ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Σεπτέμβρη 2019 - Κυριακή 8 Σεπτέμβρη 2019
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Με γνώμονα αυτό που μπορεί και πρέπει να γίνει: Τις πραγματικές ανάγκες μας!

Ανακοίνωση προς τους γονείς με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Κάλεσμα πάλης για την Παιδεία, «με γνώμονα αυτό που μπορεί και πρέπει να γίνει: Τις σύγχρονες ανάγκες μας!», απευθύνει το ΚΚΕ με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προς τους γονείς.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Κόμματος έχει ως εξής:

«Το πρώτο κουδούνι χτυπάει και φέτος για τους εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια... Πρώτο κουδούνι σημαίνει για τους μαθητές την έναρξη ακόμα μιας σχολικής χρονιάς, με καλή διάθεση από την περίοδο ξεκούρασης των διακοπών, με τη χαρά της αντάμωσης των συμμαθητών, με νέα μαθήματα και εκπαιδευτικούς, με υψηλότερους στόχους για πολλούς... Αλλά και... με τα γνωστά και επαναλαμβανόμενα βάρη για τις λαϊκές οικογένειες, που καμαρώνουν αλλά και μοχθούν για τα παιδιά τους, για να τους προσφέρουν όλα όσα δικαιούνται, που το σημερινό σχολείο δεν τα προσφέρει, τους τα στερεί.

Γιατί στην εποχή μας, που θα μπορούσε και θα έπρεπε το σχολείο να καλύπτει πλήρως όλες τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, τη σχέση τους με τον Αθλητισμό και την Τέχνη, τα λαϊκά νοικοκυριά κάθε χρόνο τέτοιο καιρό συζητούν για τις εξωσχολικές δραστηριότητες που θα καταφέρουν ή δεν θα μπορέσουν τελικά να προσφέρουν στα παιδιά τους, για τις ξένες γλώσσες ή για την οικονομική αφαίμαξη των φροντιστηρίων...

Την ώρα που υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι εκπαιδευτικοί, κάθε χρόνο τέτοιο καιρό στα γραφεία των εκπαιδευτικών συζητάνε το πότε θα έρθουν όλοι οι αναγκαίοι αναπληρωτές συνάδελφοί τους, παλεύουν να φτιάξουν πρόγραμμα, αναγκάζονται να διδάσκουν διαφορετικά αντικείμενα από αυτά που έχουν σπουδάσει...

Και παρόλο που φέτος οι μαθητές μπαίνουν σε μια νέα τάξη, θα παραλάβουν τα ίδια παλιά βιβλία, τα γεμάτα ανακρίβειες, ελλείψεις, λάθη, που οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν να τα συμπληρώσουν ως διδακτικά εργαλεία με φωτοτυπίες και σημειώσεις και οι γονείς μοχθούν πολλές φορές να τα καταλάβουν για να βοηθήσουν στο διάβασμα των παιδιών.

Την ώρα που θα έπρεπε τα σχολεία να λειτουργούν σε σύγχρονα κτίρια με όλους τους απαραίτητους βοηθητικούς χώρους, αντικρίζουμε ελλείψεις σε υποδομές, ανυπαρξία εργαστηρίων και βιβλιοθηκών, γραφεία εκπαιδευτικών μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας, μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων γίνεται από γυμναστήριο μέχρι και εστιατόριο για τα παιδιά του ολοήμερου... ενώ παρά τους σεισμούς που ταρακούνησαν και φέτος το καλοκαίρι την Αττική, τα Δωδεκάνησα κ.λπ., περισσότερα από τα μισά σχολεία της χώρας δεν έχουν περάσει αντισεισμικό έλεγχο!

Και σ' αυτά έρχεται να προστεθεί και η συνέχιση της κοροϊδίας με τη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Γιατί η ΝΔ συνεχίζει στην πεπατημένη του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή στην εφαρμογή της χωρίς την αναγκαία επιπλέον χρηματοδότηση για προσωπικό και νέα κτίρια. Ετσι νήπια και προνήπια στοιβάζονται σε 25άρια τμήματα, κοντέινερ στήνονται σε αυλές για να χωρέσουν τα παιδιά κι άλλα στέλνονται σε νηπιαγωγεία μακριά από το σπίτι τους γιατί εκεί υπάρχουν θέσεις...

Στην Ειδική Αγωγή η παράλληλη στήριξη καθυστερεί να αρχίσει και μοιράζεται ένας εκπαιδευτικός σε δυο και τρεις μαθητές, οι δρομολογημένοι διορισμοί αναμένονται κατά τον Δεκέμβρη, ενώ η ανυπαρξία των αναγκαίων δομών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στέλνει χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες σε ιδιώτες ή στο σπίτι τους, εντελώς εκτός οποιασδήποτε εκπαιδευτικής δομής...

Την ώρα που όλα τα παιδιά μπορούν να μορφώνονται ολόπλευρα στο σχολείο μέχρι τα 18 τους χρόνια, οι μαθητές από τη Γ' Λυκείου αποχαιρετούν πια τη γενική μόρφωση και μπαίνουν σε μια "αρένα" για τις πανελλαδικές εξετάσεις πολύ πιο αγχωτική και ανταγωνιστική, που η κυβέρνηση της ΝΔ δηλώνει ότι θα την κάνει ακόμα χειρότερη, και για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα μετρούν οι βαθμοί όλων των τάξεων του Λυκείου...

Κι ενώ μπορούμε να σχεδιάζουμε και να ξέρουμε πόσους επιστήμονες χρειαζόμαστε, τα παιδιά μας μένουν άνεργα...

Οι γονείς κοιτάμε τα παιδιά μας στα μάτια, προσπαθώντας να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, να χτίσουμε για κείνα ένα καλύτερο μέλλον, όμως πέφτουμε διαρκώς πάνω σε τοίχους, πάνω σε αυτά που δικαιούμαστε και μας στερούν, πάνω σε ελλείψεις που ζητούν και από εμάς να συμπληρώνουμε, βάζοντας διαρκώς το χέρι στην τσέπη για πράγματα που θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν.

Το ΚΚΕ έχει πρόταση που απαντάει οριστικά σ' αυτά τα προβλήματα, λύνει την αντίθεση ανάμεσα στις σύγχρονες δυνατότητες της εποχής μας και τη μιζέρια που εισπράττουμε στην Εκπαίδευση, γιατί ξεμπερδεύει με την κοινωνία της εκμετάλλευσης και τη μόρφωση που γίνεται εμπόρευμα και κοιτάει τους γονείς στην τσέπη!

Ο δρόμος για το "σήμερα" και το "αύριο" των παιδιών μας, για να σταθούμε πραγματικά δίπλα τους, είναι ο δρόμος του συλλογικού αγώνα για να κατακτήσουμε όσα μας ανήκουν. Για να έχουμε το σύγχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας τον 21ο αιώνα. Με το παράδειγμά μας να διδάξουμε τα παιδιά μας να μη συμβιβάζονται με τα ψίχουλα, να παλεύουν και να κατακτούν όσα δικαιούνται.

Να ζωντανέψουμε και να μαζικοποιήσουμε τους Συλλόγους και τα άλλα όργανα των γονέων. Να τους κάνουμε εστίες συλλογικής διεκδίκησης με γνώμονα το συμφέρον των παιδιών μας, τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες τους, το δικαίωμά τους στο παιχνίδι, στον αθλητισμό, στην ψυχαγωγία.

Να απαιτήσουμε σήμερα:

-- Παιδεία σύγχρονη, δημόσια και δωρεάν, ουσιαστική και όχι στα λόγια.

-- Ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στις τέχνες και στον αθλητισμό.

-- Να μη βάζει το χέρι στην τσέπη κανένας γονιός γι' αυτά που έχουν ευθύνη η κυβέρνηση και οι δήμοι.

-- Να ανεγερθούν νέα, ασφαλή και σύγχρονα σχολεία και ιδιαίτερα νηπιαγωγεία. Να γίνει προσεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολεία.

-- Ουσιαστική στήριξη των σχολείων, για να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής.

-- Αμεση κάλυψη των κενών, καμία διδακτική ώρα χαμένη. Αμεση έναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.

-- Κανένα παιδί εκτός ολοήμερου σχολείου. Να λειτουργήσουν όλα τα Τμήματα Ενταξης για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

-- Να λειτουργήσουν όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

-- Δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών.

-- Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους μαθητές, άμεση υποδομή για δωρεάν δελτία υγείας.

-- Διαγραφή των χρεών των σχολείων προς τις ΔΕΚΟ».


ΕΝΑΡΞΗ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Ανοίγουν τα σχολεία την Τετάρτη με πολλά και σοβαρά προβλήματα

Με δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές και όχι μόνιμους εκπαιδευτικούς θα κληθούν να λειτουργήσουν για άλλη μια φορά τα σχολεία που την Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη θα υποδεχτούν τους μαθητές τους για τον «αγιασμό» της νέας σχολικής χρονιάς. Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη την πρόσληψη 16.191 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 4.367 εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια, ενώ οι προσλήψεις των μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή που είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση αναμένεται να ολοκληρωθούν και να βρεθούν οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους γύρω στον Δεκέμβρη. Είναι πολύ πιθανό ότι θα δούμε και φέτος κενές διδακτικές ώρες και δυσκολίες στη διαμόρφωση του προγράμματος τις πρώτες βδομάδες του ανοίγματος των σχολείων, ενώ σε ισχύ είναι οι αποφάσεις που επιτρέπουν διπλές και τριπλές αναθέσεις στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή να διδάσκουν διαφορετικά (και κάποιες φορές εντελώς άσχετα) αντικείμενα από αυτά που έχουν σπουδάσει.

Εντονα αναδεικνύονται φέτος και τα προβλήματα των υποδομών στα σχολεία. Από τη μία, ήταν οι σεισμοί του καλοκαιριού που έχουν δημιουργήσει προβλήματα σε σχολικά κτίρια, κυρίως στην Αττική, κάποια από τα οποία δεν προλαβαίνουν να επιλυθούν πριν το άνοιγμα των σχολείων και αναζητούνται άλλοι χώροι για να στεγάσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ για να αντιμετωπιστούν τέτοιες καταστάσεις έχουν ακουστεί ακόμα και προτάσεις περί διπλοβάρδιας που μας γυρίζουν χρόνια πίσω! Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και πριν από λίγες μέρες, κάποιες αίθουσες σε σχολεία, ήταν γιαπιά, προκειμένου να επισκευαστούν. Σε Μενίδι, Χαϊδάρι, Αιγάλεω και Νέο Ηράκλειο, είναι γνωστό ότι υπάρχουν προβλήματα, ενώ μάλλον είναι δεδομένο ότι οι απαιτούμενοι έλεγχοι σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Από την άλλη, έντονες είναι οι ελλείψεις σε αίθουσες και κτίρια στην Προσχολική Αγωγή, που επεκτείνεται για δεύτερη χρονιά η υποχρεωτικότητά της για δύο έτη, όχι όμως σε όλους τους δήμους που είχε αρχικά προγραμματιστεί, λόγω ελλείψεων στα νηπιαγωγεία. Αποτέλεσμα είναι σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς να αναγκάζονται να πηγαίνουν τα παιδιά τους σε νηπιαγωγεία αρκετά μακριά από το σπίτι τους, να δημιουργούνται υπερμεγέθη τμήματα και να προκρίνεται η λύση των αιθουσών kibo σε προαύλειους χώρους σχολείων.

Για άλλη μια χρονιά επίσης, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα για μαθητές των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ ιδίως σε νησιωτικές περιοχές, όπου καταργούνται τμήματα που χαρακτηρίζονται «ολιγομελή» και καλούνται στη μέση των σπουδών τους είτε να μεταναστεύσουν σε άλλη πόλη, είτε να αλλάξουν ειδικότητα ή ομάδα προσανατολισμού για τις πανελλαδικές εξετάσεις!

Πρεμιέρα θα γίνει μάλιστα φέτος για το νέο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που με αυτό θα δώσουν εξετάσεις οι μαθητές της Γ' Λυκείου. Η κυβέρνηση της ΝΔ διατήρησε τον βασικό κορμό και τη φιλοσοφία του συστήματος που ψήφισε «στα μουλωχτά», μέσα στις διακοπές του Πάσχα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, παγώνοντας μόνο τη ρύθμιση για τα λεγόμενα «Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης» και διατηρώντας τον χαρακτήρα της Γ' Λυκείου ως τάξης - φροντιστήριο, όπου θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Πάνω σε αυτό το σύστημα αναμένεται τα επόμενα χρόνια να χτίσει η ΝΔ τις δικές της, παραπέρα αντιδραστικές αλλαγές.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ