ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Ιούλη 2012 - 2η έκδοση
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΤΗΣ ΓΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΟΝ ΟΣΕ
Σήμερα πρέπει να γίνει μεγάλη ανατροπή

Στους αγώνες που έχει ανάγκη σήμερα ο λαός αναφέρθηκε η Αλέκα Παπαρήγα, με αφορμή ερώτηση εργαζόμενου

Η ενίσχυση του σιδηροδρόμου μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά, και οικονομικά και περιβαλλοντικά. Μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη περιβαλλοντική ανακούφιση, ταχύτητα και εκσυγχρονισμό στις μεταφορές
Η ενίσχυση του σιδηροδρόμου μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά, και οικονομικά και περιβαλλοντικά. Μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη περιβαλλοντική ανακούφιση, ταχύτητα και εκσυγχρονισμό στις μεταφορές
-- Είμαστε 51 άτομα που απολυθήκαμε απ' το τμήμα κλιναμαξών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παρόλο που ήμασταν αορίστου χρόνου και δουλεύαμε πολλά χρόνια, απολυθήκαμε εν μια νυκτί. Πώς μπορεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα και το Κόμμα να διεκδικήσει κάποια πράγματα όσο αφορά στην επαναλειτουργία αυτού του τμήματος και την επαναπρόσληψη των συναδέλφων, οι οποίοι υποφέρουν στην κυριολεξία, έχει τελειώσει και το ταμείο ανεργίας. Εν πάση περιπτώσει, δική μου άποψη είναι ότι οι συνάδελφοι θα πρέπει να προβληματιστούν για την πορεία των πραγμάτων μέχρι σήμερα, να σκεφτούν ποιους θα αφήσουν και με ποιους θα πάνε. Διότι δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να μιλάμε για κάποια ζητήματα, όταν χρόνια τώρα είτε ψηφίζαμε στο συνδικαλιστικό κίνημα έτσι όπως ψηφίζαμε είτε πορευόμασταν με έναν τρόπο ο οποίος μόνο τα συμφέροντα των σιδηροδρομικών και της εργατικής τάξης δεν εξασφάλιζε...

-- «Κοίταξε να δεις, εμείς, καταλαβαίνετε είναι μια περίοδος που δυσκολεύεται και η αποτελεσματικότητα των αγώνων, να το πούμε καθαρά. Δηλαδή να το πω κι αλλιώς, με τους συνηθισμένους αγώνες δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Και δεν είναι μόνο ο αριθμός των απεργιών που γίνονται. Μπορεί να γίνουν και 100 απεργίες και μετά το κίνημα να κάνει δέκα χιλιόμετρα πίσω. Σημασία έχει η οργάνωση και η μαζικότητα του κινήματος, σημασία έχει η κατεύθυνση διότι πολλές φορές η αντίσταση των εργαζομένων πιάνει θέματα, τι να σας πω τώρα; Πιάνει τις παρενέργειες ενός προβλήματος και όχι την ουσία. Και τώρα μπορεί π.χ. αν δεν πιάσετε την ουσία, γιατί ιδιωτικοποιείται ο ΟΣΕ και αν δεν το αποκαλύψετε, μπορούν να σας κολλήσουν στον τοίχο και να σας αποδείξουν ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί.

Εμείς μέσα στη Βουλή που βλέπουμε την αντιπαράθεση, άσφαιρα πυρά. Μπορεί στη Βουλή να κάνεις μια αντιπαράθεση που να φαίνεται πολύ δυναμική και να είναι άσφαιρη. Ακουγα χτες π.χ. κριτική προς την κυβέρνηση απ' τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί έκανε συνάντηση με την τρόικα πριν τις προγραμματικές. Σιγά τα αυγά! Δηλαδή κι αν την έκανε μετά τι θα γινόταν; Θα πάρει υπόψη η κυβέρνηση τώρα το λαό; Δεν έχει σημασία αν την έκανε πριν ή μετά, σημασία έχει ότι η γραμμή της κυβέρνησης είναι και γραμμή της τρόικας. Τώρα αν έκανε τη συνάντηση πριν ή την έκανε μετά, εκεί σε θέματα διαδικασίας γίνονται οι συζητήσεις στη Βουλή, σε θέματα σκανδαλολογίας, δευτερεύοντα.

Και καλά μέσα στη Βουλή, άστην. Αλλά άμα γίνεται και στην κοινωνία στα δευτερεύοντα ζητήματα; Αρα, λοιπόν, λέω τώρα με αφορμή, και θέλει και υπομονή. Γιατί μπορεί να κάνεις έναν αγώνα και να μην έχει αποτελέσματα αλλά άμα αυτός ο αγώνας δεν αφήνει στη συνείδηση του λαού κάποια υποθήκη, δεν πρόκειται να επιβάλεις ας πούμε, να τα ξαναπάρεις πίσω.

Μόνιμα και διαχρονικά τα μέτρα

Και για να τελειώνουμε, οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να ξαναπάρουν πίσω τίποτα απ' αυτά που έχασαν. Λέω όπως είναι σήμερα η κατάσταση, πρέπει να γίνει μεγάλη ανατροπή. Δεν πρόκειται να τα πάρουν. Και επιμήκυνση να γίνει και αναδιαπραγμάτευση να γίνει, ό,τι και να γίνει, θα αφορά διευκολύνσεις των επιχειρηματιών από χώρα σε χώρα και δεν θα πάρουν οι εργαζόμενοι πίσω τίποτα, δεν είναι προσωρινά μέτρα αυτά. Είναι μόνιμα, διαχρονικά. Γι' αυτό σας είπα, ο ΟΣΕ είναι ιδιωτικοποιημένος, μπήκε στην ιδιωτικοποίηση απ' το 1993 και δεν είναι τωρινό, άλλο ότι το κίνημα καθυστέρησε.

Γιατί εδώ που τα λέμε, παρεμβλήθηκαν δυσκολίες, μπορεί να είχαν και ανικανότητα στα υπουργεία και τέτοιες ανικανότητες ας τις έχουν. Να μην είναι ικανοί να τα εφαρμόζουν γρήγορα, να κερδίζουμε όμως χρόνο έχει σημασία. Είναι δύσκολα, θέλει αγώνα και για την επαναπρόσληψη και για όλα βεβαίως, μία ολοκληρωμένη μελέτη των σιδηροδρόμων δεν μπορεί να μην έχει - απ' ό,τι καταλαβαίνω κι εγώ, όσο ξέρω απ' αυτά τα πράγματα - να μην έχει ανθρώπους που έχουν ευθύνη για τα κρεβάτια, για τις κλινάμαξες.

Και τώρα αυτό θα κάνουν. Ξέρετε τι φορείς καταργούν στο Δημόσιο; Και φαντάζεστε ότι όλοι οι φορείς που καταργούν δε χρειάζονται; Εδώ καταργούν κτηνιατρικές υπηρεσίες, δηλαδή φορείς και τομείς μέσα στα υπουργεία που έχουν σχέση με τους ελέγχους των ζώων. Θα είναι ιδιωτικοί κτηνίατροι. Καταργούν τομείς της αρχαιολογικής υπηρεσίας, ο κατασκευαστής που χτίζει ένα έργο θα πάρει έναν αρχαιολόγο ιδιωτικά και θα του δώσει και λεφτά και θα πει θάψε κι αν βρεις και κανένα ναό πρωτότυπο για να χτίσω. Υπάρχουν τομείς που δεν καταργούνται απλώς επειδή δεν μπορούν να τους ιδιωτικοποιήσουν λόγω Συντάγματος. Καταργούν και έτσι θα δράσει ο ιδιωτικός τομέας.

Εδώ, λοιπόν, πρέπει να έχεις καθαρό γιατί γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις. Για το χρέος; Οχι. Δεν γίνονται για τα δημοσιονομικά. Γίνονται γιατί πρέπει να εξασφαλιστούν πεδία κερδοφορίας στους μονοπωλιακούς ομίλους, ξένους και ελληνικούς. Γι' αυτό γίνονται και όχι για το χρέος. Γιατί απ' τον ΟΣΕ θα χάσεις πάρα πολλά απ' την ιδιωτικοποίηση, απ' τη ζάχαρη θα κάνεις εισαγωγή ζάχαρης και θα έχουμε πλήρη εξάρτηση, 100%, διατροφική. Ούτε με διαπραγματεύσεις λύνονται. Αλλο πράγμα διαπραγματεύεσαι αγωνιζόμενος κι άλλο να θεωρείς ότι η διαπραγμάτευση είναι μέσο επίλυσης των ζητημάτων, έχει διαφορά».


Προγραμματισμένη η απαξίωση και συκοφάντηση του ΟΣΕ

Δήλωση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ κατά τη χτεσινή περιοδεία

Κατά την επίσκεψή της στον ΟΣΕ χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Είκοσι περίπου χρόνια μετά τη σχετική κοινοτική οδηγία για την απελευθέρωση της αγοράς, για ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και ιδιαίτερα μετά το διαχωρισμό των υποδομών από τη λειτουργία του σιδηροδρόμου ως μέσου μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών, έχουμε προγραμματισμένη απαξίωση και συκοφάντηση του ρόλου που μπορεί να παίξει ο σιδηρόδρομος στην εξυπηρέτηση και την ανάπτυξη.

Τα ελλείμματα τα οποία εμφανίζουν ότι υπάρχουν, ανεξάρτητα από το γεγονός αν ορισμένα από αυτά μπορεί να υπάρχουν και εξαιτίας ατασθαλιών, στην ουσία όμως αντανακλούν το γεγονός ότι το κράτος δεν εξασφάλισε τα υλικά μέσα και τις προϋποθέσεις για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο των σιδηροδρόμων, δανειζόταν ο ΟΣΕ με το γνωστό αποτέλεσμα της ανακύκλωσης των ελλειμμάτων. Μπορεί τα ελλείμματα τώρα να μειώθηκαν, αλλά αυτό έγινε με τις περικοπές των μισθών των εργαζομένων, τις γνωστές οριζόντιες περικοπές, και με τις περικοπές γραμμών.

Είμαστε 100% αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση, με όποιο τρόπο κι αν γίνει, όπως και στην ιδιωτικοποίηση μέσω του διαχωρισμού της υποδομής από τις υπηρεσίες που προσφέρει ο σιδηρόδρομος. Αντίθετα, η ενίσχυση του σιδηροδρόμου μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά και οικονομικά και περιβαλλοντικά, στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου, στη μείωση της χρήσης του αεροπλάνου στην ηπειρωτική Ελλάδα και να διατίθενται τα αεροπλάνα περισσότερο και με φθηνά εισιτήρια για τις άγονες γραμμές των νησιών. Το σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει και μεγάλη περιβαλλοντική ανακούφιση, και ταχύτητα και εκσυγχρονισμό.

Ακριβώς γι' αυτό πουλάνε εκείνα τα τμήματα τα οποία θα φέρουν στα μονοπώλια υψηλά κέρδη. Θεωρούμε ότι το όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και η αποκάλυψη της παραφιλολογίας που ακούγεται, ανεξάρτητα αν ισχύει και σε πραγματικά προβλήματα, πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων και όχι μόνο των εργαζομένων στις συγκοινωνίες».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ