ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Σεπτέμβρη 2013 - 2η έκδοση
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ KΛΕΙΣΙΜΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
Καθημερινή δράση της ΠΑΣΕΒΕ ενόψει της κινητοποίησης

Με τις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες έτοιμες να... τα γυρίσουν, οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ δουλεύουν σε εντατικούς ρυθμούς για τη μαζική συμμετοχή στην απεργία αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στην οργάνωση της κινητοποίησης της 16ης Σεπτέμβρη, καθώς είναι καθαρό ότι αυτές αντικειμενικά αναλαμβάνουν όλο το βάρος για την επιτυχία της, καθώς μπορεί η πλειοψηφία της ΓΣΕΒΕΕ να εξήγγειλε το κλείσιμο των καταστημάτων, ωστόσο, όπως ήταν αναμενόμενο, δε λαμβάνει κανένα πρακτικό μέτρο για την επιτυχία του. Ετσι, οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ δουλεύουν με όλους τους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ, ανεξάρτητα του τι ψηφίζουν στις εκλογές, με κριτήριο τη δράση ενάντια στα μονοπώλια.

Οπως τονίστηκε και στην πλατιά σύσκεψη που πραγματοποίησε η ΠΑΣΕΒΕ την περασμένη Τετάρτη είναι στο χέρι των αντιμονοπωλιακών δυνάμεων την 16η του Σεπτέμβρη να κλείσουν χιλιάδες μαγαζιά, να μην πάει κανένας επαγγελματίας για δουλειά, να «τραβήξουν χειρόφρενο» χιλιάδες αυτοκινητιστές, ώστε η απεργιακή συγκέντρωση στην Ομόνοια να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων.

Με βάση τις κατευθύνσεις που δόθηκαν στη σύσκεψη και την πείρα που έχουν αποκομίσει το τελευταίο διάστημα οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ διοργανώνουν συζήτηση σε κάθε Ομοσπονδία, σωματείο, σύλλογο και τοπική Ενωση ΕΒΕ με σκοπό να ληφθούν αποφάσεις συμμετοχής στην απεργία. Ετσι, κάθε σωματείο ή επιτροπή αγώνα λειτουργεί σαν μικρό επιτελείο οργάνωσης και ελέγχου του προγράμματος, εκδίδονται ανακοινώσεις που διακινούνται πλατιά, καθορίζονται γενικές συνελεύσεις και συσκέψεις, όσο το δυνατόν περισσότερες περιοδείες και εξορμήσεις, πικετοφορίες. Παράλληλα, μέσα από αυτήν τη διαδικασία να μπουν στη δράση νέες δυνάμεις, νέοι άνθρωποι, να «ξαναζωντανέψουν» τα σωματεία με νέες εγγραφές μελών, έχοντας στο επίκεντρο της προσοχής την ανασύνταξη του κινήματος, την ισχυροποίηση του αντιμονοπωλιακού πόλου στο συνδικαλιστικό κίνημα, την ενίσχυση και ισχυροποίηση της λαϊκής συμμαχίας.

Οπως τονίζεται και στη διακήρυξη της Πανελλαδικής Γραμματείας, η απεργία της 16ης Σεπτέμβρη μπορεί να αποτελέσει σταθμό στην ανάπτυξη του αγωνιστικού - αντιμονοπωλιακού κινήματος, να δυναμώσει η ΠΑΣΕΒΕ ακριβώς γιατί αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να δοθεί προοπτική και ελπίδα σε χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους που υποφέρουν.

ΕΝΩΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Καλεί τους φτωχούς αγρότες σε αγωνιστική ετοιμότητα

Από παλιότερη κινητοποίηση αγροτών για το Ασφαλιστικό
Από παλιότερη κινητοποίηση αγροτών για το Ασφαλιστικό
Να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα καλεί τους αγρότες της περιοχής η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας (ΕΟΑΣΚ), καθώς στο επόμενο διάστημα θα χρειαστεί να δώσουν, ξανά, μάχες για την απόκρουση της νέας αντιαγροτικής επίθεσης που εξαπολύει η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, αλλά και για μια διαφορετική αγροτική ανάπτυξη στη χώρα μας, υπέρ των συμφερόντων της μικρομεσαίας αγροτιάς και προς όφελος του ελληνικού λαού.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν εκπρόσωποι της ΕΟΑΣΚ, ο πρόεδρός της Β. Μπούτας σημείωσε πως «όλα όσα λέγαμε στη διάρκεια της μεγάλης αγροτικής κινητοποίησης του περασμένου Φλεβάρη, ότι έχει σκοπό να κάνει εναντίον μας η κυβέρνηση κι αγωνιζόμαστε να μη γίνουν, τώρα υλοποιούνται». Κι αναφέρθηκε, ανάμεσα στα άλλα, στα απειλητικά ειδοποιητήρια που παίρνουν οι αγρότες από την πρώην ΑΤΕ για παλιά ανεξόφλητα δάνεια και την απόφαση να γίνονται παρακρατήσεις από τις αγροτικές επιδοτήσεις για οφειλές των αγροτών για τα ασφάλιστρα στον ΟΓΑ και τον ΕΛΓΑ, στη φοροεπιδρομή σε βάρος του αγροτικού κόσμου που ξεκινάει από το 2014, στο «πετσόκομμα» και τη μεγάλη καθυστέρηση στην επιστροφή του ΦΠΑ, στα νέα «χαράτσια» που επιβάλλονται για την Υγεία και για πολλά άλλα.

Ο Β. Μπούτας υπογράμμισε την ανάγκη οι νέοι αγώνες της αγροτιάς να είναι ακόμα πιο μαζικοί και δυναμικοί, συντονισμένοι, πάντα, με την πάλη της εργατικής ταξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, τονίζοντας ότι η δύναμη και η αποτελεσματικότητα του αγώνα βρίσκεται στη λαϊκή συμμαχία. Τέλος, κάλεσε τους μικρομεσαίους αγρότες της περιοχής να πάρουν μαζικά μέρος στο συλλαλητήριο στη ΔΕΘ.

Παρέμβαση στη Βουλή για ζημιές σε δενδροκαλλιέργειες στην Καβάλα

Το θέμα των σοβαρών ζημιών που προκλήθηκαν από έντονη χαλαζόπτωση σε δεντροκαλλιέργειες της Πετροπηγής Νέστου στην Καβάλα, έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ. Με Ερώτηση που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου και απευθύνεται προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σημειώνεται:

«Μεγάλες καταστροφές προξένησε η έντονη χαλαζόπτωση του Ιούνη στις δενδροκαλλιέργειες (αμπέλια, ακτινίδια, ελιές) της περιοχής Νέστου στην ΠΕ Καβάλας με επίκεντρο το χωριό Πετροπηγή. Η χαλαζόπτωση που έπληξε ιδιαίτερα τα χωριά της περιοχής σε έκταση περίπου 10.000 στρεμμάτων, προκάλεσε ζημιές, τόσο στην αναμενόμενη παραγωγή, όσο και στο φυτικό κεφάλαιο με αποτέλεσμα την απώλεια παραγωγής και για τα επόμενα δύο χρόνια. Η διαδικασία καταγραφής, εκτίμησης και καταβολής των αποζημιώσεων εξελίσσεται με μεγάλη βραδύτητα και με όσα ισχύουν σήμερα (Κανονισμός αποζημιώσεων ΕΛΓΑ και ΠΣΕΑ), δεν πρόκειται οι καλλιεργητές της περιοχής να αποζημιωθούν για την καταστροφή του φυτικού κεφαλαίου και αυτό είναι άδικο».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό: «Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για να εκτιμηθούν άμεσα οι ζημιές που έγιναν στις αγροτικές καλλιέργειες και να εξασφαλιστεί άμεσα, από τον ΕΛΓΑ, η ταχύτερη δυνατή αποζημίωση των αγροτών στο 100% της ζημιάς που υπέστησαν για την αναμενόμενη παραγωγή και για το φυτικό κεφάλαιο; Από πόσους αγρότες της περιοχής έγιναν δεκτές δηλώσεις ζημιάς και πόσες από αυτές εξετάστηκαν; Αν προβλέπεται έγκαιρη τροποποίηση του Κανονισμού του ΕΛΓΑ για την κάλυψη όλων των ζημιών και του φυτικού κεφαλαίου;».

ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟ ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΡΟΪΟΝ (ΑΕΠ)
Υποχώρηση 4,7% στο α' εξάμηνο

Σε ρότα βύθισης, για έκτο στη σειρά έτος, συνεχίζει και φέτος το παραγόμενο ΑΕΠ. Σύμφωνα με τα τελευταία αναθεωρημένα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ) στο β' τρίμηνο του 2013 εμφανίζει πτώση 3,8% έναντι 4,6% της αρχικής εκτίμησης. Ο ρυθμός της κατρακύλας για το α' εξάμηνο του 2013 διαμορφώνεται στο 4,7%.

Η κατρακύλα στην 5ετία 2008 - 2012 έφτασε στο 20,1%, ενώ μέχρι και για το τέλος του 2013 οι σωρευτικοί ρυθμοί της κατρακύλας (2008 - 2013) προδιαγράφονται στο 25%.

Με βάση τα «αναθεωρημένα» στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ επιμερίζεται ως εξής: 2008 -0,2%, 2009 -3,2%, 2010 -3,5%, 2011 -7%, 2012 -6,4%.

Με ρυθμό 4,4% αναμένεται, σύμφωνα με τις τελευταίες επίσημες εκτιμήσεις της Κομισιόν, η κατρακύλα για το 12μηνο του 2013, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΔΝΤ, η πτώση του παραγόμενου ΑΕΠ θα συνεχιστεί και το 2014, για έβδομο στη σειρά έτος, με ρυθμό 1,4%.

Το α' εξάμηνο του 2013, η συνολική καταναλωτική δαπάνη εμφανίζει πτώση 6,3% και οι επενδύσεις παγίου κεφαλαίου 11%. Λόγω και της έξαρσης της καπιταλιστικής κρίσης, της πτώσης που καταγράφεται στις εμπορικές δοσοληψίες με τα άλλα κράτη και τις αγορές το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου εμφανίζει μείωση 22,9%. Ειδικότερα, οι εισαγωγές εμπορευμάτων υποχώρησαν σε ποσοστό 11,8%, ενώ οριακή αύξηση εμφανίζουν οι εξαγωγές.

Απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για τον «Μορέα»

Αναπροσαρμογή του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου «αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη», ζητά σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Αυτό γίνεται γιατί η ΕΤΕπ έχει αμφισβητήσει μελέτες που έδειχναν τις προβολές κίνησης και φόρτου του «αυτοκινητόδρομου Μορέα». Και ζήτησε ένα νέο μοντέλο με δεδομένο ότι θα υπάρχουν ακόμα χαμηλότερα επίπεδα και άρα μικρότερα έσοδα από τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου.

Το έργο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα / Λεύκτρο - Σπάρτη έχει μήκος 205 χλμ. Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπονται η κατασκευή, η λειτουργία και η συντήρηση νέων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου σε μήκος 100 χλμ., η βελτίωση, η λειτουργία και η συντήρηση του τμήματος Κόρινθος - Τρίπολη και η λειτουργία και η συντήρηση του τμήματος Αθήναιο - Λεύκτρο και Παραδείσια - Τσακώνα. Το κόστος κατασκευής του Μορέα είναι 904 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το ελληνικό Δημόσιο επιδοτεί την κοινοπραξία για τη λειτουργία του έργου.

Την ίδια στιγμή οι οδηγοί αναγκάζονται να πληρώνουν ήδη υπέρογκα διόδια για τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται και νέοι σταθμοί διοδίων (μετωπικοί και πλευρικοί) όταν ολοκληρωθεί και το κομμάτι Λεύκτρο - Σπάρτη. Οσον αφορά στους πλευρικούς σταθμούς του ανισόπεδου κόμβου Λογκανίκου, εκεί θα χρεώνονται όσοι κινούνται από και προς τη Σπάρτη, αποφεύγοντας να πληρώσουν διόδια στο μετωπικό σταθμό διοδίων στην Πετρίνα. Δηλαδή, θα πληρώνουν διόδια ακόμη και όσοι διανύουν κοντινές διαδρομές ή θέλουν να πάνε να καλλιεργήσουν τα χωράφια τους!



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ