ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Ιούλη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ
Με ατζέντα υπαγορευμένη από τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων

«Να μην έχουμε τόσες πολλές απεργίες», αξίωσε ο επικεφαλής της COSCO από την ελληνική κυβέρνηση, ενόψει και της δεύτερης «αξιολόγησης»...

Για παροχή και νέων «διευκολύνσεων» στις μπίζνες των επιχειρηματικών ομίλων διαβεβαίωσε τον πρόεδρο της COSCO ο Αλ. Τσίπρας
Για παροχή και νέων «διευκολύνσεων» στις μπίζνες των επιχειρηματικών ομίλων διαβεβαίωσε τον πρόεδρο της COSCO ο Αλ. Τσίπρας
Σε «χρυσές» δουλειές και συνεπώς ακόμα μεγαλύτερα κέρδη προσβλέπει η COSCO μέσα απ' την εκμετάλλευση του λιμανιού του Πειραιά, με τον πρόεδρό της, Χου Λιρόνγκ, να αναπτύσσει κατά τη συνάντηση που είχε χτες στη Σαγκάη με τον πρωθυπουργό, Αλ. Τσίπρα, τα επιχειρηματικά σχέδια του κινεζικού ομίλου, ζητώντας για την ευόδωσή τους την παρέμβαση της κυβέρνησης, για να περιοριστούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις...

Είναι προφανές, βέβαια, ότι η αξίωση του επικεφαλής της COSCO δεν αφορά μόνο στο τι γίνεται στο λιμάνι, αλλά συνολικά στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στην Ελλάδα, ενώ η παρέμβασή του γίνεται μπροστά στη δεύτερη «αξιολόγηση» του μνημονίου, στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα νέα χτυπήματα στα Εργασιακά. Είναι φανερό ότι τα μονοπώλια σπεύδουν να υποβάλουν την ατζέντα των διαπραγματεύσεων, «φρεσκάροντας» τις αντιλαϊκές αξιώσεις τους...

Στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, ο επικεφαλής της εταιρείας ανακοίνωσε πρόσθετες επενδύσεις, άνω των 500 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, πέραν των 350 εκατ. που προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ. Οπως είπε, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, ενώ στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

Δεύτερη προτεραιότητα της COSCO είναι η αναβάθμιση των υποδομών στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με στόχο η αποθηκευτική ικανότητα να αυξηθεί στα 7 εκατομμύρια κοντέινερς και στο μέλλον στα 10 εκατομμύρια, ώστε να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς στη Μεσόγειο.

Τρίτη προτεραιότητα είναι η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής διασύνδεσης με την Ευρώπη, ενώ άλλη επένδυση, ύψους 200 εκατ. ευρώ που σχεδιάζει η COSCO είναι στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, με μια μεγαλύτερη δεξαμενή με χωρητικότητας 300.000 τόνων, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου.

Τέταρτη προτεραιότητα αποτελεί ο σταθμός οχημάτων, με τα σχέδια της COSCO να προβλέπουν επένδυση 50 έως 100 εκατ. ευρώ για διώροφο πάρκινγκ που θα χωράει 20.000 αυτοκίνητα.

Πρόσθεσε ότι υπάρχουν σκέψεις για επένδυση και στον τομέα του πορθμείου και πως η επένδυση θα αυξήσει το ελληνικό ΑΕΠ κατά 0,8%, ενισχύοντας τον κλάδο των logistics (εφοδιαστική αλυσίδα), που μπορεί να φτάσει στα 2,5 δισ. ευρώ το 2018.

«Στην Ελλάδα έχουμε ήδη δημιουργήσει ομάδα διοίκησης και πιστεύουμε θα έχει στενές επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ», ανέφερε ο πρόεδρος της COSCO, προσθέτοντας με νόημα: «Ευελπιστούμε και από την ελληνική πλευρά να μας δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον και το καλύτερο είναι να μην έχουμε τόσες πολλές απεργίες».

Βέβαια, ξεκαθάρισε, θα έχουμε επαφές με τα συνδικάτα και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να συμμορφωθούμε τους ελληνικούς νόμους και τις εργασιακές σχέσεις.

«Διευκολύνσεις για επενδύσεις» προσφέρει η συγκυβέρνηση

Ο δε Αλ. Τσίπρας, αντί άλλου σχολίου εξέφρασε τη χαρά του που η COSCO προτίθεται να συμμορφωθεί με τα όσα αντιλαϊκά προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για τα Εργασιακά, έπειτα απ' τις ανατροπές των τελευταίων ετών...

«Χαίρομαι επίσης που μιλήσατε για την πρόθεσή σας να συμμορφωθεί η COSCO στην ελληνική νομοθέτηση και να σεβαστεί την ελληνική νομοθεσία κάτι που εμπίπτει στις αρχές της εταιρείας σας», δήλωσε και πρόσθεσε: «Οι απεργίες είναι ένα φαινόμενο, μια φυσική εξέλιξη, όταν οι εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι. Αλλά έχω την αίσθηση ότι η βούλησή σας είναι να έχετε ευχαριστημένους και τους εργαζόμενους και τους πελάτες σας. Συνεπώς, είμαι βέβαιος ότι το επόμενο διάστημα θα μπορέσουμε να οικοδομήσουμε μια σταθερή σχέση εμπιστοσύνη χωρίς προβλήματα».

Ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ακόμα ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει προσπάθεια να διευκολυνθεί το έργο της COSCO, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό της πρόγραμμα.

«Θα υπάρξει προσπάθεια να διευκολυνθεί το έργο της COSCO για άμεσες επενδύσεις», δήλωσε, κι ακόμα ανέφερε: «Οι σχέσεις αυτές των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την COSCO. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν. Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην ΕΕ του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη. Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών. Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα». Επανέλαβε τη δυνατότητα να γίνει στο Θριάσιο logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων, τη δυνατότητα αναβάθμισης του σιδηροδρόμου, ώστε τα προϊόντα από το λιμάνι του Πειραιά να μεταφέρονται στις αγορές της ΕΕ.

«Το πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο που παρουσιάσατε», είπε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της COSCO, «επιβεβαιώνει την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας».

Απέσπασε τα εύσημα των μονοπωλίων

O Αλ. Τσίπρας κατά την παραμονή του στη Σαγκάη, χτες, τελευταία μέρα της επίσκεψής του στην Κίνα, συναντήθηκε επίσης, με τους προέδρους της εταιρείας ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου «Alibaba», της εταιρείας νέων τεχνολογιών και επικοινωνίας ΖΤΕ, της επενδυτικής εταιρείας «Fosun» και άλλους Κινέζους επιχειρηματίες.

Στο επίκεντρο των συναντήσεων με τους επικεφαλής των «Alibaba» και ZTE βρέθηκε η δυνατότητα παραπέρα δραστηριοποίησης των εταιρειών στην Ελλάδα και μέσω αυτής η επέκτασή τους στην ΕΕ.

«Η Ελλάδα έχει δύο μεγάλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα: τη γεωγραφική της θέση και το υψηλής ειδίκευσης ανθρώπινο δυναμικό της. Αυτά τα δυο πλεονεκτήματα καθιστούν την Ελλάδα ελκυστική για μια στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία σας», ανέφερε ο Αλ. Τσίπρας στον πρόεδρο της ZTE, ο οποίος αναγνώρισε τα αποτελέσματα της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής, λέγοντας ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται 14 χρόνια στην Ελλάδα και πως τον τελευταίο χρόνο το οικονομικό περιβάλλον στη χώρα έχει βελτιωθεί σημαντικά, γεγονός που έχει βοηθήσει τις δραστηριότητες της ΖΤΕ...

Παρουσία του πρωθυπουργού υπογράφτηκε και μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην ZTE και την «Forthnet» για την κατάρτιση επιχειρηματικού πλάνου συνεργασίας στον τομέα της ανάπτυξης δικτύων νέας γενιάς (NGAs) υπερυψηλών ταχυτήτων.

Επίσης, ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με τον δήμαρχο Σαγκάης, Γ. Ξιονγκ.

ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Ηλεκτρονικό εισιτήριο με «αναλογικό κόμιστρο»

«Εξορθολογισμό» των αστικών συγκοινωνιών ανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, μιλώντας χτες στην ΕΡΤ, επισημαίνοντας πως πριν από το τέλος του καλοκαιριού θα έχει ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αρχικά θα εφαρμοστεί στα λεωφορεία και μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να επεκταθεί σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αττική.

Επιδίωξη του υπουργείου είναι η «αναλογική επιβάρυνση» των επιβατών σε σχέση με την χιλιομετρική απόσταση που θα διανύουν. Με δεδομένα, βέβαια, τα ελλείμματα που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες, μία ακόμη αύξηση στο κόστος μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων με τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς φαντάζει ως το πιο πιθανό ενδεχόμενο...

Το «αναλογικό κόμιστρο» μάλιστα έρχεται σε μια περίοδο που οι εταιρείες διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, παρά τις ρητές διαβεβαιώσεις κυβερνητικών παραγόντων πως «θα παραμείνουν δημόσιες», περνούν στο νέο «υπερταμείο» ιδιωτικοποιήσεων. Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από το μοντέλο... «αξιοποίησης» που θα επιλεγεί, το σίγουρο είναι - όπως δείχνει άλλωστε ανάγλυφα και η πείρα όλων των προηγούμενων χρόνων - ότι κριτήριο των σχεδιασμών της κυβέρνησης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς δε θα είναι οι ανάγκες του λαού για φθηνές και ποιοτικές συγκοινωνίες ούτε οι ανάγκες των εργαζομένων σε αυτά, αλλά η αντιμετώπιση των ζημιών με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Δεσμευτική προσφορά από τους ιταλικούς σιδηροδρόμους

Με την ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία «Ferrovie Dello Stato Italiane» να είναι η μοναδική που κατέθεσε προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώθηκε χτες η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρχικό ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει οι ρώσικοι σιδηρόδρομοι RZD, που στην συνέχεια όμως αποχώρησαν, ενώ οι φερόμενες ως υποψήφιες για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ, γαλλική «Alstom» και γερμανική SIEMENS, τελικά δεν κατέθεσαν προσφορές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ακολουθεί, άμεσα, η έναρξη της διαδικασίας και τα βήματα που προβλέπονται από τους όρους του διαγωνισμού», αλλά σε ό,τι αφορά το μέλλον της ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται άμεση σύγκληση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ «για να εξετάσει τα επόμενα βήματα».

Δραστηριότητες Κομματικών Οργανώσεων του ΚΚΕ
Σήμερα, Πέμπτη

-- Συγκέντρωση για τις πολιτικές εξελίξεις και τις θέσεις του ΚΚΕ διοργανώνει η ΤΟ Υπαίθρου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, στις 8 μ.μ., στο Λουδία. Θα μιλήσει ο Σάκης Βαρδαλής, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.

-- Η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, θα επισκεφτεί τα ναυπηγεία «Ατσαλάκη» στις 10 π.μ. και τις «Ναυπηγικές επισκευές πλοίων Κούταλης» στις 12 μ., για να συζητήσει με τους εργαζόμενους.

Αύριο, Παρασκευή

-- Συγκέντρωση με θέμα «Οι εξελίξεις στην ΕΕ μετά το Brexit και οι θέσεις του ΚΚΕ» διοργανώνει η ΤΕ Καβάλας του ΚΚΕ, στις 8.30 μ.μ., στην παραλία Καβάλας (ύψος του ΚΤΕΛ). Θα μιλήσει ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.

-- Η ΚΟ Αμαρίου Ρεθύμνης του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση για τις πολιτικές εξελίξεις, τη διεθνή επικαιρότητα και την πρόταση του ΚΚΕ, στις 8 μ.μ., στο καφενείο του Μιχάλη Σημαντήρα στον Φουρφουρά. Θα μιλήσει ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος της ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ