ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 7 Αυγούστου 2018
Σελ. /20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Αναπάντητα ερωτήματα για το θάνατο ναυτεργάτη

Εχασε τη ζωή του λίγες μέρες αφότου παρουσίασε συμπτώματα οξείας γαστρεντερίτιδας εν πλω, μαζί με άλλους συναδέλφους του

Στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν πληθαίνουν οι βλάβες και τα ατυχήματα στα πλοία
Στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν πληθαίνουν οι βλάβες και τα ατυχήματα στα πλοία
Πολλά ερωτήματα συνεχίζει να προκαλεί ο αδιευκρίνιστος θάνατος ναυτεργάτη την 1η Αυγούστου στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Cruise Olympia» των «Μινωικών Γραμμών».

Με καταγγελία που εξέδωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν πληροφορίες για την κατάσταση του δικτύου λυμάτων του πλοίου «από το οποίο προέκυψαν προβλήματα υγείας και σε άλλους ναυτεργάτες», ενώ υπενθυμίζεται ότι στο ίδιο πλοίο, τρεις μέρες πριν το θάνατο του ναυτεργάτη, ξεψύχησε και μία επιβάτιδα.

Θυμίζουμε ότι τρεις ναυτεργάτες του πλοίου ασθένησαν με συμπτώματα οξείας γαστρεντερίτιδας και ζήτησαν βοήθεια γιατρού, που όμως δεν υπήρχε στο πλοίο. Δύο μέρες μετά, την περασμένη Τετάρτη, κατέληξε ο ένας από τους τρεις, ένας 42χρονος επίκουρος θαλαμηπόλος.

Τα ναυτεργατικά σωματεία απαιτούν την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του ώστε να διερευνηθούν άμεσα τα αίτια του θανάτου του ναυτεργάτη, και από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές στην Πάτρα και τον υπεύθυνο νηογνώμονα του πλοίου να ελεγχθούν οι εγκαταστάσεις και το σύστημα επεξεργασίας και διαχείρισης λυμάτων του πλοίου. Απαιτούν ακόμα «την έγγραφη πλήρη ενημέρωσή μας για τις ενέργειές σας με βάση τα καταγγελλόμενα».

Παράλληλα, συνεχίζονται τα περιστατικά με απανωτές βλάβες και ναυτικά ατυχήματα, που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για ναυτεργάτες και επιβάτες, στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν, καθώς με ευθύνη εφοπλιστών και κυβέρνησης, υποσυντήρητα πλοία με μειωμένες οργανικές συνθέσεις εκτελούν απανωτά δρομολόγια, με τα πληρώματά τους να βρίσκονται επί ποδός μέχρι εξάντλησης.

Ενδεικτικά, από τις 31 Ιούλη μέχρι και το απόγευμα της περασμένης Κυριακής καταγράφηκαν τα εξής περιστατικά σε επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία: Το «Νικητής», το απόγευμα της 31ης Ιούλη, κατά την προσέγγισή του στη Θάσο παρουσίασε πρόβλημα στα πηδάλια και τα χειριστήριά του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να καταπλεύσει στο λιμάνι.

Το βράδυ της ίδιας μέρας τραυματίστηκε στο δεξί χέρι 56χρονος ναυτεργάτης, μέλος του πληρώματος του «Νήσος Χίος». Για το πλοίο αυτό τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία έχουν ήδη καταγγείλει ότι παραβιάζονται οι διεθνείς συμβάσεις που καθορίζουν τα ελάχιστα για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, αφού μέσα σε 5 μέρες «πιάνει» 40 λιμάνια! Στις 2 Αυγούστου έφυγε η άγκυρα του «Εύβοια Σταρ».

Στις 3 Αυγούστου το «Κρήτη ΙΙ», με 841 επιβάτες, ενώ είχε βγει μεσοπέλαγα με προορισμό το Ηράκλειο, παρουσίασε βλάβη στη κύρια μηχανή και χρειάστηκε η συνδρομή ρυμουλκού. Στις 5 Αυγούστου το «Ακουα Μπλου», με 170 επιβάτες, κατά τη διάρκεια χειρισμών για την πρόσδεσή του στο λιμάνι της Σκιάθου προσέκρουσε στη προβλήτα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να υποστεί ρήγμα, επί αποπλεύσει από Ηράκλειο για Θήρα - Νάξο - Πάρο - Μύκονο - Τήνο - Σύρο - Ανδρο - Σκιάθο - Θεσσαλονίκη. Την ίδια μέρα το «Ζευς», κατά τη διαδικασία φόρτωσης στο λιμάνι του Αντιρρίου, παρουσίασε μηχανική βλάβη λόγω απώλειας ηλεκτρικής ισχύος.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Να εφαρμοστούν τώρα μέτρα προστασίας στη ΛΑΡΚΟ

Να ληφθούν και να τηρούνται τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της ζωής των εργαζομένων και του περιβάλλοντος στη ΛΑΡΚΟ, απαιτεί με επιστολή του προς τα υπουργεία Εργασίας και Περιβάλλοντος και τις αρμόδιες υπηρεσίες το κλαδικό Συνδικάτο Μετάλλου Φθιώτιδας. Στην επιστολή σημειώνει ότι είναι καθημερινό φαινόμενο τα «ατυχήματα» λόγω της έλλειψης προσωπικού και της εντατικοποίησης.

Οπως αναφέρει, «τα συσσωρευμένα ρεπό στους εργαζόμενους δεκάδες, οι ώρες υπερωρίας εκατοντάδες και η ΛΑΡΚΟ, επειδή δεν έχει προσωπικό, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των εργαζομένων, τους βγάζει από τις προγραμματισμένες βάρδιες, τους αναγκάζει να αλλάζουν τμήμα για να καλύψει τα κενά στα τμήματα που έχει ζημιές.

Η δε συμπεριφορά της απέναντι στον Μεταλλευτικό κανονισμό και τους κανόνες ασφαλείας και υγιεινής έχει ξεπεράσει κάθε όριο παραβατικότητας. Δεν δίνει γάλατα, εργαζόμενοι χειρίζονται μηχανές ηλεκτροσυγκόλλησης και οξυγονοκόλλησης χωρίς άδειες, εργαζόμενοι κουβαλάνε στην πλάτη φορτία, για χιλιόμετρα, καθημερινά, γιατί δεν τους παρέχει αυτοκίνητα και εξοπλισμό κ.ά.

Δεν υπάρχει, ή αν υπάρχει είναι κρυμμένο στα συρτάρια της ΛΑΡΚΟ, οργανόγραμμα προσωπικού που να περιέχει ανά τμήμα τον αριθμό εργαζομένων, τις ειδικότητες και την εργασία αυτών.

Με αυτήν την κατάσταση δεν γνωρίζουμε μέχρι πότε θα λέμε "ευτυχώς δεν σκοτώθηκε κανένας". Ειδικά η μεταφορά εργαζομένων από το ένα τμήμα στο άλλο (είτε μόνιμων είτε εργολαβικών) πρέπει να σταματήσει με παρέμβαση των αρμοδίων εδώ και τώρα. Κατά το παρελθόν έχουμε πληρώσει με νεκρούς αυτήν την τακτική, που είχε σταματήσει και εφαρμόζεται ξανά όλο και συχνότερα. Η ΛΑΡΚΟ έχει ειδικευμένο εργατικό δυναμικό ανά τμήμα και η μεταφορά από το ένα τμήμα στο άλλο είναι ένας από τους κυριότερους λόγους "ατυχημάτων"».

Το Συνδικάτο απαιτεί η ΛΑΡΚΟ να προσκομίσει άμεσα, και για να ελέγχεται για την υλοποίησή του, σχέδιο για την προστασία των εργαζομένων και του περιβάλλοντος. Να αναρτήσει οργανόγραμμα προσωπικού και να καλύψει τα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν με νέες προσλήψεις. Να καταργηθεί το σκλαβοπάζαρο των εργολαβιών και οι εργαζόμενοι σε αυτές να ενσωματωθούν στην ίδια τη ΛΑΡΚΟ με σύμβαση αορίστου χρόνου από την ίδια κ.ά.

Καταγγελίες για συνθήκες δουλειάς

Τον τραυματισμό ενός εργαζόμενου στο χέρι καταγγέλλει ο Σύλλογος Υπαλλήλων Δήμων Νομών Φθιώτιδας - Φωκίδας. Συγκεκριμένα, ο εργαζόμενος ως συνοδός απορριμματοφόρου τραυματίστηκε τη Δευτέρα 30/6, όταν έπεσε από το απορριμματοφόρο, με αποτέλεσμα να χτυπήσει το χέρι του. Ο Σύλλογος υπογραμμίζει ότι ο εργαζόμενος δούλευε χωρίς Μέσα Ατομικής Προστασίας, ενώ τα γάντια που φορούσε τα είχε αγοράσει ο ίδιος. «Για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ότι οι συνθήκες στις υπηρεσίες καθαριότητας, τεχνικών έργων κ.λπ. είναι απαράδεκτες. Οι συνάδελφοι καθημερινά δίνουν μάχη για το μεροκάματο με κίνδυνο της ζωής τους», τονίζει ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του και απαιτεί να δοθούν Μέσα Ατομικής Προστασίας σε όλους τους εργαζόμενους.

Επίσης, την εργοδοσία στο εργοστάσιο «Foppen» καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Πρέβεζας. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι την περασμένη βδομάδα έγιναν «ψεκασμοί σε πτέρυγες του εργοστασίου για την καταπολέμηση των μικροβίων, χωρίς να έχει ληφθεί κανένα μέτρο για την ασφάλεια του προσωπικού», με αποτέλεσμα να τεθεί σε κίνδυνο η υγεία πολλών εργαζομένων. Αυτό το φαινόμενο προστίθεται στην εντατικοποίηση της εργασίας, στα εξαντλητικά ωράρια κ.λπ., που οδηγούν στην αύξηση των εργατικών «ατυχημάτων», τονίζει το Σωματείο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ