ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Νοέμβρη 2012
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Οίκος ανοχής χορηγός σε δημοτικό σχολείο της Πάτρας!

«Οίκος ανοχής χορηγεί σύλλογο γονέων». Θα μπορούσε να είναι κακόγουστο αστείο, όμως είναι γεγονός ότι δημοτικό σχολείο της Πάτρας, με πρωτοβουλία της διοίκησης του Συλλόγου Γονέων, απευθύνθηκε σε επιχειρήσεις ζητώντας χορηγίες για τις ανάγκες του σχολείου. Τελικά, ανταποκρίθηκε η ιδιοκτήτρια οίκου ανοχής, η οποία έδωσε 3.000 ευρώ, για αγορά φωτοτυπικού και βιβλιοθήκης.

Η είδηση σοκάρει και δικαίως ξεσήκωσε σάλο στην τοπική κοινωνία. Σοκάρει το γεγονός ότι νομιμοποιείται με τον πιο απίστευτο τρόπο η πορνεία ως μια επιχείρηση με κοινωνική προσφορά και αυτή η αντίληψη εισάγεται νόμιμα μέσα σε έναν εκπαιδευτικό χώρο, ένα δημοτικό σχολείο, ένα χώρο που μικρά παιδιά διαμορφώνουν συνειδήσεις και ανακαλύπτουν την κοινωνία και τη θέση τους σε αυτή. Τι μαθαίνουν, δηλαδή, αυτά τα παιδιά; Οτι ο οίκος ανοχής είναι μια νόμιμη επιχείρηση κι ότι οι άνθρωποι, ειδικά οι γυναίκες, μπορούν να είναι προϊόντα που προσφέρονται σε τέτοιες επιχειρήσεις! Μαθαίνοντας από τόσο τρυφερές ηλικίες να αντιμετωπίζουν έτσι το θέμα, γιατί όχι αυτά τα παιδιά αύριο να μη θεωρήσουν την πορνεία και την εκμετάλλευσή της ως ένα ελεύθερο επαγγελματικό προσανατολισμό, αφού τα μαθαίνουν να απενοχοποιούν την έσχατη μορφή προσβολής κάθε ανθρώπινης αξιοπρέπειας...

Ευθύνη γι' αυτό το βούρκο έχει τόσο η σημερινή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις που με διάφορους τρόπους ενίσχυσαν την πορνεία (τάχα στο όνομα του ελέγχου της) είτε χαρακτηρίζοντάς την επίσημα επάγγελμα (με νόμο το 1999) είτε πριμοδοτώντας την την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων κ.τ.λ. Επιπλέον, έχουν ευθύνη οι κυβερνήσεις γιατί έχουν επιβάλει ως απολύτως φυσιολογικό και επιθυμητό, το σχολείο να καλύπτει τις ανάγκες του αντλώντας πόρους από τους γονείς και αναζητώντας χορηγούς. Και φτάνουμε στο σημείο σήμερα, σε φάση βαθιάς οικονομικής κρίσης, να έχουμε τον «οίκο ανοχής - χορηγό», να καλούνται δηλαδή γονείς και παιδιά να μάθουν να σκύβουν το κεφάλι και να παίρνουν τα λεφτά από όποιον και με οποιονδήποτε όρο τους τα δίνει.

Σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η στάση της διεύθυνσης του σχολείου, που παρά το σάλο που προκλήθηκε (ακόμα κι αν δεν ήταν σε γνώση της νωρίτερα η πηγή της χορηγίας) δεν καταδίκασε δημόσια το γεγονός, δεν πήρε αποστάσεις από αυτό. Επιπλέον, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων του σχολείου (ο οποίος δημόσια υπερασπίστηκε ουσιαστικά τη χορηγία από τον οίκο ανοχής στο όνομα της υποχρηματοδότησης), ο σύλλογος εδώ και καιρό αναζητούσε χορηγίες και είχε απευθυνθεί σε πολλές επιχειρήσεις... Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, αντιδράσεις ξέσπασαν στο σχολείο και από γονείς καθώς ως φαίνεται δεν ήταν ενήμεροι για το γεγονός.

Μετά το θόρυβο που προκλήθηκε από τη δημοσιοποίηση του θέματος, ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας έδωσε εντολή να επιστραφεί το φωτοτυπικό, αντιδρώντας στη συγκεκριμένη επιλογή. Ωστόσο, στο πνεύμα που θέλει να περάσει η πολιτική ξεπουλήματος των πάντων, δηλώνει ότι οι σχολικές μονάδες νομιμοποιούνται να αποδέχονται χορηγίες και μάλιστα όταν αυτές προέρχονται από τον οικείο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Αποτελέσματα των εκλογών για Υπηρεσιακά Συμβούλια

Τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ είχαν μικρή πτώση και στις δύο κάλπες. Το ψηφοδέλτιο της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ, που στηρίζουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, στις κάλπες για το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ), έλαβε 7.129 ψήφους και ποσοστό 11,6%. Στις κάλπες για το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) το ψηφοδέλτιο της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ έλαβε 7.121 ψήφους και ποσοστό 12,5%. Για το ΚΥΣΔΕ από τις ψήφους και τα ποσοστά που δημοσιεύουμε λείπουν τα αποτελέσματα από τις ΕΛΜΕ Καρδίτσας, Φθιώτιδας, Αργολίδας και Λευκάδας.

Στις εκλογές για το ΚΥΣΠΕ μεγάλη πτώση σημείωσαν η ΠΑΣΚ και η ΔΑΚΕ, ενώ άνοδο είχαν οι «Παρεμβάσεις» και η «Συνεργασία» (ΣΥΡΙΖΑ). Στις εκλογές για τα ΚΥΣΠΕ πτώση είχε η ΔΑΚΕ, πολύ μεγαλύτερη η ΠΑΣΚ, ενώ άνοδο είχαν οι «Παρεμβάσεις» και η «Συνεργασία» (ΣΥΡΙΖΑ). Και στις δύο κάλπες παρατηρήθηκε μεγάλος αριθμός «ανεξάρτητων» ψηφοδελτίων.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Μόνο με ηλεκτρονικές εκλογές

Συνεχίζονται οι εκλογές για τα Συμβούλια Διοίκησης, σύμφωνα, με το νόμο - πλαίσιο, με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Σημειώνουμε ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία επιλέγεται μετά από δύο «άγονες» εκλογικές αναμετρήσεις με κάλπες. Στη μεγάλη πλειοψηφία των ιδρυμάτων οι εκλογές με κάλπες δεν έγιναν μετά από κινητοποιήσεις φοιτητών, σπουδαστών, διδασκόντων και εργαζομένων. Εκλογές ηλεκτρονικές έγιναν τις προηγούμενες μέρες στη Γεωπονική Αθήνας, στην ΑΣΟΕΕ, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Πάτρας. Την περασμένη Παρασκευή δεν έγιναν οι ηλεκτρονικές εκλογές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και θα επαναληφθούν αύριο. Στο Πανεπιστήμιο Αθήνας οι εκλογές είναι προγραμματισμένες για τη Δευτέρα 12 Νοέμβρη.

Κινητοποιήσεις των γονιών

Κινητοποιήσεις στις τοπικές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, διοργανώνουν αύριο Παρασκευή, οι Ομοσπονδίες Γονέων Αθήνας, Ανατολικής Αττικής και Πειραιά. Οι γονείς θα απαιτήσουν να ενημερωθούν για τις εισηγήσεις των διευθύνσεων σε ό,τι αφορά συγχωνεύσεις σχολείων και οποιαδήποτε αλλαγή του σχολικού χάρτη.

Οι τρεις Ομοσπονδίες καλούν επίσης σε κινητοποίηση στο υπουργείο Οικονομικών στις 14 Νοέμβρη και στη διαδήλωση για το Πολυτεχνείο στις 17 Νοέμβρη, με το μπλοκ της ΑΣΓΜΕ.

«Διαφωνεί» αλλά... συμμετέχει!

Είναι παλιά η «θεωρία» της άλωσης από τα μέσα, του λεγόμενου εισοδισμού. Παλιά, δοκιμασμένη και αποτυχημένη. Αυτή τη «θεωρία» θυμήθηκε ο καθηγητής του Παντείου και μέλος της ΚΠΕ του Συνασπισμού, Νίκος Θεοτοκάς.

Εστειλε μια επιστολή όπου, μεταξύ άλλων, σημείωνε: «Είναι δημοσίως διατυπωμένη η γνώμη μου για τον Ν. 4009/11 (νόμος - πλαίσιο) καθώς και η θέση μου για την αδήριτη ανάγκη αντίστασης στις καταστροφικές του προβλέψεις»... Πού έστειλε την επιστολή με το παραπάνω περιεχόμενο; Στην Οργανωτική Επιτροπή για τις εκλογές του Συμβουλίου Διοίκησης του Παντείου, ώστε να υποβάλλει την υποψηφιότητά του!

Θυμίζουμε ότι τα Συμβούλια Διοίκησης εισάγονται με το νέο νόμο πλαίσιο, αποτελούν άμεση εφαρμογή του και ρόλος τους θα είναι το «μάνατζμεντ» των ιδρυμάτων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ο Ν. Θεοτοκάς εξηγεί ότι αποφάσισε «με επίγνωση του κόστους αλλά και των διατεταγμένων μηχανισμών κατασυκοφάντησης που υποστηρίζουν τη νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη του δημοσίου πανεπιστημίου», να θέσει την υποψηφιότητά του και πως θα πράξει «ό,τι είναι δυνατόν για την άρση του πνεύματος και του γράμματος του νέου νόμου»! Ετσι, μετά τις ηλεκτρονικές εκλογές που έγιναν στο ίδρυμα είναι, πλέον, μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Παντείου! Μάλιστα, δεν είναι το πρώτο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που θέτει υποψηφιότητα σπεύδοντας να συμβάλλει στην εφαρμογή του νόμου, είχε προηγηθεί το Μάη ο βουλευτής, πλέον, του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σταθάκης, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης...

Μαθήματα «επιχειρηματικότητας» από την «αγορά»

Κοντά στα μέτρα που προωθούνται στην εκπαίδευση για λογαριασμό του μεγάλου κεφαλαίου και που προσαρμόζουν και το περιεχόμενό της στις ανάγκες του, οι ίδιες οι επιχειρήσεις αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες παρέμβασης, για να σμιλέψουν στα μέτρα τους τους αυριανούς δούλους τους.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συνεργασία του Σωματείου «Επιχειρηματικότητα Νέων» (στα μέλη του οποίου φιγουράρει πρώτος και καλύτερος ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών και διοικείται από ΔΣ το οποίο απαρτίζουν εκπρόσωποι επιχειρήσεων) με το υπουργείο Παιδείας για εφαρμογή προγραμμάτων επιχειρηματικότητας και βασικών αρχών οικονομίας σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για τη συνεργασία και το περιεχόμενό της ενημερώνει τα σχολεία το υπουργείο Παιδείας με σχετική του εγκύκλιο που έχει φτάσει σε σχολεία. Το υπουργείο προτείνει η συνεργασία να πάρει τη μορφή συμπληρωματικής δραστηριότητας στα προγράμματα «Αγωγής Σταδιοδρομίας», στα μαθήματα «Οικιακή Οικονομία», «Αρχές Οικονομίας», «Τεχνολογία», καθώς και στο πλαίσιο της «Ερευνητικής Εργασίας (Project)» και για τα ΕΠΑΛ στα αντίστοιχα μαθήματα. Και, βέβαια, όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, στόχος δεν είναι να δημιουργηθούν επιχειρηματίες, αφού το «μότο» του διεθνούς οργανισμού του οποίου αποτελεί παρακλάδι το ΣΕΝ είναι «δεξιότητες για απασχολησιμότητα - επιχειρηματικότητα - οικονομικός εγγραμματισμός».

Ανάλογα προγράμματα επιχειρηματικότητας εφαρμόζονται εδώ και χρόνια και σήμερα, που τα παιδιά πηγαίνουν στα σχολεία νηστικά, αποτελεί ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση για τα λαϊκά στρώματα να (δια)μορφώνουν τα παιδιά εκείνοι που δημιούργησαν την κρίση την οποία πληρώνει ο λαός, οι δήμιοι των δικαιωμάτων των εργαζομένων.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ