ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Απρίλη 2018 - Κυριακή 8 Απρίλη 2018
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αγώνας για λιμάνι - λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των εργαζομένων

Ανακοίνωση για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά

EUROKINISSI

«Δεν υπάρχει δίκαιη ανάπτυξη σε ένα άδικο σύστημα», τονίζουν σε κοινή τους ανακοίνωση οι ΤΟ Πειραιά και Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, με αφορμή τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά. Οι Οργανώσεις του Κόμματος καλούν τους εργαζόμενους σε πάλη για λιμάνια που θα ανήκουν στο λαό και θα υπηρετούν την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Εργάτες, αυτοαπασχολούμενοι, άνεργοι, νέοι και νέες του Πειραιά,

Η επιθετικότητα κυβέρνησης - κεφαλαίου εντείνεται ενάντια στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα με 88 νέα προαπαιτούμενα της 4ης "αξιολόγησης" - με σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, νέες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, στο αφορολόγητο, δραματικές μειώσεις του λαϊκού εισοδήματος, καταστολή - χτύπημα του απεργιακού δικαιώματος, της συνδικαλιστικής οργάνωσης και δράσης στους χώρους δουλειάς. Με απύθμενο θράσος ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι των μονοπωλίων, δήμαρχοι, στελέχη του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού μιλούν για την αλλαγή του μοντέλου καπιταλιστικής ανάπτυξης, προβάλλοντας ως πρότυπο το σχέδιο "masterplan" της νέας ιδιοκτήτριας εταιρείας, της "Cosco", για το λιμάνι του Πειραιά, από το οποίο τάχα θα ωφεληθούν όλοι.

Είναι υποκριτές! Το συγκεκριμένο αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι περιλαμβάνει παροχές και εξασφάλιση κερδοφορίας για το κεφάλαιο, ένταση της εκμετάλλευσης για την εργατική τάξη. Οι υποδομές που προβλέπονται στο περιβόητο "masterplan" και αφορούν την κρουαζιέρα, τη ναυπηγοεπισκευή, το εμπορικό τμήμα, το carterminal, την ακτοπλοΐα, είναι το επιχειρησιακό σχέδιο για να υπηρετηθεί η "δίκαιη ανάπτυξή τους" με πολύ και "ζεστό" χρήμα για το κεφάλαιο και θυσίες για το λαό.


Eurokinissi

Για παράδειγμα, στο δήμο Πειραιά προσφέρεται χρηματοδότηση ύψους 100 εκατ. ευρώ μέσω της ΟΧΕ (Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση), άλλων προγραμμάτων της ΕΕ και της περιφέρειας Αττικής, με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στη λεγόμενη "Γαλάζια Οικονομία", με αναπλάσεις περιοχών προσανατολισμένες να αναβαθμίσουν την τουριστική "μόστρα" του Πειραιά και τις υποδομές που θα προσελκύσουν νέα κεφάλαια να επενδύσουν.

Στον αντίποδα, για το λαό του Πειραιά θα υπάρχουν πανάκριβα ανταποδοτικά τέλη για την εξυπηρέτηση των δανείων και χρεών του δήμου Πειραιά, χρέη που δημιουργούνται για να βρίσκει "ζεστό" χρήμα το κεφάλαιο. Ενώ στο σχεδιασμό των έργων αγνοούνται οι πραγματικές ανάγκες των κατοίκων και των εργαζομένων του Πειραιά (τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας, τα εκατοντάδες οικιστικά προβλήματα στις γειτονιές του, οι παρατημένες σχολικές υποδομές, η τεράστια έλλειψη πρασίνου).

Υπάρχει πλούσια πείρα από την καπιταλιστική ανάπτυξη

Εχετε πλέον μεγάλη πείρα. Μη χάνετε χρόνο. Μπορείτε να κρίνετε με ασφάλεια τι έλεγε και για τι προειδοποιούσε το ΚΚΕ τα προηγούμενα χρόνια. Τι έλεγαν κυβερνήσεις, τα κόμματα του κεφαλαίου και οι συνδικαλιστικές δυνάμεις τους, πώς με όλα τα μέσα ανέπτυσσαν τον "κοινωνικό εταιρισμό", πώς με τη μέθοδο του "μαστιγίου και του καρότου" προσπαθούσαν να αφοπλίσουν την εργατική τάξη, το κίνημα.


Εχουμε ήδη δείγματα γραφής για το τι σημαίνει καπιταλιστική ανάπτυξη. Κέρδη για τα μονοπώλια, φτώχεια για την εργατική τάξη, το λαό.

Κυβέρνηση - ΕΕ, βιομήχανοι (ΣΕΒ), εφοπλιστές (ΕΕΕ), τραπεζίτες πανηγυρίζουν για την περιβόητη "δίκαιη ανάπτυξη", το "ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον" που διαμορφώνεται με νέα προνόμια, κρατικές επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, αξιοποίηση των κρατικών υποδομών για την προώθηση των επιχειρηματικών σχεδίων των μονοπωλίων, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Στοχεύουν στην αναβάθμιση του ρόλου της χώρας ως διεθνούς ενεργειακού κόμβου, ως κόμβου διαμετακόμισης εμπορευμάτων και την πιο ενεργό συμμετοχή της Ελλάδας ως ορμητηρίου πολέμου των ΗΠΑ- ΝΑΤΟ - ΕΕ, για τον έλεγχο νέων αγορών, πλουτοπαραγωγικών πηγών, Ενέργειας, αγωγών και δρόμων του εμπορίου, με οδυνηρές συνέπειες για τους λαούς.

Τι δείχνει η πείρα από το λιμάνι του Πειραιά, γενικότερα τις ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, στις μεταφορές, στις τηλεπικοινωνίες και σε άλλους κλάδους; Το λιμάνι του Πειραιά, είτε με τη μορφή ιδιοκτησίας του συλλογικού καπιταλιστή, του αστικού κράτους, είτε με τη νέα ιδιοκτήτρια εταιρεία, το μονοπώλιο της "Cosco", αξιοποιείται ως μοχλός της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, προσφέρει αμύθητα κέρδη για τους εφοπλιστές και άλλους μονοπωλιακούς ομίλους, ενώ για την πλειοψηφία των εργαζομένων επικρατούν συνθήκες σκληρής εκμετάλλευσης, πιο φτηνή εργατική δύναμη, εργασιακές σχέσεις - λάστιχο, εργατικά "ατυχήματα", ανακύκλωση της ανεργίας, φτώχεια, όπως στα ναυπηγεία, στη Ζώνη του Περάματος, στους ναυτεργάτες. Αυτό εκφράζεται με τη διάλυση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, όπως στο λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ) και με το καθεστώς στο ΣΕΜΠΟ στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ όπου δεν υπάρχει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και κυριαρχούν οι ελαστικές μορφές απασχόλησης. Το γενικό μοντέλο που φαίνεται ότι θα εφαρμόσει η νέα διοίκηση του λιμανιού είναι αυτό της ενοικίασης εργαζομένων μέσω εργολαβιών, δηλαδή αυτό που εφαρμόζεται σήμερα στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Τέτοια πείρα υπάρχει συσσωρευμένη στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα. Ενώ με το πρώτο φούντωμα εργασιών στη Ζώνη, από τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας θρηνήσαμε νεκρό εργάτη.


Eurokinissi

Οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από την επενδυτική δράση δεν πρέπει να θολώσουν τη σκέψη κανενός εργαζόμενου, αυτοαπασχολούμενου ή άνεργου. Ενα μεροκάματο με τους σύγχρονους βάρβαρους όρους, μια πρόσκαιρη θέση εργασίας, χωρίς ΣΣΕ, χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, με ελαστικές μορφές απασχόλησης, δεν αναιρεί την ανάγκη της πάλης για τα μεγάλα προβλήματα του αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά σπίτια. Αντίθετα, επιβεβαιώνει την ανάγκη όξυνσης της πάλης για δουλειά με δικαιώματα αλλά και του αγώνα για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης. Κανένας συμβιβασμός με ψίχουλα, με "μισή" δουλειά, για "μισή" ζωή.

Οι εργαζόμενοι να απομονώσουν αυτούς που υποκρίνονται φορώντας την προβιά του φίλου

Οι φωνές διαφόρων εργοδοτικών ενώσεων και δημοτικών αρχών που αντιτίθενται σε επιμέρους πλευρές του σχεδίου της "Cosco" για τον ΟΛΠ δεν πρέπει να αποπροσανατολίσουν κανέναν. Το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί! Οι δημαγωγικές δηλώσεις από τις δημοτικές αρχές και εργοδότες δεν αφορούν τις αγωνίες, τις ανάγκες των ανέργων, των εργαζομένων και των αυτοαπασχολούμενων της πόλης. Εχουν συμφωνήσει όλοι με το συγκεκριμένο σχεδιασμό, χωρίς να σταματά ο μεταξύ τους ανταγωνισμός που αφορά τη μοιρασιά της πίτας των κερδών.

Επιβαρυντικές αλλαγές σε Κερατσίνι - Δραπετσώνα - Πέραμα


Ο σχεδιασμός για το λιμάνι εγκυμονεί σοβαρές εξελίξεις στους χώρους κατοικίας των εργαζομένων, ειδικά σε Κερατσίνι, Δραπετσώνα και Πέραμα.

Από τη μια, στα Λιπάσματα, με ευθύνη της δημοτικής αρχής Κερατσινίου - Δραπετσώνας, διεξάγεται μια κοροϊδία άνευ προηγουμένου στο λαό της περιοχής, ότι δήθεν διεκδικεί την απόδοση της περιοχής των Λιπασμάτων για το λαό. Πρόκειται για μια περιοχή - "φιλέτο" για επενδυτικά σχέδια. Η δημοτική αρχή, με ελαφρού τύπου έργα που εύκολα ξηλώνονται, με διεξαγωγή αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για την αξιοποίηση της περιοχής, μαζί με την Περιφέρεια Αττικής, χωρίς χρονοδιαγράμματα και πηγές χρηματοδότησης, φέρνει στο προσκήνιο το χώρο των Λιπασμάτων προκαλώντας ενδιαφέρον γι' αυτόν, χωρίς να μιλάει για το κύριο, δηλαδή το ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Ταυτόχρονα, "βγάζει λάδι" την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, κρύβοντας τις ευθύνες της για την εταιρεία λιμενικών αποβλήτων "Oil One" που βρίσκεται στο χώρο των Λιπασμάτων, που της έδωσε άδεια για επέκταση της δραστηριότητάς της και στην εμπορία πετρελαιοειδών και τώρα την επιχορηγεί πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ. Καλούμε σε επαγρύπνηση και δράση το λαό Κερατσινίου - Δραπετσώνας, διότι όλα ομολογούν ότι ο χώρος ετοιμάζεται να παραδοθεί σε διάφορα επενδυτικά σχέδια με έντεχνο τρόπο και στον κατάλληλο χρόνο.

Από την άλλη, στο Πέραμα, με την υλοποίηση της προβλήτας πετρελαιοειδών από την "Cosco", άρχισαν οι επισκευαστικές εργασίες στις δεξαμενές πετρελαίου που βρίσκονται μέσα στον οικιστικό χώρο του Περάματος. Τα "καζάνια του θανάτου", μετά και από πολλούς αγώνες του λαού του Περάματος, είχαν σταματήσει τη λειτουργία τους εδώ και δυο δεκαετίες σχεδόν. Τώρα αρχίζουν να επαναχρησιμοποιούνται. Είναι πολύ σοβαρή και επικίνδυνη εξέλιξη η επαναλειτουργία 114 δεξαμενών πετρελαιοειδών μέσα στις κατοικίες του Περάματος και δίπλα από σχολεία στα οποία φοιτούν 1.000 μαθητές.

Στο λιμάνι του Πειραιά ήδη η νέα διοίκηση με σιδηροδοκούς και συρματοπλέγματα επιδιώκει να δημιουργήσει εργασιακό γκέτο.

Σχεδιασμοί σε μια περιοχή όπου οξύνονται οι ανταγωνισμοί και μυρίζει μπαρούτι

Οξύνονται οι αντιθέσεις και οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στις κυβερνήσεις και σε μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα. Σύγκρουση των αστικών τάξεων στην ευρύτερη περιοχή, ένταση της επιθετικότητας της Τουρκίας, όπως στη Συρία, αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στο Αιγαίο, στη Θράκη, αλλά και της Κύπρου.

Το ΚΚΕ σάς καλεί να δείτε το μεγάλο παιχνίδι που παίζεται στην περιοχή και να είστε σε επαγρύπνηση και δράση ενάντια σε σχεδιασμούς που μπλέκουν ολοένα και περισσότερο τη χώρα σε ιμπεριαλιστικά σχέδια. Δεν κρύβουμε την ανησυχία μας για το ενδεχόμενο ενός θερμού επεισοδίου, για το ενδεχόμενο άμεσης πολεμικής εμπλοκής.

Στην περιοχή παρεμβαίνουν άμεσα οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Κίνα, η Γερμανία, η Γαλλία, η Βρετανία, αναδιατάσσονται συμμαχίες και εμπλέκονται και άλλες ισχυρές περιφερειακές δυνάμεις, όπως Τουρκία, Ισραήλ, Ιράν, Αίγυπτος, Σαουδική Αραβία κ.ά. ΝΑΤΟ, ΕΕ, ως ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί, στους οποίους συμμετέχει η Ελλάδα, παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτές τις εξελίξεις και τους ανταγωνισμούς.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και η ελληνική αστική τάξη επιδιώκουν να αναβαθμίσουν τη γεωπολιτική θέση της χώρας στην περιοχή, με στόχο να βελτιώσουν τη θέση τους και να μεγαλώσουν την κερδοφορία τους. Παράλληλα, η Ελλάδα εμπλέκεται όλο και περισσότερο με τους σχεδιασμούς ΝΑΤΟ - ΗΠΑ - ΕΕ στην περιοχή, με παραχώρηση βάσεων (Αλεξανδρούπολη, Σύρος), αναβάθμιση της Σούδας, συμμετοχή σε πολεμικές επιχειρήσεις, διευκολύνσεις ΝΑΤΟικών πλοίων που με μεγάλη συχνότητα εμφανίζονται και στον Πειραιά κ.λπ. Από αυτήν τη σκοπιά είναι θέμα η επίσκεψη κλιμακίου της αμερικάνικης πρεσβείας στο δημαρχείο Περάματος.

Επομένως, με ευθύνη της κυβέρνησης και ενάντια στα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα, η χώρα εμπλέκεται όλο και πιο πολύ στο παζάρι που γίνεται για τις πηγές και τους δρόμους μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων.

Οι εργάτες και τα λαϊκά στρώματα του Πειραιά πρέπει να επαγρυπνούν και να εντείνουν τη δράση τους ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, στην εμπλοκή της χώρας μας, στη συγκέντρωση όλο και περισσότερων ΝΑΤΟικών δυνάμεων στην περιοχή. Να μην ξεχνούν οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα, στην Τουρκία και σε άλλες χώρες ότι έχουμε όλοι τον ίδιο αντίπαλο: Τα μονοπώλια, τον καπιταλισμό, τις αστικές κυβερνήσεις τους και τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες τους.

Εμπιστευτείτε το ΚΚΕ!

Σας απευθύνουμε κάλεσμα αγώνα χωρίς καμία καθυστέρηση. Συμπορευτείτε με το ΚΚΕ. Δώστε δύναμη στη δύναμή σας, κόντρα στο συμβιβασμό και τη μοιρολατρία, στη λογική τού "δε γίνεται τίποτα". Οι εργαζόμενοι έχουμε δύναμη που δεν την έχουμε δοκιμάσει, δύναμη που το κεφάλαιο τρέμει.

Το ΚΚΕ στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τις διεκδικήσεις των εργαζομένων:

Για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που θα βελτιώνουν ουσιαστικά τη ζωή μας. Κανένας εργαζόμενος κάτω από 751 ευρώ. Για μέτρα προστασίας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.

Για να αποδοθεί ο χώρος των Λιπασμάτων στο λαό της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου με απαλλοτρίωση όλης της περιοχής που κατέχουν ιδιωτικά συμφέροντα, χωρίς αποζημίωση. Για να κλείσουν οριστικά τα "καζάνια του θανάτου" στο Πέραμα. Για απομάκρυνση των υποδομών της "Oil One" από τα Λιπάσματα Δραπετσώνας.

Για τη σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά από και προς τη νησιωτική Ελλάδα με συχνή, επαρκή και φθηνή συγκοινωνία, για όλες τις μέρες του χρόνου.

Για να προχωρήσουν άμεσα αντιπλημμυρικά και αντισεισμικά μέτρα με προτεραιότητα στα δημόσια κτίρια και τις σχολικές υποδομές.

Υπάρχει άλλος δρόμος ανάπτυξης

Η ανησυχία για τις επικίνδυνες εξελίξεις στο Αιγαίο, στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή να γίνει μαζική - μαχητική λαϊκή πάλη, συμπόρευση με το ΚΚΕ, που αποκαλύπτει τον πραγματικό χαρακτήρα και τις αιτίες του ιμπεριαλιστικού πολέμου και παλεύει για την ανατροπή του σάπιου συστήματος που τον γεννά.

Συμπορευτείτε με το ΚΚΕ, δώστε δύναμη στη δύναμή σας για την ενίσχυση της λαϊκής πάλης της Κοινωνικής Συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα φτωχά λαϊκά στρώματα, τους αυτοαπασχολούμενους της πόλης, την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος.

Στη χώρα μας έχουμε έμπειρο επιστημονικό και εργατικό δυναμικό, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να αναπτυχθούν τα λιμάνια και γενικότερα οι υποδομές για τις μεταφορές προς όφελος του λαού. Ποιο είναι το εμπόδιο; Ο καπιταλιστικός δρόμος παραγωγής, το κέρδος. Αυτόν πρέπει να αμφισβητήσουμε και να ανατρέψουμε.

Υπάρχει άλλος δρόμος ανάπτυξης, που δεν θέτει στο επίκεντρο το κέρδος, αλλά τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Είναι ο δρόμος που θα πετάξει από την εξουσία τα παράσιτα, τους καπιταλιστές, που ζουν από την εκμετάλλευση του κόπου και του μόχθου της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, αυτών που παράγουν τον πλούτο.

Το λιμάνι του Πειραιά, συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με κεντρικό σχεδιασμό στην υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών. Στο πλαίσιο της εργατικής και λαϊκής εξουσίας μπορούν να υλοποιηθούν οι κρατικοί Φορείς Μεταφοράς και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ώστε να γίνουν μοχλοί πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας, προσφέροντας σταθερή δουλειά με δικαιώματα, συμβάλλοντας στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της νησιωτικής περιφέρειας και όλου του λαού».


«MASTER PLAN» ΤΟΥ ΟΛΠ
Δημιουργεί ζοφερό τοπίο για τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους

Το λεγόμενο επενδυτικό σχέδιο («master plan») που «τρέχει» ο ΟΛΠ, δηλαδή η COSCO αυτό το διάστημα, με το δρόμο να της ανοίγει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία επιδιώκει να φανεί αντάξια των αξιώσεων των μονοπωλίων, της εγχώριας αστικής τάξης για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, σε μία περιοχή που φλέγεται από τους ανταγωνισμούς, έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει ένα ζοφερό τοπίο τόσο για τους εργαζόμενους του λιμανιού και τους ναυτεργάτες, για τους μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι, όσο και για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες των γύρω περιοχών.

Το «master plan» του ΟΛΠ στοχεύει, όπως αναφέρεται και στο σχετικό ενημερωτικό που έχει διανείμει το λιμάνι του Πειραιά, να αποτελέσει τη «νότια πύλη για το σινο-ευρωπαϊκό εμπόριο» και προϋποθέτει «επέκταση δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερς) μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα)», «επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων».

Ακόμα, το λιμάνι να αποκτήσει «ηγετική θέση για τη homeport (λιμάνι εκκίνησης) κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών», στόχος που προϋποθέτει να «γίνουν οι απαραίτητες υποστηρικτικές επενδύσεις που θα αφορούν την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής, σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες». Επίσης, να γίνει «κόμβος Ναυπηγοεπισκευής στην Ανατ. Μεσόγειο» και «πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα».

Για την επίτευξη αυτών των στόχων έχουν προγραμματίσει τεράστιες παρεμβάσεις στο λιμάνι και στους γύρω από αυτό χώρους, που αφορούν την κατασκευή νέων προβλητών, εγκαταστάσεων καυσίμων, κέντρων αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων (logistics), ξενοδοχειακών μονάδων κ.ά.

«Σφαγιάζονται» από εργασιακά δικαιώματα μέχρι η προστασία της ανθρώπινης ζωής

Η κυβέρνηση, γνωρίζοντας ότι προϋπόθεση για την υλοποίηση των επιχειρηματικών πλάνων της COSCO και την ενίσχυση της κερδοφορίας της είναι η εξασφάλιση όσο γίνεται φτηνότερης εργατικής δύναμης, το πρώτο μέτρο που πήρε ήταν να διαμορφώσει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Με νόμο που ψήφισαν στη Βουλή ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα, εξαιρέθηκαν από το μητρώο φορτοεκφορτωτών οι εργαζόμενοι του λιμανιού του Πειραιά και των άλλων λιμανιών της χώρας και των κέντρων logistics, ανοίγοντας το δρόμο για τη μετατροπή ολόκληρης της λιμενικής λεκάνης σε Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη, όπου δεν ισχύει κανένα συγκροτημένο δικαίωμα.

Πάνω σε αυτόν το νόμο «πάτησαν» ο νέος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού και η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έκλεισε ο ΟΛΠ με τις δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στη διοίκηση της ΟΜΥΛΕ. Επιβλήθηκε σε βάρος των εργαζομένων το παραπέρα τσεκούρωμα των μισθών, που ήδη είχαν μειωθεί κατά 35% με τους προηγούμενους μνημονιακούς νόμους, έπεσε μαχαίρι στα επιδόματα, επιμηκύνθηκαν ο χρόνος εργασίας και η απλήρωτη δουλειά. Επιβλήθηκαν οι σχέσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, ο ενεργός και ανενεργός χρόνος εργασίας κ.ά., άνοιξε ο δρόμος για εργολαβικούς εργαζόμενους.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια του ΟΛΠ για τη μετατροπή ολόκληρου του λιμανιού σε σιδερόφρακτο εργασιακό γκέτο. Ενεργοποίησε και θέτει σε εφαρμογή τον «ISPS Code» (International Ships & Port Facility Security Code - Διεθνής Κώδικας για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων), ο οποίος χαρακτηρίζει παράνομη «κάθε πράξη προθέσεως η οποία μπορεί να βλάψει πλοία, το φορτίο τους και τις λιμενικές εγκαταστάσεις». Μια διατύπωση που «χωράει» εύκολα την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Για την εφαρμογή του Κώδικα ήδη άρχισε να εγκαθιστά ειδική σιδερένια περίφραξη ανά προβλήτα, εμποδίζοντας τη διέλευση στους πάντες, κάμερες κ.ο.κ.

Για την τροφοδοσία των εγκαταστάσεών της με καύσιμα, έκλεισε συμφωνίες με εταιρείες πετρελαιοειδών οι οποίες τώρα «ξαναζωντανεύουν» τις 114 δεξαμενές τους, που βρίσκονται μέσα στον οικιστικό ιστό της πόλης του Περάματος, οι οποίες είχαν απενεργοποιηθεί για δύο τουλάχιστον δεκαετίες, μετά από μεγάλους λαϊκούς αγώνες. Οι κίνδυνοι για την περιοχή είναι μεγάλοι, ενώ υποβαθμίζεται ακόμα παραπέρα το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον του Περάματος και των γύρω περιοχών. Αλλωστε, ήδη ο λαός της περιοχής είναι «στο πόδι», απαντώντας με την οργάνωση αγωνιστικών κινητοποιήσεων.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ