ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Φλεβάρη 2015
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΜΗΛΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
Τους τσακίζει το εμπάργκο στη Ρωσία

Την κατηγορηματική αντίθεσή τους στην υπογραφή εκ μέρους της νέας συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ της απόφασης της ΕΕ για συνέχιση μέχρι και τον ερχόμενο Σεπτέμβρη του εμπάργκο της ΕΕ προς τη Ρωσία, εξέφρασαν οι μηλοπαραγωγοί της Αγιάς Λάρισας, που πήραν μέρος στη μαζική σύσκεψη την οποία οργάνωσαν οι Αγροτικοί Σύλλογοι της επαρχίας.

Μιλώντας στη σύσκεψη ο Ρίζος Μαρούδας, πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, τόνισε ότι η νέα συγκυβέρνηση στηρίζει τις αντιαγροτικές επιλογές και αποφάσεις της ΕΕ και, ταυτόχρονα, συνεχίζει την κοροϊδία σε βάρος των αγροτών, όπως αποδεικνύεται και από τη στάση του νέου υπουργού Εξωτερικών, ο οποίος, ενώ στην αρχή «καταδίκασε», στα λόγια, τη συνέχιση του εμπάργκο, αμέσως μετά την ψήφισε.

Αυτή η απόφαση της ΕΕ - είπε - θα πλήξει ιδιαίτερα τους παραγωγούς πράσινων μήλων που καλλιεργούνται στην περιοχή της Αγιάς, ενώ βαριά πλήγματα θα δεχτούν και οι παραγωγοί ροδάκινων, νεκταρινιών, αχλαδιών κι άλλων αγροτικών προϊόντων που καλλιεργούνται στη Θεσσαλία, στη Μακεδονία και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών τους κατευθύνονται προς τη Ρωσία.

Στη σύσκεψη ανταλλάχτηκαν σκέψεις για το πώς θα οργανωθεί καλύτερα κι αποτελεσματικότερα η διεκδίκηση αναπλήρωσης του χαμένου εισοδήματος των μηλοπαραγωγών και του αιτήματος για άρση της απόφασης της ΕΕ για εμπάργκο στη Ρωσία. Αποφασίστηκε, ακόμα, να ζητηθεί συνάντηση με εκπροσώπους της νέας συγκυβέρνησης για να τεθούν το πρόβλημα και οι αγροτικές διεκδικήσεις. Στην επικοινωνία που είχε ο Ρ. Μαρούδας με το αρμόδιο υπουργείο, του ειπώθηκε ότι «δεν είναι ακόμα ενήμεροι και έτοιμοι» και σε δέκα μέρες θα απαντήσουν για το πότε θα κλειστεί ραντεβού...

Στην Καρδίτσα

Την απόφαση να κινηθεί στην ίδια γραμμή πάλης, ενάντια στην ΚΑΠ της ΕΕ και την αντιαγροτική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων, έλαβε, στη συνεδρίασή της, η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας. Στη συνεδρίαση αναδείχτηκαν τα επικαιροποιημένα αιτήματα των μικρομεσαίων αγροτών της περιοχής, που αφορούν στην αποκατάσταση των νέων απωλειών που δέχτηκε το αγροτικό εισόδημα, καθώς και στην κατάργηση των νέων αντιαγροτικών μέτρων που επιβλήθηκαν (φόρος 13% από το πρώτο ευρώ του εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, νέες περικοπές στις επιδοτήσεις και νέοι αποκλεισμοί φτωχών αγροτών από τις ενισχύσεις κ.ά.).

Η Ομοσπονδία προτείνει να συνεδριάσει, μέσα στο Φλεβάρη, η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων για να καθορίσει το νέο επικαιροποιημένο πλαίσιο διεκδικήσεων, ενώ συζήτησε για τον φετινό γιορτασμό του Κιλελέρ.

ΑΙΓΑΙΟ
Αφησαν τα νησιά χωρίς πλοίο

Με δύο ακτοπλοϊκά δρομολόγια τη βδομάδα καλούνται να τα βγάλουν πέρα από τώρα μέχρι και το τέλος του Φλεβάρη οι κάτοικοι των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ εντελώς αποκλεισμένο μένει το νησί Φούρνοι! Η αιτία είναι ότι από χτες «βγήκε εκτός» γραμμής το υποσυντήρητο και υπερήλικο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», μετά από βλάβη στην ηλεκτρομηχανή Νο1, ενώ πληροφορίες που δεν έχουν διαψευστεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ΝΕΛ, κάνουν λόγο και για προβλήματα και σε δύο κύριες μηχανές του.

Το 32χρονο ακτοπλοϊκό πλοίο, χτες τα ξημερώματα και λίγο μετά τον απόπλου του από το λιμάνι Εύδηλος της Ικαρίας, σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, εμφάνισε «ηλεκτρικό πρόβλημα». Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, επειδή κρίθηκε επισφαλής η παραμονή του καραβιού στον Εύδηλο, λόγω των ισχυρών ανέμων έντασης 6 με 7 μποφόρ που έπνεαν στην περιοχή, «έγινε μερική αποκατάσταση της βλάβης» και συνέχισε το ταξίδι του για το Καρλόβασι της Σάμου, όπου έφτασε με καθυστέρηση. Εκεί αποβιβάστηκαν οι 109 επιβάτες του, τα 30 φορτηγά και αυτοκίνητα που μετέφερε, ενώ του απαγορεύτηκε ο απόπλους.

Χτες, η ΝΕΛ εξέδωσε ανακοίνωση, όπου ορθά - κοφτά αναφέρει: «Λόγω βλάβης στη Νο1 ηλεκτρομηχανή του Ε/Γ-Ο/Γ "ΜΥΤΙΛΗΝΗ", σας ενημερώνουμε ότι τα δρομολόγια του πλοίου, από σήμερα Πέμπτη 05/02/2015 έως τέλος Φεβρουαρίου, θα παραμείνουν ανεκτέλεστα»!

Η απάντηση που έδωσε το υπουργείο απέναντι στην πρόκληση της εταιρείας που αποφάσισε, χωρίς να λογοδοτήσει, να αφήσει αμανάτι τα νησιά ήταν: «Η αρμόδια Υπηρεσία του υπουργείου μεριμνά για την εξεύρεση λύσης για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των νησιών». Επιστολή προς το υπουργείο εξέδωσε ο αντιπεριφερειάρχης Σάμου, Ν. Κατρακάζος, στην οποία επισημαίνει ότι μεταφέρει «την αγωνία των κατοίκων των νησιών για τον κίνδυνο αποκλεισμού» και προσθέτει: «Σας παρακαλούμε άμεσα να ενεργήσετε όπως βρεθεί λύση για εκτέλεση επιπλέον δρομολογίων, αφού είναι αδύνατον ο Νομός να εξυπηρετηθεί μόνο με δύο δρομολόγια από το πλοίο "Νήσος Μύκονος" και παρακαλούμε όπως διενεργήσετε άμεσα, ώστε ο αποκλεισμός των Φούρνων να αποτραπεί», αναφέρεται στην επιστολή.

ΚΕΣΕΝ / ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΝ
Υποβαθμίζεται η Ναυτική Εκπαίδευση

Η κατάσταση που επικρατεί στη μετεκπαίδευση των ναυτικών αναδείχθηκε μέσα από τη Γενική Συνέλευση του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών. Στη διάρκεια της συνέλευσης καταδικάστηκε η προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσης της Ναυτικής Εκπαίδευσης, που έχει ως στόχο να οδηγήσει τους σπουδαστές προς την Ιδιωτική Εκπαίδευση, το κόστος της οποίας καλούνται να πληρώσουν οι ίδιοι οι σπουδαστές - ναυτικοί. Οπως σημειώθηκε, τα ΠΔ 141/2014, 103/2014 και οι νόμοι 3153/2003 και 3540/2006 επιβεβαιώνουν την κατεύθυνση αυτή, που ως αποτέλεσμα θα έχει την υποβάθμιση των διπλωμάτων, την κατάργηση των ΣΣΕ και συνολικά των εργασιακών δικαιωμάτων τους.

Με απόφαση - υπόμνημα που απευθύνεται στους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες η συνέλευση σημειώνει:

«Η κάλυψη των κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό ολοκληρώθηκε μόλις μία εβδομάδα πριν το τέλος του προηγούμενου κύκλου, με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία της σχολής, ενώ παραμένουν τα οξυμένα προβλήματα της υλικοτεχνικής υποδομής, της μη καταβολής του επιδόματος φοίτησης σε προηγούμενους κύκλους, της καθαριότητας του κτιρίου, ενώ παρατηρείται και καθυστέρηση στην καταβολή μισθοδοσίας των ωρομίσθιων καθηγητών.

Τα ποσοστά αποτυχίας σε ορισμένα μαθήματα είναι ενδεικτικά για την αποτυχία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επιβάλλεται άμεσα να γίνουν αλλαγές στη βάση των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών, για μετεκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στα νέα σύνθετα καθήκοντα που θα αναλάβουμε ως Α' και Β' Μηχανικοί.

Με αυτά τα δεδομένα η συνέλευση καλεί σε κοινή διεκδίκηση σπουδαστές, σωματεία, Ομοσπονδία και καθηγητές με κατεύθυνση για αποκλειστικά δημόσια δωρεάν σύγχρονη Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες.

Η Συντονιστική Επιτροπή των μηχανικών του ΚΕΣΕΝ ζητά άμεση συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας για την ανάδειξη των οξυμένων προβλημάτων και απαντήσεις στα ερωτήματα».

Στο πλαίσιο αιτημάτων που προβάλλει περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

  • Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση της βιβλιογραφίας με τη δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων. Ανοιχτή στην πρόσβαση για όλους τους ενδιαφερόμενους.
  • Κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων που καθορίζουν ελάχιστες μόνιμες θέσεις εργασίας. Πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού βάσει των πραγματικών αναγκών με προτεραιότητα σε μηχανικούς ΕΝ.
  • Αμεση καταβολή του επιδόματος Μετεκπαίδευσης των προηγούμενων κύκλων. Να επανέλθει η καταβολή του επιδόματος όπως γινόταν από το ΚΕΣΕΝ, με την ολοκλήρωση του κάθε κύκλου.
  • Αλλαγή του Κανονισμού Σπουδών του ΚΕΣΕΝ και του συστήματος αξιολόγησης και απουσιών των μετεκπαιδευόμενων.
  • Αύξηση του επιδόματος Μετεκπαίδευσης στο 80% του βασικού μισθού του αντίστοιχου διπλώματος.
  • Κατάργηση του ορίου μαθημάτων στις εμβόλιμες εξεταστικές περιόδους. Κατάργηση της πενταετίας που χρειάζεται για την ολοκλήρωση των κύκλων.
  • Αναβάθμιση της Μετεκπαίδευσης με αλλαγή της διδασκόμενης ύλης και την πραγματοποίηση σεμιναρίων που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της τεχνολογίας, αύξηση των εργαστηριακών ωρών με παράλληλη μείωση των θεωρητικών ωρών και αλλαγή του τρόπου των εξετάσεων.
  • Κατάργηση της λίστας αναμονής, άμεση φοίτηση όλων των συναδέλφων με τη δημιουργία νέων τμημάτων μέχρι 25 άτομα και η Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων υπηρεσιακά να ενημερώνει το ΚΕΣΕΝ για τα αποτελέσματα των εξετάσεων των συναδέλφων από την ΑΝΥΕ όπως και η αιτιολόγηση με νομολογία τυχόν απόρριψης.
  • Αποκλειστικά ενιαία δημόσια και δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση, ενταγμένη στο υπουργείο Παιδείας. Ισοτιμία των διπλωμάτων μας με τα αντίστοιχα της στεριάς.
  • Αποστρατικοποίηση των ΑΕΝ και του ΚΕΣΕΝ.
  • Κατάργηση των νόμων 3153/2003, 3450/2006 (ΝΕΚΕ) για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης.
  • Να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ όλοι οι μετεκπαιδευόμενοι στο ΚΕΣΕΝ και οι εισφορές να καλύπτονται από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ).
  • Δωρεάν στέγαση των μετεκπαιδευόμενων από την επαρχία στην Εστία Ναυτικών και επίδομα στέγασης για όσους δεν μπορεί να καλύψει.
  • Μειωμένα εισιτήρια μετακίνησης στον μόνιμο τόπο διαμονής των Μετεκπαιδευόμενων σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
  • Αμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και αγορά υλικών για την καθαριότητα του κτιρίου του ΚΕΣΕΝ.
  • Ελεγχο των οικονομικών του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) και των κεφαλαίων του ΝΑΤ.
  • Ελεγχο των κονδυλίων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007 - 2013, πού δόθηκαν και πού δαπανήθηκαν τα ποσά.
  • Κατάργηση του νόμου 4150/2013 για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ», της Υπουργικής Απόφασης (3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006, της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας».
  • Κάλυψη των ελλειμμάτων του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό, κατάργηση των χαριστικών πράξεων και επιδοτήσεων των εφοπλιστών και είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ.
  • Να σταματήσει η λεηλασία της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ. Να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ και των άλλων κεφαλαίων που εποπτεύονται από το ΝΑΤ σύμφωνα με τις προτάσεις της ΠΕΜΕΝ.
  • Να καταργηθεί η υπουργική απόφαση που αναγνωρίζει τα πιστοποιητικά από χώρες όπως Φιλιππίνες, Ινδονησία, Ουκρανία, Πολωνία, Ινδία, Λιθουανία και άλλες.
  • Να δημιουργηθούν τμήματα ανανέωσης σωστικών/πυροσβεστικών μέσων για τους μετεκπαιδευόμενους των ΚΕΣΕΝ.
  • Κατάργηση της άδικης/υψηλής φορολογίας των ναυτεργατών.
  • Πληροφόρηση των μετεκπαιδευόμενων για τον τρόπο ανανέωσης των πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας.
Το ισοδύναμο του 1 ευρώ σε ποσοστά

Στο χτεσινό δημοσίευμα του «Ρ» για το χαράτσι των 750 εκ. ευρώ που υποχρεώθηκαν να καταβάλουν οι ασφαλισμένοι για τα φάρμακα που καλύπτονται από τον ΕΟΠΥΥ, γράψαμε εκ παραδρομής ότι η κατάργηση του 1 ευρώ ανά συνταγή -δηλαδή 70 εκ. το χρόνο- αντιστοιχεί σε 0,09% των 750 εκ. ευρώ και 0,04% των 1,6 δισ. ευρώ που ξοδεύτηκαν συνολικά για φάρμακα απ' τις τσέπες των ασθενών. (Οι άρρωστοι πληρώνουν εκτός απ' τις συμμετοχές στα φάρμακα που καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ, εξ ολοκλήρου τα φάρμακα της αρνητικής λίστας και τα ΜΗΣΥΦΑ). Το σωστό είναι ότι τα 70 εκ. ευρώ αντιστοιχούν στο 9,3% των 750 εκ. ευρώ και 4,3% των 1,6 δισ. ευρώ. Αλλά και γι' αυτή την υπόσχεση μελετώνται τα λεγόμενα «ισοδύναμα», όπως δήλωσε (31.1.2015) ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής.




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org