ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Δεκέμβρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ανοίγει «ευκαιρίες» κερδοφορίας για το κεφάλαιο έως... το Διάστημα

Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που αντιμετωπίζει το Διάστημα ως ευκαιρία κερδοφόρων επενδύσεων για τους μονοπωλιακούς ομίλους και ως ένα ακόμα εργαλείο για την ενίσχυση της στρατιωτικοποίησης της ΕΕ και της καταστολής σε βάρος των λαών, είναι το ζητούμενο των νομοσχεδίων που περνάει διαδοχικά αυτήν την περίοδο η κυβέρνηση από τη Βουλή με διαδικασίες εξπρές, προκειμένου να διαμορφώσει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.

Από χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή συζητείται με απανωτές συνεδριάσεις το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής με τίτλο: «Αδειοδότηση διαστημικών δραστηριοτήτων - Καταχώριση στο Εθνικό Μητρώο Διαστημικών Αντικειμένων - Ιδρυση Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού και λοιπές διατάξεις». Ενώ ένα 24ωρο πριν ψηφίστηκε στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο του ίδιου υπουργείου το οποίο αφορούσε την κύρωση σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του επιχειρηματικού ομίλου παροχής δορυφορικών τηλεπικοινωνιών «Hellas Sat», για την παράδοση της τροχιακής θέσης της χώρας.

Ιδιαίτερα επικίνδυνη η αξιοποίηση του Διαστήματος στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς

Μιλώντας χτες στην κοινοβουλευτική Επιτροπή, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, ο οποίος καταψήφισε το νομοσχέδιο, σημείωσε αναφορικά με την ίδρυση του Ελληνικού Οργανισμού Διαστήματος ότι «η μοναδική δραστηριότητα του Οργανισμού αυτού θα είναι η εμπορική αξιοποίηση δεδομένων από ευρωπαϊκά προγράμματα και η πώληση των διαστημικών δικαιωμάτων της χώρας». Ενώ προειδοποίησε πως «η μέχρι σήμερα πείρα δείχνει ότι η χρήση του Διαστήματος είναι αναγκαία για την αποτελεσματικότητα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων».

Οπως τόνισε, τα νομοσχέδια της κυβέρνησης είναι ενταγμένα στη στρατηγική της ΕΕ, η οποία αποτυπώνεται στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην πρόσφατη Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, την οποία καταψήφισε το ΚΚΕ. Με την έκθεση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «ζητά αύξηση των δαπανών της ΕΕ για τη διαστημική πολιτική της και κονδύλια από τα περιφερειακά ταμεία της», προκειμένου «να αποκτήσει ανεξαρτησία σε σχέση με τα άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα στη χρήση του Διαστήματος. Ζητάει την ενίσχυση των προγραμμάτων "Γαλιλαίος" και "Κοπέρνικος", τα οποία σε μεγάλο βαθμό προωθούν στρατιωτική χρήση του Διαστήματος από την ΕΕ».

«Είναι ακόμα ενδεικτικό - πρόσθεσε - ότι η έκθεση της αρμόδιας Επιτροπής της ΕΕ ζητά τη χρήση διαστημικών μέσων για την αντιμετώπιση της μετανάστευσης, τη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και γενικά για την ενίσχυση όλων των κατασταλτικών μηχανισμών της ΕΕ και των κρατών - μελών της».

Ο Μ. Συντυχάκης χαρακτήρισε «ιδιαίτερα επικίνδυνη», «πιθανή συσχέτιση του νομοσχεδίου και των επιδιώξεών του με την ελληνική εξωτερική πολιτική και τη νέα συμφωνία με τις ΗΠΑ» για την παροχή «πάρα πολύ μεγάλης στήριξης στα επικίνδυνα σχέδια των ΗΠΑ, στην ευρύτερη περιοχή», την «αναβάθμιση της βάσης στη Σούδα και των άλλων στρατιωτικών υποδομών που σκοπεύουν να αξιοποιήσουν οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί».

Το Διάστημα, σημείωσε, «έχει ομολογουμένως αστείρευτες δυνατότητες που μπορούν να συμβάλουν στην ευημερία ενός λαού», με την προϋπόθεση όμως «την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, επιστημονικό - κεντρικό σχεδιασμό, ανάπτυξη της επιστήμης και της έρευνας στη βάση της κοινωνικοποιημένης παραγωγής και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της προς όφελος του λαού». Το ποιες είναι οι δυνατότητες όταν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, τόνισε, αναδεικνύουν οι κατακτήσεις της ΕΣΣΔ.

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ενωση Κεντρώων, Ποτάμι και Χρυσή Αυγή επιφυλάχθηκαν για την ψήφο τους στην Ολομέλεια, ενώ όλοι χωρίς εξαίρεση χαρακτήρισαν θετικές τις ρυθμίσεις του.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Νέες επενδύσεις στις υποδομές για «προστιθέμενη αξία»

Με βάση την αρχή ο «χρήστης πληρώνει», η ΕΕ προετοιμάζει το έδαφος για νέες χρεώσεις στους οδηγούς

Eurokinissi

Με βάση την αρχή ο «χρήστης πληρώνει», η ΕΕ προετοιμάζει το έδαφος για νέες χρεώσεις στους οδηγούς
Χρηματοδοτικές ανάγκες συνολικού ύψους 1,5 τρισ. ευρώ απαιτούν οι επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών στην ΕΕ μέχρι το 2030, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη στις Βρυξέλλες. Οπως σημειώνει χαρακτηριστικά το κείμενο συμπερασμάτων, η ενίσχυση των υποδομών Μεταφορών ενισχύει τη «συνοχή της Ευρώπης» και σε αυτό το πλαίσιο ζητείται η ενίσχυση του προϋπολογισμού της ΕΕ, που κατευθύνεται σε επενδύσεις οι οποίες «ενισχύουν την προστιθέμενη αξία των υποδομών μεταφορών».

Παράλληλα με αυτό, οι αρμόδιοι υπουργοί συζήτησαν περαιτέρω τις προτάσεις της Επιτροπής αναφορικά με το σύστημα διοδίων στους δρόμους της ΕΕ, βάσει των αρχών ο «ρυπαίνων πληρώνει» και ο «χρήστης πληρώνει», προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος για νέες χρεώσεις στους οδηγούς μέσω του συστήματος ηλεκτρικών διοδίων για τα οποία υπάρχει κεντρική κατεύθυνση να επεκταθούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ προμηνύουν και νέες επιβαρύνσεις στους κατόχους παλαιού τύπου οχημάτων.

Σε επίπεδο Συμβουλίου υπουργών Επικοινωνιών, το οποίο πραγματοποιήθηκε μια μέρα νωρίτερα, είχε δοθεί επίσης ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της «ψηφιοποίησης των μεταφορών», όπου εκφράστηκε η σταθερή επιδίωξη της ΕΕ να καταστεί «παγκόσμιος ηγέτης» στον τομέα. Οπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο αντίστοιχο κείμενο συμπερασμάτων, η συγκεκριμένη επιδίωξη κρίνεται καθοριστική για την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας», ενώ επιπλέον τονίζεται η ανάγκη επίτευξης «συνεργιών στους τομείς μεταφορών, επικοινωνιών και Ενέργειας».

Την πλήρη υποστήριξη στην ουσία των παραπάνω πολιτικών εξέφρασε ο Ελληνας υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, ενώ συνυπέγραψε μαζί με τους ομολόγους του, στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου «Μνημόνιο Κατανόησης (ΜΟU)» για την ίδρυση της Εκτελεστικής Επιτροπής του «Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Διαδρόμου Ανατολής - Ανατολικής Μεσογείου», το οποίο αφορά την επέκταση στη Γερμανία του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου που ενώνει χώρες της Κεντρικής Ευρώπης με τα λιμάνια της Βαλτικής, καθώς και την επέκτασή του στην Ελλάδα (κατά το τμήμα Αθήνα - Πάτρα) και στη Βουλγαρία.

ΔΙΚΗ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Ολοκληρώθηκε χτες άλλη μια κατάθεση

Ολοκληρώθηκε χτες η κατάθεση του πέμπτου και τελευταίου «προστατευόμενου» μάρτυρα που εξετάστηκε από τους συνηγόρους υπερασπιστές των χρυσαυγιτών στη δίκη της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, από ειδικά διαμορφωμένο χώρο της ΓΑΔΑ, παρουσία εισαγγελέα και πταισματοδίκη.

Η μάρτυρας επανέλαβε όσα είπε στην προηγούμενη κατάθεσή της, για την επίθεση της Χρυσής Αυγής το 2009 στο παλιό Εφετείο στην οδό Σωκράτους, με την... ιδιότητα των «αγανακτισμένων κατοίκων». Είχαν επιχειρήσει να εισβάλουν στο εγκαταλελειμμένο κτίριο και να το εκκενώσουν από τους μετανάστες, τραυματίζοντας κάποιους. Η μάρτυρας αναφέρθηκε για ακόμη μια φορά στις αυτοσχέδιες ρουκέτες και τα σκάγια που πετούσαν οι χρυσαυγίτες στους μετανάστες από την ταράτσα και τα έβλεπε με τα ίδια της τα μάτια. Οπως είπε, «όταν έπεφταν άκουγα ουρλιαχτά και φωνές και είδα και αίματα». Μάλιστα, κατέθεσε ότι είδε τους μετανάστες να μεταφέρονται με φορεία.

Επανέλαβε επίσης ότι οι χρυσαυγίτες όταν ξυλοκοπούσαν για τιμωρία κάποιο μέλος τους, που δεν ακολούθησε την εντολή, έβαζαν δυνατά μουσική για να μην ακούγεται έξω τίποτα και η ίδια έχει συνδυάσει αυτό το είδος μουσικής με τους ξυλοδαρμούς.

Κατέθεσε επίσης ότι είχε δει τη χρυσαυγίτικη ταυτότητα του στελέχους Βουλδή, που ήταν, όπως είπε, «δίπλα στον αρχηγό και που ποτέ δεν φαινόταν και γι' αυτό είναι εκεί που είναι». Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είδα με τα μάτια μου μια τέτοια ταυτότητα, του Βουλδή, στο σπίτι του οποίου είχα πρόσβαση. Με εντυπωσίασε το είδος του διακόσμου της ταυτότητας. Είχε κάποια ναζιστικά σύμβολα των SS στον διάκοσμο, στο κέντρο τον αετό των SS, αρίθμηση το 20 ή 21 είδα. Εγραφε "Λαϊκός Σύνδεσμος Χρυσή Αυγή" και είχε τον μαίανδρο».

Τέλος, να σημειωθεί ότι ξεκίνησε να καταθέτει μετά από αίτημα των χρυσαυγιτών και θα συνεχίσει σήμερα ο μάρτυρας Χρυσάφης Γωγουσάκης, υπάλληλος της ΕΘΕΛ, αποσπασμένος στα γραφεία της Χρυσής Αυγής και υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές με τη ναζιστική εγκληματική οργάνωση.

Απαγόρευση κινητοποιήσεων στο κέντρο της Αθήνας

Απαγόρευση κινητοποιήσεων στο κέντρο της Αθήνας για αύριο και μεθαύριο αποφάσισε χτες η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής λόγω της επίσκεψης του Προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Ειδικότερα, «με απόφαση του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Αττικής, κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης στη χώρα μας του Προέδρου της Δημοκρατίας της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δεν επιτρέπεται για λόγους δημόσιας ασφάλειας κάθε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση ή πορεία κατά το χρονικό διάστημα από 06.00 ώρα της Πέμπτης 7 Δεκεμβρίου 2017 μέχρι και την 12.00 ώρα της Παρασκευής 8 Δεκεμβρίου 2017», σε περιοχές στο κέντρο της Αθήνας αλλά και ανά τμήματα στους δρόμους απ' όπου θα περάσει η αυτοκινητοπομπή του Τούρκου Προέδρου και στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου.

Να σημειωθεί ότι είναι η πολλοστή φορά που με αφορμή την επίσκεψη αρχηγού κράτους η Αστυνομία προχωράει στην απαράδεκτη απόφαση για απαγόρευση των κινητοποιήσεων.

Απορρίφθηκαν από την Ολομέλεια

Απορρίφθηκαν χτες από την Ολομέλεια της Βουλής οι εισαγγελικές προτάσεις για την άρση ασυλίας δύο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και του υπουργού Χρ. Σπίρτζη, του βουλευτή των ΑΝΕΛ Κ. Κατσίκη και 83 βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Οσον αφορά τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, πρόκειται για τους Αν. Χριστοδουλοπούλου και Σπ. Λάππα, οι οποίοι κατηγορούνται για συκοφαντική δυσφήμιση μετά από μήνυση που κατέθεσε εναντίον τους ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης, ότι ως πρόεδρος και μέλος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής αντίστοιχα, δημοσιοποίησαν στοιχεία «πόθεν έσχες» του. Για την υπόθεση αυτή, από τους 176 παρόντες βουλευτές υπέρ της άρσης ψήφισαν 2 βουλευτές, κατά 162, 11 βουλευτές «παρών» και ένας άκυρο. Το ΚΚΕ ψήφισε κατά της άρσης.

Η υπόθεση του Κ. Κατσίκη αφορά την περίοδο που ήταν μέλος Επιτροπής του υπουργείου Εξωτερικών της οποίας τα μέλη κατηγορούνται για συμβάσεις με απευθείας αναθέσεις κ.ά. Υπέρ της άρσης ψήφισαν 27 βουλευτές, όχι 135, «παρών» 10 βουλευτές, 2 λευκό και ένας άκυρο. Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών».

Η κατηγορία των 83 βουλευτών είναι από τις συνηθισμένες μετά από μηνύσεις που καταθέτουν διάφοροι περί «εσχάτης προδοσίας», «παράβασης καθήκοντος» κ.ο.κ. Κανείς βουλευτής δεν ψήφισε υπέρ της άρσης. Τρεις βουλευτές ψήφισαν «παρών», 2 λευκό και ένα άκυρο. Το ΚΚΕ ψήφισε κατά.

Αντίστοιχη ήταν η υπόθεση και του Χρ. Σπίρτζη. Κατά της άρσης ασυλίας του ψήφισαν 136 βουλευτές, 5 υπέρ, 5 λευκό και ένας άκυρο. Το ΚΚΕ καταψήφισε.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org