σε Ελληνες υπηκόους.

Ετσι, τώρα, θα αναγνωρίζονται ως ελληνικά πλοία και αυτά που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε υπηκόους ή εταιρίες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Να διευκρινίσουμε ότι οι νέες ρυθμίσεις γίνονται στα πλαίσια εναρμόνισης της χώρας μας με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής.

Ανοικτά της Κύθνου το «Βότλεϊ 1»

Στα διεθνή χωρικά ύδατα ανοιχτά της Κύθνου έπλεε μέχρι αργά χτες το απόγευμα το πλοίο «Βότλεϊ 1» αγνώστου σημαίας και πλοιοκτησίας, το οποίο μεταφέρει περίπου 250 λαθρομετανάστες. Το πλοίο έκανε προσπάθειες το περασμένο Σαββατοκύριακο να προσεγγίσει ελληνικό νησί, αλλά δεν του επιτράπηκε η είσοδος στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Χτες χορηγήθηκαν με ελικόπτερο στο πλοίο τρόφιμα και νερό.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ