ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Μάη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Κατ' ευφημισμόν η «αποκατάσταση των αδικιών» στο Δημόσιο

Αφορμή για αποπροσανατολιστική αντιπαράθεση αποτέλεσαν οι δεκάδες τροπολογίες από κυβερνητικούς βουλευτές και υπουργούς

Με την υπερψήφιση 14 τροπολογιών (δύο υπουργικών και 12 που κατατέθηκαν από βουλευτές), μετά από ονομαστική ψηφοφορία, ολοκληρώθηκε χτες η συζήτηση και η έγκριση από την Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου της κυβέρνησης με τίτλο «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και ηλεκτρονική διακυβέρνηση - Αποκατάσταση αδικιών κ.ά. Διατάξεων».

Από τις 14 τροπολογίες, το ΚΚΕ σε δύο ψήφισε «όχι» (η μία ενεργοποιεί την ΠΝΠ για τα αποθεματικά και η δεύτερη προβλέπει το δανεισμό των ΟΤΑ από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων), σε τρεις «παρών», ενώ υπερψήφισε τις υπόλοιπες, καθώς περιέχουν ορισμένα από τα αιτήματα των εργαζομένων στο Δημόσιο και αποκαθιστούν εν μέρει έναν ελάχιστο αριθμό από αυτούς.

Στο σύνολό του, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, παρά τον τίτλο του, όπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, αφήνει απ' έξω, ανάμεσα σε άλλους, τις 300 καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών, τους 3.500 εργαζόμενους στο «Βοήθεια στο Σπίτι», συνεχίζει να έχει σε εκκρεμότητα, σε ομηρία, όσους δουλεύουν στους δήμους με τους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ.

Αφήνει επίσης «εκτός» όσους δουλεύουν χρόνια στο Δημόσιο με θετικές δικαστικές αποφάσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα την απαίτηση για συνέχιση από το κράτος των ένδικων μέσων, που σημαίνει πελατεία για τα δικηγορικά γραφεία.

Σε αυτές τις κατηγορίες εργαζομένων αναφέρονταν οι 14 τροπολογίες που κατέθεσε το ΚΚΕ, από τις οποίες απορρίφτηκαν ασυζητητί οι 12. Από αυτές που έγιναν δεκτές, η μία αφορά την επανασύσταση θέσεων και κλάδων όπως και θέσεων προσωπικού των ασφαλιστικών ταμείων και του ΟΑΕΔ και η άλλη τους εργαζόμενους στην πρώην Δημοτική Αστυνομία.

Συγχρονισμένος αποπροσανατολισμός

Συνολικά, στο νομοσχέδιο κατατέθηκαν 58 τροπολογίες. Η πρόθεση της κυβέρνησης να κάνει δεκτές τις 34 έδωσε την αφορμή για να ξεσπάσει μία ακόμα κοκορομαχία με τη ΝΔ, στην οποία συμμετείχαν Το Ποτάμι και το ΠΑΣΟΚ, τόσο για τη διαδικασία όσο και για το περιεχόμενο των τροπολογιών, καθώς ορισμένες από αυτές έκαναν δεκτά κατ' ελάχιστο ορισμένα από τα αιτήματα των εργαζομένων στο Δημόσιο.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, λέγοντας ότι οι τροπολογίες αλλάζουν το νομοσχέδιο όπως ψηφίστηκε επί της αρχής, απαίτησε την απόσυρσή τους. Οταν το αίτημα απορρίφτηκε, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ αποχώρησαν. Το Ποτάμι, δίνοντας συνέχεια, κατέθεσε αίτημα για τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας για τις 14 τροπολογίες, ανάμεσα στις οποίες ήταν και οι δύο του ΚΚΕ που έκανε δεκτές η κυβέρνηση.

Λίγο μετά από τα μεσάνυχτα της Τρίτης, στο αποπροσανατολιστικό σκηνικό που είχε ήδη στηθεί, ήρθε να συμβάλει η πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου, η οποία μπλοκάρισε τη διαδικασία της συζήτησης, καθώς εκείνη τη στιγμή «ανακάλυψε» ότι τρεις υπουργικές τροπολογίες, οι οποίες είχαν κατατεθεί από το πρωί, δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να ενταχτούν στο νομοσχέδιο! Γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτη.

Προσχηματική ευαισθησία

Τα τερτίπια αυτά των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, αλλά και της Ζ. Κωνσταντοπούλου, σχολίασε χτες από το βήμα της Βουλής ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Ν. Καραθανασόπουλος.

Μεταξύ άλλων, είπε: «Είναι προσχηματική η ευαισθησία που έδειξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ όπως και η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ που αποχώρησε γιατί η σημερινή κυβέρνηση μετατρέπει σε κουρελόχαρτο τον κανονισμό της Βουλής και φέρνει πληθώρα τροπολογιών. Αυτά δεν κάνανε και αυτοί όταν ήταν κυβέρνηση;

Τα ίδια ακριβώς πράγματα, ό,τι κάνει η σημερινή κυβέρνηση, κάνατε και εσείς. Μόνο που τώρα αλλάξανε οι ρόλοι. Σας αντιγράφουν όχι μόνο στο περιεχόμενο, αλλά ακόμα και στις μεθοδεύσεις. Βεβαίως και η κα. πρόεδρος μπορεί να έχει τις δικές τις προτεραιότητες και προσπαθεί κάθε φορά να τις επιβάλει. Και κάποιες φορές, όπως χτες (σ.σ.: προχτές) βράδυ, με τέτοιο τρόπο, που μπορεί να ξεπερνάει τα όρια του κοινοβουλευτικού κρετινισμού».

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΕ ΓΙΑ «ΕΝΙΑΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ»
«Ενιαιοποίηση» και «άρση εμποδίων» για τα ευρωενωσιακά μονοπώλια

Σε διαρθρωτικού χαρακτήρα παρεμβάσεις για την παραπέρα ενίσχυση και «ενιαιοποίηση» της ψηφιακής αγοράς σε επίπεδο ΕΕ, προς όφελος των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, προχωρά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο, όπως αναφέρεται, την «άρση των ρυθμιστικών εμποδίων και τη μετάβαση από 28 εθνικές οικονομίες σε μία».

«Επιθυμώ να δω πανευρωπαϊκά δίκτυα τηλεπικοινωνιών, διασυνοριακές ψηφιακές υπηρεσίες και ένα κύμα νέων καινοτόμων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Θα ήθελα κάθε καταναλωτής να βρίσκει τις καλύτερες προσφορές και κάθε επιχείρηση να έχει πρόσβαση στη μεγαλύτερη δυνατή αγορά - οπουδήποτε στην Ευρώπη», τόνισε σε χτεσινές δηλώσεις του ο επικεφαλής της Κομισιόν, Ζ. Κ. Γιούνκερ.

Να σημειωθεί ότι η ψηφιακή ατζέντα συγκαταλέγεται στους 10 βασικούς άξονες της Κομισιόν και είναι ενταγμένη στο λεγόμενο «επενδυτικό πακέτο Γιούνκερ», που δίνει την προτεραιότητα στην «άρση των φραγμών που εξακολουθούν να υπάρχουν σε όλους τους βασικούς τομείς υποδομών, όπως η Ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, τα ψηφιακά μέσα και οι μεταφορές, καθώς και των φραγμών στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών».

Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η ενιαία ψηφιακή αγορά θα μπορούσε να εισφέρει 415 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό δηλαδή που ξεπερνά το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά δύο και πλέον φορές. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τις προσδοκίες των ευρωπαϊκών μονοπωλίων για την αύξηση του τζίρου και των επιχειρηματικών κερδών, για την ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση της επιχειρηματικής πίτας και για μαζικές εξοικονομήσεις στην κλίμακα της παραγωγής, που θα επιτευχθούν μέσω της άρσης των διοικητικών εμποδίων και άλλων επιμέρους κρατικών ρυθμίσεων.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν, ανάμεσα σε άλλα, προτείνει:

-- Νέους κανόνες για τη διευκόλυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πρόκειται για τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, τόσο για τα εμπορεύματα σε «υλική» μορφή, είτε σε «ψηφιακή», όπως ηλεκτρονικά βιβλία, εφαρμογές κ.ά. Σε αυτό το πλαίσιο, επισημαίνουν ότι οι επιχειρήσεις (προφανώς οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι) θα «μπορούν να πραγματοποιούν ευκολότερα πωλήσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ» και ακόμη ότι θα «ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στις διασυνοριακές πωλήσεις και αγορές».

-- «Σύγχρονη» ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Πρόκειται για νομοθετικές παρεμβάσεις στις διαδικτυακές πωλήσεις εμπορευμάτων πολιτισμικού περιεχομένου (ταινίες, μουσική κ.ά).

-- Μεταρρύθμιση των τηλεπικοινωνιακών κανόνων. Στόχος να υπάρξουν κοινά κριτήρια σε επίπεδο ΕΕ για την εκχώρηση του ραδιοφάσματος σε εθνικό επίπεδο. Επίσης να δημιουργηθούν κίνητρα για επενδύσεις σε ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας.

-- Επανεξέταση της Οδηγίας για δορυφορική και καλωδιακή μετάδοση, προκειμένου να συμπεριλάβει τις διαδικτυακές μεταδόσεις ραδιοτηλεοπτικών επιχειρήσεων και για την ενίσχυση της διασυνοριακής πρόσβασης στην ΕΕ.

-- Μείωση του «φορολογικού φόρτου» με καθορισμό ενός κοινού ελάχιστου ΦΠΑ, προκειμένου να διευκολυνθούν οι «νεοφυείς επιχειρήσεις».

-- Διεξοδική ανάλυση του ρόλου των διαδικτυακών πλατφορμών (μηχανές αναζήτησης, λεγόμενα μέσα «κοινωνικής δικτύωσης» κ.ά). Στόχος η «προστασία» της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων από «αθέμιτες πρακτικές» σε όφελος άλλων ανταγωνιστών τους. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο πλαίσιο των ενδοαστικών ανταγωνισμών, η Κομισιόν διενεργεί έρευνα σχετικά με την Google για «κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις αγορές υπηρεσιών γενικής διαδικτυακής αναζήτησης στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο».

ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ
Εκβιάζουν τα λαϊκά νοικοκυριά για τα «κόκκινα» δάνεια

Τις μαζικές αποστολές ειδοποιητηρίων για τα «προβληματικά» δάνεια (με καθυστέρηση πάνω από 30 μέρες) έχουν ξεκινήσει οι τραπεζικοί όμιλοι, στο πλαίσιο της εφαρμογής του λεγόμενου «Κώδικα Δεοντολογίας». Αποδέκτες των απειλών είναι πρώτα και κύρια τα λαϊκά νοικοκυριά, που καλούνται να προσέλθουν στις τράπεζες σε προθεσμία 15 ημερών προκειμένου να διακανονίσουν το χρέος, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες ρυθμίσεις και τις υποδείξεις των τραπεζών.

Να σημειωθεί ότι η ρύθμιση προστασίας από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας έληξε στο τέλος του Δεκέμβρη του 2014 χωρίς να ανανεωθεί, όπως υποστήριζε ότι θα κάνει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Ο λεγόμενος «Κώδικας Δεοντολογίας» των τραπεζών, ο οποίος καταλήχτηκε επί συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και εφαρμόζεται επί συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, θεσπίζει τις «γενικές αρχές συμπεριφοράς τόσο για τις δανείστριες τράπεζες όσο και για τους δανειολήπτες, με στόχο την εξεύρεση εναλλακτικών τρόπων εξυπηρέτησης ή οριστικού διακανονισμού οφειλών σε καθυστέρηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε δανειολήπτη». Στην πραγματικότητα, συμπληρώνεται το νομοθετικό οπλοστάσιο, ακόμη και με την παραχώρηση του ακινήτου στην τράπεζα και τη διαμονή σε αυτό με την πληρωμή ενοικίου!

Με βάση στοιχεία των τραπεζών, υπολογίζεται να αποσταλούν περί το 1 εκατομμύριο ειδοποιητήρια για τα κάθε είδους «προβληματικά» δάνεια. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η συνολική αξία των «προβληματικών» δανείων υπολογίζεται σε 77 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 42 δισ. ευρώ (54,5%) αφορούν επιχειρηματικά δάνεια, τα 25 δισ. ευρώ στεγαστικά και τα 10 δισ. ευρώ καταναλωτικά.

Σε αυτό το φόντο, διαμορφώνεται η επιχείρηση κλιμάκωσης των εκβιασμών απέναντι στα φτωχά εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά, τα οποία θα εξαναγκαστούν να περικόψουν ακόμη περισσότερο από τις στοιχειώδεις ανάγκες της καθημερινότητας προκειμένου να ανταποκριθούν στις αξιώσεις των τραπεζών...



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ