ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Οχτώβρη 2009
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΛΑΜΙΑΣ
Διόδια και για τοπικές διαδρομές

Από χτες λειτουργούν οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα και Τραγάνα. Οι τεράστιες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων, ακόμη και πάνω από 200%, που έγιναν μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο, προβλέπονται από τις συμβάσεις που μαζί ψήφισαν στη Βουλή και η ΝΔ, και το ΠΑΣΟΚ

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ στις Αφίδνες, με αίτημα την κατάργηση όλων των διοδίων
Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ στις Αφίδνες, με αίτημα την κατάργηση όλων των διοδίων
Από χτες, με την έναρξη λειτουργίας και πλευρικών σταθμών, είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια και όσοι οδηγοί κάνουν τοπικές διαδρομές, ακόμη και στον παράδρομο της Εθνικής Αθηνών - Λαμίας.

Ειδικότερα, πλευρικοί σταθμοί λειτουργούν στο ύψος του Καπανδριτίου (στοιχίζουν 1,05 ευρώ για τα ΙΧ), Μαλακάσας (0,80 ευρώ), Οινοφύτων (0,35 ευρώ), Θήβας (0,50 ευρώ) και Τραγάνας (1,75 ευρώ). Παράλληλα, η ιδιωτική κοινοπραξία ετοιμάζει την κατασκευή και άλλων πλευρικών σταθμών διοδίων κατά μήκος της διαδρομής, με πιο χαρακτηριστικούς αυτούς στους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης, που θα αναγκάσουν τους εργαζόμενους της Βορειοανατολικής Αττικής να πληρώνουν διόδια για να πάνε και να 'ρθουν στη δουλειά ή στο σπίτι τους.

Οι τεράστιες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων, ακόμη και πάνω από 200%, που έγιναν μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο, προβλέπονται από τις αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης τύπου ΣΔΙΤ, που μαζί ψήφισαν στη Βουλή και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, παραχωρώντας και το εθνικό οδικό δίκτυο στο μεγάλο κεφάλαιο.

Το γεγονός αυτό, που από την πρώτη στιγμή επισήμανε ο «Ρ», ξεκαθαρίζει με χτεσινή του ανακοίνωση και το Γραφείο Τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ, αποδεικνύοντας έτσι πόσο μεγάλη κοροϊδία ήταν οι προεκλογικές υποσχέσεις στελεχών του ΠΑΣΟΚ, όταν έλεγαν ότι θα επαναδιαπραγματευτούν δήθεν με τους μεγαλοεργολάβους για να πληρώνει ο λαός φτηνότερα διόδια...

Συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης

Θυμίζουμε ότι οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου, Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Ολες οι συμβάσεις ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τα δύο κόμματα, ενώ την τελευταία (Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου) «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑ.Ο.Σ.

Πρόκειται για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης. Το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή ο λαός, πληρώνει με «ζεστό» χρήμα το 30% του κατασκευαστικού κόστους (ή και παραπάνω), ενώ παράλληλα: Παρέδωσε προκαταβολικά (πριν αρχίσουν καν τα έργα) τις εισπράξεις από τα διόδια τμημάτων που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού. Παραδίδει στους ομίλους οδικά τμήματα κόστους άνω του 1 δισ. ευρώ (όπως το πέταλο του Μαλιακού), που κι αυτά κατασκευάζονται αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, στα οποία, μάλιστα, όταν ολοκληρωθούν, θα επιβληθούν διόδια υπέρ των ομίλων! Σε δύο συμβάσεις (Κεντρικής Ελλάδας και Ανατολικής Πελοποννήσου) το Δημόσιο εγγυάται και τα κέρδη, αν δεν υπάρξει η αναμενόμενη κίνηση και άρα τα προσδοκώμενα έσοδα!

Σημειώνουμε ότι οι συμβάσεις προβλέπουν την αύξηση των διοδίων σε τρία στάδια: Οι πρώτες αυξήσεις που κυμάνθηκαν από 35% έως και 180% (!) έγινε πέρσι. Φέτος ακολούθησαν νέες αυξήσεις από 52% έως 73%, με πρόσχημα την χιλιομετροχρέωση, ενώ νέες αυξήσεις θα αρχίσουν να επιβάλλονται σταδιακά σε δύο χρόνια, ανάλογα με την ολοκλήρωση των έργων. Το χαράτσι θα φτάσει στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από 3,5 με 4 λεπτά που είναι σήμερα και 1,7 λεπτό που ήταν πέρσι. Μάλιστα, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό...

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σήμερα, μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις που έγιναν, ένας οδηγός ΙΧ που θα χρειαστεί να διανύσει την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή θα πληρώνει πλέον για διόδια 34,40 ευρώ (δηλαδή όσο περίπου και τη βενζίνη), έναντι 20 ευρώ που πλήρωνε μέχρι το καλοκαίρι και έναντι 11,40 ευρώ που πλήρωνε μέχρι πέρσι την άνοιξη.

Κλοπή κινητήρα ελικοπτέρου

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα αναφορικά με τα κίνητρα της κλοπής του κινητήρα ελικοπτέρου «super puma» από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) που βρίσκεται στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, που η αξία του υπολογίζεται στο ένα εκατομμύριο ευρώ, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάποιο άλλο ελικόπτερο εντός και εκτός Ελλάδας.

Η κλοπή διαπιστώθηκε το πρωί της Δευτέρας και όπως εκτιμάται οι δράστες εισήλθαν στο χώρο, όπου βρισκόταν επί 20 μέρες ο κινητήρας αφού έσπασαν το λουκέτο, τον μετέφεραν για 300 μέτρα και στη συνέχεια τον φόρτωσαν σε κάποιο όχημα που είχαν φέρει. Να σημειωθεί ότι ο κινητήρας έχει βάρος 240 κιλά, μήκος 2 μέτρα, πλάτος 50 εκατοστά και ύψος 70 εκατοστά. Αφού έγινε γνωστή η κλοπή ο αρχηγός ΓΕΑ Β. Κλόκοζας απάλλαξε από τα καθήκοντά του τον σμήναρχο διοικητή της μονάδας μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα που διέταξε. Η συγκεκριμένη μονάδα από το 2001 είναι υπό μεταφορά, αλλά τίποτα δεν έχει γίνει ακόμα και σε αυτή παραμένουν 150 στελέχη της Αεροπορίας και 20 σμηνίτες, καθώς επίσης και 260 περίπου άτομα πολιτικό προσωπικό.

Οπως εκτιμάται, οι δράστες όχι μόνο είχαν γνώση του χώρου αλλά δεν αποκλείεται να έχουν και σχέση με το χώρο. Οσο για τα κίνητρά τους εξετάζεται και το ενδεχόμενο της προβοκάτσιας είτε για να εκτεθούν πρόσωπα και πράγματα είτε για να εκβιάσουν κάποιες καταστάσεις, αφού η αξιοποίηση του κινητήρα θεωρείται σχεδόν αδύνατη, ενώ η πώλησή του για ανταλλακτικά είναι περιορισμένων δυνατοτήτων.

Πάντως, ο χώρος φυλάσσεται ελλιπώς από μια περίπολο. Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλη είχε υπάρξει και άλλο κρούσμα κλοπής κινητήρα, αυτό εκδηλώθηκε στο αεροδρόμιο Τατοΐου όπου εκλάπη ένας κινητήρας παλιού ελικοπτέρου που ήταν έκθεμα στο Αεροπορικό Μουσείο.

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΥΡΚΑΓΙΑ στο Λαγονήσι εκδηλώθηκε χτες στις 11 το πρωί. Η φωτιά ξέσπασε σε χαμηλή βλάστηση στο λόφο Σταυριανού και στο σημείο έσπευσαν, από την πρώτη στιγμή, ισχυρές επίγειες δυνάμεις, ενώ ρίψεις νερού πραγματοποίησε ένα ελικόπτερο. Λίγη ώρα αργότερα, η πυρκαγιά τέθηκε υπό έλεγχο.

Περίπου 30 λεπτά αργότερα, πυρκαγιά ξέσπασε σε αντιπροσωπεία της HONDA, στις Τρεις Γέφυρες. Οι 30 πυροσβέστες με τα 10 οχήματα που έφτασαν στη διασταύρωση των οδών Αγίου Παντελεήμονος και Κηφισού, κατάφεραν να την περιορίσουν πριν επεκταθεί σε διπλανά κτίρια.

ΜΕ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ότι δεν επιτρέπεται να επιδεινώνονται οι όροι διαβίωσης των κατοίκων, το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε παράνομες αρκετές ρυθμίσεις του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο τροποποιούνταν οι όροι δόμησης του οικισμού Λεγραινών του Δήμου Λαυρεωτικής.

Με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, σύμφωνα με το ΣτΕ, επιδεινώνονται οι προϋποθέσεις αρτιότητας των οικοπέδων, καθώς και το μέγιστο ποσοστό κάλυψης των οικοπέδων. Ετσι, στο πρακτικό του Ε' Τμήματος του ΣτΕ επισημαίνεται ότι είναι αδικαιολόγητη «η υποβάθμιση του υπάρχοντος φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, η οποία επέρχεται από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις περί αρτιότητας και μέγιστου ποσοστού κάλυψης».

Αντίθετα, νόμιμες κρίθηκαν οι ρυθμίσεις του Προεδρικού Διατάγματος για το συντελεστή δόμησης, καθώς με την ισχύουσα νομοθεσία σ' ένα οικόπεδο 500 τ.μ. μπορεί να οικοδομηθεί κτίριο εμβαδού 320 τ.μ., ενώ με την προτεινόμενη ρύθμιση μπορεί να ανεγερθεί οικοδόμημα μικρότερο των 300 τ.μ. Επίσης, νόμιμες είναι και οι διατάξεις για τους υπόγειους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτου, αφού δεν μπορεί να επεκτείνονται πέραν του περιγράμματος της κατοικίας.

Εκδήλωση Αντιστασιακών

Το παράρτημα ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ Κερατσινίου διοργανώνει, την Κυριακή 11 Οκτώβρη στις 11 το πρωί στο Μνημείο, έξω από την Ηλεκτρική, εκδήλωση τιμής και μνήμης στους πεσόντες αγωνιστές του ΕΛΑΣ στη Μάχη της Ηλεκτρικής.

Ακυρώσεις δρομολογίων στον προαστιακό

Την ακύρωση των δρομολογίων του προαστιακού σιδηρόδρομου στο τμήμα Πειραιάς - Κιάτο, από σήμερα έως και το ερχόμενο Σάββατο, ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, λόγω έργων στο δίκτυο, από το σιδηροδρομικό σταθμό Αθήνα έως το σταθμό Ρουφ, το παραπάνω διάστημα, δε θα εκτελεστούν τα εξής δρομολόγια: Από σήμερα Τετάρτη το δρομολόγιο 4337 Κιάτο - Πειραιάς, στο τμήμα Αθήνα - Πειραιάς. Μεθαύριο Πέμπτη τα δρομολόγια 4300 Πειραιάς - Κιάτο, στο τμήμα Πειραιάς - Αθήνα και 4335 και 4337 Πειραιάς - Κιάτο, στο τμήμα Αθήνα - Πειραιάς. Την Παρασκευή τα δρομολόγια 4300 και 4302 Πειραιάς - Κιάτο, στο τμήμα Πειραιάς - Αθήνα και το δρομολόγιο 4337 Κιάτο - Πειραιάς, στο τμήμα Αθήνα - Πειραιάς. Το ερχόμενο Σάββατο δε θα εκτελεστεί το δρομολόγιο 4300 Πειραιάς - Κιάτο, στο τμήμα Πειραιάς - Αθήνα.

Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στους κατά τόπους σταθμούς.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ